Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo vaati sairaslomalapun eka sairauspäivästä..

Vierailija
23.11.2016 |

Tuli vähän outo olo. Normi kuume flunssa iski ja eka kertaa olen pois töistä uudessa työpaikassani, jossa olen ollut nyt noin 3kk töissä. (Vakituinen työ). Pomo on hyväksynyt omalla ilmoituksella muilta työntekijöiltä kolme ekaa sairaspäivää. Minulle sanoi, että hakea sairaslomalappu. Tuli paha mieli:( ei siis luottanut minuun työntekijänä sen vertaa.. Mitä mieltä olette?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo ollut käytäntö aina uusien työntekijöiden kohdalla? Sulla taitaa olla vielä koeaikakin menossa. Tuskin on henkilökohtaista, älä välitä.

Vierailija
2/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae mukisematta, sulla on vielä koeaika meneillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo ollut käytäntö aina uusien työntekijöiden kohdalla? Sulla taitaa olla vielä koeaikakin menossa. Tuskin on henkilökohtaista, älä välitä.

En ole enää koeajalla. Ennen töiden alkua tuli sähköpostia myös sairauspoissaolo käytännöistä ja siinä mainitsi että voi myöntää kolme eka sairaslomapäivää itse. Lapsen sairastuessa haettava aina lääkrintodistus ym infoa.. AP

Vierailija
4/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitää olla vuoden töissä ennen kuin saa olla omalla ilmoituksella sairaslomalla. Oletko ihan varma ettei teillä ole samoin?

Vierailija
5/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaatia vaikka käytäntö on "kolme päivää omalla ilmoituksella". Haettava vaan on. Itse olen joutunut hakemaan useasti. Ei kivaa, varsinkaan vesiripulissa bussilla lähtee tk:een. Ei naurattanut tuolloin pätkääkään. Minkäs teet kun ei ole varaa pitää palkatonta.

Vierailija
6/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pitää olla vuoden töissä ennen kuin saa olla omalla ilmoituksella sairaslomalla. Oletko ihan varma ettei teillä ole samoin?

Voi olla.. Ei vain tätä maininnut kun lähetti s.postia töiden alettua sairauspoissaoloista. AP

Vierailija
7/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos kysyisit pomolta asiasta?

Vierailija
8/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kysyäkin mutta en tiedä kehtaanko.. Ettei käsitä kysymistäni asiasta väärin. AP

Vierailija
9/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kysyäkin mutta en tiedä kehtaanko.. Ettei käsitä kysymistäni asiasta väärin. AP

Miten helevatassa oot ees töitä saanut?!? Sano sille näin: "Se sairaustodistusjuttu. Olin siinä käsityksessä, että omalla ilmoituksella voi olla 3 pv poissa. Olenko käsittänyt väärin, liittyykö kenties jotenkin siihen, että olen uusi, vai mistä on kyse?" Ja kun saat selityksen, hankit sen lapun, oli selitys mikä tahojaan.

Vierailija
10/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MV? Teet niinkuin pomo sanoo. Piste.

Mikä tuossa nyt on taas niin vaikeeta? Eikö sun "sairasloma" olekaan sairaslomatodistuksen mentävä?

Vierailija
11/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi raja 3 päivää omalla ilmoituksella, esimies voi vaatia jo ekasta päivästä sl. Todistuksen. Silloin olisi hyvä, jos henkilökuntaohjeistus olisi 1-3 päivää omalla ilmoituksella/esimiehen luvalla sairauden vuoksi pois työstä.

Ei kannata ottaa itseensä!

Vierailija
12/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta on aika edesvastuutonta että automaattisesti voisi olla omalla ilmoituksella suoraan sen kolme päivää poissa työstä. Meillä soitetaan joka aamu esimiehelle, vaikka 4. Sairastamispäivästä todistus vasta haetaankin.

Vierailija
13/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vaatia vaikka käytäntö on "kolme päivää omalla ilmoituksella". Haettava vaan on. Itse olen joutunut hakemaan useasti. Ei kivaa, varsinkaan vesiripulissa bussilla lähtee tk:een. Ei naurattanut tuolloin pätkääkään. Minkäs teet kun ei ole varaa pitää palkatonta.

Eikös tuossa tilanteessa voi saada puhelimen kautta todistuksen, joka sitten haetaan tk:sta kun olo on parempi?

Vierailija
14/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuossa tilanteessa voi saada puhelimen kautta todistuksen, joka sitten haetaan tk:sta kun olo on parempi?

Tuolla tavalla jokainen olisi halutessaan "saikulla". Miten puhelimetse voi todeta ripulin?

Vierailija
15/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokisin moisen epäluottamuslauseena ja alkaisin etsimään uutta työpaikkaa. Säännöt tulee olla samat kaikille työntekijöille.

Vierailija
16/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ainakin ohjeistavat, että mahataudissa ei tulla terveyskeskukseen vaan todistus kirjoitetaan puhelun perusteella.

Vierailija
17/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tavalla jokainen olisi halutessaan "saikulla". Miten puhelimetse voi todeta ripulin?

No, minusta huijaaminen on pienempi riski kuin se, että sairas tulee terveyskeskukseen ja tartuttaa muita potilaita tai työntekijöitä. Eihän ripulia nyt voi käynnilläkään kuitenkaan mitenkään erityisesti todeta? Samalla tavalla menee potilaan sanaan luottaen.

Vierailija
18/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minusta huijaaminen on pienempi riski kuin se, että sairas tulee terveyskeskukseen ja tartuttaa muita potilaita tai työntekijöitä. Eihän ripulia nyt voi käynnilläkään kuitenkaan mitenkään erityisesti todeta? Samalla tavalla menee potilaan sanaan luottaen.

Itseasiassa tämä on väärää tietoa, ripulin ja vatsataudin voi kuulla vatsaa kuuntelemalla. 

Vierailija
19/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muistan elävästi erään ihanan päivän, kun sairastuin noroon, enkä saanut puhelimen kautta todistusta. Lähdin raahustamaan t.keskukseen, joka on ihan lähellä, ja jonne uskoin selviytyväni. Pyörryin kuitenkin matkalla ja sivulliset soittivat ambulanssin hakemaan mut tien poskesta, vaikka virkosin kaatumisen jälkeen. Sain todistuksen :D

Vierailija
20/33 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika, sairaita terveyskeskuksessa! Jo on aikoihin eletty.