Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti jakaa postit jatkuvasti väärin eikä naapurit palauta oikeaan laatikkoon, mitä tässä voi tehdä?

Vierailija
21.11.2016 |

Meille tullut 1kk sisällä 2 kirjettä perintätoimistolta, alkuperäisiä laskuja emme ole saaneet, emmekä edes yhtään karhukirjettä. Toisen laksun eräpäivä oli jo heinäkuussa ja toisen elokuussa. Näitä laskuja ei ole meille tullut, eikä karhukirjeitäkään.

Hain kouluun ja entinen koulu lähetti opintosuorite otteen 3vkoa sitten maanantaina , eikä se ole vieläkään tullut perille.

Myös eräs lääkäriaika meni ohi koska en ikinä kirjettä saanut.

Meidänkin laatikkoon tulee viikottain väärien ihmisten posteja (siis samassa pihassa asuvien) mutta laitetaan ne tietysti aina oikeaan laatikkoon.

Miksi se postien palauttaminen on joillekin niin vaikeaa ja mitä tässä voi tehdä?

Muutaman kerran kirje on myös ollut laatikossa avattuna ja teipattuna takaisin kiinni.

Postiin otin yhteyttä, he eivät kuulemma jälikäteen pysty selvittämään, että kuka postit on jakanut väärin.

Alkaa kärsivällisyys loppua kun ei ikinä tiedä, että onko postit jaettu oikein vai ei.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tämä on ihan yleistäkin, miten voi olla??

Ja miten voi naapureille olla niin kamalan vaikeaa laittaa ne väärät postit oikeaan laatikkoon. Ärsyttää kun itse aina palauttaa oikeaan laatikkoon ja muut ei ilmeisesti palauta.

Ap

Mulla on tuossa esim se ongelma et oon paljon ja pitkiä aikoja poissa kotoa välillä. Itsellä siksi tulee kaikki laskut e-laskuna. Meillä on samaa ongelmaa eli se et mulla tulee monesti naapureiden postia, esim nyt olin 3 viikkoa lomalla ulkomailla kesällä ja oli tullut parikin laskua naapurin nimellä. Vein ne kyllä heti oikeaan osoitteeseen kun tulin kotiin mutta sekin saattoi olla muutaman viikon päästä siitä kun on tullut minun postilaatikosta sisään.

Vierailija
22/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla koko maassa sama ongelma. Meillä tulee järjestään kaikki lehdet vähintään muutaman päivän myöhässä ja välillä jää kokonaan tulematta. Olen antanut palautetta, mutta siitä ei ole hyötyä. Olisikohan Postin kannattanut keskittyä siihen olennaiseen, eikä alkaa mitään nurmikoita leikkaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne naapurit, joille ne menee, saattaa olla huonokuntoisia, höppänöitä vanhuksia, jotka ei ees tajua saavansa väärää postia, tai vaikka pitkillä työmatkoilla olevia/mökillä pidempiä aikoja viettäviä, jotain masentuneita ja itsekin velkakierteessä olevia/sellaisia, jotka ei avaa edes omia postejaan vaan heittää ne vain jonnekin eteisen nurkkaan isoon läjään... Mutta on varmaan osa niitä, jotka ei tahallaan viitsi palauttaa.

Mullekin tuli kerran yks naapurin aikakauslehti, en huomannut nimeä takakannessa heti ja nakkasin sen lehtipinoon. Luulin sen olevan lahjalehti, kun mies oli hiljattain tilannut jostain jonkin lahjanumeron. Joskus aikojen päästä, kun olin lukenut sitä ja se sattui jäämään takakansi ylöspäin pöydälle ja söin siinä vieressä, huomasin, että oho. Vein sen vähin äänin postiluukkuun aika paljon myöhässä.

Meillä tässä pihassa on 4 muuta taloa, 3 alle 30 vuotiaita ja yksi alle 50 vuotias, kaikki liikkuvat ja kukaan ei ole pitkiä aikoja poissa (paitsi ehkä loma-aikoina)

Ap

Ne on voitu jakaa myös aivan jonnekin muualle. Minun piti lopettaa yhden lehden tilaus kun se jaettiin jatkuvasti ihan eri kadulle. Ystävällisesti tämä ihminen kyllä aina toi sen lehden minulle. Monta kertaa soitin, laitoin viestiä ja kävin postissa valittamassa asiasta mutta mitään muutosta asiaan ei tullut.

Vierailija
24/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ei varmastikkaan vie väärin jaettuja posteja oikeisiin laatikoihin, koska tämän tekemällä, ikäänkuin "hyväksyy" sen, että posti saa tehdä virheitä, ja jakaa postia miten sattuu. Kyllähän sitten asiakkaat (postin saajat) korjaavat postin mokat ja jakavat oikeille saajille. Itse en tälläiseen suostu, enkä todellakaan palauta edes postiin (se olisi posteljoonin työtehtävä ei minun) vaan heitän suosiolla roskiin.

Onhan se toki vittumaista sille kenen postit jaetaan väärin, mutta niin kauan kuin kaikki asiakkaat lampaina sen hyväksyy eivätkä vaadi (*"äänestä" jaloillaan) asioiden kuntoon laittamista jatkuu tilanne samana, ja vain pahenee. 

* Lopettaa aivan kaiken tilaamisen postin kautta, laskut sähköisinä, lehtien tilaukset seis. Paketit vain matkahuollon, upsin,dhl:n tai muiden kuriirien kautta jne. Suurin osa suomalaisista kun tekisi tämän niin varmasti tilanne paranisi, jossei muuten niin posti kuolisi pois ja tilalle tulisi osaavampi firma.

Et sitten yhtään ajattele, että se kirje saattaa olla todella tärkeä tai sillä voi olla kova kiire? Ymmärrän pointtisi ja tiedän, että se on Postin virhe, mutta joskus siitä voi koitua kirjeen saajalle isoja seurauksia ja suuret rahalliset vahingot, joista Posti ei todellakaan ota mitään vastuuta. Korkeintaan saattavat voivotella asiaa.

Vierailija
25/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssiyhtiössä olisi jo johto potkitui pihalle monta kertaa. Kommunismissa ei tuloksella ole mitään merkitystä.

Vierailija
26/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä kaikki mahdollinen sähköiseksi (nettiposti, asiointitili, suoramaksu, lehdet). Miksi kaikki ylipäätään pitää tulla paperilla? Kannattaa aloittaa postin sähköistäminen NYT, koska 2018 valtio ja kunnat alkavat enenevässä määriin käyttää asiointitiliä ja muita sähköisiä palveluita. 

Itsellä kaikki mahdolinen sähköisessä muodossa ja sillä hoidan pitkälti asiat toiseenkin suuntaan. Ei tarvitse hypätä missään ja ihmetellä aukioloaikoja vaan kotisohvalta onnistuu kaikki lähes minä vuorokauden aikana hyvänsä. 

Vierailija
27/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia laskuja ja lääkäriaikoja tulee vielä ainoastaan paperilla?

Vierailija
28/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et muuta e-laskuiksi? Ei mulle tule paperilaskuina mitään muuta kuin mistä tilaan satunnaisesti esim cdon tai Ifolor. Tai ensimmäinen sähkölasku uuden sähköfirman kanssa ja sitten muutan e-laskuksi.

Vierailija
29/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ei varmastikkaan vie väärin jaettuja posteja oikeisiin laatikoihin, koska tämän tekemällä, ikäänkuin "hyväksyy" sen, että posti saa tehdä virheitä, ja jakaa postia miten sattuu. Kyllähän sitten asiakkaat (postin saajat) korjaavat postin mokat ja jakavat oikeille saajille. Itse en tälläiseen suostu, enkä todellakaan palauta edes postiin (se olisi posteljoonin työtehtävä ei minun) vaan heitän suosiolla roskiin.

Onhan se toki vittumaista sille kenen postit jaetaan väärin, mutta niin kauan kuin kaikki asiakkaat lampaina sen hyväksyy eivätkä vaadi (*"äänestä" jaloillaan) asioiden kuntoon laittamista jatkuu tilanne samana, ja vain pahenee. 

* Lopettaa aivan kaiken tilaamisen postin kautta, laskut sähköisinä, lehtien tilaukset seis. Paketit vain matkahuollon, upsin,dhl:n tai muiden kuriirien kautta jne. Suurin osa suomalaisista kun tekisi tämän niin varmasti tilanne paranisi, jossei muuten niin posti kuolisi pois ja tilalle tulisi osaavampi firma.

Leikit sitten pahimmassa tapauksessa toisten terveydellä tai tulevaisuudella, ihan vaan periaatteesta? Tekisit edes samalla tavalla kuin tuo eräs, rustaat tussilla ja palautat kirjelaatikkoon, ajaa saman asian ilman yhtä suurta vahinkoa.

Vierailija
30/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa myös peiliin. Lukeeko postilaatikossanne selkeästi oma sukunimi ja talon-/asunnon tiedot. Kerrostaloissa ja rivitaloissa tämän hoitaa huoltoyhtiö, mutta monet omakotiasujat viis veisaavat postilaatikon tiedoista. Ainakin meilläpäin osan postilaatikot ovat nimettömiä, numerottomia ja aivan kummallisessa järjestyksessä talojen järjestyksen suhteen. Muutenkin ovat vinossa sinne sun tänne. Kyllä ei täällä kukaan pysyisi jakamaan postia oikeisiin laatikoihin heti ensimmäisellä kerralla se on varma se.

Vierailija
31/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin sivuilla kerrotaan:

"Tavallisen kirjeen tuloa tai kulkua postiverkossa taikka luovutusta ei voida yleensä jälkikäteen mitenkään todentaa eikä näistä siten yleensä ole mahdollista saada korvausta."

Toisin sanoen kirjeitä voi jaella miten sattuu ja siitä huolimatta korvauksia ei ole mahdollista saada? Ei jotenkin yllätä se, että monet viranomaiset ovat siirtymässä pelkkään sähköiseen asiointiin.

Tosiaan kaikkien kannattaisi viedä väärään osoitteseen tulleet kirjeet takaisin jakelulaatikkoihin "jaettu väärään osoitteeseen" -tekstillä varustettuna, koska tällaisesta käyttäytymisestä seuraa postille kustannuksia ja siten kannattaa puuttua tilanteeseen. Kannattaa myös sinnikkäästi soittaa asiakaspalveluun joka kerta, kun postia on tullut väärin. Asiakaspalvelu maksaa ja jossain vaiheessa on kerta kaikkiaan kannattavampaa jakaa kirjeet oikeisiin osoitteisiin.

Vierailija
32/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli joskus usein edellisen asukkaan posteja. Laitoin paperikierrätykseen, en ole postitoimisto.

Vierailija
33/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle itseasiassa tulee hammaslääkäriaika postissa, yksityinen.

Kuoressa voi liikkua vaikka mitä. Esim ilmoittautumislomakkeet opiskelupaikkaan, jotain todistuksia tukia / korvauksia varten, kutsuja johonkin... puhumattakaan ihmisistä, joille e-lasku on hepreaa.

Vierailija
34/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin jaettu posti pitäis aina palauttaa postille. Ei kai ne sielläkään päässä tiedä, että ne on väärin jaettu, jos asiakkaat hoitelee jakamisen loppuun itse tai heittää naapurien kirjeet roskiin. Vien aina ihan postiin sisälle ja ne on laittaneet väärin jaettu -tarran. Ja olis ollu lyhyempi matka oikean saajan laatikolle.

Onhan muuten laatikot hyvin merkattuja, ettei johdu siitä...? Meillä lukee nimi ja talon numero. Ja harvoin tulee väärin jaettua postia.

Sitä aikaa kaipaan, ku posti tuli klo 14 maissa.. nykyään tulee 19-20...

Kaikki saapumisilmoitukset kannattaa pyytää sähköpostina/tekstiviestinä..

Vierailija
35/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle tulee ainakin HUS:lta kaikki ajanvaraukset kirjeitse eikä ne kirjeet aina tuu edes ajoissa.

terv. syöpäpotilas

Vierailija
36/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein aikani väärin jaettuja posteja postilaatikkoon ja olin laittanut niihin tekstin "jaettu väärin". Sain muutaman kerran palauttamani postit takaisin ja tekstini päälle oli liimattu punainen tarra, johon oli kirjoitettu jotain väärin jaetusta postista. Liimasin punaisen tarran päälle tarralapun ja sama kierros uudelleen. Kun sain saman lähetyksen taas laatikkooni, päätin etten enää tee  mitään väärin jaetulle postille.  Kirjeet ajan silppurin läpi ja lehdet pidän hyvänäni.  Ainut, mikä yhdistää minut ja oikean postin saajan on sama etunimi ja toinen juttu on se että osoitteeni on tyyliä Aaltotie ja oikean saajan on Aallonkuja. Mutta olen luullut, että postinkantajilta edellytetään lukutaitoa.

Vierailija
37/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikit sitten pahimmassa tapauksessa toisten terveydellä tai tulevaisuudella, ihan vaan periaatteesta? Tekisit edes samalla tavalla kuin tuo eräs, rustaat tussilla ja palautat kirjelaatikkoon, ajaa saman asian ilman yhtä suurta vahinkoa.

En vaan posti joka ei osaa hoitaa alkeellisintakaan hommaa kunnolla. Ja toki voin viedä kirjelaatikkoon, jos joku maksaa kuluni. Esim työmatkani varrella ei ole kirjelaatikkoa, ja käyn yleensä kaupassa töistä tultuani työpaikan lähellä olevassa kaupassa, siinäkään ei ole kirjelaatikkoa.

Joten minun pitäisi erikseen lähteä näitä viemään. Ok onnistuuhan se, mutta ei tosiaan kauhean usein, eli jos tulee parempi mieli niin voin kerran kaksi vuodessa viedä nuo väärin jaetut postit kirjelaatikkoon. Toki tällöin posti saa korvata vähintäänkin siitä puolenvuoden säilytyksestä aiheutuneet kulut. Jos laskee, että posteille on varattuna vaikka puolen neliön alue. Ja neliövuokrani on n 15e on puoli neliötä varastointilaa 7€/kk joten 6kk on 42 euroa. Hyväsydämisenä en ota mitään kuljetusmaksua :D 

Vierailija
38/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi kesällä laskuja tulematta ja vittu että vitutti kun kaupunki ei lähetä karhua,päivähoitomaksutkin suoraan perintään ja perintätoimisto voi veloittaa mielivaltaisesti perintämaksuja.

Eikä mihinkään valittaminen auta,posti voi toimia mielivaltaisesti ilman mitään vastuuta,samoin matkahuolto.

Vierailija
39/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainenhan tietää että se vihreä puoliksi puhkiruostunut  numeroton laatikko siinä yhden tien yhdessä kurvissa on Meikäläisten. Niin ja samassa osoitteessa asuu pojan vaimo Heikäläinen ja ex-suhteen lapsi Teikäläinen. Ei niiden nimiä laatikossa ole tai on siinä mutta se on entisten asukkaiden Peikäläisten. Kun ihmiset lähtettää etenkin joulupostia ne sekoittaa ne Reikäläisiin ja kirjoittaa tien sijaan katu ja arvaa numeron. Postinumeroahan ei tarvitse laittaa, kun sen tietää kaikki missä päin Suomea Meikälaiset asuu.

Vierailija
40/107 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrä kaikki mahdollinen sähköiseksi (nettiposti, asiointitili, suoramaksu, lehdet). Miksi kaikki ylipäätään pitää tulla paperilla? Kannattaa aloittaa postin sähköistäminen NYT, koska 2018 valtio ja kunnat alkavat enenevässä määriin käyttää asiointitiliä ja muita sähköisiä palveluita. 

Itsellä kaikki mahdolinen sähköisessä muodossa ja sillä hoidan pitkälti asiat toiseenkin suuntaan. Ei tarvitse hypätä missään ja ihmetellä aukioloaikoja vaan kotisohvalta onnistuu kaikki lähes minä vuorokauden aikana hyvänsä. 

Miksi kaiken täytyisi olla sähköisessä muodossa? Ihan kuin siihenkin ei liittyisi omat riskinsä, kuten mm. järjestelmien kaatuminen ja tietoturvauhkat. Mitä teet jos netti ei toimi? Sitäpaitsi kaikkia asiakirjoja ei edelleenkään saa sähköisenä ja hyvä niin. Moni myös edelleen haluaa lehdet nimenomaan paperisina kun joutuu työssä tuijottamaan ruutua päivät pitkät. Jonain päivänä vielä katsotaan taaksepäin ja tajutaan, että tämä koko digibuumi oli yksi iso virhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi