Posti jakaa postit jatkuvasti väärin eikä naapurit palauta oikeaan laatikkoon, mitä tässä voi tehdä?
Meille tullut 1kk sisällä 2 kirjettä perintätoimistolta, alkuperäisiä laskuja emme ole saaneet, emmekä edes yhtään karhukirjettä. Toisen laksun eräpäivä oli jo heinäkuussa ja toisen elokuussa. Näitä laskuja ei ole meille tullut, eikä karhukirjeitäkään.
Hain kouluun ja entinen koulu lähetti opintosuorite otteen 3vkoa sitten maanantaina , eikä se ole vieläkään tullut perille.
Myös eräs lääkäriaika meni ohi koska en ikinä kirjettä saanut.
Meidänkin laatikkoon tulee viikottain väärien ihmisten posteja (siis samassa pihassa asuvien) mutta laitetaan ne tietysti aina oikeaan laatikkoon.
Miksi se postien palauttaminen on joillekin niin vaikeaa ja mitä tässä voi tehdä?
Muutaman kerran kirje on myös ollut laatikossa avattuna ja teipattuna takaisin kiinni.
Postiin otin yhteyttä, he eivät kuulemma jälikäteen pysty selvittämään, että kuka postit on jakanut väärin.
Alkaa kärsivällisyys loppua kun ei ikinä tiedä, että onko postit jaettu oikein vai ei.
Kommentit (107)
Juu, multa meinasi mennä magneettitutkimus ohi. Muutenkin Olin odottanut kipuineni sitä aikaa kuin kuuta nousevaa, oli mennyt lopulta takaisin lähettäjälle joka onneksi soitti mulle heti että aikasi on ylihuomenna.
Laskut ei saavu ajallaan ja synttärit kortin (kesäkuussa synttärit) sain joulukuussa, kun taas joulukortin sain heinäkuussa.
Eikö tätä postin jakoa vois ulkoistaa, pisti kun ei kykene monopoliaan hoitamaan.
Meillä tuli vääriä posteja sitkeästi vaikka palautettiin postilaatikkoon moneen kertaan huomautuksella, että väärä osoite, ei asu täällä ja lopulta sama tosi isolla kirjoitettuna. Käytiin pari kertaa postissa paikanpäällä kertomassa sam kasvotusten ja jopa selvitettiin uuden asukkaan yhteystiedot ja ilmoitin hänelle, jos olisivat itse saaneet asian kuntoon. Vuoden tuota viitsi aktiivisesti, sitten harventuen kirjeitä palauttaen kuin muisti ja viitsi. Nyt ollaan jo muutettu muualle, seuraava asukas sai saman riesan itselleen. Ei voi ymmärtää miten on noin vaikeaa postille.
Vierailija kirjoitti:
Postiin ei voi luottaa! Postia ei jaeta päivittäin. Pakettien toimitus kallista ja hidasta. Saapumisilmoitukset tulevat päiväkausia myöhässä jne..
Asun itse asunnossa, jonka edellinen asukas sai kai jo vuosia sitten häädön. Edelleen posti jakaa toistuvista kielloistani huolimatta tuon entisen asukkaan postia minulle. Joudun jatkuvasti kuljettamaan niitä kilometrien päässä olevalle postilaatikolle. En ole kehdannut jättää muuallekaan jonkun toisen posteja mm. pankeilta, Kelalta, armeijalta ja verotoimistolta. Jos silti postimies ei ymmärrä, että täällä asuu Maija Meikäläinen eikä Matti Virtanen, niin heitän kirjeet pian suoraan roskiin.
Lähettäjän vikahan tuo on, jos ei päivitä osoitetietoja.
Mitä väliä? Hankkikaa sähköposti. Postin on pakko säästää, kun kukaan ei lähettele kirjeitä vaikka arvostusta parannettiin nostamalla hintoja. Säästäminen tapahtuu siten että käytetään väliaikaisia pätkätyöläisiä. Ja tukityöllistetyt on hyviä.
Te ilkeät ihmiset, jotka heitätte pois tai tuhoatte väärin jaetut postit: toivon että joku tuhoaa teidän tärkeän kirjeenne! Nauraisin.
Minun postini jaetaan ajoittain edelleen exäni osoitteeseen, jonka kanssa asuin viisi vuotta sitten.
Olen ilmoittanut postille, etten ole asunut ko. osoitteessa vuosiin, käskivät vain ostamaan postin 12kk kääntöpalvelun, joka ostetaan muuton yhteydessä..
