kaveri varasti lapsinimeni
Olen kertonut kaverilleni jo lapsena, mikä tyttö lapseni nimeksi tulee. Se on minun toinen nimeni.
No nyt hän sai n. puoli vuotta sitten lapsen, ja nimesi hänet sitten 'minun nimelläni'. Ja esitti ettei muistanut, vaikka yhteinen kaveri oli hänelle ristiäisissä sanonut, että nimi muistuttaa minua.
Ärsyttää, koska nyt en voi/halua käyttää nimeä. Ja se on minulle erittäin tärkeä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Todella tökeröä toimintaa! Joo nimiä ei voi varata mutta jos tietää jonkun läheisen haluavan jonkun tietyn nimen omalle lapselleen niin ei sitä mielestäni silloin anneta omalle vaan mietitään joku muu mieleinen. Varsinkin silloin nimen "varastaminen" on todella törkeää jos tietää että nimellä on jokin merkitys tälle läheiselle.
samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä helvetin kaverikoodista? En ole kuullutkaan, että kalenterissa olevia nimiä ei saisi antaa, jos kaverinkin lapsi on tai tulee joskus ehkä olemaan senniminen.
Jos joku olisi antanut lasteni nimen omalleen, olisin ollut mielissäni. Kaverihan on sitä mieltä, että sinä olet keksinyt hyvän nimen, eikä sinuun tai lapseesi (jos se nimi jo olisi lapsellasi) ole negatiivisia, nimen tuomaan vaikutelmaan kielteisesti vaikuttavia tekijöitä.
Ja haloo, mitä se auttaa, jos joku ristiäisissä sanoo, että kaverisihan on tuonniminen. Nimi on jo annettu väestörekisteriin, ei sitä siinä vaiheessa enää muuteta. Pappi kun ei nimeä anna, vaikka sen lausuukin siinä kasteen yhteydessä.
oletpa agressiivinen
En oikeasti ole, ap:n itsekkyys ja typeryys vaan kävivät ärsyttämään. Ihminen kuvittelee, että lapsettomana jo voi miehittää jotain nimiä, joihin päin ei muut saa katsoakaan, ja sitten kehtaa vielä loukkaantua, kun joku kokee, että se nimi on hänestä kiva, annanpas lapselleni.
et tiedä toisesta mitään ja haukut itsekeskeiseksi jne. mistä tiedät mikä historia kaveruksilla on? Sulla on nyt joku kyllä vialla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä helvetin kaverikoodista? En ole kuullutkaan, että kalenterissa olevia nimiä ei saisi antaa, jos kaverinkin lapsi on tai tulee joskus ehkä olemaan senniminen.
Jos joku olisi antanut lasteni nimen omalleen, olisin ollut mielissäni. Kaverihan on sitä mieltä, että sinä olet keksinyt hyvän nimen, eikä sinuun tai lapseesi (jos se nimi jo olisi lapsellasi) ole negatiivisia, nimen tuomaan vaikutelmaan kielteisesti vaikuttavia tekijöitä.
Ja haloo, mitä se auttaa, jos joku ristiäisissä sanoo, että kaverisihan on tuonniminen. Nimi on jo annettu väestörekisteriin, ei sitä siinä vaiheessa enää muuteta. Pappi kun ei nimeä anna, vaikka sen lausuukin siinä kasteen yhteydessä.
oletpa agressiivinen
En oikeasti ole, ap:n itsekkyys ja typeryys vaan kävivät ärsyttämään. Ihminen kuvittelee, että lapsettomana jo voi miehittää jotain nimiä, joihin päin ei muut saa katsoakaan, ja sitten kehtaa vielä loukkaantua, kun joku kokee, että se nimi on hänestä kiva, annanpas lapselleni.
et tiedä toisesta mitään ja haukut itsekeskeiseksi jne. mistä tiedät mikä historia kaveruksilla on? Sulla on nyt joku kyllä vialla
Tiedänhän. Ap:n kaveri ei tiedä moisesta koodista selvästikään, joten ap on koodistonsa kimpussa nyt ihan yksin. Se on riittävä tieto. Lisäksi hän myöntää, ettei hänellä edes ole vielä lasta, jolle nimeä tarvitsisi.
Joten kyllä, hän melttoilee itsekkäästi ja tyhmästi asiasta, jossa EI ole mitään yleistä tapakoodia.
Tiedän ettei ole sama asia mutta mä olen jo lapsena päättänyt tietyn koirarodun jonka haluan heti kun mahdollista sekä nimen olin myös päättänyt. Nimi sopii myös ihmiselle mutta omasta mielestäni enemmän koiralle. Koko sukuni tiesi tästä sillä koko sen 20v siitä puhuin kunnes sain sen koiran. Serkkuni joka myös tiesi asiasta oli paria vuotta aiemmin nimennyt oman lapsensa tällä nimellä. Kun sitten sen koiran sain ja nimen ilmoitin niin minä olinkin se paska joka halveksii serkun lasta nimeämällä koiran tämän mukaan :D
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin tarina on tvstä tuttu, on Sinkkuelämän Sheylan tarina. Charlotte oli pikku tyttönä keksinyt tuon nimen tyttärelleen ja kertoi kaverilleen, joka sitten ehti ensin.
Nyt ap on vittuuntunut, kun menit paljastamaan mistä se sai idean tähän trolliinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletpa agressiivinen
Tiedänhän. Ap:n kaveri ei tiedä moisesta koodista selvästikään, joten ap on koodistonsa kimpussa nyt ihan yksin. Se on riittävä tieto. Lisäksi hän myöntää, ettei hänellä edes ole vielä lasta, jolle nimeä tarvitsisi.
Joten kyllä, hän melttoilee itsekkäästi ja tyhmästi asiasta, jossa EI ole mitään yleistä tapakoodia.
oi kun silmäni siristän näen kuinka pinnasi kiristyy
Vierailija kirjoitti:
Todella tökeröä toimintaa! Joo nimiä ei voi varata mutta jos tietää jonkun läheisen haluavan jonkun tietyn nimen omalle lapselleen niin ei sitä mielestäni silloin anneta omalle vaan mietitään joku muu mieleinen. Varsinkin silloin nimen "varastaminen" on todella törkeää jos tietää että nimellä on jokin merkitys tälle läheiselle.
Entä jos sinustakin nimi Ronja on maailman ihanin, vaikka kaveri on "varannut" sen. Sitten kaveri saa 2 poikaa, sinä tytön. Kaveri on sanonut, että ei enempää lapsia ja mietit pitkään, mutta päädyt siihen, että tytöstäsi tulee Minni. Lopulta sinulla eikä kaverilla ei ole sitä Ronjaa, kaunis nimi jää käyttämättä. Ja vain siksi, että kaveri meni sen varaamaan.
Täällä on ilmeisesti useampikin joka on nimennyt lapsensa nimellä jonka joku kaveri olisi halunnut 😂
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ettei ole sama asia mutta mä olen jo lapsena päättänyt tietyn koirarodun jonka haluan heti kun mahdollista sekä nimen olin myös päättänyt. Nimi sopii myös ihmiselle mutta omasta mielestäni enemmän koiralle. Koko sukuni tiesi tästä sillä koko sen 20v siitä puhuin kunnes sain sen koiran. Serkkuni joka myös tiesi asiasta oli paria vuotta aiemmin nimennyt oman lapsensa tällä nimellä. Kun sitten sen koiran sain ja nimen ilmoitin niin minä olinkin se paska joka halveksii serkun lasta nimeämällä koiran tämän mukaan :D
Mä olin haaveillut tietystä koirarodusta 10 vuotta, niin eikös mun miehen veljen vaimo mennyt heti hankkimaan heille sen rotuisen koiran. No ei haittaa, mulla on nyt 2 koiraa, ja olen eronnut eksästäni ja hänen suvustaan. Niillä voi olla nyt ideat vähissä...
Jos saat tyttären joskus, annat sille sen nimen jonka haluat. Oli se sama kuin kaverisi lapsella tai ei. Kyllä tähän maailmaan Matildoja mahtuu.
Mun pojalla on sama nimi kuin serkkuni pojalla. Serkkuni poika on omaani pari kuukautta vanhempi ja hän ehti nimetä lapsensa ensin, mutta kun me olimme päättäneet laittaa saman nimen pojallemme jo aikaa ennen raskautta, niin eipä nyt edes harkittu vaihtavamme nimisuunnitelmaa.
Mun kaveri nimesi poikansa mun haavenimellä. Onneksi mulla on tyttö.
no tottakai tollanen saa ottaa päähän... jos olet selkeästi tehnyt ystävällesi selväksi, että sen nimen tulet laittamaan, KUN hankit lapsia, niin on kyllä aika moukkamaista se "omia". mutta, asialle ei tietenkään mitään saa, lakia ei ole rikottu -.-
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ilmeisesti useampikin joka on nimennyt lapsensa nimellä jonka joku kaveri olisi halunnut 😂
Samaa mieltä!!
On todella surullista jos kaverilla ei ole tilannetajua.. :/
Mua aina naurattaa, kun myin lastenvaunuja aikanaan lapsen ollessa 9kk ja ne tuli hakemaan nainen, joka oli ihan viimeisillään. Hän odotti tyttöä. Kuuli, että kutsuin tyttöäni harvinaisella nimellä ja totesi, että aikovat laittaa juuri tuon nimen, mutta yhdysnimenä ja xx vielä perään kolmanneksi. Puhkesin nauramaan, että sitten tulee meidän neidin täyskaima. Oli hulvatonta, koska olivat kuulemma yrittäneet keksiä sellaisen nimen, ettei ole kaimoja. No, olipa meillä sitten ja vielä samanvuotinen samassa kaupungissa...
Mä taas olen tosi tarkka siitä, etten anna nimeä jota muut läheiset ovat miettineet Tai jo antaneet. Nimiä ei voi varata, mutta miksi antaa nimi jota tietää toisen suunnittelevan omalle lapselleen!? Ihan kiusan tekoa!
No ihan hyvin voit käyttää nimeä!
On kyllä törkeetä antaa nimi niin että oikein TIETÄÄ toisen haluavan sen nimen! Mä en kertonut kellekään meidän tytön nimeä ennen ristiäisiä!