Lentojen peruminen, tilillä oleva katevaraus ei ole palautunut
Soitin jo ko. lentoyhtiöön, ja sanoivat että se raha ei heille koskaan saapunut, että mun pitää ottaa yhteyttä omaan pankkiin koska katevarauksena näkyy se raha. Onko kellekkään sattunut vastaavaa, ja saako sen rahan koska takaisin?
Ottaa aivoon tämä säätäminen..
Kommentit (21)
Mikä pankki? Esimerkiksi OP:lla kestää kolme viikkoa että katevaraus katoaa, Nordealla lähtee alle viikossa. Yleensä sen kaupan pitää pyytää pankkiasi purkamaan katevaraus, eli lentoyhtiön pitäisi olla pankkiisi yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Katevaraus peruuntuu pankin varoajan jälkeen eikä sille voi mitään kukaan.
Voi purkaa manuaalisesti kyllä, jos ei jaksa odotella. Nordealla on lyhin katevaraus "suomalaisista" pankeista, 5 päivää.
T. Työkseen näitä tekevä...
Ja myyjäliikkeen tulee pyytää purkua asiakkaan pankilta.
- nro 4
Katevaraus on ja pysyy, pankki ei voi sitä poistaa edes vaikka myyjä sitä pyytää
Eli asiakkaan pitää kertoa oma pankki ja mistä pyydetään poistamaan katevaraus?
Vierailija kirjoitti:
Katevaraus on ja pysyy, pankki ei voi sitä poistaa edes vaikka myyjä sitä pyytää
Mä ihan oikeasti työkseni puran katevarauksia. :D Ehdottoman tylsää duunia, mutta tuskin olen viimeiset seitsemän vuotta nähnyt unta tekeväni sitä.
- 4 & 5
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsevat katevarauksen summan, päivämäärän, korttityypin, ekat ja vikat numerot kortista, pankkisi nimen (esim. "Tohmajärven Osuuspankki") ja tilinumeron. Näitä puretaan ainakin meillä vain arkisin, 1-2 päivässä yrityksen yhteydenotosta.
Kun purat kuka pyytää ja miten että puretaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsevat katevarauksen summan, päivämäärän, korttityypin, ekat ja vikat numerot kortista, pankkisi nimen (esim. "Tohmajärven Osuuspankki") ja tilinumeron. Näitä puretaan ainakin meillä vain arkisin, 1-2 päivässä yrityksen yhteydenotosta.
Tohmajärvellekö sen kansainvälisen lentoyhtiön pitää soittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohmajärvellekö sen kansainvälisen lentoyhtiön pitää soittaa?
Ei tarvitse, vaan nuo hoidetaan pankkiryhmissä keskitetysti. Pankin nimi kuitenkin tarvitaan, vaikka kyseinen konttori ei purkua itse hoidakaan.
Minkä yhteystiedon annan myyjälle??
Kelpaako sähköposti vai pitääkö olla faksi
Siis pitääkö mun nyt ilmoittaa tälle lentoyhtiölle jotain mun pankin tietoja? Vääntäkää nyt rautalangasta idiootille.
T. ap
Vierailija kirjoitti:
Siis pitääkö mun nyt ilmoittaa tälle lentoyhtiölle jotain mun pankin tietoja? Vääntäkää nyt rautalangasta idiootille.
T. ap
koska soitin juurikin hetki sitten lentoyhtiöön, ja he sanoivat ettei he koskaan ees saaneet rahoja.
-ap
Mistä se myyjä mun pankin näkee? Ei mistään! Mistä löydän tiedot jotka mun pitää antaa ja minne eri pankkiyhtymissä pitää ottaa yhteyttä?
Ei ne oo tietenkään koskaan rahoja saaneet koska se on vain katevaraus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. ap
koska soitin juurikin hetki sitten lentoyhtiöön, ja he sanoivat ettei he koskaan ees saaneet rahoja.
-ap
Katevaraus tarkoittaa sitä, että raha on sun tilillä mutta sä et pysty käyttämään sitä muihin ostoksiin. Se kv lentoyhtiö ei todellakaan ole saanutkaan vielä sun rahoja.
Kun olet soittanut, oletko puhunut oikeasta asiasta. Jos sä joudut puhumaan englanniksi ja sanoi jotain "I want you to pay my money back" niin ei ne sitä voi tehdä kun ei ne oo saanut sun rahoja vaan ne on yhä sun tilillä.
Mikä lentoyhtiö? Jos on jerran ulkomainen niin voi olla että heidän kynnys lähteä palvelemaan sua janolemaan yhteydessä jonnekin Suomen S-Pankkiin sun 150€ katevarauksesta, joka mitätöityy kuitenkin tietyn ajan kuluessa automaattisesti on hiukan korkeammalla kuin jollain Suomalaisella firmalla...- why bother? Kynnet edes jäänyt heidän asiakkaakseen?
Vaikeepa niitten on palvella jos ap ei osaa antaa pankkinsa tarvitsemia tietoja ja yhteystietoja minne lentoyhtiö ottaa yhteyttä. Lentoyhtiöllä siis ei oo mitään tietoa maksusta kun se ei ole sinne asti mennyt vielä
Pankki päättää katevarausajat ei se lentoyhtiö
Katevaraus peruuntuu pankin varoajan jälkeen eikä sille voi mitään kukaan. Riippuu pankista, kestää 3-14 pv. Kysy omasta pankista koska peruuntuu