Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä jokin rekkakuski hiillosti ajamalla perässä kiinni

Vierailija
22.11.2016 |

Ei voinut ohituskaistan aikana edes ohi mennä ja ylämäetkin vaan ajoi melkein puskurisss kiinni. Ja kyllä ajoin mittarin mukaan +4km sallitun. Rasittava työmatka argh!!

Kommentit (172)

Vierailija
141/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajan sallittua ja vähän yli, odotan, että takana tuleva pitää turvavälin. Jos ajaa puskurissa kiinni, väläytän jarruvaloja. Yleensä se auttaa, ja takana tuleva jättäytyy kauemmas. Jos ei auta, lasken omaa nopeuttani 15 km/h hitaammaksi. Menköön ohi, jos kerran on niin kiire.

Kaltaisesi "kouluttajat" ovat liikenteen pahimpia riskejä!

Katse jossain ihan muussa kuin tiessä ja aiheutetaan sahaamalla nopeutta yllättäviä vaaratilanteita. Kortti kuivumaan ja asennekasvatukseen tuollaiset.

Kyllä sinut kuuluukin kouluttaa tavoille. Mikä siinä on että et tajua turvaväliä? Nukuitko autokoulussa?

Jos joku pyrkii ohitsesi niin LASKE OHI. Tarkkaile edessä olevaa tietä, ryhmity oikeaan laitaaan ja helpota ohitustilannetta näyttämällä ohitusmerkkiä kun on hyvä kohta ohittaa.

Jos haluat ohittaa, ohita. Minä en tee sitä sinun puolestasi. En huolehdi että sinulla on tilaa, en tarkista että ketään ei tule vastaan, en kiipeä autoosi painamaan sopivasti kaasua ja jarrua. SINÄ OLET OHITUKSESTASI VASTUUSSA. Älä mene auton rattiin, jos et osaa ajaa ilman minun apuani.

Ei rekkakuski pääse ohitsesi jos et auta, vitun hullu!

Ammattikuski osaa ohittaa ohituskaistalla tai muutenkin jos on tilaa. Olen nähnyt kymmeniä kertoja rekan menevän hitaammasta ajoneuvosta ohi. Jos ei osaa, sitten on epäpätevä hommaansa. 

Tai sitten kuskilla on täysi kuorma päällä. Silloin ei niin vain ohitella, etenkään ylämäissä ohituskaistaa pitkin kun edellä uunoilee AVtantta tientukkona.

Niin just, mutta liikennettä vaarantaen roikutaan puskurissa kiinni.

Nykyajan liikenteen ammattilaiset on tupauunoja, jotka ei taustapeilistäkään osaa katsoa muuta, kuin omaa naamaansa "oonx mä nätti".

Mitähän av-mamma luulee rekan taustapeilistä näkyvän :) Eihän niissä edes ole sellaisia, kun ei niillä tee mitään. Vai oletko nähnyt rekan nupissa takaikkunaa?

Vierailija
142/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painat jarrua niin oppii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin kerran pimeällä aivan hirvittävässä rankkasateessa valtatietä 70 km/h 80 alueella. Auto oli jo kerran noussut vesiliiron päälle ja tiessä todella syvät urat, joten henkikurkussa ajoin.

Perään ilmestyi jostain bussikuski, joka ajoi niin perään, että rekkarikin meni piiloon. Eräässä vaiheessa laittoi pitkät päälle ja tuntui että sokaistuin, vaikka käänsin peilitkin. Pelotti ihan hirvittävästi ajaa ja etsin paniikissa katseella bussipysäkkiä. Ainoa ongelma siinä oli vain se , että pysäkkiä on pimeällä muutenkin vaikea erottaa ja kun perässä ajaa iso auto minimaamisella turvavälillä, ei mitään kovia äkkijarrutuksia pysty tekemään.

Lopulta pystyin päästämään valaistulla osiolla bussin ohi (oli muuten tyhjä auto). Kun auto ohitti, katsoin firman nimen kyljestä ja etsin Googlella yhteystiedot. Soitin yrityksen omistajalle ja kerroin, miten hänen kuskina oli käyttäytynyt. Puhuin asiallisesti puhelun ajan, mutta sain mm verhotun tappouhkauksen".

Että sellainen yksityinen bussiyhtiö Turussa.

Vierailija
144/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dashcam on nykyään sellainen aika mainio laite, voi hommata vehkeet jotka kuvaa sekä eteen että taakse varsin hyvällä kuvanlaadulla. Siitä on sitten perskärpäsestä hyvästi tiedot itsellä ja voi vaikka sitten illemmalla ottaa vaikka työnantajaan yhteyttä. Yleensä arvostavat sitä että työntekijän törttöilystä heille kohteliaaseen sävyyn ilmoitetaan. Poliisikin on tällaisesta tiedosta varsin kiinnostunut. Näin olen itse ainakin toiminut viimeiset pari vuotta kun sen kameran autooni hommasin, muutaman kerran on joutunut tosiaan soittelemaan näiden kuljetusalan ammattilaisten tekosista.

Vierailija
145/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin hiillosti Tikkakoski-Jyväskylä välin rekka ihan takapuskurissa kiinni.. sateista, pimeää ja mulla vatsa kipeä (söin jotain epäsopivaa) niinajoin tasaista seittemääkymppiä.. Kyllä ahdisti ajatus äkkijarrutuksesta.. ei olis ollu mitään saumaa mulla selvitä pikku kotterollani. Mikä siinä turvavälissä on niin vaikeeta.. ja hölläis kaasua jos/kun ohi ei vielä pääse (motari alkaa Jyväskylässä).

Löytyihän se tien tulppa sieltä! Miksi lähdet ajamaan kyseistä tietä alle rajoitusnopeuden kun varmasti tiedät että se tie on täynnä kumpaankin suuntaan! Tällaisten kuskien takia tulee kolareita kun toiset yrittävät ohi. Anna tietä muille menemällä itse välillä pysäkille! Tai käytä toista reittiä! Yleensä nämä samat vieläpä ajavat sitä ohituskaistaa samaa 70 vauhtia sitten kun sen vihdoin alkaa.

Vierailija
146/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähenee nuokin roikkujat liikenteestä, kun alkaa robotit ajamaan rekkaa, niiden "hermot" kestää muutakin liikennettä.

Vierailija
147/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohituskaistalla nimenomaan kuuluu pitää nopeus vakiona, että pääsee ne takana tulevat ohi.

Vierailija
148/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti arvoit myös oman/puolison/poikaystävän kalunki ~30cm pitkäksi, niinkus kaikissa jynkkäfilmeissäkin ne on

Vierailija
149/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin hymyilyttää siinä kohtaa kun nämä rekkojen kiusaajat menevät kauppoihin todetakseen ettei hyllyssä olekkaan sitä mitä tultiin hakemaan. Ja tämä ihan vaan siksi ettei se rekka ole ajoissa perillä kun joku av mamma on siellä edellä ajanut jarruttelemassa ja valojaan vilkuttelemassa ja ties mitä. Siinäpä olette ilman tai juoksette ympäri kauppoja etsimässä tarvitsemaanne.

Jos ette osaa/uskalla ajaa kun vettä sataa, on pimeää tai liukasta niin oikeasti, jääkää kotiin tai menkää julkisilla. Olette vaaraksi itsellenne ja muille tiellä liikkujille. Säästätte näin myös omia ja muiden hermoja.

Toiset tekee töitä siellä tienpäällä. Ja aikataulut on tiukkoja. Ja ne eivät ole kuskien laatimia! Ihan vaan tiedoksi. Ajo- ja lepoaikalaista voi valittaa Suomen Suurimpaan Sirkukseen sinne Arkadianmäelle.

Ps. Suosittelen olemaan leikkimättä. Toiseksi jäätte.

Vierailija
150/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellee: jos edessä ajaa hitaampi ajoneuvo ajaen kuitenkin sallittua nopeutta, mikä edelleen rekkakuskin oikeuttaa ajaa tämän auton puskurissa kiinni ja osoittaa merkkiä "ajas köntys nopeempaa mulla on kiire"?

Vierailija
151/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku pyrkii ohitsesi niin LASKE OHI. Tarkkaile edessä olevaa tietä, ryhmity oikeaan laitaaan ja helpota ohitustilannetta näyttämällä ohitusmerkkiä kun on hyvä kohta ohittaa.

Perässäroikkujasta ei tiedä aikooko ohitse vai onko siellä joku ajotaidoton vatipää. Kuka täysjärkinen oikeesti vaarantaa molempien osapuolten hengen liian lyhyellä turvavälillä vain ilmoittaakseen ohitusaikeesta? Jos haluat ohittaa niin kommunikoi se ohitusaie jotenkin muuten kuin puskurissa hiillostamalla. Tökitkö  rullaportaissakin puukkoa edelläseisovan selkään elleivät he tajua heti väistää kun haluat ohi?

Vierailija
152/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajan sallittua ja vähän yli, odotan, että takana tuleva pitää turvavälin. Jos ajaa puskurissa kiinni, väläytän jarruvaloja. Yleensä se auttaa, ja takana tuleva jättäytyy kauemmas. Jos ei auta, lasken omaa nopeuttani 15 km/h hitaammaksi. Menköön ohi, jos kerran on niin kiire.

Katse jossain ihan muussa kuin tiessä ja aiheutetaan sahaamalla nopeutta yllättäviä vaaratilanteita. Kortti kuivumaan ja asennekasvatukseen tuollaiset.

Kyllä sinut kuuluukin kouluttaa tavoille. Mikä siinä on että et tajua turvaväliä? Nukuitko autokoulussa?

Jos haluat ohittaa, ohita. Minä en tee sitä sinun puolestasi. En huolehdi että sinulla on tilaa, en tarkista että ketään ei tule vastaan, en kiipeä autoosi painamaan sopivasti kaasua ja jarrua. SINÄ OLET OHITUKSESTASI VASTUUSSA. Älä mene auton rattiin, jos et osaa ajaa ilman minun apuani.

Ammattikuski osaa ohittaa ohituskaistalla tai muutenkin jos on tilaa. Olen nähnyt kymmeniä kertoja rekan menevän hitaammasta ajoneuvosta ohi. Jos ei osaa, sitten on epäpätevä hommaansa. 

Tai sitten kuskilla on täysi kuorma päällä. Silloin ei niin vain ohitella, etenkään ylämäissä ohituskaistaa pitkin kun edellä uunoilee AVtantta tientukkona.

Nykyajan liikenteen ammattilaiset on tupauunoja, jotka ei taustapeilistäkään osaa katsoa muuta, kuin omaa naamaansa "oonx mä nätti".

Mitähän av-mamma luulee rekan taustapeilistä näkyvän :) Eihän niissä edes ole sellaisia, kun ei niillä tee mitään. Vai oletko nähnyt rekan nupissa takaikkunaa?

Eikö niissä ole sivuilla taustapeilejä? Vai etkö huulipunarahtari osaa käyttää niitä?

Vierailija
153/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niissä ole sivuilla taustapeilejä? Vai etkö huulipunarahtari osaa käyttää niitä?

Ai sä puhut sivupeileistä? t: ohis

Vierailija
154/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa se rekka ajanut päällesi niin ei olisi tarvinnut tätäkään juntti keskustelua huomata ja tajuta kuinka vajaita täällä urputtavat ihmiset oikeasti on.

Toivot ihmisen kuolemaa jotta välttyisit itseäsi ärsyttävältä keskusteluaiheelta nettipalstalla? Onko sulla kaikki ihan kohdallaan?

Vierailija
155/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, salli mun nauraa. Aika harvassa on ne rekkakuskit, jotka lapsia kerkee harrastuksiin ja tarhoihin viedä

Vierailija
156/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti kulkeva tarkoittaa traktoria, mopoautoa tai 60 km/h körötteleviä pappoja. Tuo ei koske rajoituksen mukaan ajavia!  Jos annan rekalle tietä, ei kumpikaan meistä pääse kuitenkaan perille sen nopeammin, ainoastaan vain rekka ei ole takapuskurissa kiinni. Rekka ajaa vain epätasaisesti siinä edellä ja minä en voi enää käyttää vakkaria sen takia. [/quote]

Hitaasti kulkeva on ajoneuvo, joka kulkee muita hitaammin. Esim. jos liikennevirta menee 120km/h ja yksi ajaa 100km/h on tämä 100km/h ajava hitaasti kulkeva

Vierailija
157/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voinut ohituskaistan aikana edes ohi mennä ja ylämäetkin vaan ajoi melkein puskurisss kiinni. Ja kyllä ajoin mittarin mukaan +4km sallitun. Rasittava työmatka argh!!

Miksi ajoit ylinopeutta? Pidä vain tasan sallittua.

Vierailija
158/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ajan ihan nopeusrajoituksen mukaan hidastelematta ja ei ole bussipysäkkejä jonne väistää tai tie on niin kapea ettei oikein voi ajaa pientareelle jotta takana ajava pääsisi ohi?

On ihan helvetin ärsyttävää jos joku roikkuu takapuskurissa, etenkin taajamassa jossa äkkipysäytykset voi tulla yllättäen, suojatielle hyppäävä ihminen tai vastaantuleva auto ajautuu omalle kaistalle. Miksi sitä ajonopeutta ei voi sovittaa muuhun liikenteeseen, edellä ajavan nopeuteen ja pitää turvaväli?   Puskurissa roikkuminen hermostuttaa minua  ja tulee tunne että pitää ajaa kovempaa, "alta pois", jotta roikkuja pääsisi nopeammin liikkumaan. Nopeus pitää aina sovittaa muuhun liikenteeseen ja ajo-olosuhteisiin sopivaksi. Jos muu liikenne ajaa nopeusrajoituksen tai sääolosuhteiden puitteessa, miksi muitten pitää vaarantaa oma terveytensä/henkensä jonkun kuumakallen ja kiirehtijän vuoksi? Taajamassa ajelen enimmäkseen päivittäin ja  esim. neljänkympin alueella  nämä kuutta kymppiä perseeseen ampuvat ovat joka saatanan kerta miehiä.

Mun oma mies ajaa mittarin mukaan  vähintään sen 10 km/h ylinopeutta taajamassa ja se selittää että kaikissa autoissa nopeusmittari valehtelee,  että ne näyttää vähemmän kuin oikeasti ajaa. Mutta ei kai 10 km/h sentään? Ja  jos tämä on totta, ja osa ajelee sen mukaan että mittari sallii sen väh. 5 km/h  ylinopeuden ja osa porukasta ei tätä usko ja ajaa tismalleen niin kuin mittari näyttää. Siksi tullaan persiiseen kiinni. Mutta vois sentään ajatella että kaikki me halutaan päästä kohteeseen turvallisesti, siksi ainakaan se kiihdyttely ja hiostaminen ei takaa sitä turvallista perille pääsyä.

Vierailija
159/172 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on sinutkin koulutettu. "Telkkari"

Vierailija
160/172 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme voi olla se syy, joka oikeuttaa toisen hengenvaarantamisen? Tulenko minäkin seuraavaksi leikkuriin kiireessä vähän häseltämään vaikka ylipainoisia potilaita ja tyrehdytän rasvakudoksen vuotoja vähän huonosti, koska on niin kiire ja ihan itse se potilas rasvan sinne on kerryttänyt? Ei kannata rekkakuskinkaan tulla suutaan soittamaan, kun hommia teen, siinä jää toiseksi.

On se kiva, että Suomesta löytyy ammatteja, joissa hommat voi tehdä paskasti ja muista välittämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi