Vaaditaanko älyn lisäksi hyvää ulkonäköä, että voi opiskella lakimieheksi tai lääkäriksi
Kannattaako normaalin taviksen hakea, vaikka älynlahjoja on paljon. Pelkään tulevani syrjityksi opiskelujen aikana ja myöhemmin työelämässä.
Kommentit (17)
Käy terveyskeskuksessa katsomassa, minkä näköisiä lääkärit ovat. Onko valokuvamalleja, mitäs luulet?
Tämä on varmaan ikävästi kirjoitettu, mutta aloituksen kysymyksenasettelu ei varsinaisesti kuvasta paljoja älynlahjoja.
Kyllä vaaditaan myös ulkonäköä. .hyvää sellaista.
Mene ensin plastiikkakirurgin käsittelyyn ja teetä itsestäsi hyvännäköinen ja sitten ok =>
Ei oikein ole vakuuttavaa, jos tuollaisia pohtii jo ennen pääsykokeita. Yliopiston pääsykokeet eivät ole missikisa, haki sitten mille alalle tahansa. Olisikohan se amk ja tradenomi kuitenkin se varmempi valinta?
En sanoisi, että kumpaakaan noista tarvitaan kumpaankaan.
Ei sillä ulkonäöllä ole mitään merkitystä kun diagnosoit vyöruusuja ja visvasyyliä.
Ei vaadita, mutta sinun pitää kylläkin harrastaa golfia ja oopperajuhlia.
Pääsykokeissa on uimapuku- ja iltapukukierros.
En kyllä usko et ulkonäöllä on mitään merkitystä. Vastakin kävin lääkärissä ja lääkärini oli nuori nainen jolla oli nenän alla niin paljon pisamia, että ne muistutti kaukaa viiksiä. Jos ulkonäöllä olisi merkitystä lääkärin ammatissa, ei hänkään olisi koskaan lääkiksee päässyt.
Kumpaanko 6 hait, mutta jäit rannalle?
Vierailija kirjoitti:
Pääsykokeissa on uimapuku- ja iltapukukierros.
*tirsk*
Ulkonäöstä en niin tiedä, mutta jos joutuisin lekurille joka tupakoi, niin kyllä siinä jollain tavalla menis luottamus - enkä muuten kestäis sitä löyhkää myöskään eli mun olis pakko lähteä huoneesta kipinkapin.
Tarkoitan vaan että kyllä määrätyt kriteerit ovat lääkäreille... Voisin myös kuvitella että lääkäri joka painaisi yli 130 kiloa voisi kärsiä tietyn asteisesta luottamuspulasta...
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöstä en niin tiedä, mutta jos joutuisin lekurille joka tupakoi, niin kyllä siinä jollain tavalla menis luottamus - enkä muuten kestäis sitä löyhkää myöskään eli mun olis pakko lähteä huoneesta kipinkapin.
Tarkoitan vaan että kyllä määrätyt kriteerit ovat lääkäreille... Voisin myös kuvitella että lääkäri joka painaisi yli 130 kiloa voisi kärsiä tietyn asteisesta luottamuspulasta...
Olen käynyt sekä tupakoivalla että reilusti ylipainoisella lääkärillä, enkä ole tuntenut luottamuspulaa. En ole ulkonäkörasisti, eikä minulle kuulu kenenkään muun yksityisasiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt sekä tupakoivalla että reilusti ylipainoisella lääkärillä, enkä ole tuntenut luottamuspulaa. En ole ulkonäkörasisti, eikä minulle kuulu kenenkään muun yksityisasiat.
Tupakointi tuossa tilanteessa ei todellakaan ole mikään yksityisasia. Lääkäri voisi pahimmassa tapauksessa vaarantaa potilaan hengen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi tuossa tilanteessa ei todellakaan ole mikään yksityisasia. Lääkäri voisi pahimmassa tapauksessa vaarantaa potilaan hengen.
Urpo
Ei oo kriteerejä.
Syy siihen, miksi oikis-ja lääkisopiskelijat on keskimäärin paremman näköisiä kuin vaikka lähihoitajaopiskelijat on puhtaasti yhteiskuntaluokka. Luokka näkyy mm. painossa ja saakin näkyä. Vanhemmissa sukupolvissa ei oo niin selkeä.
Ulkonäkövaatimuksia ei ole. Miksi pelkäät tulevasi syrjityksi?