"lapsiperhe-elämään pettyneet miehet eivät olisi halunneet että eroottinen vaimo muuttuu pelkäksi mammaksi" ärrr!!
Nyt ärsyttää niin paljon!! Toisen ketjun inspiroimana tämä.
"Tein lapset oikeasti vaimon mieliksi, nyt harmittaa. En jaksa osallistua perhe ja kotielämään vaan röhnötän sohvalla näpläämässä puhelinta. Vaimokin on muuttunut eroottisesta viettelijättärestä pelkäksi mammaksi. Olen pettynyt elämääni."
Mitä hittoa! Ryhdistäytykää miehet! Ei paljoa kiinnosta leikkiä viettelijätärtä kun olen laittanut ruuan, järjestellyt arjen sujuvaksi, ollut haluamillesi lapsille hyvä vanhempi sillä aikaa kun sinä makaat pettyneenä elämääsi sohvalla! Luuletko että minä haaveilin tästä arjesta? Saisin uppoutua satasella lapsiini? Ei tarvitsisi murehtia omasta ajasta, käydä harrastuksissa tai missään. Kiitos tästä, ymmärrät varmaan että olen ikuisesti kiitollinen panoksestasi. Onneksi olet usein työmatkalla, saan edes silloin illalla lasten nukkumaanmenon jälkeen olla pari tuntia rauhassa ilman painostustasi sänkypuuhiin.
Kommentit (188)
On helppoa estää naista muuttumasta pelkäksi mammaksi. Siihen riittää, että mies yksinkertaisesti ottaa päävastuun lapsista.
En valitettavasti osaa samaistua, kun mulla on mies, joka tosissaan halusi kanssani lapsen. Ei minua miellyttääkseen, vaan oikeasti halusi isäksi. Vapaa-aikaa jaetaan tasapuolisesti, perhenä tehdään asioita, kotityöt tulevat tehdyksi. Sekiselämä ei "yllättäen" ole yhtä spontaania kuin mitä se oli pari vuotta sitten ennen lasta, mutta kyllä se on ihan yhtä hyvää kuin aiemminkin.
Näköjään pitää kiittää miestä siitä, kun oikeasti tarkoitti mitä sanoi halutessaan isäksi.
No olisihan se upeaa että nainen olisi kuuma.
Olen ehdottomasti samaa mieltä siitä, että lapset ovat aivan yhtä lailla isänsä kuin äitinsäkin lapsia, ja työnjaon on oltava kaikille reilu.
Omien havaintojeni mukaan miehen aktiivinen osallistuminen ei kuitenkaan takaa sitä, että eroottinen vaimo ei muuttuisi pelkäksi mammaksi. Suurin osa naisista mammautuu lapsen synnyttyä, vaikka mies osallistuisi kuinka. Eivät kaikki, mutta suurin osa. Oman vartalotyypin mukainen, nätti pukeutuminen vaihtuu huonosti istuvaan raitaiseen trikooseen (ei tarvitse pönöttää missään tyyriissä vaatteissa, mutta kotipukeutuminenkin voi olla kivannäköistä). Se johtunee hormoneista, ettei joitain äitejä alkuvuosina yksinkertaisesti kiinnosta mikään muu kuin lapsi ja mammailu, mutta vähän voisi koittaa skarpata. Enkä tarkoita pelkästään tuota erotiikkapuolta, vaan ihmisen on hyvä olla muutoinkin kiinnostunut joistain harrastuksista, ympäröivästä yhteiskunnasta ja sen ilmiöistä tms. Monille raskaana oleville ja pienten lasten äideille tuntuu olevan nykyään kunnia-asia määkiä, miten uutisten lukeminen ahdistaa (voimakkaiden tunteiden ja hormonien vuoksi). Sen kyllä huomaa näiden kanssa keskustellessa.
Onneks mulla on kunnon mies, joka osaa olla myös isä ja aviomies.
MILFiksi voi halutessaan ryhtyä ihan vapaaehtoisesti. Viimeistään silloin kun mies vaihtaa nuorempaan. Ainakin minä olen varuillani asian suhteen.
Mulla on ilmeisesti aivan poikkeuksellisen ihana mies (kuten myös monilla ystävillänikin), hän on aina antanut mulle tilaa olla myös Nainen.
Itsestään selvänä asiana on kodin ja perheen vastuun jakaminen, samoin kotitöiden. Kummallakin on tilaa olla oma itsensä ja tehdä omia asioitaan jos haluaa - pakostikin näin koska molemmilla on esim työmatkoja joista ei voi kieltäytyä. Mies on parhaillaan 4 pv pois ja minä puolestani ensiviikon!
Mulle ei ole ikinä tullut tunnetta että olen "vain mamma" siinä hellan, nyrkin ja lasten välissä. 4 lapsesta huolimatta olen aina jaksanut ja halunnut pitää itsestäni huolta koska nautin itse siitä että olen yhä viehättävä ja hyvinhoidettu kaikin tavoin.
Lienee turhaa sanoa että meidän parisuhteessa myös rakastelulla ja läheisyydellä on suuri merkitys molemmille.
Lisääntymistä miettiville miehille pitäisi aina kertoa, että naisen hormonitoiminta muuttuu lasten tulon myötä ja mies ei ole useaan vuoteen naisen päämielenkiinto uuden lapsen jälkeen. Se ei muutu mihinkään sillä, että mieskin osallistuu lasten hoitoon. Nainen on varmasti kiitollinen, mutta ei se lisää naisen mielenkiintoa seksiin, koska hänen elimistönsä ei yksinkertaisesti ole viritetty sitä varten.
Omalta kohdaltani voin todeta, että äidiksi tulon jälkeen minua ei olisi mikään miehen työpanos kodin ja lasten suhteen estänyt muuttumasta eroottisesta vaimosta mammaksi. Oli mies tasapuolinen kasvattaja tai ei, mutta kun lapsia on useampia, he väistämättä vievät niin suuren siivun omasta jaksamisesta, omasta ajasta ja ajatuksista, että mikään mahti maailmassa ei olisi pystynyt estämään minua muuttumasta "mammaksi". Mies on meidän tapauksessa siis joutunut heittämään hyvästit sille eroottiselle olennolle, jonka kanssa meni naimisiin 14 vuotta sitten. Ja puhun nyt siis omasta puolestani, enkä siten usko kaikkien kohdalla olevan näin, mutta sen uskon, etten ole ainoa tällainen tapaus.
Mammalla tarkoitan omassa tapauksessani sitä, etten enää kiinnitä yhtä paljon huomiota ulkonäkööni, en ole yhtä iloinen ja puhelias, viihdyn enemmän yksin lasten mentyä nukkumaan kuin aikaisemmin, en halua seksiä enää 6krt/vko niin kuin ennen, en jaksa enää innostua seksistä samalla tavalla ja kokeilla uusia juttuja yhtä usein, en yllätä miestä enää esimerkiksi hänen tultua töistä kotiin ja vartalonikin on kokenut melkoisen muutoksen, minkä vuoksi itsetuntoni seksin suhteen on laskenut paljon. Nykyisin voin lähteä tukka takussa ja meikittä ulos, eikä jaksa vähempää kiinnostaa. Joskus toki laittaudun, mutta niitä mammapäiviä kyllä on paljon enemmän.
Noh kun ollut varsinaisesti mikään erotiikan ylipapitar ennen lapsiakaan, niin annoin syöksykierteen jatkua ja mammauduin huolella.
Jos nainen panostaa niihin lapsiin, niin miksei sitten mies voi panostaa siihen naiseensa? Kun äitiä pidetään hyvänä, siitä hyötyy mieskin. Ei voi mennä niin, että yks raataa, toinen makaa sohvalla narisemassa, että se olis sitten naisen mielestä jotenkin hirveän kiihottavaa ja sen takia viittis olla jotain seksikkäämpää kuin mamma. Kyllä se vaan niin on, että usein se mies huomaakin lasten myötä tarvitsevansa äitiä siinä missä lapsetkin ja se äiti on sitten se oma vaimo kun oma äiti on ehkä jo kuollut ja kuopattu.
Mua ei mikään niin paljon vituta kuin se, että mies rupeaa isoksi lapseksi ja sitä sitten pitää hyysätä ja passata. Ei mitenkään hirveä seksikäs fiilis tule siitä.
Vierailija kirjoitti:
On helppoa estää naista muuttumasta pelkäksi mammaksi. Siihen riittää, että mies yksinkertaisesti ottaa päävastuun lapsista.
Varmaan aika moni ottaisikin jos nainen ottaisi päävastuun taloudesta mutta eipä taida monella mammalla työmatkoja olla. Makoillaan kotona "raatamassa" lastenhoidon parissa samalla kun ukko matkustaa maailman ääriin etsien leipää laiskalle mammalle joka ei halua omaa osaansa rahoituksesta hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Lisääntymistä miettiville miehille pitäisi aina kertoa, että naisen hormonitoiminta muuttuu lasten tulon myötä ja mies ei ole useaan vuoteen naisen päämielenkiinto uuden lapsen jälkeen. Se ei muutu mihinkään sillä, että mieskin osallistuu lasten hoitoon. Nainen on varmasti kiitollinen, mutta ei se lisää naisen mielenkiintoa seksiin, koska hänen elimistönsä ei yksinkertaisesti ole viritetty sitä varten.
Koskaan ei ole niin paljon seksiä tehnyt mieli kun imetysaikana.
Vierailija kirjoitti:
Omalta kohdaltani voin todeta, että äidiksi tulon jälkeen minua ei olisi mikään miehen työpanos kodin ja lasten suhteen estänyt muuttumasta eroottisesta vaimosta mammaksi. Oli mies tasapuolinen kasvattaja tai ei, mutta kun lapsia on useampia, he väistämättä vievät niin suuren siivun omasta jaksamisesta, omasta ajasta ja ajatuksista, että mikään mahti maailmassa ei olisi pystynyt estämään minua muuttumasta "mammaksi". Mies on meidän tapauksessa siis joutunut heittämään hyvästit sille eroottiselle olennolle, jonka kanssa meni naimisiin 14 vuotta sitten. Ja puhun nyt siis omasta puolestani, enkä siten usko kaikkien kohdalla olevan näin, mutta sen uskon, etten ole ainoa tällainen tapaus.
Mammalla tarkoitan omassa tapauksessani sitä, etten enää kiinnitä yhtä paljon huomiota ulkonäkööni, en ole yhtä iloinen ja puhelias, viihdyn enemmän yksin lasten mentyä nukkumaan kuin aikaisemmin, en halua seksiä enää 6krt/vko niin kuin ennen, en jaksa enää innostua seksistä samalla tavalla ja kokeilla uusia juttuja yhtä usein, en yllätä miestä enää esimerkiksi hänen tultua töistä kotiin ja vartalonikin on kokenut melkoisen muutoksen, minkä vuoksi itsetuntoni seksin suhteen on laskenut paljon. Nykyisin voin lähteä tukka takussa ja meikittä ulos, eikä jaksa vähempää kiinnostaa. Joskus toki laittaudun, mutta niitä mammapäiviä kyllä on paljon enemmän.
Ja lisään vielä, että muutokseen on vaikuttanut myös ne kaikki suuret hormonaaliset vaihtelut, joista miehillä ei ole mitään aavistustakaan. Esimerkiksi imettämisen ja raskauden aikana koin olevani ihan kokonaan toinen ihminen kuin tavallisesti. Monen vuoden valvominen oli myös tuskallista. En koe, että olisin täydellisesti palautunut valvotuista öistäkään, vaikka viimeiset kolme vuotta olen nukkunutkin melko hyvin.
Tämä varmaan osui ja upposi minuun kun olen juuri itse tähän niin pettynyt. Mies teki aloitteen lasten tekoon, on ollut ihan ok isä lapsillemme. Mutta ei vaan jaksa arjessa olla niiden kanssa, mieluummin näpeltää sitä puhelinta. Lisäksi joutuu olemaan jatkuvasti työmatkoilla, se on minulle tosi rasittavaa (vaikka välillä tuntuu että silloin on helpompaa kun ei pety siihen että hän makaa sohvalla eikä osallistu). Hän on myös pettynyt seksielämäämme. En vain jaksa, jos en ole yhtään saanut omaa aikaa. Tämä ei nyt tarkoita että en huolehtisi itsestäni tai olisi "kuuma", en vaan pysty oman rauhallisen hetken sijasta panostaa mieheni huomioimiseen tippaakaan jos hänkään ei ole koko päivänä panostanut minuun ja lapsiimme. Ap
Mun mielestä olisi myös hyvä painottaa sitä esim neuvolassa, että naisella tosiaan hormonitoiminta on sekaisin raskaus ja imetysaikana, yksilöllisiä eroja toki on, mutta monet naiset ei yksinkertaisesti ole vauvavuotena "virittyneet" muuhun kuin siihen jälkeläisestä huolehtimiseen. Koska biologian kannalta se on vauvan selviytymisen ehto. Vaikka näin ei feministisessä maailmassa enää saisikaan sanoa, se äidin symbioosi vauvan kanssa on ennen ollut perusedellytys vauvan selviämiselle ja toisilla nykynaisilla tämä vaisto on edelleen hyvin vahva. Toisinsanoen, ne naiset jotka elää vauvalleen eivät ole viallisia - vaan juuri sellaisia miksi luonto on tarkoittanut.
Miesten, isien, tulisi kuitenkin tietää tämä, jotta he myös ymmärtää että tukemalla vaimoa pikkulapsiaikana, erotiikka kyllä palaa suhteeseen kunhan vauva kasvaa ja naisen hormonitasot normalisoituu. Ja että vika ei ole heissä eikä he ole vähemmän tärkeitä kuin jälkeläiset, vaan syy on biologiassa. Valitettavasti kaikki miehet ei tätä asiaa ymmärrä/tiedä/ välitä siitä, jolloin he muilla tavoin torpedoi suhteen (esim pettäminen). Miehiä ei edelleenkään huomioida tarpeeksi meidän neuvolajärjestelmässä.
Siksi minä jätän lapsilukuni yhteen. Minusta tuli vuosiksi eri ihminen, kadotin itseni rankkaan pikkulapsiarkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika moni ottaisikin jos nainen ottaisi päävastuun taloudesta mutta eipä taida monella mammalla työmatkoja olla. Makoillaan kotona "raatamassa" lastenhoidon parissa samalla kun ukko matkustaa maailman ääriin etsien leipää laiskalle mammalle joka ei halua omaa osaansa rahoituksesta hoitaa.
Tästä ei kohdallamme ole kyse. Tienaamme n. saman verran mieheni kanssa. Hän ei HALUNNUT pitää mitään perhevapaita, vaikka pyysin ja melkein käskin. Mielestäni oli kauheaa olla kotona vauvojen kanssa, mutta halusin että he osaavat liikkua ja kommunikoida ennen hoitoon joutumista. Olisin mieluummin hoitanut leivän pöytään jos mieheni olisi suostunut olemaan kotona. Ap
Nainen haluaa, että mies muuttuu, ja mies haluaa että nainen ei muutu, kun tullaan vanhemmiksi. Näinhän se menee.
Juuontaaskaikkienmiestenvika.