Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti jakaa postit jatkuvasti väärin eikä naapurit palauta oikeaan laatikkoon, mitä tässä voi tehdä?

Vierailija
21.11.2016 |

Meille tullut 1kk sisällä 2 kirjettä perintätoimistolta, alkuperäisiä laskuja emme ole saaneet, emmekä edes yhtään karhukirjettä. Toisen laksun eräpäivä oli jo heinäkuussa ja toisen elokuussa. Näitä laskuja ei ole meille tullut, eikä karhukirjeitäkään.

Hain kouluun ja entinen koulu lähetti opintosuorite otteen 3vkoa sitten maanantaina , eikä se ole vieläkään tullut perille.

Myös eräs lääkäriaika meni ohi koska en ikinä kirjettä saanut.

Meidänkin laatikkoon tulee viikottain väärien ihmisten posteja (siis samassa pihassa asuvien) mutta laitetaan ne tietysti aina oikeaan laatikkoon.

Miksi se postien palauttaminen on joillekin niin vaikeaa ja mitä tässä voi tehdä?

Muutaman kerran kirje on myös ollut laatikossa avattuna ja teipattuna takaisin kiinni.

Postiin otin yhteyttä, he eivät kuulemma jälikäteen pysty selvittämään, että kuka postit on jakanut väärin.

Alkaa kärsivällisyys loppua kun ei ikinä tiedä, että onko postit jaettu oikein vai ei.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliklinikkamaksu jäänyt tulematta. Eivät laita niitä sähköisenä.

Vierailija
82/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla lukutaidotonta porukkaa lajittelemassa ja jakamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks jossain ollut uutinen että joku postinjakaja oli kipannut postit jonnekin roskikseen? Oli vissiin ollut liikaa duunia...

Vierailija
84/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla lukutaidotonta porukkaa lajittelemassa ja jakamassa.

No ei tarvii ehkä maksaa niin paljon. Missäköhän mahtavat yöpyä...

Vierailija
85/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos postiluukussa lukee nimi asunnon numero ja kirjain ja silti tomppeli postinkantaja laittaa naapurin luukkuun. Mitä voi tehdä? Lopettaa täysin tilaamisen verkkokaupoista. Pojan tilaama paita meni naapurille. Naapuri oli avannut paketin, olikohan miettinyt olisikohan hänelle sopiva tuote, musta t-paita jollain heavybändin logolla ei näköjään kiinnostanut ja toi paketin avattuna meille. Kiva tietysti että toi, itse en avaisi jos en nyt odottaisi pehmeää pakettia Saksasta...

Kirjeitä on mennyt ihan eri taloon, joskus joku tuo. Tässä on taloja 6, monta sataa asukasta, ei oikein voi mennä sanomaan naapurille jospa tehtäisiin näin, kielimuurikin jo estäisi.

Kaikki mahdolliset laskut yms on jo sähköisenä, kaikkia ei voi laittaa, esim kelan posti tulee vielä kirjeenä.

Vierailija
86/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain viime kesänä sukulaispojan rippijuhlakutsun puoliksi avattuna ja revittynä. Se oli hieno itse askarreltu kortti ja kuori vähän koholla koristeiden vuoksi. Ihan kuin olisi etsitty rahaa tai muuta arvokasta kuoresta. Vein kortin ja revityn kuoren postiin. Suhtauduttiin asiallisesti ja otettiin kuvat näistä. Jonkin ajan kuluttua sain Postilta kirjeen pahoitteluineen (eivät osanneet selittää, missä vaiheessa kutsu oli avattu), kirjeessä oli 2 arkkia ikimerkkejä korvaukseksi. Kannatti valittaa siis.

Vierailija
87/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti vaan kirjoitti:

Minä sain viime kesänä sukulaispojan rippijuhlakutsun puoliksi avattuna ja revittynä. Se oli hieno itse askarreltu kortti ja kuori vähän koholla koristeiden vuoksi. Ihan kuin olisi etsitty rahaa tai muuta arvokasta kuoresta. Vein kortin ja revityn kuoren postiin. Suhtauduttiin asiallisesti ja otettiin kuvat näistä. Jonkin ajan kuluttua sain Postilta kirjeen pahoitteluineen (eivät osanneet selittää, missä vaiheessa kutsu oli avattu), kirjeessä oli 2 arkkia ikimerkkejä korvaukseksi. Kannatti valittaa siis.

Ei kai postilla oijeasti ole mitään ikimerkkejä. Tuotetta muutetaan jatkossa sen verran että edellyttää nuoleskelemaan jotain maksullista ikimerkin lisäksi tai toimitus kestää kuukausia.

Vierailija
88/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jaettiin jounkun toisen ihmisen postia vuoden ajan. Mitä olisi pitänyt tehdä? Teipata ne kerrostalon oveen merkinnällä "Ei minun postia" kenen tahansa napattavaksi? Laatikkoa, johon postin olisi voinut heittää, ei ole mailla halmeilla. Tai enhän minä sitä tiedä, kun en ole lähettänyt kirjepostia itse vuosiin.

Vierailija
89/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täti vaan kirjoitti:

Ei kai postilla oijeasti ole mitään ikimerkkejä. Tuotetta muutetaan jatkossa sen verran että edellyttää nuoleskelemaan jotain maksullista ikimerkin lisäksi tai toimitus kestää kuukausia.

Toistaiseksi ainakin on ikimerkkejä. Eikös ne 2-luokan merkitkin vielä käy?

Vierailija
90/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle jaettiin jounkun toisen ihmisen postia vuoden ajan. Mitä olisi pitänyt tehdä? Teipata ne kerrostalon oveen merkinnällä "Ei minun postia" kenen tahansa napattavaksi? Laatikkoa, johon postin olisi voinut heittää, ei ole mailla halmeilla. Tai enhän minä sitä tiedä, kun en ole lähettänyt kirjepostia itse vuosiin.

Oletko suomalainen?

Vierailija
91/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kerrostalossa asut niin et asu niin korvessa etteikl postilaatikkoa paikkakunnalta löydy. Toivon että joku tuhoaa sun postisi kun et itsekään viitsi palauttaa muitten postia.

Vierailija
92/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oijeasti kenenkään muun postiin ei pitäisi olla mahdollista päästä käsiksi.

Toisekseen ei asiakkaitten kuuluisi ilman korvausta joutua kuljettelemaan omalla ajallaan toisten postia niihin keltaisiin laatikoihinkaan palautuksena.

Postilakia voisi muuttaa siten, että postille tulisi joku taloudellinen seuraamus jokaisesta vääri jaetusta lähetyksestä. Ja serttifikaatio katkolle sekä lisäkoulutusta lakisääteisesti tietty määrä henkilökunnalle kunnes homma onnistuu.

Vierailija
93/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko postin vastaanottaja velvollinen tarkistamaan, että hänen saamansa kirje on todellakin osoitettu hänelle? Ei itselleni kyllä ole tätä ennen tullut mieleenkään katsoa eteisen lattialle kolahtaneesta kirjenipusta, että onko näissä kaikissa tosiaan minun nimeni, kun kerran yksin asun, vaan olen vain aukonut ne. Entä jos avaa kirjeen, joka on osoitettu jollekulle toiselle, ja huomaa sen vasta sisällöstä? Ei sitä oikein avattuna enää kehtaa minnekään kiikuttaa, joten ymmärrän hyvin, jos väärään osoitteeseen menneet kirjeet ovat mystisesti kadonneet.

Vanha viesti, mutta sopii hyvin alotukseksi opettavaiselle tarinalle: yksinasujienkin on tosissaan syytä tarkistaa kuka on oikea vastaanottaja - itse maksoin viime joulukuussa vahingossa naapurin sähkölaskun. Vähän tietysti ihmettelin miksi olivat lähettäneet minulle muistutuksen kirjeitse, kun oma suhteeni sähköyhtiöön hoituu sähköisesti, mutta ajattelin että voihan järjestelmissä olla joku häikkä. Huomasin vasta myöhemmin laskuja lajitellessani että juu, ei ollut minun laskuni ollenkaan, mutta ajattelin että olkoon sitten minun jouluhyväntekeväisyyteni kun eräpäiväkin oli jouluaattona, enkä maininnut mitään naapurilleni.

Toivottavasti oma glaukoomakontrollikutsuni tulee oikeaan osoitteeseen, tai ainakin jollekin ystävälliselle naapuruston sielulle.

Vierailija
94/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos postiluukussa lukee nimi asunnon numero ja kirjain ja silti tomppeli postinkantaja laittaa naapurin luukkuun. Mitä voi tehdä? Lopettaa täysin tilaamisen verkkokaupoista. Pojan tilaama paita meni naapurille. Naapuri oli avannut paketin, olikohan miettinyt olisikohan hänelle sopiva tuote, musta t-paita jollain heavybändin logolla ei näköjään kiinnostanut ja toi paketin avattuna meille. Kiva tietysti että toi, itse en avaisi jos en nyt odottaisi pehmeää pakettia Saksasta...

Kirjeitä on mennyt ihan eri taloon, joskus joku tuo. Tässä on taloja 6, monta sataa asukasta, ei oikein voi mennä sanomaan naapurille jospa tehtäisiin näin, kielimuurikin jo estäisi.

Kaikki mahdolliset laskut yms on jo sähköisenä, kaikkia ei voi laittaa, esim kelan posti tulee vielä kirjeenä.

No on aika törkeetä ettei edes ulkomailta tulleesta paketista viitsi katsoa vastaanottajan nimeä. Sen ymmärrän jos joku avaa epähuomiossa jonkun toisen laskun kun ovat kaikki niin saman näköisiä.

Vierailija
95/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskujen osalta suosittelisin kirjanpitoa mitä laskuja teille tulee ja onko ne koska maksettu, jos tilanne noin pahaksi äitynyt.

Sitten ei ainakaan jää laskut maksamatta, kun on kirjanpito. Jos joku lasku ei tule, niin otatte yhteyttä ja pyydätte tiedot esim. sähköpostilla tai puhelimella.

Zinc

Ellei aloitus ole 20 wuotta wanha naftaliinista kaivettu, niin e-laskut saa nykyään liki kaikkiin laskuihin, jos ei teillä kusti polje ..

Kyseessä oli taloyhtiön ylimääräisen rempan maksu, en tiennyt milloin sitä olisi pitänyt odottaa niin en osannut sitä kyselläkään.

Liirum Laarum

Zinc

Vierailija
96/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärinjako on yleistynyt samaan aikaan kuin posteljoonien vieras alkuperä. Työmoraali on surkea, ei hymyillä naisille, ei tervehditä, posti jaettu usein väärin. Kerran oli koko kadun joulukortit laatikossani. Ei ole minun velvollisuus jakaa postia oikeisiin osotteisiin. Ikävöin vanhaa luotettavaa postilaitosta.

Vierailija
97/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täti vaan kirjoitti:

No EI markka-ajan ikimerkit enään kelpaa sellaisenaan. Lisää on laitettava ja jatkossa yhä enemmän.

Että se niistä postin "iki"merkeistä.

Vierailija
98/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin vaikka lisää, että posti olisi luotettava. Väärää postia tulee meilekkin, joskus ollaan kuukausi pois kotoa eikä olla kääntelemässä väärää postia. Siellä ne lattialla lojuu.

Vierailija
99/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Amurissa samaa ongelmaa. Kiva maksella ylimääräistä muistutuksesta, kun ei ole edes alkuperäistä laskua tullut.

Vierailija
100/107 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti vaan kirjoitti:

No EI markka-ajan ikimerkit enään kelpaa sellaisenaan. Lisää on laitettava ja jatkossa yhä enemmän.

Että se niistä postin "iki"merkeistä.

Ikimerkit on ikimerkkejä, ei niissä lue markka tai euro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä