Tulin juuri koiran kanssa lenkiltä ja mies hihkaisi tyhjentäneensä astianpesukoneen.
Tuota, miten mun siihen pitäis reakoida? Iloisesti kiittämällä vai miten? Kun musta tuntuu, että multa odotetaan kiitosta, mutta eikö tuo ole itsestään selvää, että tehnyt vain sen, mitä kuuluukin tehdä.
Kommentit (80)
Kai heitit sille makupalan kun oli kiltti poika?
Vierailija kirjoitti:
Tuota, miten mun siihen pitäis reakoida? Iloisesti kiittämällä vai miten? Kun musta tuntuu, että multa odotetaan kiitosta, mutta eikö tuo ole itsestään selvää, että tehnyt vain sen, mitä kuuluukin tehdä.
Reagoinnistasi riippunee tyhjentääkö jatkossakin, ja hymyssä suin vain mielenosoituksellisesti tuhahtaen.
No ei se kiitos mitään maksa!
"Kiva, kiitos!" - Saa miehen iloiseksi eikä kestänyt kauan sanoa, vai mitä?
Meillä kumpikin tekee kotitöitä niin, ettei oo ees tarve sanoa jos on jotain tehnyt. Kyllä sen huomaa jos tiskikone on päällä/tyhjennetty tai pyykkinarulla on vaatteita yms. Meillä kumpikin pitää ihan itsestäänselvänä, että kumpikin tekee ja se tekee joka sattuu ehtiin. Jos mä oon iltavuorossa niin kyllä mä saan tulla kotiin niin et siellä on tiskit tiskattu ja kämppä siisti ja sama juttu jos oon yksin kotona niin mä siivoan ja mies saa tulla puhtaaseen kotiin. Viikonloppuna yleensä toinen imuroi ja toinen lenkittää imuria pelkäävän koiran sillä aikaa.
jotkut miehet pvat rinta rottingilla, kun vain vievät roskapussin pyytämättä .. " katso mitä minä tein!"
ja sitten murjotetaan, kun nainen ei vajoa ihastuksesta polvilleen...
Minä ainakin kiittäisin. Kotona tekemiset jakautuvat aina vähän minun ja sinun tekemisiin ja jos mies on tehnyt jotain joka normaalisti kuuluu minun tekemisiini niin ilman muuta kiittäisin. Onhan hän auttanut minua tekemällä osan töistäni.
Silitä päätä ja kiitä kauniisti! Voi luoja mitä vässyköitä tää maailma pitää sisällään💩
No ei jostain tiskikoneen tyhjennyksestä tarvii kiitellä. Meillä ei mies ainakaan ehtisi muuta tehdäkään kun kiitellä koko ajan. "Kiitos, kun pesit pyykkiä, kiitos , kun imuroit, kiitos, kun teit ruokaa, kiitos, kun kastelit kukat, kiitos, kun pyyhit pölyt jne. Saatan yhtenä päivänä (viikonloppuna) pestä 4 koneellista pyykkiä. Täytyykö miehen kiittää joka koneellisen jälkeen vai riittääkö yksi kiitos illalla? Kiitos ei todellakaan ole kirosana, mutta ei sitä joka normaali askareesta tarvitse olla kiittelemässä. Ruuasta voi tekiää kiittää kun nousee päydästä, mutta ei joka imuroinnista tarvitse numeroa tehdä. AP:n tapauksessa olisin sanunut miehelle, että "hyvä" tai "kiva". Kiitän kyllä miestä, jos tarvitsen vaikka apua jossain asiassa, jota en pysty yksin tekemään. Kun mies tulee avuksi, kiitän avusta.
Meillä kiitetään kyllä molemmin puolin, tavallaan osoituksena siitä ettei oteta toisen vaivannäköä itsestäänselvyytenä. Ei nyt joka ikinen kerta kun toinen vie roskat tai pyyhkii pöydän, mutta kuitenkin. En minäkään aina osaa reagoida oikein mitenkään kun mies kiittää että siivosin keittiön, koska tottakai, se nyt on sellainen homma mikä täytyy tehdä, mutta minusta on silti mukavaa että tekemäni työ huomioidaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä tarvi ilmoittaa, näkeehän sen onko tyhjä vai täysi, kun avaa luukun. Sen mukaan sitten tyhjennellään tai täytellään. Ihme ongelmia.
