Naapuri tuli taas valittamaan kun imuroin kämppää
Naapuri taas tuli valittamaan kun imuroin kämppää. Imuroiminen on normaaleita elämiseen kuuluvia ääniä ja en jaksa siivota kuin illalla! Voinko tehdä valituksen isännöitsijälle turhasta valituksesta?
Kommentit (141)
https://www.uusisuomi.fi/asuminen/83031-lehti-ei-taloyhtiosi-ei-voi-kie…
"Liiton mukaan asukkailta ei esimerkiksi voi vaatia ”täyttä hiljaisuutta” silloinkaan, kun taloyhtiön järjestyssäännöissä lukee, että kello 22–07 talossa on hiljaisuus."
Kerro yksikin tapaus, missä asiakas olisi saanut häädön, koska imuroi kahdesti viikossa puolentunnin ajan vaikka keskellä yötä? Jotain muuta pitää nyt saada väitteiden tueksi kuin että sinua häiritsee. On ihmisiä joita häiritsee ihan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi porukka alapeukuttaa? Periaatteen vuoksi ei saa imuroida kerrostalossa hiljaisuuden aikaan, vaikkei se ketään edes haittaa? Hohhoijjaa, sääntöjä rakastava suomikansa.
Ainoastaan sinä kuvittelet, ettei se haittaa ketään. Naapureitasi haittaa aivan varmasti, kaikista ei vain ole valittamaan. Kärsivät ja kiroavat itsekseen.
Ei haittaa, olen kysynyt ja he sanoivat, että ei haittaa. Eikä haittaa minuakaan jos yläkerrassa vaikka pyykätään keskellä yötä, en edes herää sellaiseen ääneen. Korvatulpat minulla on jokatapauksessa aina korvissa kun olen niin ääniherkkä että muuten häiritsisi jo ulkoa tulevat autojen äänet ja sellaiset. Kaupungissa ainakin on aivan sama joku naapurin imurointi, kun sitä ääntä kuuluu muutenkin jatkuvasti, yöllä tehdään jopa tietöitäkin joista kuuluvaan ääneen ei edes korvatulpat auta.
Useimmat ihmiset ymmärtävät, ettei toimintamalleja voi kellottaa pelkästään omien mieltymysten mukaan. Se, ettei juuri sinua satu öinen pyykinpesu häiritsemään, ei tarkoita etteikö se häiritsisi useimpia muita. Onko se järjestyssääntöjen noudattaminen tosiaan niin ylivoimaisen vaikeaa?
Tuossa on mainittukkin se imurointi, eikä todellakaan vaikuta siltä että sitä laskettaisiin häiriöksi:
http://www.studio55.fi/tastapuhutaan/article/tallainen-naapuri-arsyttaa…
Noniin, olen oman näkökantani perustellut + kaivanut sille myös vakuuttavampaa taustatukea. Teidän häiriintyvien vuoro nyt. En kyllä usko että löydätte mistään mainintaa, että yöllä imurointi laskettaisiin kohtuuttomaksi häiriöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi porukka alapeukuttaa? Periaatteen vuoksi ei saa imuroida kerrostalossa hiljaisuuden aikaan, vaikkei se ketään edes haittaa? Hohhoijjaa, sääntöjä rakastava suomikansa.
Ainoastaan sinä kuvittelet, ettei se haittaa ketään. Naapureitasi haittaa aivan varmasti, kaikista ei vain ole valittamaan. Kärsivät ja kiroavat itsekseen.
Ei haittaa, olen kysynyt ja he sanoivat, että ei haittaa. Eikä haittaa minuakaan jos yläkerrassa vaikka pyykätään keskellä yötä, en edes herää sellaiseen ääneen. Korvatulpat minulla on jokatapauksessa aina korvissa kun olen niin ääniherkkä että muuten häiritsisi jo ulkoa tulevat autojen äänet ja sellaiset. Kaupungissa ainakin on aivan sama joku naapurin imurointi, kun sitä ääntä kuuluu muutenkin jatkuvasti, yöllä tehdään jopa tietöitäkin joista kuuluvaan ääneen ei edes korvatulpat auta.
Useimmat ihmiset ymmärtävät, ettei toimintamalleja voi kellottaa pelkästään omien mieltymysten mukaan. Se, ettei juuri sinua satu öinen pyykinpesu häiritsemään, ei tarkoita etteikö se häiritsisi useimpia muita. Onko se järjestyssääntöjen noudattaminen tosiaan niin ylivoimaisen vaikeaa?
Se että sinua häiritsee, ei tarkoita että se häiritsisi useimpia muitakin. Eli samat sanat itsellesi. Nyt odotan niitä linkkejä johonkin asiantuntevampaan juttuun. Kiitos.
Urpo on ymmärtänyt väärin jos luulee että hätänumeroon pitää soittaa jos joku IMUROI yöllä!
