Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni jäi kiinni pettämisestä työmatkalla

Vierailija
18.11.2016 |

Sain aamulla puhelun miehen naispuoliselta kollegalta, jonka olen tavannut pari kertaa, että mieheni oli lähtenyt jonkun naisen kanssa huoneeseensa illalla.

En tiedä mitä tästä ajatella, hän sanoi että mielestään minulla on oikeus tietää. Tietenkin arvostan että kertoi, mutta en tiedä yhtään miten toimia. Normaali tilanteessa olisin pakannut kansani ennenkun mies edes saapuu kotiin mutta ystäväni sanoi että en voi luottaa vieraan naisen sanaan tässä asiassa? Miksi en, miksi hän valehtelisi?
Mieheni pitäisi palata huomenna illala kotiin. Pahoittelut viestin sekavuudesta!

Ja niin, olen 26v ja mieheni 34v, meillä on seksiä monesti viikossa ja olemme asuneet yhdessä pari vuotta, vauva 6kk.

Kommentit (653)

Vierailija
181/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi harrastaa seksiä miehensä kanssa ja silti juosta vieraissa, ei se mitään kerro.

Mies voi olla kauniin nuoren naisen kanssa naimisissa ja silti löytää onnen vanhemman naisen luota.

Miehellä voi olla monta lasta, eikä sekään kerro suhteen laadusta.

Mitään kaavaa ei ole.

Korjaus: vaimonsa kanssa.

Vierailija
182/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi harrastaa seksiä miehensä kanssa ja silti juosta vieraissa, ei se mitään kerro.

Mies voi olla kauniin nuoren naisen kanssa naimisissa ja silti löytää onnen vanhemman naisen luota.

Miehellä voi olla monta lasta, eikä sekään kerro suhteen laadusta.

Mitään kaavaa ei ole.

Miksi alapeukku? Tosiasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväpiirissäni on todella paljon perheellisiä ihan tavallisia miehiä, johtuen siitä, että olen ollut aina töissä miesvoittoisella alalla. He käyvät töissä, ovat ihan tavallisia miehiä, perheenisiä, puolisoita. Tiedän heistä jokaisen pettäneen ja useimman olen myös nähnyt illanvietoissa tehneen sen. Pointti on siinä, että he eivät todellakaan voi kotona kertoa, että haluaisivat ainakin osittain avoimen suhteen, koska niin äärimmäisen harva nainen edes miettii sitä vaihtoehtoa. Se on surullista. Ja on myös täysin epäinhimillistä on olettaa, että heidän sitten tulisi elää perheettöminä sinkkuina lopunelämääkään - ei kukaan sellaistakaan tietä valitse. Monelle on kuitenkin siellä kotona luotu sellainen hirmuilmapiiri, ettei suurin osa todellakaan uskalla kertoa sisäisistä haluistaan ja toiveistaan, sillä kotona olevat puolisot ovat täysin tietämättömiä siitä, mikä monelle miehelle olisi todellisia haluja. Sanon vielä, että monelle näistä miehistä olisi sama ok myös toisinpäin. He ovat siksi olosuhteisen pakosta joutuneet elämään ns. kaksoiselämää. Se on hyvin sallittua ja yleistä miesten kesken eikä sitä kukaan ihmettele, kotona joutuvat sitten perherauhan ylläpitämiseksi kauhistelemaan sitä pettämistä ja "tuomitsemaan" pettäjät. Pahimmat tapaukset ovat jopa suuttuneet, kun mies on halunnut puhua osittain avoimesta suhteesta tai ovat ehdottaneet edes kolmenkimppaa. Sanoisin, että hyvin hyvin ahtaalle on miehetkin ajettu parisuhteissaan. Tuntuu, että moni nainen elää taas ns. prinsessaunelmissa, eivätkä ymmärrä ollenkaan ihmisen perusluontoon kuuluvia juttuja. Ei yksiavoinen suhde tarkoita sitä, ettei toinen kiihotu muista ihan niinkuin ennenkin ja jos tilaisuus tulee eteen, olen nähnyt alle 10% miehistä siitä kieltäytyneen (sekä naisista myös, ettei nyt erotella pelkkiä sukupuolia). jostain syystä Suomessa on jyrkin suhtautuminen yksiavoisuuteen (ihan tutkitusti) koko Euroopassa. En voi ymmärtää tällaista ehdottomuutta elämässä aluunkaan, kyllä elämästä pitää olla oikeus nauttia myös suhteessa ollessa eikä olettaa, että kukaan jaksaa harrastaa seksiä vuosikausia vain yhden ihmisen kanssa. Se on epäinhimillistä jopa. Ne kenellä seksielämä loistaa vielä yli 10 vuoden jälkeen, on toinen puolisoista - tai molemmat - yleensä poikkeuksetta olleet myös muiden kanssa. Se virkistää todella paljon sen parisuhteenkin seksiä. 

APnkin olisi syytä katsoa peiliin, koska muuten elämä voi koitua sinulle itsellesi melko surulliseksi ja ankeaksi tuolla asenteella ja ymmärtämättömyydellä. Ei sun miehesi edes voi puhua sulle, mitä todella haluaa. Et voi silloin myöskään itse väittää rakastavasi. Rakastat kiiltokuvaa ja mielikuvaa, et sitä oikeaa ihmistä. 

Jännä juttu, että sinun ystäväpiiriisi on sattunut noin iso joukko pettäjiä. Itselläni ei sellaisia ole.

t. DI nainen

Näin juristinaisena täytyy sanoa, että on ihan tavallista eksyä vieraisiin huoneisiin.

Onko juristeille siis ihan yleisestikin poikkeuksellisen huono suuntavaisto?

Vierailija
184/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan on selvä eli mies ei rakasta vaimoaan ja haluaa muita. Nyt romahti jonkun prinsessaunelmat. Älkää tehö niitä lapsia heti siihen parisuhteeseen alkuhuumassa, tulos on sitten tässä kun miehen tunteet ja kiima katoaa. Ei miestä pysty kauan pitämään lapsen varjolla suhteessa.

Vierailija
185/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mies se joka haki Iskureissa jokin aika sitten seuraa Keski-Suomen reissulle? Ikä sama.

Vierailija
186/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne ohi. Mies tuli reilu tunti sitten.

Kysyi missä lapsi on ja kerroin että mummolla.

Tämän jälkeen kysyin suoraan että kuka nainen on ollut huoneessasi toissailtana, hän vaan tuijotti ja kysyi että mitä sekoilen. Kysyin uudestaan. Lisäsin että työporukkasi tietää sinun harrastavan tälläistä toimintaa ja että minulle on asiasta ilmoitettu.

Herra alkoi huutamaan että olen hullu ja vainoharhainen jne,

Totesin vaan että käytöksesi ilmiantaa sinut, ole mies ja myönnä mitä on tapahtunut. Sanoin että tiedän tarkalleen millainen nainen, monelta ovat olleet siellä jne.

Ei myönnä, alkaa nauramaan että kuinka tyhmä minä olen ja jos jätän hänet en koskaa saa ketään ja jään ikuisesti yh:ksi jne.

Vastasin että meidän kannattaa alkaa hoitamaan käytännön asioita, taloon liittyviä juttuja jne.

Sitten hän alkoi huutamaan täysin anteeksiantamatomia asioita liittyen vauvaan ja että JOS hän olisikin pettänyt niin syy on minun. Ei myöntänyt.

Vastasin ainoastaan että asia selvä ja lähdin.

Äitini luona olemme nyt, onneksi pakkasin lapselle tarpeeksi tarvikkeita mukaan ja kauppa lähellä.

Jollain tapaa arvasin tämän. Että alkaa kamal puolustelu ja minun haukkuminen, en ole yllättänyt. Silti tunne että en voi hengittää. Kuinka tyhmä olen ollut, en ole tuntenut toista ollenkaan, tyhjä olo.

Onneksi paikka mihin mennä.