Tämä on kyllä totta, kun tarkemmin mettii :) En minäkään varmaan ole koskaan ilmoittanut tyhjentäneeni konetta. Ei itseasiassa tule edes mieleen. Jos mies on jossain muualla, kun tyhjennän tiskikoneen , en varmaan enää hänen tullessaan kotiin muista koko tyhjennystä. Vaan mielessä on jo ihan muut asiat.
Öööhhhhh...
Kyllä meill kiitetään ihan puolin ja toisin, kun on kotitöitä tehty. Ei todellakaan pidetä itsestäänselvyytenä. Se kiitos ei maksa mitään, mutta siitä tulee toiselle hyvä mieli.
Jos kiittäminen on yksipuolista, niin sitten ymmärrän tuollaisen katkeruuden. Pitää siis toimia kumpaankin suuntaan. Jos toinen ei koskaan kiitä, niin sitten keskustelun paikka.
Mun mies samanlainen. Kun tulen jostain, mies saattaa ilmoittaa että "laitoin muuten tiskit". Kiva, minäkin laitan miehen poissa ollessa parikin koneellista + pyykit sun muut enkä ilmoita siitä tai vaadi kiitosta. Ilman pyyntöä kyllä saan valitusta senkin edestä "väärin" tehdystä hommasta.
No oliko tuo jotenkin tosi harvinainen homma häneltä? Me tyhjennetään suunnilleen vuorotellen niin eipä oikein tulisi mieleen asiasta erikseen ilmoitella.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan totta, että olen todella huono äidinkielessä. Oli muuten laittanut kattilat väärään paikaan, eikä kiittänyt koiran ulkoilutuksesta. Kysyin siltä, mitä hän haluaisi mun reagoivan ilmoitukseensa, niin kertoi, ettei mitenkään, mutta oli halunnut auttaa mua, koska vein koiran lenkille.
Ap
Aina jaksaa ihmetyttää nämä miehet jotka "auttaa" vaimoaan tekemällä kotitöitö, jotka kai kuuluisi molempien tehdä?
Eikö miehesi yleensä tee kotitöitä? Tai siis esim tyhjennä sitä tiskikonetta? Ei joka normaali kotityöstä jota kumpikin tekee jokapäivä tarvii erikseen kummankin olla toistaan kiittelemässä.
Ääliöt. Ettekö tajua, että sitä miestä kannattaa kiittää kaikesta mitä se tekee oma-aloitteisesti. Niin se ehdollistuu ja oppii, että tätä kannattaa tosiaan tehdä useamminkin.
Jos vain tuhahtelee, niin mies tulkitsee sen siten, että turha näköjään nähdä vaivaa kun reaktio on lähinnä tympeä.
Vierailija kirjoitti:
No pimperoa et ainakaan anna viikkoon. Tutkimudten mukaan kotitöitä eniten tehneet miehet saavat vähiten seksiä. Pysy ruodussa, jos haluat olla oikea feministi.
Kotitöitä joutuu varmaan eniten tekemään pientenlasten vanhemmat. Sekä isät,että äidit. Silloin myöskin väsymys molemmilla on sitä luokkaa, että seksi ei ole enimmäisenä mielessä, kun sänkyyn pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Ääliöt. Ettekö tajua, että sitä miestä kannattaa kiittää kaikesta mitä se tekee oma-aloitteisesti. Niin se ehdollistuu ja oppii, että tätä kannattaa tosiaan tehdä useamminkin.
Jos vain tuhahtelee, niin mies tulkitsee sen siten, että turha näköjään nähdä vaivaa kun reaktio on lähinnä tympeä.
No onko ne vaihtoehdot sitten tässä? Joko tuhahtelet tai kiität? Ei meillä ainakaan. Ei tuhahdella, mutta ei myöskään kiitellä joka kotityöstä. En todellakaan kaipaa miehen kiitosta joka tiskikoneen tyhjennyksestä. Mutta me ollaankin jo vanha pariskunta, ja ymmärretään olla kiitollisia toisesta ja toisen tekemistä töistä, vaikka ei sitä koko ajan kiitoksilla todistellakaan. Ja mitä järkeä edes olisi jossakin tuhahtelussa, jos toinen ilmoittaa tehneesä jonkin kotityön? Mutta eihän sitä yleensä tule edes ilmoitelleeksi, että nyt tein nyt sen tai tämän syön.
No pimperoa et ainakaan anna viikkoon. Tutkimudten mukaan kotitöitä eniten tehneet miehet saavat vähiten seksiä. Pysy ruodussa, jos haluat olla oikea feministi.