Mulla oli naapurin lasku postilaatikossa yhtenä kesänä 3 viikkoa. Tai näytti laskulta, en kyllä avannut sitä. Vein välittömästi naapurille ja kerroin. Tai oikeastaan en tiedä, oliko kolme viikkoa, mutta oli alimmaisena. Mainoksia oli jaettu kieltokyltistä huolimatta. Mulla on jatkuva kieltokyltti. Olin itse lomalla ja keskyttänyt kaikki postit, eikä mulle muutenkaan paljon tule kun laskut tulee sähköisenä ja esim. paikallisen sairaalan ajat netpostiin. Suosittelen kyllä tätä. Kaikki eivät lähetä laskuja vielä sähköisenä eikä net postia käytä kuin jotkut, mutta tämäkin on paljon eteenpäin.
Turussa postinjakelu todellakin tökkii! Minulle riittäisi se että posti tulisi vaikka vain kaksi kertaa viikossa,kunhan tulisi oikeaan laatikkoon!!! Olen asunut osoitteessani jo yli 10v,joten ei ole kyse siirtymävaiheen ongelmista postinkaan taholta? Kaikkien vuosien aikana laatikkooni on tullut jonkun muun taloyhtiössä asuneen postia,mikä on ollut asiallisesti nimetty ja numerokin toiseen laatikkoon! Onko postinkantajat nykyisin lukutaidottomia? Harmittaa kun tulee laskumuistutus lisineen laskusta,mikä ei koskaan ole edes tullut perille.Kaikki eivät vaivaudu palauttamaan väärää postia!!!postin palautuksessa ei ole numeroa,mihin voisi suoran palautteen lähettää kommentteineen-reklamaatiossa on vain ruksauskohtia ja valmiita vaihtoehtoja.
Nyt posti alkaa täyden palvelun periaatteella hoitaa muka vanhuksiakin kotiin. Millä eväillä,kun eivät osaa edes postia toimittaa oikeaan osoitteeseen???
Tarkataisiva tätäennen postinjakelijoidensa ja lajittelijoidensa sisälukutaidon!
Onko postin vastaanottaja velvollinen tarkistamaan, että hänen saamansa kirje on todellakin osoitettu hänelle? Ei itselleni kyllä ole tätä ennen tullut mieleenkään katsoa eteisen lattialle kolahtaneesta kirjenipusta, että onko näissä kaikissa tosiaan minun nimeni, kun kerran yksin asun, vaan olen vain aukonut ne. Entä jos avaa kirjeen, joka on osoitettu jollekulle toiselle, ja huomaa sen vasta sisällöstä? Ei sitä oikein avattuna enää kehtaa minnekään kiikuttaa, joten ymmärrän hyvin, jos väärään osoitteeseen menneet kirjeet ovat mystisesti kadonneet.
Nostan vanhan ketjun ylös.
Postin toiminta on muuttunut entistä surkeammaksi, jatkuvasti jakavat postia vääriin osoitteisiin. Sain viime viikolla karhulaskun, alkuperäistä laskua en ole saanut koskaan. Palautettakaan ei voi antaa, ainakin netissä olevaan kaavakkeeseen tarvitaan jonkinlainen lähetystunnus, en edes tiedä mistä postista tai postilaatikosta kirje on postitettu ja milloin. Ei kai auta muu kuin nostaa kädet ylös?
Laskujen osalta suosittelisin kirjanpitoa mitä laskuja teille tulee ja onko ne koska maksettu, jos tilanne noin pahaksi äitynyt.
Sitten ei ainakaan jää laskut maksamatta, kun on kirjanpito. Jos joku lasku ei tule, niin otatte yhteyttä ja pyydätte tiedot esim. sähköpostilla tai puhelimella.
Zinc
Ellei aloitus ole 20 wuotta wanha naftaliinista kaivettu, niin e-laskut saa nykyään liki kaikkiin laskuihin, jos ei teillä kusti polje ..
En ymmärrä ihmisiä jotka eivät viitsi palauttaa saamansa väärinjaettua postia. Itse palautan aina.
Vierailija kirjoitti:
Postin toiminta on muuttunut entistä surkeammaksi, jatkuvasti jakavat postia vääriin osoitteisiin. Sain viime viikolla karhulaskun, alkuperäistä laskua en ole saanut koskaan. Palautettakaan ei voi antaa, ainakin netissä olevaan kaavakkeeseen tarvitaan jonkinlainen lähetystunnus, en edes tiedä mistä postista tai postilaatikosta kirje on postitettu ja milloin. Ei kai auta muu kuin nostaa kädet ylös?
