Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaveri varasti lapsinimeni

Ärsytys
18.11.2016 |

Olen kertonut kaverilleni jo lapsena, mikä tyttö lapseni nimeksi tulee. Se on minun toinen nimeni.

No nyt hän sai n. puoli vuotta sitten lapsen, ja nimesi hänet sitten 'minun nimelläni'. Ja esitti ettei muistanut, vaikka yhteinen kaveri oli hänelle ristiäisissä sanonut, että nimi muistuttaa minua.

Ärsyttää, koska nyt en voi/halua käyttää nimeä. Ja se on minulle erittäin tärkeä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voit ihan hyvin. Koska ajattelit tulla raskaaksi?

Vierailija
2/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan nimeä Hertta. Niinpä olen kertonut kaikille, että se on ihana ja olen varannut sen omalle lapselle. Nyt odottelen, että kavereitten lapsista tulee Herttoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiä ei patentoida. Minunkin nimeni on annettu niin opettajanin kuin työkaverini lapselle.

Vierailija
4/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dat bitch

Vierailija
5/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahha ei voikkaan patentoida, mutta kyse on kaverikoodista. Kyllä otti pannuun

Vierailija
6/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suvussa serkukset saivat lapset lähes samoihin aikoihin ja ristäiset samana päivänä. Eivät ole kovin läheisiä, mutta tuntevat toisensa. Tuntuu toinen varsinkin olevan katkera, kun isomummo ei nyt muista, onko kyse "Piasta' vai "Piiasta". Nimi on siis lähes sama, mutta kirjoitustavat erilaiset. 

Vierailija
7/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jauheta niistä nimistä ennen kuin itsellä on lapsi. Annakko arvaan, et ole vielä edes raskaana?

Vierailija
8/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se kohteliaisuutena, hän pitää toisesta nimestäsi eikä laittaisi sitä lapselleen ellei pitäsi sinusta. :)

Vierailija
9/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet tainnut tehdä saman tempun

Vierailija
10/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli suvussa samanlainen draama kun toinen sisarus varasti vauvalleen toisen "varaaman" nimiyhdistelmän... En ymmärtänyt silloin enkä ymmärrä vieläkään että nimiä voi varata.

Vierailija
11/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä helvetin kaverikoodista? En ole kuullutkaan, että kalenterissa olevia nimiä ei saisi antaa, jos kaverinkin lapsi on tai tulee joskus ehkä olemaan senniminen.

Jos joku olisi antanut lasteni nimen omalleen, olisin ollut mielissäni. Kaverihan on sitä mieltä, että sinä olet keksinyt hyvän nimen, eikä sinuun tai lapseesi (jos se nimi jo olisi lapsellasi) ole negatiivisia, nimen tuomaan vaikutelmaan kielteisesti vaikuttavia tekijöitä.

Ja haloo, mitä se auttaa, jos joku ristiäisissä sanoo, että kaverisihan on tuonniminen. Nimi on jo annettu väestörekisteriin, ei sitä siinä vaiheessa enää muuteta. Pappi kun ei nimeä anna, vaikka sen lausuukin siinä kasteen yhteydessä.

Vierailija
12/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt tommoisen anna olla esteenä, jos se nimi kuitenkin on sinulle hyvin tärkeä.

Vierailija
13/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä helvetin kaverikoodista? En ole kuullutkaan, että kalenterissa olevia nimiä ei saisi antaa, jos kaverinkin lapsi on tai tulee joskus ehkä olemaan senniminen.

Jos joku olisi antanut lasteni nimen omalleen, olisin ollut mielissäni. Kaverihan on sitä mieltä, että sinä olet keksinyt hyvän nimen, eikä sinuun tai lapseesi (jos se nimi jo olisi lapsellasi) ole negatiivisia, nimen tuomaan vaikutelmaan kielteisesti vaikuttavia tekijöitä.

Ja haloo, mitä se auttaa, jos joku ristiäisissä sanoo, että kaverisihan on tuonniminen. Nimi on jo annettu väestörekisteriin, ei sitä siinä vaiheessa enää muuteta. Pappi kun ei nimeä anna, vaikka sen lausuukin siinä kasteen yhteydessä.

oletpa agressiivinen

Vierailija
14/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jauheta niistä nimistä ennen kuin itsellä on lapsi. Annakko arvaan, et ole vielä edes raskaana?

pian pitäs pullahtaa

Vierailija
15/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet tainnut tehdä saman tempun

Hankalaa jos ei ole lapsia.

Vierailija
16/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa perheessä on isä tai äiti saman niminen kuin lapsi, joten en näe syytä että en voisi nimetä lastani jollain nimellä mitä olen ajatellut, siitäkin huolimatta että kaveri on sen nimen jo antanut.

Vierailija
17/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin tarina on tvstä tuttu, on Sinkkuelämän Sheylan tarina. Charlotte oli pikku tyttönä keksinyt tuon nimen tyttärelleen ja kertoi kaverilleen, joka sitten ehti ensin.

Vierailija
18/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuollainen ottaa päähän! Itselläni samankaltainen tapaus. Olin perheen kanssa Italiassa noin 15 vuotiaana ja meidän kanssa samassa hotellissa oli perhe jonka tytöllä oli kaunein koskaan kuulemani nimi (sopii suomalaiseen sukunimeen jne hyvä nimi mielestäni) kerroin tästä nimestä ja että jos saan tyttären tämän niminen hänestä tulee hyvälle ystävälle jonka kanssa ollaan tunnettu koko ikä ja mitä tekee hän! Antaa nimen tytölleen vaikka tiesi että mä halusin antaa nimen mun mahdolliselle tulevalle tyttärelle ja itse väitti mulle pitkään että nimi on hieman outo. Hitto että otti ja ottaa päähän!

Tälle samalle ystävälle kerroin myös joskus aikanaan lukiossa tatuoinnista jonka haluaisin mutta ei ollut varaa siihen niin eikös hän ollut vinkunut luvan ja rahat vanhemmiltaan sellaiseen tatuointiin.... Nimi ärsyttää edelleen mutta tatuointi ei sillä nyt katuisin jos olisin sen silloin ottanut se on iso ruma ja typerässä paikassa.

Vierailija
19/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin pojalleni saman nimen, kuin miespuolisella luokkakaverillani. Aloin odottaa jo opiskelun loppupuolella ja sanoin hänelle, että haittaako jos lapsen nimeksi tulee sama, kun tykkään niin kovin nimestä. Hän sanoi, että eihän heillä ole ostettu yksinoikeutta nimeen ja tottakai voit antaa, sehän on hyvä kun nimi on muidenkin mielestä hyvä. 

Vierailija
20/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oletpa agressiivinen

En oikeasti ole, ap:n itsekkyys ja typeryys vaan kävivät ärsyttämään. Ihminen kuvittelee, että lapsettomana jo voi miehittää jotain nimiä, joihin päin ei muut saa katsoakaan, ja sitten kehtaa vielä loukkaantua, kun joku kokee, että se nimi on hänestä kiva, annanpas lapselleni.