Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri tuli taas valittamaan kun imuroin kämppää

Vierailija
23.11.2016 |

Naapuri taas tuli valittamaan kun imuroin kämppää. Imuroiminen on normaaleita elämiseen kuuluvia ääniä ja en jaksa siivota kuin illalla! Voinko tehdä valituksen isännöitsijälle turhasta valituksesta?

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla kun tulee kälättämään niin huudat ETTÄ MITÄÄ??? EN KUULE MITÄÄN KUN TOI IMURI ON PÄÄLLÄ!!!

Oikeasti, suosittelen Mielen imureita. Olen ostanut niitä meidän talouteen kaksi ja mökille kolmannen kun en jaksa muita kuunnella, vaimo kun imuroi kerran-kaksi päivässä koko kämpän. Tosin tytär vei yhden kun muutti kerrostaloon.

Vierailija
62/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkokauppa.comista saa halvalla Electrolux Ultra Silencerin n.130e. Problem solved!

Se on oikeasti niin hiljainen, että ei edes vuereiseen huoneeseen kuulu!

Oon työtön, ei mulla vara ole ostaa tollasta :/ Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vittuilua alkaa imuroimaan 20.00 jälkeen, vaikka 7-22 ei tarvitse olla hiljaa, mut voi sitä naapureita kuitenkin vähän arvostaa. Siis jos viikottain imuroi aina! Poikkeukset on tietysti asia erikseen :)

Täh? Kyllä klo 20-22 on vielä ihan tavallista ilta-aikaa, jolloin pestään pyykkiä, laitetaan ruokaa, imuroidaan, kuunnellaan musiikkia jne. Jos talossa alkaa hiljaisuus klo 22, niin se todella alkaa vasta klo 22. Siihen saakka saa elää normaalisti. Harva menee nukkumaankaan ennen kymmentä.

Noh tietysti saa, mutta aika vittuilua, jos naapuri on käynyt kertomassa, että se häiritsee, mutta kun ap ei jaksa siivota aikasemmin. Ja kyllä mua vittutaisi jos yläkerran naapuri imuroisi klo 20, koska se on meillä lasten nukkumaanmeno aika ja ite herään töihin heti viiden jälkeen. Kerrostalossa on ihan hyvä ottaa muut huomioon muutenkin kuin sääntöjen mukaan, varsinkin jos siitä on ystävällisesti huomautettu ja on mahdollista imuroida muuhun aikaan. Kivempi kerrostalossa on asua, kun otetaan muiden rytmit huomioon, myös se että ihminen käy esim yötöissä. Mun mielestä kohteliasta, että antaa ihmisten nukkua rauhassa aamullakin vaikka ite olen hereillä. Jos ei halua huomioida muita niin sitten on ratkaistava asuminen muilla tavoin.

Itse vältän myös imurointia ja muuta meteliä kahdeksan jälkeen kun tiedän että alakerrassa asuu lapsiperhe, joissa lapset menevät nukkumaan melko ajoissa. Eivät ole pyytäneet moista mutta haluan olla huomaavainen heitä kohtaan, tässä talossa kun äänieristys on enemmän kuin surkea.

Näin pysyy välit naapureihin kunnossa =)

Vierailija
64/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkokauppa.comista saa halvalla Electrolux Ultra Silencerin n.130e. Problem solved!

Se on oikeasti niin hiljainen, että ei edes vuereiseen huoneeseen kuulu!

Oon työtön, ei mulla vara ole ostaa tollasta :/ Ap

Moppaa nihkeällä mopilla, on muuten ihan hiljaista!

Vierailija
65/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vittuilua alkaa imuroimaan 20.00 jälkeen, vaikka 7-22 ei tarvitse olla hiljaa, mut voi sitä naapureita kuitenkin vähän arvostaa. Siis jos viikottain imuroi aina! Poikkeukset on tietysti asia erikseen :)

Täh? Kyllä klo 20-22 on vielä ihan tavallista ilta-aikaa, jolloin pestään pyykkiä, laitetaan ruokaa, imuroidaan, kuunnellaan musiikkia jne. Jos talossa alkaa hiljaisuus klo 22, niin se todella alkaa vasta klo 22. Siihen saakka saa elää normaalisti. Harva menee nukkumaankaan ennen kymmentä.

Noh tietysti saa, mutta aika vittuilua, jos naapuri on käynyt kertomassa, että se häiritsee, mutta kun ap ei jaksa siivota aikasemmin. Ja kyllä mua vittutaisi jos yläkerran naapuri imuroisi klo 20, koska se on meillä lasten nukkumaanmeno aika ja ite herään töihin heti viiden jälkeen. Kerrostalossa on ihan hyvä ottaa muut huomioon muutenkin kuin sääntöjen mukaan, varsinkin jos siitä on ystävällisesti huomautettu ja on mahdollista imuroida muuhun aikaan. Kivempi kerrostalossa on asua, kun otetaan muiden rytmit huomioon, myös se että ihminen käy esim yötöissä. Mun mielestä kohteliasta, että antaa ihmisten nukkua rauhassa aamullakin vaikka ite olen hereillä. Jos ei halua huomioida muita niin sitten on ratkaistava asuminen muilla tavoin.

Itse vältän myös imurointia ja muuta meteliä kahdeksan jälkeen kun tiedän että alakerrassa asuu lapsiperhe, joissa lapset menevät nukkumaan melko ajoissa. Eivät ole pyytäneet moista mutta haluan olla huomaavainen heitä kohtaan, tässä talossa kun äänieristys on enemmän kuin surkea.

Näin pysyy välit naapureihin kunnossa =)

Niin just! Turha on tehdä väleistä hankalia, jos pystyy sen välttämään! Tietysti myös, jos ap ei ehtisi muulloin imuroimaan niin naapurit sen varmasti ymmärtää. Mutta jos kaiken lisäksi ap on työtön, niin taitaa löytyä aikaa imuroida muulloinkin

Vierailija
66/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä imuroidaan aina 2145, kahden päivän välein. Sillä muistutamme naapureita, että hiljaisuus on alkamassa.

Vierailija
67/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeasti vittumaista kun työtön, kotona aina päivisin nukkuva naapuri alottaa imuroimisen ja saatanallisen huonekalujen vetelemisen just illalla klo 20-22 aikaan. Vaikka ei olekaan vielä hiljaisuusaika niin voisi vähän ottaa toisia huomioon. Iltaisin halutaan rauhoittua eikä kuunnella meteliä.

Vierailija
68/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa imuroida hiljaisuuden aikaankin, pakkohan se on saada, kun jollakin voi olla työt niin ettei ole kotona 7-22 välillä. Itse olen imuroinut joskus klo 22 jälkeen ja toisinaan ennen aamu kuutta, ei ole koskaan kukaan valittanut.

Kerrostalossa pitää huomioida muut, mutta täytyy kestää myös vähän ääntäkin.

Vierailija
69/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi porukka alapeukuttaa? Periaatteen vuoksi ei saa imuroida kerrostalossa hiljaisuuden aikaan, vaikkei se ketään edes haittaa? Hohhoijjaa, sääntöjä rakastava suomikansa.

Vierailija
70/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeasti vittumaista kun työtön, kotona aina päivisin nukkuva naapuri alottaa imuroimisen ja saatanallisen huonekalujen vetelemisen just illalla klo 20-22 aikaan. Vaikka ei olekaan vielä hiljaisuusaika niin voisi vähän ottaa toisia huomioon. Iltaisin halutaan rauhoittua eikä kuunnella meteliä.

Taidat olla melkoisen itsekäs ihminen ja ns. oman navan ympärillä pyörivä.  Jollakin toisella saattaa olla aivan muut ajat kuin sulla, ne tärkeimmät rauhoittumisen kannalta.   Vaikkapa keskellä päivää. 

Muuttakaa sellaiset, jotka ette edes päiväsaikaan siedä, että mitään naapureista kuuuluu jonnekin korpeen omakotitaloon.   Näinhän sitä on tapana sanoa.

Vierailija
71/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossamme on hiljaisuus 23-07. Itse vältän äänekkäämpiä asioita 20-08, jos mahdollista.

Suihkussa käyn iltavuoron jälkeen noin 23.30, koska hikisenä en halua sänkyyn, mutta jos kotona olen illan, käyn yleensä viimeistään 22.00.

Eli ne hommat, jotka voi siirtää parempaan aikaan, siirrän, mutta jos ei voi siirtää ilman hankaluuksia itselle, hoidan (vessa ja suihku).

Vierailija
72/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa imuroida hiljaisuuden aikaankin, pakkohan se on saada, kun jollakin voi olla työt niin ettei ole kotona 7-22 välillä. Itse olen imuroinut joskus klo 22 jälkeen ja toisinaan ennen aamu kuutta, ei ole koskaan kukaan valittanut.

Järjestyssäännöissä säädetyn hiljaisuuden aikana ei todellakaan "täydy kestää" imuroinnin aiheuttamaa meteliä. Olet naapurina täysin perseestä, onneksi et asu täällä. Kyllä ne sinunkin naapurisi häiriintyvät ja kiroavat keskenään idioottimaisia imurointiaikojasi, eivät vain kehtaa/uskalla valittaa.

Vierailija
73/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla melkoisen itsekäs ihminen ja ns. oman navan ympärillä pyörivä.  Jollakin toisella saattaa olla aivan muut ajat kuin sulla, ne tärkeimmät rauhoittumisen kannalta.   Vaikkapa keskellä päivää. 

Muuttakaa sellaiset, jotka ette edes päiväsaikaan siedä, että mitään naapureista kuuuluu jonnekin korpeen omakotitaloon.   Näinhän sitä on tapana sanoa.

On myös tapana sanoa, että mölyapinat jotka eivät kykene ajattelemaan ketään muuta kuin itseään, voisivat muuttaa sinne korpeen.

Vierailija
74/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös tapana sanoa, että mölyapinat jotka eivät kykene ajattelemaan ketään muuta kuin itseään, voisivat muuttaa sinne korpeen.

Imurointi on aika kaukana mölyapinan äänestä. Jos imurointi häiritsee, niin on tainnut olla aika onnekas ihminen, kun ei ole joutunut kohtaamaan oikeaa häiriköintiä naapureiltaan. Pitää sinun sietää koliikkivauva itkuakin ja se on varmasti kovempi ääni ja pidempikestoinen ääni kuin pienen kämpän imurointi.

Vierailija
75/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestyssäännöissä säädetyn hiljaisuuden aikana ei todellakaan "täydy kestää" imuroinnin aiheuttamaa meteliä.

Imuroinnista lähtevä ääni ei ole meteliä. Sinä saat jopa pitää juhliakin kerrostalossa, niin että hiljaisuuden aikaan laitat musiikin PIENEMMÄLLE, ei tarvitse olla täysin hiljaa, vaan niin ettei isompaa ääntä kuulu, eli ei esim. porata seiniä, koira hauku (pitkiä aikoja toistuvasti) tai huudateta musiikkia täysillä. Täyttä hiljaisuutta ei mikään järjestyssääntö vaadi, sinä saat pestä pyykkiä, imuroida, luututa, kuunnella musiikkia, katsoa telkkaria ja vetää wc-pöntön sekä käydä suihkussa silloin kun sinusta siltä tuntuu.

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-2000000732334.html

"

- Normaaliin elämään ei voi kuitenkaan puuttua. Kovaääninenkin nauru tai puhe hiljaisuuden aikaan on sallittu. Lapset saavat leikkiä aikaisin aamusta ja yöllä saa katsoa televisiota tai kuunnella musiikkia, kunhan volyymitaso on kohtuullinen. Yöllä töistä palaava saa käydä suihkussa, eikä siihen voi puuttua taloyhtiön omilla määräyksillä.

Yörauha ei siis tarkoita täyshiljaisuutta.

- Jopa koira saa haukkua, jos se on satunnaista ja lyhytkestoista. Myös yksittäiset juhlat ovat sallittuja, vaikka ne jatkuisivat yli kymmeneen."

Case closed.

Vierailija
76/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi porukka alapeukuttaa? Periaatteen vuoksi ei saa imuroida kerrostalossa hiljaisuuden aikaan, vaikkei se ketään edes haittaa? Hohhoijjaa, sääntöjä rakastava suomikansa.

Ainoastaan sinä kuvittelet, ettei se haittaa ketään. Naapureitasi haittaa aivan varmasti, kaikista ei vain ole valittamaan. Kärsivät ja kiroavat itsekseen.

Vierailija
77/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan sinä kuvittelet, ettei se haittaa ketään. Naapureitasi haittaa aivan varmasti, kaikista ei vain ole valittamaan. Kärsivät ja kiroavat itsekseen.

Ei haittaa, olen kysynyt ja he sanoivat, että ei haittaa. Eikä haittaa minuakaan jos yläkerrassa vaikka pyykätään keskellä yötä, en edes herää sellaiseen ääneen. Korvatulpat minulla on jokatapauksessa aina korvissa kun olen niin ääniherkkä että muuten häiritsisi jo ulkoa tulevat autojen äänet ja sellaiset. Kaupungissa ainakin on aivan sama joku naapurin imurointi, kun sitä ääntä kuuluu muutenkin jatkuvasti, yöllä tehdään jopa tietöitäkin joista kuuluvaan ääneen ei edes korvatulpat auta.

Vierailija
78/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestyssäännöissä säädetyn hiljaisuuden aikana ei todellakaan "täydy kestää" imuroinnin aiheuttamaa meteliä.

Imuroinnista lähtevä ääni ei ole meteliä. Sinä saat jopa pitää juhliakin kerrostalossa, niin että hiljaisuuden aikaan laitat musiikin PIENEMMÄLLE, ei tarvitse olla täysin hiljaa, vaan niin ettei isompaa ääntä kuulu, eli ei esim. porata seiniä, koira hauku (pitkiä aikoja toistuvasti) tai huudateta musiikkia täysillä. Täyttä hiljaisuutta ei mikään järjestyssääntö vaadi, sinä saat pestä pyykkiä, imuroida, luututa, kuunnella musiikkia, katsoa telkkaria ja vetää wc-pöntön sekä käydä suihkussa silloin kun sinusta siltä tuntuu.

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-2000000732334.html

"

- Normaaliin elämään ei voi kuitenkaan puuttua. Kovaääninenkin nauru tai puhe hiljaisuuden aikaan on sallittu. Lapset saavat leikkiä aikaisin aamusta ja yöllä saa katsoa televisiota tai kuunnella musiikkia, kunhan volyymitaso on kohtuullinen. Yöllä töistä palaava saa käydä suihkussa, eikä siihen voi puuttua taloyhtiön omilla määräyksillä.

Yörauha ei siis tarkoita täyshiljaisuutta.

- Jopa koira saa haukkua, jos se on satunnaista ja lyhytkestoista. Myös yksittäiset juhlat ovat sallittuja, vaikka ne jatkuisivat yli kymmeneen."

Case closed.

Imuroinnista aiheutuva ääni YÖLLÄ on meteliä, samoin pyykinpesukoneen linkous. Rajat ovat häilyviä, eikä useimmat halua lähteä oikeussaliin kokeilemaan, että onko kohtuullisuuden raja ylittymyt vai ei. Normaalijärkinen ihminen toki ymmärtää muutenkin, ettei kerrostalossa imuroida keskellä yötä. Kaikki eivät valitettavasti sellaisia ole.

Vierailija
79/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Soita isännöitsijällesi ja kysy häneltä asiaa, todennäköisesti sanoo, ettei myöhäistä imurointia voi kieltää, kun kuuluu normaaleihin elämisen ääniin ja näin voit jatkossakin imuroida rauhassa, tietäen että mitään virallista varoitusta et siitä voi saada. Ja voit sitten jättää valittajat omaan arvoonsa tai ajatella että HE häiritsee sinun kotirauhaasi valituksillasi ja valitat isännöitsijälle.

On ihmisiä joita häiritsee kaikki. Jollakin on itsellään joku lapsikatras joka mölyää päivät niin ettei yövuoroja tekevä saa nukuttua ja sitten kun se yövuoroja tekevä imuroi myöhään illalla, niin johan on mamma valittamassa "häiriöstä". Sellaisille voi haistattaa paskat.

Vierailija
80/141 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imurointi on aika kaukana mölyapinan äänestä. Jos imurointi häiritsee, niin on tainnut olla aika onnekas ihminen, kun ei ole joutunut kohtaamaan oikeaa häiriköintiä naapureiltaan. Pitää sinun sietää koliikkivauva itkuakin ja se on varmasti kovempi ääni ja pidempikestoinen ääni kuin pienen kämpän imurointi.

Olen asunut asunnossa, jonka naapurissa on ollut ihan oikeita vajaamielisiä känniapinahäiriköitä. Olen myös asunut asunnossa, jonka yläkerran asukkaan mielestä oli OK imuroida parkettilattiaa keskellä yötä samalla vedellen huonekaluja pitkin lattiaa ja kolhien pattereita, seiniä yms. Lopputulos oli molemmissa tapauksissa täysin sama, nukkuminen omassa asunnossani oli metelin ajan täysin mahdotonta.