HAHHAHHAHA!! Ei voi kuin nauraa ihmisille, jotka vieläkin laskevat sen varaan, että posti toisi lähetykset perille oikeaan osoitteeseen. Miten noin hyväuskoisia hölmöjä vieläkin on?
Tämäkin ketju on jo neljä vuotta vanha, ja jo silloin ilmeni, että postin toiminta on ala-arvoista ja neljässä vuodessa se on ilmeisesti vain mennyt heikompaan suuntaan. En tosin varmaksi tiedä, kun en itse käytä enää. Jos odottaa jotain tärkeää lähetystä, kuten laskua, niin ei kai kukaan ole niin tyhmä, että laskisi sen varaan, että postin kautta se kyllä tulee perille?! Laskutuksessa aina sovittava jokin muu laskun toimitustapa!
Meilläkin on jaettu postit väärin jo noin vuoden ajan, viimeksi tällä viikolla sain naapurin postit. Uusi luottokorttini on todennäköisesti jossain naapurissa koska tunnusluku tuli jo viikko sitten. Ainoa kerta kun ovat vastanneet palautteeseeni on, kun mainitsin nimeltä kenen naapurini (tunnettu politiikasta) postit sain jaettuna omaan laatikooni. Muuten eivät koskaan vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postin toiminta on muuttunut entistä surkeammaksi, jatkuvasti jakavat postia vääriin osoitteisiin. Sain viime viikolla karhulaskun, alkuperäistä laskua en ole saanut koskaan. Palautettakaan ei voi antaa, ainakin netissä olevaan kaavakkeeseen tarvitaan jonkinlainen lähetystunnus, en edes tiedä mistä postista tai postilaatikosta kirje on postitettu ja milloin. Ei kai auta muu kuin nostaa kädet ylös?HAHHAHHAHA!! Ei voi kuin nauraa ihmisille, jotka vieläkin laskevat sen varaan, että posti toisi lähetykset perille oikeaan osoitteeseen. Miten noin hyväuskoisia hölmöjä vieläkin on?
Tämäkin ketju on jo neljä vuotta vanha, ja jo silloin ilmeni, että postin toiminta on ala-arvoista ja neljässä vuodessa se on ilmeisesti vain mennyt heikompaan suuntaan. En tosin varmaksi tiedä, kun en itse käytä enää. Jos odottaa jotain tärkeää lähetystä, kuten laskua, niin ei kai kukaan ole niin tyhmä, että laskisi sen varaan, että postin kautta se kyllä tulee perille?! Laskutuksessa aina sovittava jokin muu laskun toimitustapa!
Ok, no mites luottokortti? Menisitkö pankkiin jonottamaan että saat sen? Hahhahhaa vaan itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Laskujen osalta suosittelisin kirjanpitoa mitä laskuja teille tulee ja onko ne koska maksettu, jos tilanne noin pahaksi äitynyt.
Sitten ei ainakaan jää laskut maksamatta, kun on kirjanpito. Jos joku lasku ei tule, niin otatte yhteyttä ja pyydätte tiedot esim. sähköpostilla tai puhelimella.
Zinc
Ellei aloitus ole 20 wuotta wanha naftaliinista kaivettu, niin e-laskut saa nykyään liki kaikkiin laskuihin, jos ei teillä kusti polje ..
Kyseessä oli taloyhtiön ylimääräisen rempan maksu, en tiennyt milloin sitä olisi pitänyt odottaa niin en osannut sitä kyselläkään.
Omaankin postilaatikkoon tullut naapurin posteja, mutta oon laittanut ne sitten oikeaan osoitteeseen.
Myös onnittelukortit jää jakamatta. Kaikki ei halua laittaa esim. 80-vuotisonnittelua tekstaria.
Ap:n kokemuksen lisäksi posti käyttää asiakkaittensa tilattuja ja maksettuja lehtiä pinkkojensa pohjapapereina kun heittelevät niitä kuljetuksessa.
Mikäli tämä ei vielä tee tarpeeksi tuhoa, niin pinkan ympärillä oleva muovipanta repii lehden koko läpinitaltaan reunoista mikäli sijainti suotuisa tarpeeksi ronskiotteinen käsittelijä. Tuohon vielä lisäksi likaantuminen.
Kunnollista kilpailijaa tuolle mukauudistuvalle valtion fossiilille kaivattaisiin kipeästi.
Muutaman kerran kävin naistetautien poliklinikalla ja ne lähettää kotiin kirjeen, jossa selostetaan mitä toimenpiteitä tehty.
Kielsin lähettämästä, kun posti välillä jakanut miten sattuu. Siinä on myös henkilötunnus.