Ap

Vierailija
187/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa fakta: Joku nähnyt naisen menevän miespuolisen työkaverinsa huoneeseen. Ei ole kuullut, eikä nähnyt mitään yhdyntään liittyvää todistusaineistoa, eikä mitään muutakaan. Soittaa vaimolle :D

Nainen on voinut mennä huoneeseen esim. kysymään jotain työhön liittyvää ja mielensä tullutta asiaa tai ideaa, sellaista mitä on hankalampi selittää puhelimessa.

Nainen on voinut mennä kysymään miehen mielipidettä jostain toisesta työntekijästä, joka on vaikka saattanut tehdä jotain vilppiä, jonka nainen on vahingossa saanut tietoonsa. (Mulla omakohtaista kokemusta. Eräs mieskollega pyysi treffeille, mutta onneksi kieltäydyin. Myöhemmin selvisi, että mies oli tehnyt suurehkon kavalluksen firmassamme. Satavarmaa, että olisin myös ollut epäiltynä!).

Nainen voi olla vaikka laiminlyönyt tehtäviänsä tai työteho ei ole ollut pomon mieleen, joten nyt hakee työkaverista puolestapuhujaa tm kannustinta, kuuntelijaa tai neuvoja..

Nainen on itse tullut petetyksi ja saanut tietää jotain tai epäilee, eikä pysty olemaan yksin. Mies on ollut kiva ja miellyttävä työkaveri, jolle voi ehkä uskoutua ja kuulla miehen mielipiteen jne.

Mielenkiintoista, mua on itseä petetty monta kertaa, mutta silti pystyn ajattelemaan realistisesti. Nainen ja mies kahden samassa huoneessa ei välttämättä tarkoita  eläimellistä naimista. Mun kohdalla ei ainakaan. Ja tavannut olen useita miehiä, jotka ei ole mitään ehdotelleet, vaikka on ollut otolliset mahdollisuudet pettää. En ole ruma, vaan ihan pantavan näköinen.

Kuinka olet joutunut petetyksi monta kertaa? Huono ihmistuntija?

Kysytkö ihan tosissasi? :D Ei, en ole huono ihmistuntija, mutta petetyksi tulemista ei tietääkseni voi estää mitenkään.

Jos jokainen mies vuorollaan sen ensimmäisen kerran pettää ja siitä saan tiedon, en mielestäni ole huono ihmistuntija. Luotan ihmiseen siihen asti kunnes se pettäminen toteutuu. Siihen loppuu suhde. Jos seuraava tekee samoin, ei se ole mun ihmistuntemuksesta kiinni. Ihan yhtä lailla  voi pettää se hiljaisin nössykkä, kuin hurmaavin pelimieskin. Löysin kuitenkin aikoinaan helmen, lopultakin.

Esitä tämä sama kysymyksesi kaikille muillekin ketjun petetyille, ole hyvä :)

Itse aiheeseen et sitten tarttunut ollenkaan :D

Eikö aihe olekaan mahdollinen pettäminen ja petetyksi tuleminen?

Petetyksi tulemista ei ehkä voi estää, mutta sitä voi minimoida. Entinen avopuolisoni oli niin sanottua pettäjä-tyyppiä ja kun suhde alkoi olla jo lopuillaan, hän petti ja jäi heti kiinni omituisen puhelinkäytöksen takia. Minulle niin sanotusti yksi kerta riitti.

Ihmisillä on erilaisia arvoja ja erilainen moraali. Olen tämän yhden tapauksen jälkeen seurustellut sellaisten miesten kanssa, joilla moraali ja arvot ovat yhtenevät omieni kanssa. Luottamus on kaikista tärkein. Ihmisen käytöksestä, puheista ja lähipiiristä voi aika helposti tehdä päätelmiä mitä tulee henkilön moraaliin ja arvoihin.

Olen ollut melkein kymmenen vuotta yhdessä mieheni kanssa. Meillä ei kännykät, lompakot tai läppärit ole toiselta suojeltuja. Tiedämme missä toinen liikkuu tai mitä hän tekee. Helpoksi tämän kaiken tekee se, että kommunikoimme "koko ajan" ja otamme toisen huomioon.