Poliisia ei kiinnosta imuroiminen.
Kyllä pitää olla pari astetta vakavampaa metelöintiä jos poliisi soitetaan paikalle.
Nyt tuli halu imuroida ;)
Vierailija kirjoitti:
https://www.uusisuomi.fi/asuminen/83031-lehti-ei-taloyhtiosi-ei-voi-kie…
"Liiton mukaan asukkailta ei esimerkiksi voi vaatia ”täyttä hiljaisuutta” silloinkaan, kun taloyhtiön järjestyssäännöissä lukee, että kello 22–07 talossa on hiljaisuus."
Kerro yksikin tapaus, missä asiakas olisi saanut häädön, koska imuroi kahdesti viikossa puolentunnin ajan vaikka keskellä yötä? Jotain muuta pitää nyt saada väitteiden tueksi kuin että sinua häiritsee. On ihmisiä joita häiritsee ihan kaikki.
En tiedä kenelle kysymyksesi osoitit, mutta itse aiemmin totesin, että puuttuminen öiseen metelöintiin esim. oikeudellisin keinoin on hyvin vaikeaa, useimmissa tapauksissa miltei mahdotonta. Siksi muiden huomioimisessa pitääkin luottaa hyvin pitkälti ihmisten normaaliin järkeen ja käytöstapoihin, joita ei kaikilla toki juurikaan ole. On selvää, että järjestyssääntöjen henki on se, että hiljaisuuden aikana tulee välttää äänekkäitä toimia asunnossa. On ne säännöt sitten juridisesti pitävät tai ei, niin en ymmärrä mikä niiden noudattamisessa on joillekin niin kertakaikkisen mahdotonta.
Niin ja vaikka "useimpia häiritsisikin" niin ei se tarkoita että sitä silti katsottaisiin KOHTUUTTOMAKSI häiriöksi. Minuakin häiritsee toisinaan lasten äänet, tupakanhaju, vasarointi ja poraaminen, pianonpimputus, äänekäs nauru, se kun naapuri on pihalla kun minä menen sinne. Vaikka minua joku asia hieman häiritsisikin, niin ei sitä asiaa tarvitse sen vuoksi kieltää, itse teen sellaista mikä voi joitakin naapureita ärsyttää ja jotkin naapureiden tekemiset ärsyttää minua. Ja se ei ole naapurin vika jos olen niin ääniherkkä etten saa unta, kun kuuluu vähän kolinaa yläkerrasta.
Elo on sopuisaa kun kaikki ymmärtää että me kaikki tehdään kompromisseja ja annetaan pienten ärsytysten tulla ja mennä :) En haluaisi naapurin vaihtuvan siksi, että hän polttaa tupakkaa muutaman kerran päivässä, tilalle saattaisi tulla joku josta olisi huomattavasti enemmän häiriötä.
Meillä on täällä hyvä naapuri-ilmapiiri juuri siksi, että tämä asia on selvää kaikille ja valitetaan vain jos joku asia häiritsee kohtuuttoman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Urpo on ymmärtänyt väärin jos luulee että hätänumeroon pitää soittaa jos joku IMUROI yöllä!
Poliisia ei kiinnosta imuroiminen.
Kyllä pitää olla pari astetta vakavampaa metelöintiä jos poliisi soitetaan paikalle.
Nyt tuli halu imuroida ;)
Kuka tässä on mistään poliisien soittamisesta hourinut sinua lukuunottamatta?
SääntöSuomi ja kerrostalokyttääjät ovat kyllä niin hanurista! Vali, vali, ving ja ving surkeutta surkeuden perään ja joku ihan kehtaa käydä vessassa tai suihkussa yölläkin omassa kodissa. Naapuri kirjaa ruutuvihkoon että Nieminen kävi kusella 23.11 klo 02 ja on jo melkein poliisia soittamassa. HUH
Suomalaiset nipottaa ihan turhasta. Elämä on kai niin ankeaa.
Tämänkin jutun mukaan nimenomaan kerrostalokyttääjät ovat häiriöksi, siis ne herkkikset joiden mielestä kerrostalossa ei saisi kuulua mitään ääntä, koska HEIDÄN pitää saada elää täydessä hiljaisuudessa. Tässäkin jutussa kehotetaan häiriintyviä miettimään asumismuotoaan uudelleen: http://yle.fi/uutiset/3-6417081
Vierailija kirjoitti:
SääntöSuomi ja kerrostalokyttääjät ovat kyllä niin hanurista! Vali, vali, ving ja ving surkeutta surkeuden perään ja joku ihan kehtaa käydä vessassa tai suihkussa yölläkin omassa kodissa. Naapuri kirjaa ruutuvihkoon että Nieminen kävi kusella 23.11 klo 02 ja on jo melkein poliisia soittamassa. HUH
Suomalaiset nipottaa ihan turhasta. Elämä on kai niin ankeaa.
Tässä ketjussa on ollut kyse lähinnä siitä, onko sopivaa imuroida kerrostalossa keskellä yötä, ei mistään suihkussa tai vessassa käynnistä. Ja poliisiakin on ollut soittamassa vain joku olkinukkeilija. Muista piittaamattomat ja mitään yhteisesti sovittuja sääntöjä noudattamattomat ne vasta perseestä ovatkin.
Oma yläkerran naapurini imuroi joka ilta asuntonsa (yksi huone, yksinasuja) joka ilta n. klo 22. Miksi. Koska hän näyttää anorektikolta en ole vielä vetänyt häntä turpaan. Säälipisteitä siis. Mutta vaikka ihminen on kuinka sairas-niin miksi hän jaksa imuroida joka ilta koko asunnon ja vielä parvekkeenkiin. Tekeekö hän esim. puutöitä tai kutoo mattoja joista pölyä- joka pitää siis imuroida ennen nukkumaanmenoa?
Itse imuroin kerran viikossa-muulloin pyyhin pölyt ja tahrat lattiasta.
No. En ole mikään siivoushullu onneksi.
90...lue ketju niin löydät sen urpon joka kertoi että on ohjeistettu soittamaan hätänumeroon kun kehoitin soittamaan imuroimisesta isännöitsijälle seuraavana päivänä! Tuskin se ambulanssia tilaa kuitenkaan ellei itselleen kun verisuoni katkeaa päästä.
Moni kyllä vaatii sitä hiljaisuutta jo klo 20 mutta sekö sitten on ok...ei yhteiset säännöt merkkaa mitään?
Kun meidän lapset nukkuu klo 20 niin koko talo saa luvan vajota koomaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin jutun mukaan nimenomaan kerrostalokyttääjät ovat häiriöksi, siis ne herkkikset joiden mielestä kerrostalossa ei saisi kuulua mitään ääntä, koska HEIDÄN pitää saada elää täydessä hiljaisuudessa. Tässäkin jutussa kehotetaan häiriintyviä miettimään asumismuotoaan uudelleen: http://yle.fi/uutiset/3-6417081
Totta kai kyttääjät ja tyhjästä valittajat ovat ikäviä naapureita. Keskellä yötä imurointi on täysin eri asia kuin normaalit elämisen äänet päiväsaikaan, eikä sellaisesta valittaminen ole todellakaan tyhjästä valittamista (ainakaan jos se on säännöllistä). Yöunet ovat varsin tärkeitä ihmisen hyvinvonnille, enkä siksi itse ainakaan halua naapureideni yörauhaa häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Moni kyllä vaatii sitä hiljaisuutta jo klo 20 mutta sekö sitten on ok...ei yhteiset säännöt merkkaa mitään?
Taloyhtiön järjestyssäännöt ovat varsin hyvä ohjenuora sopivasta kellonajasta.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kun meidän Pirjopetteri nukkuu päikkärit klo 12 ja klo 17 niin silloinkaan ei saa meluta! Mutta kun meidän Pirjopetteri huutaa yöllä klo 24-04 niin kyllä naapureiden pitää ymmärtää ja hymistellä, eikä saa valittaa! Koska minäminäminäminäminäminäminä ja mun jälkikasvuni, me ollaan maailman napa, meitä pitää sietää ja meidät pitää ottaa huomioon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön järjestyssäännöt ovat varsin hyvä ohjenuora sopivasta kellonajasta.
Taloyhtiön järjestyssääntökään ei tarkoita mitään TÄYTTÄ hiljaisuutta, niinkuin jotku kuvittelee. Hiljaisuuden aikaankin saa kuulua normaaleja elämisen ääniä, yritä nyt painaa se sinne kaaliisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten ihan se ja sama kuinka hiljainen se sun imurisi itsessään on, jos sä hakkaat suulakkeella lattiaan ja kolhit mennessäsi ovenkarmeja.
Mitvit, eihän se mikään lattiantamppauslaite ole, kuka suulakkeella lattiaa hakkaa tai ovia/karmeja kolhii? Siitähän tulee lisäkuluja. Pumpulia korviin vaan, jos ei kestä pientä rullaääntä.
Ei sinne alakertaan se hurina kuulukaan vaan se kun liikutat sitä imuria lattiaa pitkin edes takaisin. Siitä kuule kuuluu yllättävän kova ääni alakertaan.
Joku kyseli että olenko varma että meidän talossa alkaa hijaisuus klo 23.
Olen sata varma koska meillä on kaikki talon paperit kun mies hoitaa talon asioita. Että ihan on mustaa valkoisella: hiljaisuus 23-07.
Tosin tämä on pienkerrostalo eli vain 10 asuntoa ettei täällä nyt kukaan hirveää meteliä pidä muutenkaan.