Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin juuri koiran kanssa lenkiltä ja mies hihkaisi tyhjentäneensä astianpesukoneen.

Vierailija
19.11.2016 |

Tuota, miten mun siihen pitäis reakoida? Iloisesti kiittämällä vai miten? Kun musta tuntuu, että multa odotetaan kiitosta, mutta eikö tuo ole itsestään selvää, että tehnyt vain sen, mitä kuuluukin tehdä.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin kiitetään puolin ja toisin. Osoittaa arvostusta eikä pidetä toisen vaivannäköä itsestäänselvyytenä

Meillä myös. Jännä kun muutamat tuttavat (naiset) ovat joskus maininneet että mitä minä koko ajan kiittelen, pitävät minua jotenkin huvittavana kai. Itse laukovat puolisoilleen juuri tuollaisia 'haluatko jonkun mitalin' juttuja ja sitten ihmettelevät kun puoliso ei arvosta. En ole mikään psykologi, mutta voisi varmaan joskus kokeilla sellaista että olisi sille omalle miehelleen ihan mukava.

Vierailija
22/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan totta, että olen todella huono äidinkielessä. Oli muuten laittanut kattilat väärään paikaan, eikä kiittänyt koiran ulkoilutuksesta. Kysyin siltä, mitä hän haluaisi mun reagoivan ilmoitukseensa, niin kertoi, ettei mitenkään, mutta oli halunnut auttaa mua, koska vein  koiran lenkille.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin että onpa ihanaa! Meillä on molemmilla voimat vähissä ja kotityöt tuntuu raskailta tehä. Aina kun jompi kumpi jaksaa niin kehutaan toisiamme.

Vierailija
24/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse luultavasti sanoisin, että "ok, kiitos". Kiittäminen on kohteliasta.

Kiittikö mies siitä, että ap lenkitti koiran? Ei joka pienestä asiasta kotona voi alkaa odottaa kiitosta, varsinkin jos asia on yhteistä työmaata.

Kyllä minä ainakin kiitän miestäni pienistäkin asioista, vaikka olisikin "yhteistä työmaata". Se ei ole minulle niin suuri haaste.

Vierailija
25/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan totta, että olen todella huono äidinkielessä. Oli muuten laittanut kattilat väärään paikaan, eikä kiittänyt koiran ulkoilutuksesta. Kysyin siltä, mitä hän haluaisi mun reagoivan ilmoitukseensa, niin kertoi, ettei mitenkään, mutta oli halunnut auttaa mua, koska vein  koiran lenkille.

Ap

Sulla on mukava ja ajattelevainen mies. Onneksi et mennyt sanomaan mitään typerää.

Vierailija
26/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano: hyyvä; nyt otat tosta tavan!

Vierailija
27/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiittikö mies siitä, että ap lenkitti koiran? Ei joka pienestä asiasta kotona voi alkaa odottaa kiitosta, varsinkin jos asia on yhteistä työmaata.

Kyllä minä ainakin kiitän miestäni pienistäkin asioista, vaikka olisikin "yhteistä työmaata". Se ei ole minulle niin suuri haaste.

Kiittääkö miehesi vastaavasti sinua, jos teet jotain pientä?

Vierailija
28/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiittääkö mies sinua?

Vierailija
29/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samanlainen. Jos joskus tekee jotain, niin aina ylpeänä kyselee "huomaatkos, joku on vienyt roskat?".  Minä kun yleensä teen kaiken (ruoat, siivoan, pesen pyykit ja tiskit). Ei auta nalkutus, ei pyytäminen, ei pakottaminen. Ei mikään.

Vierailija
30/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tummenetussa tulikin oleellisin esille. Mies halusi AUTTAA. Asutte ja elätte yhdessä ja silti mies kokee, että hänen roolinsa on auttaa kotitöissä. Eikö kotityöt kuulu molemmille eikä kummankaan tehtävä ole auttaa toista vaan hoitaa oma osuus.

Vierailija
31/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sulla on mukava ja ajattelevainen mies. Onneksi et mennyt sanomaan mitään typerää.

What? Ihan normaaleja kotitöitä, joita normaalit aikuiset ihmiset tekee.

Vierailija
32/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sano: hyyvä; nyt otat tosta tavan!

Ei ole teillä parisuhdeasiat kunnossa. Aina pitää nälviä.

Vierailija
33/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on yritetty kotona opettaa, ettei itsestäänselvyyksistä tarvitse kiitellä. Olen kuitenkin sitten miehen kanssa asuessa huomannut sen, että on ihan mukavaa saada kiitosta ja kiittää, vaikka kyse olisikin jostain pakollisesta asiasta, kuten tiskaamisesta.

Vierailija
34/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiittääkö miehesi vastaavasti sinua, jos teet jotain pientä?

Kyllä kiittää.

Vierailija
35/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin kiitetään puolin ja toisin. Osoittaa arvostusta eikä pidetä toisen vaivannäköä itsestäänselvyytenä

Meillä myös. Jännä kun muutamat tuttavat (naiset) ovat joskus maininneet että mitä minä koko ajan kiittelen, pitävät minua jotenkin huvittavana kai. Itse laukovat puolisoilleen juuri tuollaisia 'haluatko jonkun mitalin' juttuja ja sitten ihmettelevät kun puoliso ei arvosta. En ole mikään psykologi, mutta voisi varmaan joskus kokeilla sellaista että olisi sille omalle miehelleen ihan mukava.

Samoin meillä. Ei sen pitäisi olla kovin vaikeaa olla edes välillä ihan mukava, sille puolisollekin (olipa se mies tai nainen). Sellaiset pienet nälvimiset jäävät kaivelemaan, vaikkei heti näkisikään - moni ei varsinkaan näytä tunteitaan siinä kohtaa - ja nakertavat suhdetta pikku hiljaa.

Kiitos tai kiitti on tosi lyhyt sana, ei voi olla niin kiire, etteikö sitä ehtisi sanoa. Vaikka jokapäiväisissä perushommissa, joita ihan kaikki aikuiset tekevät. Voi vain kuitata sanomalla, kiva tai hyvä, ilman fanfaareja, silläkin jo osoittaa kuulleensa. Ei se kiittäminen siitä kulu tai arvoasi vähennä.

Vierailija
36/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut koko ikäni Suomessa mutta edelleen ihmetyttää tämä asia: kirosanoja on ok viljellä joka lauseessa mutta menepäs kiittämään jostain, varsinkin pienestä asiasta, niin saat omituisen ihmisen maineen saman tien.

Vierailija
37/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon sina vaan, että hyvä. Ei kai niin itsestäänselvää ja yksinkertaista kotityötä tartte alkaa hehkuttaa. Ei mieskään taputa seisaallaan jos oon vaihtanut palaneen lampun tai pessyt auton.

Vierailija
38/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ihana juttu!" Antaa miehen pitää sankarihetkensä. On siten kaikilla parempi mieli.

Vierailija
39/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on koiranpentujenkin koulutuksen kanssa. Kiitä positiivisesta käytöksestä. 

Vierailija
40/80 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on koiranpentujenkin koulutuksen kanssa. Kiitä positiivisesta käytöksestä. 

Repesin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän