Naapuri tuli taas valittamaan kun imuroin kämppää
Naapuri taas tuli valittamaan kun imuroin kämppää. Imuroiminen on normaaleita elämiseen kuuluvia ääniä ja en jaksa siivota kuin illalla! Voinko tehdä valituksen isännöitsijälle turhasta valituksesta?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vittuilua alkaa imuroimaan 20.00 jälkeen, vaikka 7-22 ei tarvitse olla hiljaa, mut voi sitä naapureita kuitenkin vähän arvostaa. Siis jos viikottain imuroi aina! Poikkeukset on tietysti asia erikseen :)
Jaaha no kiva tietää että olen vittumainen ihminen. Miks mun pitäis arvostaa naapuria kun en edes tunne niitä? Ap
Niin kerrostalossa asut muiden ihmisten kanssa niin kuuluu ihan hyviin tapoihin olla häiritsemättä muita... Ja selitys en jaksa aikasemmin ei ole mitenkään pätevä...
Jos joku tekee tollasta hiljaisuuden aikaan niin lähtee samantien 112-poliisisoitto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vittuilua alkaa imuroimaan 20.00 jälkeen, vaikka 7-22 ei tarvitse olla hiljaa, mut voi sitä naapureita kuitenkin vähän arvostaa. Siis jos viikottain imuroi aina! Poikkeukset on tietysti asia erikseen :)
Jaaha no kiva tietää että olen vittumainen ihminen. Miks mun pitäis arvostaa naapuria kun en edes tunne niitä? Ap
Varmaan trollailet, mutta juuri kaltaistesi ihmisten takia väkivalta on joskus ihan ok.
Mulla asu naapurissa bimbo joka tuli kotiin 23.00 ja joka toinen päivä imuroi
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten ihan se ja sama kuinka hiljainen se sun imurisi itsessään on, jos sä hakkaat suulakkeella lattiaan ja kolhit mennessäsi ovenkarmeja.
Mitvit, eihän se mikään lattiantamppauslaite ole, kuka suulakkeella lattiaa hakkaa tai ovia/karmeja kolhii? Siitähän tulee lisäkuluja. Pumpulia korviin vaan, jos ei kestä pientä rullaääntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten ihan se ja sama kuinka hiljainen se sun imurisi itsessään on, jos sä hakkaat suulakkeella lattiaan ja kolhit mennessäsi ovenkarmeja.
Mitvit, eihän se mikään lattiantamppauslaite ole, kuka suulakkeella lattiaa hakkaa tai ovia/karmeja kolhii? Siitähän tulee lisäkuluja. Pumpulia korviin vaan, jos ei kestä pientä rullaääntä.
Meillä yläkerran naapuri imuroi kolmesti päivässä kolme varttia kerrallaan ja hakkaa lattiaa sillä suulakkeella. Ensimmäinen imurointi alkaa 9.30, toinen 16.00 ja kolmas kerta 18.30. :D tuli toissa kesänä huomattua, kun olin työttömänä. Haluaisin nähdä missä kunnossa yläkerran naapurin lattiat ovat. Ei nimittäin normaalista imuroimisesta kuulu noin kova ääni, varsinkin kun on uudehko kerrostalo, jossa ei muuten hirveämmin kuulu muiden asunnoista ääniä.
Itse teen kahta työtä. Aamuisin menen klo 8 kokopäivätyöhön josta pääsen klo 15. Puolitoista tuntia aikaa käydä kotona vaihtamaan vaatteet ja siistiytymään kun 16:30 alkaa iltavuoroni joka päättyy 21-21:30. Olen siis päivisin toimistorotta ja iltaisin vartia. Jos haluan pitää kotini puhtaana ainoa milloin jää aikaa on joko yö tai sitten lauantaipäivä tai sunnuntai. Usein lauantaikin kuluu siihen, että nukun vain univelkoja pois. Usein myös lauantai öisin töitä 20-04 baarin portsarina.
Jättäisin kyllä mielelläni toisen työni pois mutta jos haluan syödä muutakin kuin leipää ja margariinia niin toinen työ on ehdoton. Päivätyön palkka menee asumisen kiinteisiin kuluihin (vuokra, vesi, sähkö ja autopaikka) ja toinen palkka taas ruokaan ja opintolainan maksamiseen ja auton ylläpitämisen kuluihin.
Jos joku minulle valituksen tekee siitä, että siivoan öisin niin se on sitten hänen ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen kahta työtä. Aamuisin menen klo 8 kokopäivätyöhön josta pääsen klo 15. Puolitoista tuntia aikaa käydä kotona vaihtamaan vaatteet ja siistiytymään kun 16:30 alkaa iltavuoroni joka päättyy 21-21:30. Olen siis päivisin toimistorotta ja iltaisin vartia. Jos haluan pitää kotini puhtaana ainoa milloin jää aikaa on joko yö tai sitten lauantaipäivä tai sunnuntai. Usein lauantaikin kuluu siihen, että nukun vain univelkoja pois. Usein myös lauantai öisin töitä 20-04 baarin portsarina.
Jättäisin kyllä mielelläni toisen työni pois mutta jos haluan syödä muutakin kuin leipää ja margariinia niin toinen työ on ehdoton. Päivätyön palkka menee asumisen kiinteisiin kuluihin (vuokra, vesi, sähkö ja autopaikka) ja toinen palkka taas ruokaan ja opintolainan maksamiseen ja auton ylläpitämisen kuluihin.
Jos joku minulle valituksen tekee siitä, että siivoan öisin niin se on sitten hänen ongelmansa.
No ei se kyllä ole hänen ongelma vaan juuri sinun ongelma, nimittäin siinä vaiheessa kun isännöitsijä antaa ensimmäisen varoituksen. Ja eikös se niin ole että kolmannesta kirjallisesta varoituksesta tuloopi häätö. Kerrostalossa nyt vain kuuluu ottaa muutkin huomioon kuin vain se oma napa. Jos saat niin huonoa palkaa että joudut kaiken vapaa-ajankin tekemään töitä etkä jouda kun yöllä siivoamaan niin ei se niiden muiden vika ole jotka haluavat yöllä nukkua jotta jaksavat itse mennä omiin töihinsä. Ehkä sun pitäis sitten hankkia halvempi asunto ja luopua siitä autosta. Tai tee mitäs lystäät mutta kunhan älyät sen että se on SUN ongelma kun alat yö kaudet häiritsemään muiden nukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tekee tollasta hiljaisuuden aikaan niin lähtee samantien 112-poliisisoitto
et sä mitään mihinkään soita kuiteskaan
Onneksi mä asun vanhassa erittäin hyvin äänieristetyssä talossa. Meidän seinänaapurissa asuu kaksi opiskelijapoikaa ja pitävät viikonloppuisin pippaloita, mutta vessa on ainut paikka, johon äänet kantautuvat! Ikinä en ole kuullut mistään asunnosta pyykkikoneen, imurin tai oikeastaan mitään ääntä. Joskus pyysin naapurin pojilta anteeksi, kun lapsi korvatulehduksessa ulvoi kovaa, mutta eivät olleet kuulleet ääntäkään. Yläkerran naapuri aina pyytelee anteeksi, kun kolistelevat, mutta ei tänne mitään kolinaa kuulu, samoin ovat sanoneet, että me ollaan niin hiljaisia. Ei edes olla hiljaisia, mutta tässä talossa on ihan loistava äänieristys. Rappukäytävässä joskus kuulee imurin äänen jostain asunnosta kantautuvan, mutta asuntoihin nuo äänet eivät kanna.
Mutta siis hiljaisuuden aikaan ei ole soveliasta mekkaloida.
Se kolina ja rullien ääni saattaa kulkeutua tosi selvästi naapuriin, ei niinkään se humina vaikka vois toisin luulla.. Olen asunut joskus kämpässä jossa ne imurin äänet kuulu tosi selvästi, eikä naapuri tosiaankaan hakannut erikseen sitä imuria( tiedän koska olin muuttosiivous -apuna).
Mikset yrittäisi imuroida ennen tuota hiljaisuutta, eihän se vie paljoa aikaa ja naapurisopu säilyy?
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittuilua tässä on? Me asumme kyllä omakotitalossa, joten minun imurointini ei ketään haittaa, mutta minä imuroin alakerran JOKA PÄIVÄ juuri tuossa 20-20.30 välillä sillä aikaa kun lapset syövät iltapalaa. Jos aikoo lapsiperheessä pitää perussiisteyden vähällä vaivalla etenkin tällaisena kurakautena, niin tuo on ehdottomasti paras aika!
Yleensä imuroin aika myöhään 22.30 tms. Hiljaisuus alkaa meillä vasta klo23.
Että joku urpo ihan soittaa HÄTÄNUMEROON jos toinen urpo imuroi yöllä :)
Meinaat että poliisi kiitää paikalla? Oikea numero on isännöisijän seuraavana päivänä.
Tässä talossa on hiljaisuus 7-23 ja muuten saa siivota ja pyykätä ihan vapaasti ilman erityisherkkien vinkumista. Itse siivoan päivällä.
Hiljaisuus ei muuten tarkoita sitä että pitää maata hipihiljaa sängyssä ja tuskin uskaltaa hengittää!
Jos on yhteiset säännöt että hiljaisuus alkaa talossa 22 tai 23 niin ei voi naapuri alkaa vaatimaan hiljaisuutta klo 21. Toisille vaan näyttää olevan vaikeaa tajuta että ei voi tehdä omia sääntöjä oman aikataulun mukaan.
Jos menee nukkumaan klo 21niin naapuri saa imuroida ihan vapaasti jos haluaa. Nukkuja ostaa korvatulpat tai muuttaa omakotitaloon. Toki voi mennä yhtiökokoukseen vaatimaan että hiljaisuus muutetaan alkamaan klo 21 mutta tuskin tulee kannatusta.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Kyllä klo 20-22 on vielä ihan tavallista ilta-aikaa, jolloin pestään pyykkiä, laitetaan ruokaa, imuroidaan, kuunnellaan musiikkia jne. Jos talossa alkaa hiljaisuus klo 22, niin se todella alkaa vasta klo 22. Siihen saakka saa elää normaalisti. Harva menee nukkumaankaan ennen kymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se oma v-mäinen elämä pitää kostaa öisin naapureille?
Normaali ihminen osaa huomioida naapurit. Ex-yläkertalaiseni pesukone jurrutti ja imurinsuulake kolisi öisin. Mutta siellä oli muitakin ongelmia. Kaverit tulivat ravintolasta jatkoille vähintään kaksi kertaa viikolla ja aika usein viikonloppuisin. Alkoholiongelmaisia kaiken kaikkiaan ja nainen kuoli loppujen lopuksi johonkin päihteeseen. Jokainen normaali yläkertalainen on tajunnut olla imuroimatta tai käyttämättä koneita öisin.
Ero on siinä, että siivous kuuluu hiljaisuuden piiriin, mutta vessassa ja suihkussa käynti ei. Tästä on ihan oikeuskirjallisuutta olemassa. Tämän tiedostaminen on yleissivistystä.
Sivumennen sanottuna, kaikkein pahimpia naapureita ovat olleet nuoret naiset. Mikäköhän siinä onkin, että juuri tämä porukka kokee olevansa etuoikeutettu vetämään mutkia suoriksi.