Jos työpaikkailmoitus on englanniksi, laitetaanko hakemus myös?
Kommentit (12)
Hakemus englanniksi ja varaudu siihen, että myös haastattelu voi olla ainakin osittain englanniksi.
Kyllä sinä voit jättää hakemuksen vaikka kiinan kielellä ja itseasiassa se olisi sulle jopa plussaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Hakemus englanniksi ja varaudu siihen, että myös haastattelu voi olla ainakin osittain englanniksi.
Lähetin yhden hakemuksen, en usko että hakemassani paikassa oikeasti edes kaikki osaavat englantia kunnolla, on ollut vaikea hoitaa työtehtäviä kuulemma kun olisi pitänyt ihan englantia puhua ja ulkomaille soitella. Ilmeisesti tuossa hakujärjestelmässä on ainoastaan englanti vaihtoehtona.
Hakemus sillä kielellä, millä ilmoitus on. Esim mulla on nyt työpaikka haussa, ilmoitus suomeksi ja olen saanut hakemuksia englanniksi. Roskiin menevät, sillä ehdoton edellytys on hyvä suomen taito.
Vierailija kirjoitti:
Hakemus sillä kielellä, millä ilmoitus on. Esim mulla on nyt työpaikka haussa, ilmoitus suomeksi ja olen saanut hakemuksia englanniksi. Roskiin menevät, sillä ehdoton edellytys on hyvä suomen taito.
Itse taas sain paikan koska laitoin englanniksi vaikka ilmoitus suomeksi sillä tehtävässä tuli osata englantia hyvin.
Olisi pitänyt sitten laittaa hakemus englanniksi. Täytin suomeksi koska työtehtävät hoidetaan lähinnä suomeksi ja tuntui hassulta lähettää hakemus englanniksi kun vastaanottajat nimestä päätellen vanhempia henkilöitä joilla täysin suomalainen nimi. Käytän englantia jopa useammin kuin suomea nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetin yhden hakemuksen, en usko että hakemassani paikassa oikeasti edes kaikki osaavat englantia kunnolla, on ollut vaikea hoitaa työtehtäviä kuulemma kun olisi pitänyt ihan englantia puhua ja ulkomaille soitella. Ilmeisesti tuossa hakujärjestelmässä on ainoastaan englanti vaihtoehtona.
Itse teen rekryjä kansainvälisessä firmassa ja englanninkielinen hakemus on siitä syystä, että ei me työntekijät osata kaikkia kieliä, joita eri toimipisteissä puhutaan. Hakemukset tulee siis aina ensin meille maasta riippumatta ja alkukarsinnat tehdään meidän toimestamme. Toisaalla varmaan hakemus voi olla englanniksi, jotta ei palkata enää niitä työntekijöitä, joita jännittää kun ihan englantia täytyy puhua vaikka työtehtävien hoitamiseksi sen pitäisi olla iisipiisi juttu.
Kuitenkaan maahanmuuttajia ei palkata näihin työtehtäviin vaan suomalaisia jotka kirjoittavat hakemuksen englanniksi ja työkielenä suomi.
Voit laittaa millä tahansa Suomen virallisella kielellä. Vaikka saameksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen rekryjä kansainvälisessä firmassa ja englanninkielinen hakemus on siitä syystä, että ei me työntekijät osata kaikkia kieliä, joita eri toimipisteissä puhutaan. Hakemukset tulee siis aina ensin meille maasta riippumatta ja alkukarsinnat tehdään meidän toimestamme. Toisaalla varmaan hakemus voi olla englanniksi, jotta ei palkata enää niitä työntekijöitä, joita jännittää kun ihan englantia täytyy puhua vaikka työtehtävien hoitamiseksi sen pitäisi olla iisipiisi juttu.
Ymmärrän jos kyseessä on kansainvälinen firma mutta jos haetaan jotain perähikiän kunnanviraston sihteerin paikkaa jossa kaikki työntekijät ovat suomalaisia tuntuu hassulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän jos kyseessä on kansainvälinen firma mutta jos haetaan jotain perähikiän kunnanviraston sihteerin paikkaa jossa kaikki työntekijät ovat suomalaisia tuntuu hassulta.
No en mä kyllä ole nähnyt koskaan mitään kunnan työpaikkoja haettavan englanniksi. Perähikiälläkin voi olla pienikin firma, joka hakee kansainvälistä kasvua ja silloin on ihan perusteltua edellyttää sujuvaa kielenkäyttöä sillä pääasiallisella asiakaskontaktikielellä, vaikka sen kahvihuoneen Marjatan kanssa savvoo viännettäisiinkin.
Valtion työpaikkailmoituksissa ilmoitus on suomeksi ja pitää lähettää jollekin Erkki Virtaselle mutta hakulomake pitää täyttää englanniksi. Hieman epäselvää.