Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UPM:n Voikkaan tehtaan sulkeminen ja paperialan viime vuotinen lakko

Vierailija
11.03.2006 |

Aika komea kostao UPM:ltä. Ei ehkä olis kannattanut niin pitkkän lakkoilla kun nyt meni sit koko tehdas alta...

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä oisin ison kansainvälisen firman pomo ja pitäs lopettaa muutama tehdas ja panna muutama työntekijä pihalle ja kattelisin karttaa ja miettisin niin kyllä, kaikkien lakkojen ja paperiliiton ahneuden jälkeen sanosin, että joo, lopetetaas tuolta, ovat sen verran tyyristä porukkaa.

Vierailija
2/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesäinen paperitehtaiden seisokki ei ollut lakko vaan työsulku.Elikkä työnantaja ei päästänyt töihin.Ei se kiva ollut paria kuukautta alle 500/kk elää mutta minkäs sille voi.Että ei sen tehtaan sulkeminen kyllä kovin reilua ollut siihen lakkoon vedoten koska mitään lakkoa ei ollut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun av-ämmät haukkuu työntekijöitä ahneiksi, mutta johtajat saa rohmuta rahaa niin paljon kuin sielu sietää.

Vierailija
4/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten niin ahneita? Tupotasoiset korotukset saivat, toisin kuin esim. ahtaajat ja kuljetusalan porukka!!! Ota Ap asioista selvää ennen kuin alat täällä kirjoittamaan aivan typeriä juttuja...



On se vaan muuten kumma että miten paljon täällä surffailee rikkaita ihmisiä, työnantajien edustajia, heidän puolellaan olevia?! Eilisessä lehdessä oli tosi ikävä juttu yhdestäkin perheestä jolla oli vastasyntynyt lapsi ja juuri otettu lainat talon vuoksi. Kummatkin samassa tehtaassa töissä. Paha mieli tuli :(

Ja samaan aikaan pörssissä oli taputettu ja hurrattu kun osakkeiden omistajat saivat enemmän voittoa sijoituksilleen! Ja niitä rikkaimpia omistajia on ulkomailla eikä täällä meidän ah niin ihanassa kotimaassa. Nämä ihmiset vielä kehtasivat sanoa että kuinka odottavat ja toivovat että muutkin firmat Suomessa ottaisivat tuosta mallia!!! Ja täällä jotkut typerät ämmät vielä puolustaa näitä tyyppejä? Että kuinka on vaan oikein kun toisille käy elämässä huonosti....

Vierailija
5/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Viime kesäinen paperitehtaiden seisokki ei ollut lakko vaan työsulku.Elikkä työnantaja ei päästänyt töihin.Ei se kiva ollut paria kuukautta alle 500/kk elää mutta minkäs sille voi.Että ei sen tehtaan sulkeminen kyllä kovin reilua ollut siihen lakkoon vedoten koska mitään lakkoa ei ollut!

Vierailija
6/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Viime kesäinen paperitehtaiden seisokki ei ollut lakko vaan työsulku.Elikkä työnantaja ei päästänyt töihin.Ei se kiva ollut paria kuukautta alle 500/kk elää mutta minkäs sille voi.Että ei sen tehtaan sulkeminen kyllä kovin reilua ollut siihen lakkoon vedoten koska mitään lakkoa ei ollut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse paperiliitosta niin johan alkaa jumalaton haukkuminen ja syyllistäminen vaikka ei oteta edes kunnolla selville syitä...?! Juu, ja olihan liitto lakossa pari päivää kun parissa tehtaassa johtajat heitti porukan ulos kun eivät suostuneet jatkuviin ylitöihin. Kuka ääliö nyt olisi jäänyt töihin ilman palkkaa kun sen maksaminen keskeytettiin... Ja jos jonkun toisen alan työntekijät olisi laitettu työsulkuun ilman palkkaa pariksi kuukaudeksi niin kyllä siinä olisi ihmiset puolustaneet näitä työläisiä mutta nyt kun oli kyse paperialasta niin paskaa vaan saatiin niskaa ja sama meno jatkuu....

Vierailija
8/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos on " yhteiset rahat" eikä ukkokulta tuokaan enää tilipussiaan vaimon iloksi. Ja en ole paperityöläinen enkä miehenikään. Tämä tiedoksi niille jotka sitä heti alkaa epäilemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperiliitolaiset luulivat olevansa oikeasti jotenkin parempia kuin muut palkansaajat. Hoitoala, palo- ja pelastusala, poliisit, kioski- ja huoltamotyöntekijät ovat aina tehneet töitä arkena ja pyhänä, jouluna ja juhannuksena. Ei paperitehtaan tulisi olla yhtään sen kummallisempi työpaikka, varsinkin, kun kouluttautumista alalle ei juurikaan tarvita. Eli kyllä tähän tilanteeseen löytyy syylliset sieltä poispotkittujen peilistä!

Vierailija
10/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttivat ihan itse koko työsulun. Yhtään ei täältä ainakaan säälipisteitä putoile työntekijöille. Mitä koulutusta tarvitaan, että paperalalla alkaa kulkemaan 50000¿/kk. Työntekijät tasan taukkeja etteivät muilla aloilla pärjää. Työttömyyskorvaus on suurempi kuin monen palkka ym. Eniten harmittaa verotulojen putoaminen Kuusankoskella eikä sekää johdu paperiäijien palkoita vaan esim yhteisöverot putoaa roimasti ja taas tehtaan sairaspalvelut jää pois joten julkinen terveydenhuolto ruuhkautuu.

Vierailija:


Viime kesäinen paperitehtaiden seisokki ei ollut lakko vaan työsulku.Elikkä työnantaja ei päästänyt töihin.Ei se kiva ollut paria kuukautta alle 500/kk elää mutta minkäs sille voi.Että ei sen tehtaan sulkeminen kyllä kovin reilua ollut siihen lakkoon vedoten koska mitään lakkoa ei ollut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Paperiliitolaiset luulivat olevansa oikeasti jotenkin parempia kuin muut palkansaajat. Hoitoala, palo- ja pelastusala, poliisit, kioski- ja huoltamotyöntekijät ovat aina tehneet töitä arkena ja pyhänä, jouluna ja juhannuksena. Ei paperitehtaan tulisi olla yhtään sen kummallisempi työpaikka, varsinkin, kun kouluttautumista alalle ei juurikaan tarvita. Eli kyllä tähän tilanteeseen löytyy syylliset sieltä poispotkittujen peilistä!

Vierailija
12/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


aiheuttivat ihan itse koko työsulun. Yhtään ei täältä ainakaan säälipisteitä putoile työntekijöille. Mitä koulutusta tarvitaan, että paperalalla alkaa kulkemaan 50000¿/kk. Työntekijät tasan taukkeja etteivät muilla aloilla pärjää. Työttömyyskorvaus on suurempi kuin monen palkka ym. Eniten harmittaa verotulojen putoaminen Kuusankoskella eikä sekää johdu paperiäijien palkoita vaan esim yhteisöverot putoaa roimasti ja taas tehtaan sairaspalvelut jää pois joten julkinen terveydenhuolto ruuhkautuu.

Vierailija:


Viime kesäinen paperitehtaiden seisokki ei ollut lakko vaan työsulku.Elikkä työnantaja ei päästänyt töihin.Ei se kiva ollut paria kuukautta alle 500/kk elää mutta minkäs sille voi.Että ei sen tehtaan sulkeminen kyllä kovin reilua ollut siihen lakkoon vedoten koska mitään lakkoa ei ollut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsulku oli työnantajan konsti saada nää supistukset työläisten syyksi! Aika moni paperimies ties jo sulun aikaan, että UPM tulee tämän tekemään. Teitä on näemmä helppo vedättää.

Vierailija
14/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Työsulku oli työnantajan konsti saada nää supistukset työläisten syyksi! Aika moni paperimies ties jo sulun aikaan, että UPM tulee tämän tekemään. Teitä on näemmä helppo vedättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laulaen tulee se viheltäen menee. Nyt joutuu tosiaankin itse tekemään jotain ansaitakseen elantonsa, tulospalkkioita ei enää ropise eikä ole mitään myytävääkään kun ei tullut osakkeita ostettua.





Ja samaan aikaan pörssissä oli taputettu ja hurrattu kun osakkeiden omistajat saivat enemmän voittoa sijoituksilleen! Ja niitä rikkaimpia omistajia on ulkomailla eikä täällä meidän ah niin ihanassa kotimaassa. Nämä ihmiset vielä kehtasivat sanoa että kuinka odottavat ja toivovat että muutkin firmat Suomessa ottaisivat tuosta mallia!!! Ja täällä jotkut typerät ämmät vielä puolustaa näitä tyyppejä? Että kuinka on vaan oikein kun toisille käy elämässä huonosti....

[/quote]




Vierailija
16/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavat juttunsa ;( Vain he jotka ovat töissä noissa tehtaissa tietävät että mistä asioista kiisteltiin ja että mihin mikäkin heikennys vaikuttaa. Mitä tapahtuu kesälomille, sairaslomille, työpäivien pituuksille, työvuorojen muuttumiselle, kesätyöpaikoille, ylitöille jne. jne. Jos sitä lukee vain jotain työnantajien kirjottamia juttuja niin kyllähän siinä sellasen kuvan saa että paperimiehet tienaa älyttömän paljon ja että kaikki vika on vain heissä. Muistan hyvin kuinka yhdessäkin " arvostetussa" lehdessä oli otettu esimerkiksi yhden työntekijän palkka. Kuinka siinä väitettiin että kaikki tienaa sen verran. Eipä vain kerrottu sitä että n. yksi tai kaksi tehtaalla tienaa sen verran... Eikä kerrottu sitä että useimmat painavat jatkuvasti ylitöitä niin arkipäivät kuin pyhäpäivätkin että tehdas pyörisi kun väkeä on liian vähän töissä. Jos ajatellaan esim. niitä kaikkia kirjotuksia joissa haukuttiin liittoa niin näissä lehdissä joissa niitä luki oli takana metsäteollisuuden " pamput" . He " omistavat" lähes kaikki lehdet joita Suomessa julkaistaan...

Mutta kun tavallista pulliaista on niin hemmetin helppo provosoiden johdatella ja kun kateellisia riittää Suomessa niin kyllähän siinä ei ole kovinkaan vaikeeta saada syylliseksi tavallinen työntekijä. Vain ne pomot johtavat ja osakkeiden omistajat ovat kaikessa oikeassa.... Ja heidän yli 100 000 euron palkoista ei kukaan valita?

Vierailija
17/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pmpuilla on VALTAVAT palkat niihin työläisiin verrattuna, joiden ansiosta pampuilla ylipäätään on tuloja o_O Ja sitten ne perkeleen pomot kohtelee työläisiään näin, antamalla kengän kuvan persauksiin. Siinäpä sitä kiitosta kovasta työstä. Jee.

Vierailija
18/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Nyt joutuu tosiaankin itse tekemään jotain ansaitakseen elantonsa, tulospalkkioita ei enää ropise eikä ole mitään myytävääkään kun ei tullut osakkeita ostettua."



Siis mitä ihmettä tarkotat. Siis ymmärsinkö oikein että väität ettei nämä työntekijät ole tehneet mitään töitä leipänsä eteen? Tiedätkö että miten kovasti painetaan töitä että saadaan niitä ennätyksiä tehtyä eri koneilla???!!!!!!! Varmaankin käsitin väärin sun juttusi?....

Vierailija
19/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ja pmpuilla on VALTAVAT palkat niihin työläisiin verrattuna, joiden ansiosta pampuilla ylipäätään on tuloja o_O Ja sitten ne perkeleen pomot kohtelee työläisiään näin, antamalla kengän kuvan persauksiin. Siinäpä sitä kiitosta kovasta työstä. Jee.

Vierailija
20/52 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ovat tuki ja avustukset muiden alojen irtisanotuille??? Ja tehtaiden lopetus olisi varmasti ollut edessä ilman viime kesän tapahtumiakin, ovat sen verran kallista työväkeä nuo paperintekijät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän