Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä jokin rekkakuski hiillosti ajamalla perässä kiinni

Vierailija
22.11.2016 |

Ei voinut ohituskaistan aikana edes ohi mennä ja ylämäetkin vaan ajoi melkein puskurisss kiinni. Ja kyllä ajoin mittarin mukaan +4km sallitun. Rasittava työmatka argh!!

Kommentit (172)

Vierailija
81/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa rekoista, luultavasti raskaan kuorman takia ajaa sitä paitsi aika epätasaisesti. En halua päästää heitä siksikään ohi, koska en köröttele, vaan ajan rajoitusten mukaan. Kun tulee ylämäki, sitten se puskurissa äsken ollut rekka, jos on päässyt ohi, ajaa kuuttakymppiä. Ei kiitos. 

No kun melkein ymmärrät miksi rekat ajavat mäkisessä maastossa niinkuin ajavat niin mikset ota siitä vaaria? Jos on täysi kuorma päällä ja edessä iso mäki niin sen rekan on oltava mäen alla nasta laudassa vauhti rajoittimessa asti notta sen liikkuminen mäen päälle ei hidastuisi kävelyvauhdiksi.

Henkilöautot voivat kulkea sitä tasavauhtia niin ylä kuin alamäissäkin, rekoilla se ei onnistu. Jos henkilöauto kaikesta huolimatta yrittää kulkea sitä tasavauhtia mäistä huolimatta niin ei pidä ihmetellä jos on mäen alla rekka persiissä kiinni ja kuski siellä kuumana.

Vierailija
82/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten kumma juttu kun minulla eivät ikinä roiku rekat takapuskurissa.

Ehkä osaan ajaa enkä nysvää, toisin ku eräät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"1. Päästä takana tuleva edelle

Varmista, että voit pysähtyä turvallisesti tien viereen, etkä vaaranna muuta liikennettä. Pysähdy esimerkiksi P-paikalle ja päästä takana ajava edelle.

2. Ilmoita hätäkeskukseen

Mikäli puskurissa roikkuminen jatkuu pitkään ja vaarantaa liikennettä, autosta voi ilmoittaa hätäkeskukseen, josta otetaan yhteyttä poliisiin. Hätäkeskukseen tulee ilmoittaa auton tunnistetiedot, kuten rekisteritunnus.

3. Tee tilanteesta ilmoitus jälkikäteen

Poliisille voi ilmoittaa turvavälin laiminlyömisestä myös jälkikäteen, jolloin poliisi voi aloittaa tutkinnan. Ilmoituksen yhteydessä pitää mainita muun muassa auton tunnistetiedot ja tapahtumapaikka. Mahdolliset todisteet tai todistajat auttavat asiaa. Jos ajat autoa, älä kuitenkaan kuvaa tilannetta älypuhelimella, jotta et itse vaaranna liikennettä."

http://www.iltalehti.fi/autot/2015050119602315_au.shtml

Tosin miten siinä ajaessa voi mihinkään soittaa, jos ei ole handsfreetä, kun ajaessa ei saa puhua puhelimessa?

Vierailija
84/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen juttu tänään liikenteessä: Joku pikkukottero ajoi kauheeta kaloppia, ajelin sen vanavedessä hyvällä turvavälillä kun meni niin mukavan ripeesti. Jossain vaiheessa tuli motari ja kottero alkoikin ajaa vähän hitaammin joten ohitin sen, ja kun katsoin sen kipon sisälle nopealla vilkaisulla niin sitä ajoi joku 60-70v mammeli :DD Että ei ne tantat aina ole niitä tientukkeita. Ajan paljon ja nyt tuntuu että eniten niitä hidastelevia on mieskuskit 55-90v

Vierailija
85/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä rajoitusten mukaan ajamista nysväämisenä. Mulla on vakionopeuden säädin laitettu sellaiseen nopeuteen, että kokonaisvauhtini on alle rangaistavuuden. Lievää ylinopeutta myönnän kyllä aina ajavani. Mutta en aja ylinopeutta kuin ohittaessa. 

Rekka nyt vaan on hyvä ja ajaa sellaista vauhtia, että ei tule päälle. On niiden väistettävä traktoreita/mopautoja yms. ja jäätävä niidenkin perään joskus, näistä useimmat väistää, mutta ei heilläkään aina ole paikkoja. Helpompi kai se on kahdeksaakymppiä ajavaa henkilöautoa väistää. En ymmärrä, miksi minun pitäisi päästää rekka ohi siksi, että se ajaa alamäessä hiukan kovempaa, kun muuten ei aja. 

Vierailija
86/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä on iänikuinen aihe, toiset ajaa rajoitusten mukaan tai hieman yli ja sitten toisten mielestä kaikkien pitää ajaa ylnopeutta. Varsinkin tietyömaiden kohdalla. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaikesta marmatuksesta huolimatta nämä ylinopeuden kannattajat maksaa vain omat sakkonsa ja piutpaut välittävät muiden sakoista, eli jos päätyy ratsiaan, niin kelkka kääntyy ja todetaan että "itseppä ajoit ylinopeutta", vaikka netissä ollaan joka väliin huutelemassa että kaikkien pitäisi rikkoa lakia.

Itse ajan nopeusrajoitusten mukaan, vaikka ne rekat joskus tööttäileekin, niin siinäpä tööttäilköön, jos oikein häiritsevät niin luuri käteen, ja häkeen ilmoitus rekisterinumeron kera.

Vierailija
87/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen mielummin kaikkeni ettei rekka pääse ohi.... Valittaminen on toinen nimeni.

Vierailija
88/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahkera autoilija kirjoitti:

Positiivinen juttu tänään liikenteessä: Joku pikkukottero ajoi kauheeta kaloppia, ajelin sen vanavedessä hyvällä turvavälillä kun meni niin mukavan ripeesti. Jossain vaiheessa tuli motari ja kottero alkoikin ajaa vähän hitaammin joten ohitin sen, ja kun katsoin sen kipon sisälle nopealla vilkaisulla niin sitä ajoi joku 60-70v mammeli :DD Että ei ne tantat aina ole niitä tientukkeita. Ajan paljon ja nyt tuntuu että eniten niitä hidastelevia on mieskuskit 55-90v

Minä olen sellainen 50+ mummeli, joka ei päästä rekkaa ohi, koska ajaa itse rajoitusten mukaan. Mutta joskus nähty, että kun ohitan auton,  jota ajaa joku nuorempi ukkeli, se käy hermon päälle ja sama ohittaa kohta minut. Mut on myös ohitettu kaupungissa, missä alkaa moottoritie, sitten tämä ohittajaa jää itse ajamaan yhdeksääkymppiä 120 alueella. No pyyhälsin ohi. Luuli kai, että mä ajan motarilla kuuttakymppiä. 

Vierailija
89/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää muut ajako kun riskeeraatte henkeni onko selvä?

Vierailija
90/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan myös välillä alle ylimmän sallitun nopeuden, jos on vaikka pimeää tai sataa ja vastaantulijoiden valot häikäisee/häiritsee näkyvyyttä, jos on liukasta jne. Lasken nopeuttani tilanteen mukaan siis ja niin tekee valtaosa muistakin, netissä vain on ne kovimmat rätköjättäjät enemmän äänessä, eikä fiksut ihmiset jaksaa alkaa junttien kanssa vääntämään.

Vierailija
91/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää muut ajako kun riskeeraatte henkeni onko selvä?

Ja lisään vielä että vituttaa ja että ärsytätte tahallaan. Ajan ihan sääntöjen mukaan hidastellen ja kiihdytellen. Kuumenen aivan raivon partaalle niin kuin liikenteessä tulee tehdäkkin.

Vierailija
92/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en alkuunkaan välitä muusta liikenteestä vaan päätän miten ajan ja muiden on ajettava sen mukaisesti minua häiritsemättä.

Jos täyteen lastattu täysperävaunuyhdistelmä ei kiihdy, hidastu ja kulke mäissä yhtä lujaa kuin minun Punto niin se rekkakuski on ammattitaidoton törttö!

t. AVautoilija

Vierailija
93/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän en alkuunkaan välitä muusta liikenteestä vaan päätän miten ajan ja muiden on ajettava sen mukaisesti minua häiritsemättä.

Jos täyteen lastattu täysperävaunuyhdistelmä ei kiihdy, hidastu ja kulke mäissä yhtä lujaa kuin minun Punto niin se rekkakuski on ammattitaidoton törttö!

t. AVautoilija

Minusta todellakin on ammattitaidoton törttö, jos ei tiedä menopelinsä ominaisuuksia sen vertaa että ennakoisi. Esim. jos se rekka pitää ylämäkeen kiihdyttää nopeampaan vauhtiin, niin silloinhan olisi järkevämpää nimenomaan pitää se kunnon turvaväli koko ajan, että ylämäen tullessa voi suruttaa kiihdytellä ilman että tuuppaa edessä olevaa takamukseen.

Tai jos rekka ei hidastu niin nopeasti, niin sama resepti, eli: Kunnon turvaväli joka voi olla isompikin kuin se lain vaatima minimi (aina olosuhteiden mukaan), etenkin tämän hidastumisen kanssa olisi aika tärkeää, että ammattikuski humioi kevyemmän liikenteen turvallisuuden, takana tuleva huolehtii ettei yhtäkkisessä tilanteessakaan aja toisen autoa muusiksi.

Itse toivoisin että ammattikuskeilla olisi kovemmat rangaistukset kuin muilla, koska ovat enemmän siellä ratin takana ja varsinkin rekkakuskeilla on sellainen tappopeli alla, että kyllä pitäisi kuskin olla hyvin hyvin vastuuntuntoinen ja muut huomioon ottava. Ehkä voisi käydä tutkinnassa sen aikataulunkin läpi ja sakottaa työnantajaa jos vaatii alaisiltaan lain rikkomista ja vaarallista ajamista.

Vierailija
94/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä rajoitusten mukaan ajamista nysväämisenä. Mulla on vakionopeuden säädin laitettu sellaiseen nopeuteen, että kokonaisvauhtini on alle rangaistavuuden. Lievää ylinopeutta myönnän kyllä aina ajavani. Mutta en aja ylinopeutta kuin ohittaessa. 

Rekka nyt vaan on hyvä ja ajaa sellaista vauhtia, että ei tule päälle. On niiden väistettävä traktoreita/mopautoja yms. ja jäätävä niidenkin perään joskus, näistä useimmat väistää, mutta ei heilläkään aina ole paikkoja. Helpompi kai se on kahdeksaakymppiä ajavaa henkilöautoa väistää. En ymmärrä, miksi minun pitäisi päästää rekka ohi siksi, että se ajaa alamäessä hiukan kovempaa, kun muuten ei aja. 

20 km/h mittarin mukaan ylinopeutta ihan aina ja eipä paljoa poliisia kiinnosta. Eivätkä roiku rekat puskurissa.

Vierailija
95/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan myös välillä alle ylimmän sallitun nopeuden, jos on vaikka pimeää tai sataa ja vastaantulijoiden valot häikäisee/häiritsee näkyvyyttä, jos on liukasta jne. Lasken nopeuttani tilanteen mukaan siis ja niin tekee valtaosa muistakin, netissä vain on ne kovimmat rätköjättäjät enemmän äänessä, eikä fiksut ihmiset jaksaa alkaa junttien kanssa vääntämään.

Minä olen niitä jotka tällöin suhahtavat ohitsesi. Terve vaan.

Vierailija
96/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. AVautoilija

Kun se rekka pitää turvavälin ja ajaa rajoitusten mukaan, ei mitään ongelmaa ole. Se tulee välillä lähemmäksi alamäessä, se on ok. Mutta puskuriin ei tarvitse tulla kiinni. Turvaväli on se taikasana, joten sarkasmisi meni nyt harakoille. 

Vierailija
97/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saathan sinä ohitse suhahtaa, kunhan teet sen turvallisesti :)

Vierailija
98/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin hiillosti Tikkakoski-Jyväskylä välin rekka ihan takapuskurissa kiinni.. sateista, pimeää ja mulla vatsa kipeä (söin jotain epäsopivaa) niinajoin tasaista seittemääkymppiä.. Kyllä ahdisti ajatus äkkijarrutuksesta.. ei olis ollu mitään saumaa mulla selvitä pikku kotterollani. Mikä siinä turvavälissä on niin vaikeeta.. ja hölläis kaasua jos/kun ohi ei vielä pääse (motari alkaa Jyväskylässä).

No ei ole ihme jos ajat seittemääkymppiä, että puskurissasi on autoja. Kuinka monen kilometrin jonoa vedit? Jos ei sinulla kerran ollut mihinkään kiire, niin miksi et vetänyt muutamaksi sekunniksi linja-autopysäkille ja päästänyt jonoa ohitsesi? Sillä rekkakuskilla ja monella muulla kusee aikataulut sinun kaltaistesi jarruttelijoiden takia. Eikö kannattaisi siirtyä julkisiin, jos et kerran kykene pitämään samaa nopeutta kuin muu liikenne?

Vierailija
99/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaväli on sitten oma tarinansa, se on kiva kun motarilla ohittelijat aiheuttaa itse sen että liikenne kulkee hitaasti kun huvikseen ohittelevat vaikkei mitään syytä olisi ja tukkivat toisten turvavälit sillä seurauksella, että takanatulevan pitää hidastaa vauhtia että saisi turvavälin takaisin, se hidastus sitten kertautuu takanatulevien kohdalla ja pahimmillaan aiheuttaa sellaisen kävelyvauhtia kulkevan sumpun jonnekkin kohti.

Ja kaikki vain siksi, että joidenkin pitää ajaa ylinopeutta että pääsisivät nopeammin. Sitten syyttävät tietenkin ruuhkasta niitä jotka yrittää sitä turvaväliä pitää ja ajaa rajoitusten mukaan.

Vierailija
100/172 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saathan sinä ohitse suhahtaa, kunhan teet sen turvallisesti :)

Ei hätää, pääsen kyllä ohi vaikka miten yritätte välillä estää. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi