Mitä mieltä olette 30 vuotiaasta kokemattomasta miehestä. Kannattaako sellaisen tapailua jatkaa.?
Tapailen erästä kolmekymppistä varsin ihanaa miestä, ja nyt hän sitten kertoi minulle olevansa neitsyt, ei ole edes käynyt treffeillä koko elämänsä aikana. Nyt en oikein tiedä miten suhtautua häneen, olen itse 24 ja minulla on kyllä ollut suhteita ja seksikumppaneita. Meillä synkkaa miehen kanssa tosi hyvin muuten mutta hänen neitsyytensä kyllä häiritsee minua hieman. Ollaan tapailtu kuuakuden ajan ja hän on tosi ihastunut minuun sen näkee kilometrien päähän. Minä taas hänen shokkipaljastuksen jälkeen en enää oikein tiedä mitä ajatella...
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
"Onhan se totuus, että noin kokematon kolmekymppinen on kehityksessään ihan eri vaiheessa kuin ikäisensä naiset ja miehet. Ensimmäiset seurustelut koetaan yleensä teininä. Seksi aloitetaan paljon nuorempana. Naiset saavat ensimmäisen lapsensa keskimäärin 29-vuotiaana. Sitä ennen heillä on kokemuksia muista parisuhteista.
Jos molemmat ovat samalla tasolla niin ok. Jos ei, niin tilanne on suunnilleen sama kuin jos kolmekymppinen nainen alkaisi seurustella 15-vuotiaan pojan kanssa. Kokemattomalla ei ole mitään käsitystä siitä, miten parisuhde toimii ja etenee; miten suhtautua mustasukkaisuuteen, epävarmuuden tunteisiin, himoon jne.
Käsi sydämelle: kuinka moni teistä parisuhdekokeneista on nykyisessä suhteessaan samanlainen kuin 15-vuotiaana?"
Itse en ollut vielä parikymppisenä sen paremmin seurustellut kuin harrastanut seksiä. Ja nyt reilu kymmenen vuotta myöhemminkään en ole vielä päivääkään elänyt parisuhteessa samankaton alla kumppanin kanssa
Varmasti on asioita joista lähes jokainen pariskunta joutuu enemmän ja vähemmän päättämään, että kuinka ne tehdään tässä suhteessa. - Mahtaa moni nainen ollakin mielissään, kun mies osaa kertoa seikkaperäisesti,. että mitä naisen tulee tehdä, kun hän voi esittää enemmän ja vähemmän kattavan vertailupohjan.
"Kyllä vaan Martta teki paremmin ruokaa kuin sä" - Lissu siivosi aina, eikä sanonut koskaan mitään siitä, että mun kledjuja on pitkin kämppää" Miten sä muka et tykkää peppuseksistä? ""- Kyllä vaan Pirkko tykkäsi siitä, tai siis suostu siihen. " "- Kyllä minä miehenä tiedän kokemuksesta, että osaatte tehdä hyvää ruokaa, voitte harrastaa peppuseksiä ja olla nalkumatta mun vaaatteiden lojumisest pitkin poikin; niin säkin voisit"
MOT. Parisuhdekokemus näkyy nimenomaan siinä, ettei päästä tuollaisia sammakoita suustaan. Ei puhu entisistä, ei vertaa, ei koe tarvetta avautua ihan kaikesta tai tentata toisen menneisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se totuus, että noin kokematon kolmekymppinen on kehityksessään ihan eri vaiheessa kuin ikäisensä naiset ja miehet. Ensimmäiset seurustelut koetaan yleensä teininä. Seksi aloitetaan paljon nuorempana. Naiset saavat ensimmäisen lapsensa keskimäärin 29-vuotiaana. Sitä ennen heillä on kokemuksia muista parisuhteista.
Jos molemmat ovat samalla tasolla niin ok. Jos ei, niin tilanne on suunnilleen sama kuin jos kolmekymppinen nainen alkaisi seurustella 15-vuotiaan pojan kanssa. Kokemattomalla ei ole mitään käsitystä siitä, miten parisuhde toimii ja etenee; miten suhtautua mustasukkaisuuteen, epävarmuuden tunteisiin, himoon jne.
Käsi sydämelle: kuinka moni teistä parisuhdekokeneista on nykyisessä suhteessaan samanlainen kuin 15-vuotiaana?
Voi luoja mitä johtopäätöksiä. Väität ihan pokkana että kokematon 15 v ja kokematon 30 v on samalla tasolla henkisessä kehityksessä? Väität käytännössä että ihmisen ensimmäinen seurustelusuhde ei voi onnistua, vaan se on tarkoitettu kantapään kautta oppimiseen.
Tulkitset tätä asiaa todella subjektiivisesti ja vain omasta näkökulmasta, kykenemättä näkemään asioita laajemmalla perspektiivillä ja kykenemättä asettumaan toisen ihmisen asemaan tai erilaisiin elämänkulkuihin, siis jotain jota voisi sinun logiikallasi odottaa nimenomaan parisuhdekokemusta omaavalta ihmiseltä. Ihminen kasvaa henkisesti koko ajan, oli parisuhteessa tai ei ja ihminen voi oppia tuntemaan itseään ja tarpeitaan ja arvojaan ihan hyvin myös yksin eläessään. Kokemus parisuhteista taas ei todellakaan takaa mitään, ihminen voi olla mustasukkainen ja hankala kumppani myös kymmenennessä parisuhteessaan, jos on ollakseen.
Ja mitä tarkoittaa keskiarvo? Naiset saavat keskimäärin ensimmäisen lapsen 29 vuotiaana, tarkoittaa sitä että siihen joukkoon mahtuu niin teiniäidit kuin yli 40 vuotiaatkin ensisynnyttäjät.
Useimmiten syy sille miksi kokeneen naisen ja kokemattoman miehen suhde ei toimi, on naisen halveksunta miestä ja hänen tunne-elämäänsä kohtaan ja oman kokemuksensa merkityksen ylikorostaminen onnistuneelle parisuhteelle, vaikka parisuhteessa ei lopulta ole kyse muusta kuin kahden ihmisen sopimuksesta elää yhdessä tiettyjen yhteisten tavoitteiden ja sopimusten mukaan. Nämä taas määritellään uudestaan jokaisessa parisuhteessa edellisten määrästä riippumatta ja siinä molemmat ovat samalla viivalla kokemuksen määrästä riippumatta. Miehet harvemmin sortuvat tällaiseen parisuhteissa kokemattoman ihmisen täydelliseen aliarviomiseen.
Ei, parisuhteessa on kyse tunteista. Ei työsopimuksesta. Vain kokematon voi kuvitella, että parisuhde on jokin sopimus, joka solmitaan ja sillä selvä. Miksi niin moni parisuhteessa oleva kokee ahdistusta pikkujouluaikaan, jos kyse on vain kahden ihmisen sopimuksesta elää yhdessä tiettyjen tavoitteiden ja sopimusten mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se totuus, että noin kokematon kolmekymppinen on kehityksessään ihan eri vaiheessa kuin ikäisensä naiset ja miehet. Ensimmäiset seurustelut koetaan yleensä teininä. Seksi aloitetaan paljon nuorempana. Naiset saavat ensimmäisen lapsensa keskimäärin 29-vuotiaana. Sitä ennen heillä on kokemuksia muista parisuhteista.
Käsi sydämelle: kuinka moni teistä parisuhdekokeneista on nykyisessä suhteessaan samanlainen kuin 15-vuotiaana?
Sitä ei ehkä tajua, jos on ollut parisuhteessa putkeen 12-vuotiaasta asti, mutta normaalisti 15 ikävuoden jälkeen tapahtuu melkoisesti kehitystä. Saman ihmisen ensimmäinen suhde 15-vuotiaana näyttää melkoisen erilaiselta kuin ensimmäinen suhde 25-vuotiaana. Varsinkin itsenäinen ja pohdiskeleva tyyppi huomaa oman kehityskaarensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onhan se totuus, että noin kokematon kolmekymppinen on kehityksessään ihan eri vaiheessa kuin ikäisensä naiset ja miehet. Ensimmäiset seurustelut koetaan yleensä teininä. Seksi aloitetaan paljon nuorempana. Naiset saavat ensimmäisen lapsensa keskimäärin 29-vuotiaana. Sitä ennen heillä on kokemuksia muista parisuhteista.
Käsi sydämelle: kuinka moni teistä parisuhdekokeneista on nykyisessä suhteessaan samanlainen kuin 15-vuotiaana?"
Itse en ollut vielä parikymppisenä sen paremmin seurustellut kuin harrastanut seksiä. Ja nyt reilu kymmenen vuotta myöhemminkään en ole vielä päivääkään elänyt parisuhteessa samankaton alla kumppanin kanssa
Varmasti on asioita joista lähes jokainen pariskunta joutuu enemmän ja vähemmän päättämään, että kuinka ne tehdään tässä suhteessa. - Mahtaa moni nainen ollakin mielissään, kun mies osaa kertoa seikkaperäisesti,. että mitä naisen tulee tehdä, kun hän voi esittää enemmän ja vähemmän kattavan vertailupohjan.
"Kyllä vaan Martta teki paremmin ruokaa kuin sä" - Lissu siivosi aina, eikä sanonut koskaan mitään siitä, että mun kledjuja on pitkin kämppää" Miten sä muka et tykkää peppuseksistä? ""- Kyllä vaan Pirkko tykkäsi siitä, tai siis suostu siihen. " "- Kyllä minä miehenä tiedän kokemuksesta, että osaatte tehdä hyvää ruokaa, voitte harrastaa peppuseksiä ja olla nalkumatta mun vaaatteiden lojumisest pitkin poikin; niin säkin voisit"
MOT. Parisuhdekokemus näkyy nimenomaan siinä, ettei päästä tuollaisia sammakoita suustaan. Ei puhu entisistä, ei vertaa, ei koe tarvetta avautua ihan kaikesta tai tentata toisen menneisyydestä.
Kokematon ei paljon puhu entisistä kumppaneistaan.
Kannatan, että mies käy huorissa ja ottaa vaimon Aasiasta. Sitten 5 vuoden jälkeen mies onkin jo jännä ja kiva jyystäjä.
Oletko varma ettei mies pidä sinua vain harjoituskappaleena, tai ole kanssasi pelkästä seurustelemisen halusta kun nyt on jonkun edes sattunut saamaan. Mulla heräisi kysymys miksi mies on kokematon. Jokin uskonto? Ikäero on aika iso, ja mies on jo sen verran vanhempi kuin sinä, että teillä olisi mahdollisesti erilaiset elämäntilanteet. En halua masentaa, mutta ei näytä kovin valoisalta. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mitä johtopäätöksiä. Väität ihan pokkana että kokematon 15 v ja kokematon 30 v on samalla tasolla henkisessä kehityksessä? Väität käytännössä että ihmisen ensimmäinen seurustelusuhde ei voi onnistua, vaan se on tarkoitettu kantapään kautta oppimiseen.
Tulkitset tätä asiaa todella subjektiivisesti ja vain omasta näkökulmasta, kykenemättä näkemään asioita laajemmalla perspektiivillä ja kykenemättä asettumaan toisen ihmisen asemaan tai erilaisiin elämänkulkuihin, siis jotain jota voisi sinun logiikallasi odottaa nimenomaan parisuhdekokemusta omaavalta ihmiseltä. Ihminen kasvaa henkisesti koko ajan, oli parisuhteessa tai ei ja ihminen voi oppia tuntemaan itseään ja tarpeitaan ja arvojaan ihan hyvin myös yksin eläessään. Kokemus parisuhteista taas ei todellakaan takaa mitään, ihminen voi olla mustasukkainen ja hankala kumppani myös kymmenennessä parisuhteessaan, jos on ollakseen.
Ja mitä tarkoittaa keskiarvo? Naiset saavat keskimäärin ensimmäisen lapsen 29 vuotiaana, tarkoittaa sitä että siihen joukkoon mahtuu niin teiniäidit kuin yli 40 vuotiaatkin ensisynnyttäjät.
Useimmiten syy sille miksi kokeneen naisen ja kokemattoman miehen suhde ei toimi, on naisen halveksunta miestä ja hänen tunne-elämäänsä kohtaan ja oman kokemuksensa merkityksen ylikorostaminen onnistuneelle parisuhteelle, vaikka parisuhteessa ei lopulta ole kyse muusta kuin kahden ihmisen sopimuksesta elää yhdessä tiettyjen yhteisten tavoitteiden ja sopimusten mukaan. Nämä taas määritellään uudestaan jokaisessa parisuhteessa edellisten määrästä riippumatta ja siinä molemmat ovat samalla viivalla kokemuksen määrästä riippumatta. Miehet harvemmin sortuvat tällaiseen parisuhteissa kokemattoman ihmisen täydelliseen aliarviomiseen.
Ei, parisuhteessa on kyse tunteista. Ei työsopimuksesta. Vain kokematon voi kuvitella, että parisuhde on jokin sopimus, joka solmitaan ja sillä selvä. Miksi niin moni parisuhteessa oleva kokee ahdistusta pikkujouluaikaan, jos kyse on vain kahden ihmisen sopimuksesta elää yhdessä tiettyjen tavoitteiden ja sopimusten mukaan?
Voi vit*u mitä pilkunnussintaa, se nyt on ihan itsestäänselvyys että se perustuu tunteille. Todistit juuri oikeaksi väitteeni siitä kuinka kokeneet vähättelee ja aliarvioi kokemattomien tunne-elämää. Väittäisin että kokemattomat suhtautuvat seurusteluun keskimäärin vakavammin kuin ne, joille niitä suhteita kertyy enemmänkin. Tuo negatiivinen asenne kokemattomuutta kohtaan on surullista ja haitallista, en tiedä mistä se kumpuaa, ehkä halusta korostaa omaa ylivertaisuuttaa muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep jep. Kuukauden olet tapaillut etkä ole huomannut, ettei hän ole koskaan ennen käynyt treffeillä. Todella uskottavaa.
Lassukka siellä taas haluaa kylvää naisvihaa.
Minulla oli poikuus tallella kun tapasin exäni ja hän sai ensimmäisellä yhdyntäkerrallamme ensimmäisen orgasminsa yhdynnässä ja piti minua aluksi pelimiehenä, johon ei uskalla ihastua.
Tällä palstalla tunnetusti ovat ne harvinaislaatuiset miehet, jotka saavat naiset laukeamaan pelkällä panemisella. Tilastoista viis, vauvapalstan miehet ovat niitä harvinaisuuksia joiden kanssa nainen aina saa! :-DDD
Minä olen itseasiassa aika monellakin mittarilla harvinaislaatuinen mies. Olen älykkyysosamäärältäni selvästi yli keskitason, olen kolmanneksi harvinaisin persoonallisuustyyppi Myers-Briggsin persoonallisuustyypeistä ja olen liikunnallisesti poikkeuksellisen lahjakas. Myös muita asioita löytyy, mutta en viitsi niitä tässä tunnistuksen takia mainita.
"MOT. Parisuhdekokemus näkyy nimenomaan siinä, ettei päästä tuollaisia sammakoita suustaan. Ei puhu entisistä, ei vertaa, ei koe tarvetta avautua ihan kaikesta tai tentata toisen menneisyydestä."
Kyllä sitä yllättävän monella on tarvetta kertoilla kaiken laisia kokemuksiaan... - Ei minulla itselläni ole kykyä yleisesti ottaen nähdä päältä päin kuinka monta seksi tai parisuhdekumppania kenelläkin on ollut. Mutta yhtä luotaansa työsntäviä ovat minusta kummatkin ääripäät; eli sekä ne jotka retostelevat avoimesti mm. seksi seikkailuillaan mutta toisaalta ne, jotka pyytelevät olemassa oloaan anteeksi. Tai kun joku alkaa selittää alfamies -betamies tai jännämies vs killtimies saibaa saan luultavammin näppyjä.
Jokaisella meistä on kannettavana oma historiamme ja yritettävä elää sen kanssa. Lienee paljon merkitystä sillä, kuinka tuossa "historian kantamisessa" onnistuu.
- Yhtä hyvin voi olla katkeroitunut jos parisuhdekumppaneita tai "vain" seksikiumppaneita on ollut useita kuin jollei ole ollut vielä "oikein" ensimmäsitäkään.
Vastuu omasta hyvinvoinnista on kuitenkin ensi-sijassa itsellä. Enkä pidä optimaalisimpana parisuhteen tai edes seksiin alkamiselle sitä, että vain toinen haluaa. Kyllä siihen minusta tarvitaan kaksi jotka haluavat ja tahtovat.
Ja sanon vielä lopuksi, että kumpaakaan ei kannata sen paremmin glorifioida kuin mystifioida liikaa. - Kyse kumassakin on yhtä aikaa ihmeellisestä että verraten arkisesta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Jep jep. Kuukauden olet tapaillut etkä ole huomannut, ettei hän ole koskaan ennen käynyt treffeillä. Todella uskottavaa.
Ei kun ihan oikeasti luulin häntä kokeneemmaksi. Okei, ekoilla treffikerroillamme hän oli vähän ujo, mutta niinhän sitä useasti käy muutenkin. En olisi arvannut ellei hän olisi kertonut, kyllä hän sen verran sosiaalinen ihminen on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaisestä aloituksesta voidaan aina jättää olennaisin pois. Eli miksi mies ei ole käynyt treffeillä koskaan ja ole harrastanut seksiä?
Oli keskittynyt kavereihin, opiskeluun, töihin ja muihin asioihin eikä ollut kunnolla edes kiinnostunut kenestäkään ennenkuin tapasi minut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun ihan oikeasti luulin häntä kokeneemmaksi. Okei, ekoilla treffikerroillamme hän oli vähän ujo, mutta niinhän sitä useasti käy muutenkin. En olisi arvannut ellei hän olisi kertonut, kyllä hän sen verran sosiaalinen ihminen on. Ap
Mitä väliä sillä kokemattomuudella sitten on? Älä kehitä ongelmaa sinne missä sitä ei ole.
Ei sillä Breivikilläkään ollut tyttöystävää..
Jos on komea ja osaa naisille puhua niin pakko sanoa, että vähän hälyttävää..
Ei vaan voi tietää. Joten luota tunteisiisi.
Kaktus kirjoitti:
Ei sillä Breivikilläkään ollut tyttöystävää..
Mutta Hitlerillä oli! Voi vittu, onko nyt kaikki seurustelevat miehet siis hulluja natseja!? OMFG!
Kannattaa enemmän miettiä miksi asia häiritsee sinua. Teoria nimittäin kuuluu että naiset etsivät kokeneita miehiä sänkyyn siinä pelossa että seksin harrastamisesta tulee jotenkin noloa, ja ajatus siitä että mies vie ja tietää mitä tehdä tavallaan poistaa itseltä vastuun jolloin naisen ei tarvitse hävetä olevansa "huono" eikä käsitellä muitakaan epävarmuuksia. Vältämme alitajuisesti asioita jotka olisivat vaikeita käsitellä ja iskisivät meitä liian kovaa, pelko siitä ettei tiedä miten harrastaa seksiä "oikein" vaan jotenkin nolaa itsensä, tai että seksi epäonnistuu ja todistaa omasta epäviehättävyydestä on tällainen. Oikeasti huonossa seksissä ei ole mitään noloa.
On helppo piiloutua sen tekosyyn taakse että seksi tulee aina olemaan ihan kamalaa eikä ainakaan yhtä hyvää kuin muilla kun se ei osaa - on kuitenkin selvää että kokemus ei takaa miehelle automaattisesti parempia seksitaitoja eikä sen puute mitenkään estä oppimasta, joten takana on väistämättä jotain muuta niille jotka uskaltavat luopua tuosta kliseestä ja harrastaa vähän itsekritiikkiä. Pitkässä suhteessa se nolojen yrittämien määrä jää kuitenkin varsin pieneksi koska mies on ihminen ja se oppii. Eivätkä ne oikeasti ole noloja, se vaan tulee peloista joita ihmisillä on oman itsensä suhteen.
Oon kateellinen. Mä just haluaisin kokemattoman miehen. En itsekään ole ollut kuin yhden kanssa lyhyesti, johtunee siis siitä.
Opin jo siitä yhdestä seurustelusta, että rikki menneestä suhteesta jää ikuinen muistijälki ja ei voi olla hyväksi kenellekään jos niitä on kauhean paljon. Mieluumin noin päin, ettei sitä painolastia ole. Ja väkisinkin ihminen vertaa uutta suhdetta vanhaan, hyvissä kuin huonoissa asioissa.
Yksinäisyys voi katkeroittaa, mutta kyllä kai sekin jos on paljon kariutuneita ihmissuhteita muisti täynnä. Tunnen ihmisiä joilla on ollut tosi paljon parisuhteita ja he ovat kovaluonteisimpia ihmisiä joita tiedän. Eivät edes halua oikeaa rakkautta, eivätkä usko siihen. Heistä on tullut kylmiä itsekkäitä hyväksikäyttäjiä ihmissuhteissa, elleivät sitten olleet sellaisia aina kun kerran vaihtuvuus on ollut melkoista.
Mua toki pitävät naiivina kun haaveilen oikeasta rakkaudesta..
Ehkä sitten olenkin, mutta oon mieluumin naiivi kuin hapan ja kova ihminen =)
Olisit tyytyväinen, että sinulla on lämminsydäminen kiintynyt mies ilman painolastia. Pidä kiinni hänestä.
Nykyinen mieheni oli aivan kokematon tavatessamme. Se johtui ujoudesta ja sosiaalisesta kömpelyydestä. Itse taas olin ollut aiemmin kahdessa pitkässä suhteessa, joista toisen kanssa kihloissa asti. Olimme tavatessamme n. 25 vuotiaita.
Seksin suhteen voisin sanoa että miehen kokemattomuus ei todellakaan ollut ongelma eikä sitä oikeastaan edes huomannut, taisi olla kolmas seksikertamme yhdessä kun sain yllätyksekseni orgasmin yhdynnässä, minä joka olin jo vuosia sitten luopunut toivosta että ikinä saisin orgasmia miehen kanssa. Nykyään saan aikalailla joka kerta, ihan pelkässä yhdynnässä.
Mieheni on ehdottomasti paras seksikumppanini ikinä, vaikka olenkin itse hänen ensimmäisensä. Väitänkin että seksin toimivuudessa on kyse enemmän ihmisten keskinäisestä kemiasta ja yhteensopivuudesta kuin kenenkään kokeneisuudesta tai kokemattomuudesta.
Ei oo naista saanut aiemmin ja nyt osui sun kohdalle.