Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UPM:n Voikkaan tehtaan sulkeminen ja paperialan viime vuotinen lakko

Vierailija
11.03.2006 |

Aika komea kostao UPM:ltä. Ei ehkä olis kannattanut niin pitkkän lakkoilla kun nyt meni sit koko tehdas alta...

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


ovat sen verran kallista työväkeä nuo paperintekijät.

Vierailija
22/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitajiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mutu-tietoa vaan kokemusta.

24

Vierailija
24/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone ilmottaa millon tarttee painaa. Lukevat aku ankkoja ja juovat kahvia...

Vierailija:


" Nyt joutuu tosiaankin itse tekemään jotain ansaitakseen elantonsa, tulospalkkioita ei enää ropise eikä ole mitään myytävääkään kun ei tullut osakkeita ostettua."

Siis mitä ihmettä tarkotat. Siis ymmärsinkö oikein että väität ettei nämä työntekijät ole tehneet mitään töitä leipänsä eteen? Tiedätkö että miten kovasti painetaan töitä että saadaan niitä ennätyksiä tehtyä eri koneilla???!!!!!!! Varmaankin käsitin väärin sun juttusi?....

Vierailija
25/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se nyt vaan nykyaikana on, että pörssiyhtiöt irtisanovat parantaakseen osakkeidensa kursseja ja sijoittajien voittoa.



UMP:kin aikoo tänä vuonna ostaa omia osakkeitaan (=nostaa osakkeidensa arvoa) 885 miljoonalla eurolla sekä jakaa satojen miljoonien eurojen osingot. Henkilöstövähennyksillä tavoitellaan siihen verrattuna pientä 200 miljoonan euron säästöä.



Että veikkaanpa, että sillä TYÖSULULLA (ei lakolla) ei ollut isosti asian kanssa tekemistä.



Vierailija
26/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ainakin kaikki mun tuntemat paperityöläiset istuu pehmeellä tuolilla ja painaa sillon tällöin jotain nappia.

Tietokone ilmottaa millon tarttee painaa. Lukevat aku ankkoja ja juovat kahvia..."



Niin, se on se mihin pyritään :) Silloin kun on tämä tilanne niin tehdas tekee voittoa, koneet pyörii täysillä, ei ole katkoja eikä mitään ongelmia. Mutta kun ongelmia tulee niin siellä on TODELLA kiire. On tiedettävä mitä tehdään ja missä järjestyksessä. Tämmöisinä päivinä miehet/naiset tekevät usein useita tunteja putkeen töitä. Ovat aivan hiestä märkänä kun kuumissa olosuhteissa pitää tehdä rankaa fyysistä työtä. Ja silloin ei kahville lähdetä eikä vessassa käymään... Tiesitkö muuten sen että näillä työntekijöillä ei ole virallisia taukoja ollenkaan vuoron aikana? On pakko syödä ja juoda kahvit samoissa tiloissa missä näyttöjäkin on koska niitä pitää valvoa jatkuvasti. Etenkin sellutehtailla syntyisi samantien vaarallisia tilanteita jos porukka lähtisi tauoille! Ennen muinoin oli enemmän väkeä töissä ja toiset pääsivät rauhassa syömäänkin mutta nykyisin on ihan toinen meininki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" 25. Paperityöntekijöiden palkat ovat reilusti suuremmat kuin muilla vastaavilla teollisuuden aloilla.

Ei ole mutu-tietoa vaan kokemusta.

24"

Vierailija
28/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


On tiedettävä mitä tehdään ja missä järjestyksessä. Tämmöisinä päivinä miehet/naiset tekevät usein useita tunteja putkeen töitä. Ovat aivan hiestä märkänä kun kuumissa olosuhteissa pitää tehdä rankaa fyysistä työtä. Ja silloin ei kahville lähdetä eikä vessassa käymään...

Kuulostaa ihan TAVALLISELTA päivältä monessa muussa työssä. Kyllä minäkin 4000-5000 ¿:n kuukausipalkalla vähän juoksisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo yks antanut mitään faktaa väitteeseensä kovasta palkkauksesta. Vai luuletko, että vain se, että sanot olevan muuta kuin mutu-tietoa, riittää tekemään väitteestäsi faktaa? Kannattais vissiin käydä kouluja vähän lisää sinunkin.

Vierailija
30/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut turhan rankkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Eikä ollut turhan rankkaa.

Vierailija
32/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hahhahhaaaa!!!! Kylläpä on KAMALA työ!!!

Vierailija:

On tiedettävä mitä tehdään ja missä järjestyksessä. Tämmöisinä päivinä miehet/naiset tekevät usein useita tunteja putkeen töitä. Ovat aivan hiestä märkänä kun kuumissa olosuhteissa pitää tehdä rankaa fyysistä työtä. Ja silloin ei kahville lähdetä eikä vessassa käymään...



Kuulostaa ihan TAVALLISELTA päivältä monessa muussa työssä. Kyllä minäkin 4000-5000 ¿:n kuukausipalkalla vähän juoksisin..."



Jokaisessa työssä on niin huonot kuin hyvätkin puolensa. Toiselle sopii vuorotyö ja toiselle ei jne. Kuulostat jotenkin tosi katkeralta ja kateelliselta ihmiseltä? Miksi ihmeessä et ole yrittänyt päästä koulutukseen ja sitä kautta tehtaalle töihin jos noin paljon nyppii hermoja ja niin helpolta työpaikalta saat tuon tehdastyön kuulostamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muinoin johtajilla oli VASTUU työntekijöistään ja heille oli kunnia-asia olla työllistäjä yhteiskunnassamme.



Kovin pitkään homma ei jatku sillä että osa ihmisistä rikastuu osakkeilla mutta ihmisiltä loppuu työ.



Mutta...sitähän sanotaan että ahneudella on loppu. Eikä niin kiva sellainen.



Järkyttävää. UPM pitäisi nostaa tuosta hyvästä syytteeseen.

Vierailija
34/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olitte arvon paperilaiset lakossa viime keväänä ennen kuin tuli työsulku. Ainiin mutta ettehän te varmaan sellaista enää muista. Paperiliitton on ollut aina helppo kiristää palkkaa ja muita etuuksia lisää sanomalla että mennäänpäs lakkoon ja katsellaan sitten. On ihme ettei teille heru sympatiaa suht korkeiden palkkojen lisäksi. (sen verran tiedän kyseistä alaa etten voi kovin vaativaksi työksi sanoa monenkaan duunia siellä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Viime kesäinen paperitehtaiden seisokki ei ollut lakko vaan työsulku.Elikkä työnantaja ei päästänyt töihin.Ei se kiva ollut paria kuukautta alle 500/kk elää mutta minkäs sille voi.Että ei sen tehtaan sulkeminen kyllä kovin reilua ollut siihen lakkoon vedoten koska mitään lakkoa ei ollut!

Vierailija
36/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonna vai niinä monena aikaisempana kertana?

Vierailija
37/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi äskeinen oli 39:lle!

Vierailija
38/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


" Ainakin kaikki mun tuntemat paperityöläiset istuu pehmeellä tuolilla ja painaa sillon tällöin jotain nappia.

Tietokone ilmottaa millon tarttee painaa. Lukevat aku ankkoja ja juovat kahvia..."

Niin, se on se mihin pyritään :) Silloin kun on tämä tilanne niin tehdas tekee voittoa, koneet pyörii täysillä, ei ole katkoja eikä mitään ongelmia. Mutta kun ongelmia tulee niin siellä on TODELLA kiire. On tiedettävä mitä tehdään ja missä järjestyksessä. Tämmöisinä päivinä miehet/naiset tekevät usein useita tunteja putkeen töitä. Ovat aivan hiestä märkänä kun kuumissa olosuhteissa pitää tehdä rankaa fyysistä työtä. Ja silloin ei kahville lähdetä eikä vessassa käymään... Tiesitkö muuten sen että näillä työntekijöillä ei ole virallisia taukoja ollenkaan vuoron aikana? On pakko syödä ja juoda kahvit samoissa tiloissa missä näyttöjäkin on koska niitä pitää valvoa jatkuvasti. Etenkin sellutehtailla syntyisi samantien vaarallisia tilanteita jos porukka lähtisi tauoille! Ennen muinoin oli enemmän väkeä töissä ja toiset pääsivät rauhassa syömäänkin mutta nykyisin on ihan toinen meininki.

Vierailija
39/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Niin, se on se mihin pyritään :) Silloin kun on tämä tilanne niin tehdas tekee voittoa, koneet pyörii täysillä, ei ole katkoja eikä mitään ongelmia. Mutta kun ongelmia tulee niin siellä on TODELLA kiire. On tiedettävä mitä tehdään ja missä järjestyksessä. Tämmöisinä päivinä miehet/naiset tekevät usein useita tunteja putkeen töitä. Ovat aivan hiestä märkänä kun kuumissa olosuhteissa pitää tehdä rankaa fyysistä työtä. Ja silloin ei kahville lähdetä eikä vessassa käymään... Tiesitkö muuten sen että näillä työntekijöillä ei ole virallisia taukoja ollenkaan vuoron aikana? On pakko syödä ja juoda kahvit samoissa tiloissa missä näyttöjäkin on koska niitä pitää valvoa jatkuvasti. Etenkin sellutehtailla syntyisi samantien vaarallisia tilanteita jos porukka lähtisi tauoille! Ennen muinoin oli enemmän väkeä töissä ja toiset pääsivät rauhassa syömäänkin mutta nykyisin on ihan toinen meininki.

Vierailija
40/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole ollut kateellinen toisten palkoista ja työpaikoista. Jokainen tekee omat ratkaisunsa elämässään. En minä ainakaan voi mennä arvostelemaan kenenkään työtä jos en sitä samaa työtä ole itsekin tehnyt. Tuskin kenelläkään on oikeutta haukkua toisia työn perusteella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi