¤¤HEINÄiset viikonloppuna¤¤
Kommentit (18)
Täälläkin mietisken tekemistä päiväksi. Mies on koko päivän omissa menoissaa eikä mulla ja pojalla ole muuta ohjelmaa kuin uinti. Hieno ilma ulkona joten sinne pitäis varmaan jossain vaiheessa lähteä eli toisin sanoen vasta päikkäreiden jälkeen kun nyt on niin kova pakkanen vielä.
Supistaa taas näköjään jo aamusta.. paah... saapa nähdä paljonko tänään viitsii touhuta. Mullakin tuota painetta alapäässä mikä on todella ärsyttävää! Muuten menee hienosti. Väsymyskin on helpottanut tosin uskon, että rautakuurilla on iso osuus tuossa asiassa.
Kinkku ja möhkö 19 +6
Täällä satelee lunta ja pakkasta ei ole enää kuin -5 astetta. Ihan kiva, että lauhtuu jo.
Meidän pikkuneiti aloitti kanssa aamuisen ulkoilunsa kiukuttelulla. Lähti veljensä kanssa postia hakemaan (on tuossa parinkymmenen metrin päässä) ja istui pulkan kyydissä. Paluumatkalla ei isoveikka enää jaksanut vetää ja siitäkös neiti suuttui. Istui keskellä tietä naapurin talon edessä huutamassa täyttä kurkkua. Eikä tullut pois, piti mennä hakemaan. Järkipuheet ei ainakaan meidän neitiin uppoa, kun on oikein antaumuksella suuttunut jostain. Että näin alkoi meidän aamu.
Nyt ovat iskän kanssa yläkerrassa ja sain kuin sainkin aikaa istahtaa koneelle. Ruoka on uunissa ja on siis hetki aikaa lueskella ja kirjoitella.
Pikkuinenkin sieltä potkiskelee merkiksi, että hereillä ollaan. Jokin aika sitten oli jokin gallup-kysely ja mielenkiinnolla lueskelin niitä. Ihan kiva juttu!
Carelia ja Tiitiäinen 20+6
1. Paljonko on paino noussut ja millä viikoilla olet?
Olen raskausviikolla 20+6 muutetun la:n vuoksi. Painoa on tullut 3 kg, mielestani ihan sopivasti.
2. Mitä " vaivoja" ollut nyt?
Kauhea pahoinvointi alussa, jota kesti rv 15 asti. Nyt lieviä liitoskipuja, muuten olo ihan ok.
3. Otatko äitiyspakkauksen?
En ota, sen verran karseita vaatteita siinä on. Tehtaanmyymälä, joka on valmistanut vaatteita siihen pakkaukseen, on täällä meidän paikkakunnalla ja sieltä saa esim. kietaisubodeja kakkosella parilla eurolla. Että varmaan käyn ostaan uudet sieltä. Eli otan rahana ja ehkä investoin niitä kestovaippoja sit.
4. Näkyykö vatsa jo hyvin ulkopuolisille?
Joo, kyllä näkyy. Alkoi kasvaa rv:n 16 jälkeen ja on nyt oikein soma pieni kumpu. Olen kyllä kuullut kommenttia, että missä sun maha on ( siis näillä raskausviikoilla), mutta kyllä se näkyy jo. Tietty vaatteilla voi vielä pelata jonkin verran, joko korostaen tai kätkien.
5. Syömishimosi
Alussa kaikki raikas, mutta nyt menee mitä vaan. (Makeaa ehkä liikaakin.....kÄäk!), mutta yritetään pitää kontrolli kuitenkin kohtuudessa. Omenoita rakastan samoin tomaattia!
heippa!
ja nyt kun ensin muistan niin sinä maryanne kysyit että pystyykö elfa-hyllyistä/laatikoista tekemään hoitopöydän, niin kyllä mielestäni onnistuu kun siihen on mahdollisuus ostaa ylimmäksi osaksi sellanen hoitopöytätaso (itselläni on sellanen systeemi). tässä sivu, mistä voit asiasta saada hiukan tietoa...
http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/tuoteesittelyt/elfa.shtml
En tiedä auttaako se sinua, mutta kestävät kyllä kosteutta.
Täällä päässä muuten jaksellaan ihan hyvin, nyt on viikon ajan välillä tuntunut että jalat pettää alta ja huippaa, en tiedä mistä johtuu, kun kaikki arvot on kunnossa....pikkuinen liikkuu päivittäin ihan mukavasti.
jaahas nyt pitää mennä laittamaan ruoka valmiiksi, aamun olen pessyt vauvan vaatteita kaappiin valmiiksi, lyhentänyt muutamat housut ja muutenkin saanut taas hommia tehty. Nyt olisi sitten ruuan jälkeen päikkäriaika :-)
Voikaa hyvin kaikki mammat!
T:Tupuhupuna+rv20+2
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Kuulostaa siltä, että monen muunkin miehet ovat jossain muualla kuin kotona/olleet eilen jossain muualla kuin kotona. :D Meillä mies lähti kaverinsa kolmekymppisille toiselle paikkakunnalle 500km:n päähän junalla tänään aamusta. Tyttö itki isänsä perään, eikä olisi ovesta raaskinut päästää. Sääliksi kävi, pikku ressukka. Eihän tuo ole liian usein onneksi vielä reissussa viihtynyt ja olisi ottanut meidätkin mukaan, mutta ei huvittanut yhtään lähteä niin pitkälle matkalle reissuun.
Me päätimme lähteä viikonlopun viettoon mummolaan, mitäs sitä kahdestaan kaupunkiasunnossa istuskelemaan. Niinpä lähdimme mummin luo, kävimme mummin pihalla ulkoilemassa ja nyt tyttö meni äskettäin päiväunille.
Täällä tulee syötyä aina herkkuja liiankin kanssa, enää en ihmettele miksi mummi ja ukki ovat niin pyöreitä :D Aina on kahvin kanssa pullaa, ruokaan laitetaan kermaa jne. Sorruin siis äsken itsekin syömään pari pullaa ja pelkäänpä, ettei tämä herkuttelu täällä jää tähän :D Ajattelimme, että jäämme illaksi saunomaan ja olemme yötä huomiseen.
Pikkuruinen potkiskelee masussa, edelleen tuntuu istuma-asennossa olevan, sillä potkut tuntuvat sen verran alhaalla. Toivottavasti vielä kääntyisi...
Itsekin olen alkanut vakavasti harkita kaksostenrattaiden hankkimista. Meille tulee ikäeroksi n. 2-v. Onko kenelläkään kokemusta/suosituksia hyvistä matkarattaista? Vaunuista en raaski luopua, kun tuli ostettua ihan hyvät ja kestävät, jotka olivat ehkä järkevin satsaus esikoisen vauva-aikana. Kunnollisia matkarattaita sensijaan ei ole ja oikeastaan ne kaksosten matkarattaat vaikuttavat aika järkevältä hankinnalta kahden pienen kanssa. Välillä tyttö kävelee jo nyt reippaasti pitkätkin matkat, mutta toisinaan on sellaista takkuamista. Temperamenttiä ja tahtoa tuntuu piisaavan välillä liiankin kanssa...
Nyt tyttö heräsi, joten kuulemisiin!
t.Saraida ja pikkuinen rv 20+2
Juuri tuota tarkoitin!!!
En ole vaan itse saanut itseäni kauppaan kattomaan...
Mutta suuri kiitos!
Yäk, kun ahmin kamalan läjän suklaata. Nyt koskee mahaan ja huono olo:( Kävin tänään kattelee vähän rattaita ebayssa ja siellä kyllä ihan tajuttoman halvalla. esim. aivan uudet ABC tandem airit (sisarusrattaat) suoraan varastosta 139euroa+lähetys Suomeen 33euroa. Eli pikku vinkki kaikille, jotka haluaa säästää rahaa vaunujen ostossa:) Itse mennään huutamaan nuo kyseiset rattaat tänään, kunhan tuo ukko kotiutuu futispelistä (jihuu!!)
Oli pakko ostaa sieltä vielä semmonen supersuloinen vaatesetti vauvalle.. Taidan olla ihan koukussa tohon ebayhin:/
Masuun ei kuulu mitään uutta. Neiti tuntuu olevan rauhalista sorttia, vaan kyllähän se varmaan tästä kerkee vilkastua (eikö??).
olin unohtanut yhden lahjakortin, jonka löysin ja ensviikolle tilasin ajan jalkahoitoon:)Ihania tämmöset " yllätykset" ja kun pääse vähän lellimään itseään. Meillä kun ei tuo rahatilanne niitä parhaimpia (miehellä aika surkea palkka), niin mukava saada edes joskus vähän luksusta itselleen.. Aina vaan tulee ostettua pojalle, jos ylimäärästä rahaa löytyy.. Hauskaa viikonloppua kaikille!
wekku rv. tasan 21
Ole hyvä vaan, mukava jos vinkistä on sulle apua.
Nyt hyviä öitä!!!
T:Tupuhupuna
Isäntä lähti baariin ja mulla ärsyttää :( (tietty ku ite ei pääse mukaan). Olihan sillä kolmekymppiset pari vkoa sitten eikä silloin päässyt, että sallittakoon hänelle hauskanpito tänään. Huomenna sit haisee vanha viina kämpässä...
Carelia, pisti heti silmään ku kirjoitit, että teidän paikkakunnalla tehään äp:n vaatteita. Siis asutko Alahärmässä? Siellä on ainaski Aution Neuleen tehtaan myymälä ja sieltä on kyllä tullu tehtyä löytöjä pienemmällä ja isommalla rahalla. Tosin melkees kaikissa halppisbodeissa oli se vika, että kangas kiersi niin paljo, että ekan pesun jälkeen oli ihan mahdoton pitää.
Mulla ei nyt väsytä vähääkään. Neuvolassa mitattiin hemoglobiini ja se oli 118. Täti neuvoi ostaan rautatabletteja, kun valitin väsymystä ja yleensä olenki valmis sänkyyn jo ennen 9. Nyt vaan jostain syystä ylipirtee olo...
Pitäsköhän lähtee kattoon telkkaria... Mulla on kolmen vkon ajalta Muodon vuoksi -sarjaa boxissa tallessa, kun ei oo ehtiny löhötä telkkarin ääressä. Vois vaikka kattoo ne pikakelauksella ;).
-Nöftis rv23+2-
Meilläkin isäntä hinkusi illalla baariin, soitti jopa joillekin kavereilleen, mutta kukaan ei lähtenyt sen kanssa, häh, häh hää. No eikös mun veli sitte soitellu puolenyönjälkeen ja valitteli ihmissuhdeongelmiaan, että siinähän se yö taas mukavasti meni.
Meillä muuten isännällä taitaa olla tämmöinen pesänrakennusvietti aina kun on muksu tulossa. Mehän ollaan muutettu joka kerta kun olen ollut raskaana ja nyt kun olen ajatellut että ei ainakaan sitä rumbaa tule, niin eikös se taas ehdottanut työpaikan ja samalla paikkakunnan muuttoa. En ollut yhtään innostunut ja hänkin jonkin aikaa pohdittuaan taisi haudata koko idean. Sais rakennella vaan tätä nykyistä kotia, kun täälläkin on yhtä ja toista rempallaan.
Ihanan keväinen ilma ulkona. Täytyy valmistautua ulostautumaan.
Leppoisaa sunnuntaita kaikille!
Meriaani rv 22, huh kylläpä viikot vierii...
Meillä aivan mahtava ilma. Ei tuule, eikä ole pakkastakaan kuin pari astetta ja mikä parasta: AURINKO PAISTAA PILVETTÖMÄLTÄ TAIVAALTA. Piti ottaa säästä kaikki irti ja kävinkin tekemässä kunnon hiihtolenkin. Sykemittari näytti kalorilukemaksi 535! Empä ole moisia lukemia lukenut aikoihin. Tietty tuo muutaman kilon painon nousu vaikuttaa asiaan, mutta silti. Nyt on ihanan, makea olotila.
En asu Alahärmässä, kun joku sitä veikkaili (anteeksi, kun en muista nimimerkkiäsi). Meillä myös noita Aution Neuleen vaatteita (eivät kovin laadukkaita) ja sitten noita Marlonin, jotka paljon parempia!
Oikein ihanaa sunnuntaita kaikille:) Nauttikaa säästä!
Carelia ja Tiitiäinen nyt jo 21:)
En ole voinut viikkoon käydä lukemassa teidän kirjoituksia, kun oli pikku neitimme kanssa sairaalassa viikon... :(
Nyt onneksi jo tyttö on tosi paljon parempana.
Olikin sitten hieman kiirus järjestellä esikoisen synttärit,kun perjantaina illalla tultiin kotia ja lauantaina piti jo vieraat ottaa vastaan.
Hyvin kuitenkin meni ja saatiin synttärit kunnialla loppuun.
Mulla on myös välillä tuota paineen tuntua alapäässä ja välillä tuntuu, että pitämällä massua kiinni se ei tipu...hih outo tunne, kun kahdessa aiemmassa raskaudessa ei tällaista ole ollut.
Kaunis ilma, mutta nyt pitää vielä tämä päivä olla sisällä tytön kanssa, mutta onneksi jo huomenna saa neitikin maistaa raikasta ilmaa.
Neiti otti muuten eilen eka askeleensakin....oli ihan pakko hehkuttaa täälläkin!!!
Nyt pitää mennä pyykkäämään, kun sitä on sillä aikaa kertynyt, kun isi on tohertanut yksin viikon.
Hyvää ja kaunista kevään jatkoa/odotusta mammat!
Pikaisesti ruuan laiton välissä pinoudun.
Ihana sää ulkona! Vieraitakin kävi tuossa anoppilassa ja tuli sitten käytyä sielläkin. Tupaa olen yrittänyt vähän järjestellä ja siivoilla, johan se olikin taas kuin pommin jäljiltä. Kohta lähteä lämmittämään sauna ja sitten pääsee illalla kylpemään. Toivottavasti pikaisesti lämpeäisi ilmat, on niin kurjaa nämä yli -20 asteen yöpakkaset! Tenttiinkin olen yrittänyt lukea, plääh. Ei oikein ole motivaatiota ollut, mutta pakko kait se olisi yrittää..
Menee hermot tuohon sähköhellaan, se on kohta lopullisesti rikki! Olen nyt yrittänyt paistaa siellä lihaa, mutta tuntuu ottavan ikuisuuden. Eilen tein pizzaa ja jouduin paistamaan sitä melkein 45 min! Ei meinaa enää lämmittää ollenkaan. Onneksi on uusi sähköhella tuossa nurkassa odottelemassa, josko joku sähkömies kävisi tökkäämässä sen toimintaan..
Vauvelilla on ollut jumppapäivä taas ihan kohdillaan..Tuntuu pyörivän välillä aika väkkärää masussa!
mutta nyt tekemään pottumuussia ja sitten syömään..
~suviande ja öttiäinen 24+2~
Jäi miehellä perjantaiset työpaikan tilinpäätösbileet, yhteisen ystävämme valmistujaiset eilisillalta ja tänpäiväiset kaverin pojan 2-vuotissyntskät käymättä tän typerän flunssan takia!
Koko viikonloppu on ollut tosi kurjaa, vaikka eilen oltiinkin sitten mummulassa syömässä ja tänään siivoiltu koko pvä. Ei pitäisi rehkiä, mutta huomenna tulee vieraita ekaa kertaa uuteen asuntoomme ja pakkohan se oli se kevätsiivous tähän väliin sitten tunkea, huh. Oon kyllä ihan poikki ja nyt kyllä mahassakin tuntuu pahalta.
Mä pääsin mun yöllisistä lonkkakivuista sitten viimein eroon, kun mies meni ja osti uuden petarin tohon meitin parisänkyyn! Se on nyt kuulemma sitten sellanen superhyvä viritys, joka muotoutuu vartalon mukaisesti...oli se kyllä ehdottomasti parempi, kuin edellinen. Sillä kärsin esikoisesta viimeiset kuukaudet kamalista lonkkakivuista ja kylkeä piti vaihtaa 5 minsan välein. Nyt nukuin toooosi hyvin, ekaa kertaa pitkään aikaan! JEE!
Isukki on pojan kanssa kaupassa. Pitäisi leipoa vielä joku tortuntapainen huomiseksi..mistäs sais vähän lisäenergiaa?
sitruska rv 23 tasan! (huh, kun aika meneekin vauhdilla...)
Vietimme mukavaa viikonloppua; sain paljon aikaan, hauskuttelimme miehen kanssa ja oltiin kavereiden kanssa ulkona perjantaina ja toisten luona syömässä lauantaina. Koko mukava viikonloppu meni pilalle, kun minua jäi vaivaamaan yksi asia. Nimittäin menin puolivahingossa syömään pienen palan graavilohta siella kaverin luona ja nyt tietysti pelottaa, että se on voinut aiheuttaa sikiölle vaaraa. Tiedän, että riski saada listeria-bakteeri on erittäin pieni, mutta että omalla käytökselläni asetin pikkuisen riskiryhmään harmittaa kauheasti. Kaikki on mennyt niin hyvin tässä raskaudessa ja syön muuten todella terveellisesti. Tiedän, että tämä on hysteeristä ajattelua, mutta en voi sille mitään. Tällaisia ei varmaan ymmärrä ketään muu kuin itse raskaanaolevat. Lohdutusta kaivataan...
Kaverini ovat muuten tosi innoissaan tästä vauvasta ja ovatkin yhtenään koskemassa mun mahaani. Aika suloista (vielä).
Kaikki on muuten edelleenkin hyvin. Pientä painetta on mullakin ollut. Joskus tosiaan tuntuu, että pitää pitää vatsasta kiinni, ettei se putoa (oli kyllä aika huvittavasti sanottu täällä aiemmin). ;)
Hauskaa sunnuntain jatkoa!
Älä vaivaa itseäsi sillä! Söin itsekin joulun aikaan ja vielä koululla! Luulisin, että kaverisi kuitenkin olisi pitänyt kylmäketjusta suht hyvää huolta, eikä ne kalat siinä pöydällä päivää ole olleet..
Eiköhän se riski kuitenkin ole niin miniminimaalinen!
Musta kuulemma huomaa, että odotan! Yks ukon kaveri sanoi ja sanoi sitä ukkokin.. Niin kun tuo kaveri alkoi kysellä, että ootatko? Yritin jotain ympäripyöreää siihen sitten vetäistä, mutta ukko sanoi, että oottaa se! Se halusi ihan oikeasti kertoa sen..
Kumma, kun anoppi ja appiukko eikä kukaan muukaan ole vielä kysynyt mitään?!?!? Kun ei olla vielä kerrottu, ajateltiin tässä ihan piakkoin. Säästyy siltä hirveältä hössöttämiseltä ja niinkuin tässä ei olisi nyt ollut muutenkin kaiken näköistä!
Mä käytän edelleen samoja vaatteita, yhtään isompaa en ole hommannut, edes alushousuja!
Ihana ilma taas ulkona, pikkasen voisi pakkanen hellittää..
Pitäis keksiä jotain kivaa lauantai puuhaa lasten kanssa, mies makaa krapulassa, enkä jaksa kattella.. Eilen sen oli tarkotus lähtee syömään työkavereiden kanssa, ja vakuutteli vielä ettei ota kun pari kaljaa, jotta jaksaa meidän kanssa olla viikonloppuna. Niin joo just.. voi kettu että otti yöllä päähän kun tuli viesti et menee pidempään. En yleensä valita jos hän joskus jossain käy, mut nyt jotenkin tiesin et menee koko ilta ja yö ja aamupäivä yksin lasten kanssa- TAAS. Se on normaalisti niin paljon töissä ja apua saan todella harvoin. Eilen sit sattu sellanen ilta et esikoinen (6v.) päätti kiukutella joka asiasta, ja pikkulikka narisi lakkaamatta. Saunassa käytiin ja siellä mua rupesi painamaan ihan kauheesti alapäähän, ja se jatkuikin koko illan. Tyttö nukahtikin heti saunan ja vellin jälkeen, mut heräs huutamaan siinä 23-aikaan ja huusi n. 01:een. En tiiä mikä vaivaa. Heräsi kuitenkin hyväntuulisena 6.45, eli ihan norm. aikaan.
Sori kun alkoi heti valituksella..
Tultiin eilen siihen päätökseen hankintojen suhteen et vaunut hankitaan uutena kaikkine tykötarpeineen. Mies lupasi et voidaan ostaa nuo X-adventuren Twincot joita himoitsen! Saadaan hyvä diili joltain miehen kaverilta, joten ei ihan täyttä hintaa tarvii maksaa. Mut kun haluan sen takuun! Muutenkin nuo vaunut/rattaat sopii meille kun olemme liikkuvainen perhe enkä jaksaisi yksin nostella emmaljungoja tai brioja..
Hoitopöytä pitäisi myös hankkia, kun meillä on ollut hieno iskän tekemä taso pesukoneen päällä, mut nyt saan vihdoinkin pesutornin, joten joku muu tarttis keksiä! Onko muilla kokemuksia onko mahdollisuus rakentaa Elfa-koreilla joku hoitopöytä? Pitäs kestää meiän kylppärissä...(siis kosteuden suhteen..)
Eipä tässä nyt sen kummosempia, kaikille oikeen hauskaa viikonloppua!
maryanne + poika 22+5