Minä en ikinä haluaisi loukata miestäni, eikä hän minua. Me teemme joka päivä valinnan olla yhdessä ja sitoudumme toisiimme sekä lapsiimme. Ajattelemme molemmat luottamuksen koskemaan koko perhettä. Jos toinen meistä pettäisi, hän tietäisi pettävänsä myös lapset. Aikuinen ihminen on kykenevä näkemään tekojensa seuraukset ja vanhempana ihminen on vastuussa myös alaikäisille lapsilleen. On surullista lukea etenkin kun perheelliset pettävät. Mikä saa ihmisen pettämään oman perheensä, oman peruskallionsa?

Älä nyt kehtaa. Tässä mentiin henkilökohtaisuuksiin. En ole tullut selittelemään miksi minua on petetty. Ja vielä alentuvasti kysellään, olenko huono ihmistuntija. Noloa. Mutta sopii av:lle, pysytään ainakin tyylille uskollisena. Pääasiahan on, että päivä on pulkassa, kunhan päästää jollekin kuittailemaan.

Vastaisin esittämääsi toteamukseen, että pettämistä ei voi estää. Miksi loukkaannut sellaisesta?

Olen siis samaa mieltä, että sitä ei voi estää, mutta minusta sitä voi minimoida. Ja en ihan oikeasti ymmärrä, että jotakin ihmistä voidaan toistuvasti pettää eri ihmisten toimesta.

Mä mistään loukkaannu. Joskus vaan keskustelu on hyödytöntä, jos samasta asiasta väännetään ja loppuratkaisua ei ole, koska kaikki tapaukset eivät etene tai kulje samalla kaavalla. Kaikkien tarina on kuitenkin loppujen lopuksi erilainen, kuten eläjien persoonatkin. Yhteinen nimittäjä on vain  se pettäminen.

On esim. kaukosuhteita, joissa voi elää vaikka kahta perhettä/elämää tai kuten täälläkin oli eräs tapaus, jossa äitipuoli paneskeli vävyn kanssa. Kukapa osaisi epäillä?

Ei petetty ole tyhmempi, sinisilmäisempi tai huonompi ihmistuntija, kuin "ne joita ei petetä". Ja mistä itse kukakin tietää pettääkö kumppani? Ei niin mistään, ellei ole pallot jalassa ja käsiraudat ranteissa. On vain epäily, ennen kuin käry käy. Joillain paljastuu jopa vuosien salasuhteet. Nykyään on niin helppoa touhuta toisen selän takana. Ja alibit löytyy esim. soittamalla.

Ja se, että joutuu petetyksi useampaan kertaan, on todella huonoa tuuria. En mä ainakaan tutki puhelinta, enkä stalkkaile onko auto työpaikan pihassa. Totuus paljastuu kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin. En kuitenkaan tarkoita, että kaikki menee läpi, eikä epäilyksiä olisi, tai en vaistoaisi asioita ja muutoksia, mutta tämä nyt on vaan elämää. Pettäjä on kuitenkin syyllinen, joka tekee väärin. Silti en suostu uhriutumaan. En mä ainoa ole, joka on kusipäitä kohdannut.

Olen kokemuksista viisastunut ja lapsia mulla on vain yksi, joten ei ainakaan useammalle pettäjälle ole niitä siroteltu ympäriinsä. Taloudellisesti en ole antanut kenenkään minusta hyötyä, eikä elämäni ole kurjaa tai mitenkään katkeraa. Seison omilla jaloillani, elämänhaluisena ja uusia kokemuksia odottavana.

Vierailija
188/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti. Oisko kannattanut suvaita pettäminen? Olet luultavasti pitkäaikaistyötön tai ollut kotiäiti pitkään. Millainen tulevaisuus lapsellesi jää? Aika paska suurella varmuudella. Tuskinpa saat yhtä menestyvää miestä kuin pettäjämiehesi.

Vierailija
189/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootti. Oisko kannattanut suvaita pettäminen? Olet luultavasti pitkäaikaistyötön tai ollut kotiäiti pitkään. Millainen tulevaisuus lapsellesi jää? Aika paska suurella varmuudella. Tuskinpa saat yhtä menestyvää miestä kuin pettäjämiehesi.

Nyt pimahdan! Millä oikeudella lähdet tällaista sanomaan? Olen suorittanut kaksoistutkinnon, AMK-tutkinnon ja nyt lisäopiskelen aikuisopintoina jotta saavutan maisteritutkinnon äitiysloman aikana ainakin osittain.

Olen ollut työelämässä 10vuotta, 15-vuotiasta lähtien. Jäänyt äitiyslomalle ja siksi kotona, lapsi 6kk, kuinka pitkään siinä kotiäiti on kerennyt olla?!

Oman asunnon olen ostanut 21-vuotiaana ja nyt yhteinen rivari miehen kanssa. Oma asunto vuokrauskäytössä, kuten aiemmin kerroin!

Huono tulevaisuus lapsella? Aivan uskomatonta.

Ap

Vierailija
190/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olla sun puolesta ap :( nyt koitat vaan pysyä vahvana! Kyllä se valo sielä tunnelin päässä pilkistää jokin päivä <3

Vierailija
191/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet pettävät. Deal with it. Ihan normaalia halua jakaa omaa siementään ympäriinsä.

Vierailija
192/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaahhaa, miehiä tulee ja menee, mutta koskaan ei kannata kynnysmatoksi jäädä. Hyvä, ap, teit oikein. 

Mies saa sitä, mitä tilaa..

Vierailija
193/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pimahdan! Millä oikeudella lähdet tällaista sanomaan? Olen suorittanut kaksoistutkinnon, AMK-tutkinnon ja nyt lisäopiskelen aikuisopintoina jotta saavutan maisteritutkinnon äitiysloman aikana ainakin osittain.

Olen ollut työelämässä 10vuotta, 15-vuotiasta lähtien. Jäänyt äitiyslomalle ja siksi kotona, lapsi 6kk, kuinka pitkään siinä kotiäiti on kerennyt olla?!

Oman asunnon olen ostanut 21-vuotiaana ja nyt yhteinen rivari miehen kanssa. Oma asunto vuokrauskäytössä, kuten aiemmin kerroin!

Ap

Hyvä! Toivotaan että jaksat tehdä töitä ja menestyä yksinhuoltajanakin! Kai tukiverkosto on kunnossa? Ja älä pelkää, noin nuori saa vielä hyvän miehen.

Vierailija
194/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, ap. Olet hieno nainen, kun et annan pettäjän kävellä ylitsesi. Kukaan ei ansatise sellaista. Tunnut vahvalta persoonalta ja ihailen sinua päättäväisyytesi vuoksi. Toivon kaikkea hyvää, jaksamista ja voimia sinulle!

Vierailija
195/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä! Toivotaan että jaksat tehdä töitä ja menestyä yksinhuoltajanakin! Kai tukiverkosto on kunnossa? Ja älä pelkää, noin nuori saa vielä hyvän miehen.

Tätä toivotusta en käsitä. Niin kuin nainen ei voisi elää hyvää elämää ilman miehiäkin. Enkä sitä paitsi usko että ap:n mielessä on ensisijaisesti miehenmetsästys tällä hetkellä...

Vierailija
196/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tätä toivotusta en käsitä. Niin kuin nainen ei voisi elää hyvää elämää ilman miehiäkin. Enkä sitä paitsi usko että ap:n mielessä on ensisijaisesti miehenmetsästys tällä hetkellä...

Faktahan on että lapsella jolla on isä ja äiti pärjäävät paremmin kuin lapset joilla on vain yksi vanhempi. Ja tuskin kukaan yksin haluaa olla?

Vierailija
197/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
198/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus puoliso valitaan henkilöstä, jolla hyvä ammatti, omaisuutta, hyvä suku, kunnollinen ihminen jne.....

Usein sitten se toinen nainen on se johon rakasutaan ja koetaan himoa, sydämen valittu. Onkohan ap sitten miehelle lähinnä tuo eka vaihtoehto.

Vierailija
199/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon AP, pääset nyt huonosta miehestä kertaheitolla eroon. Haukkumiset tuntuvat varmasti pahalta, mutta mikään niistä ei pidä paikkaansa. Mies on itse oman elämäntyylinsä valinnut, eikä tunnu omaavan minkäänlaista moraalia tai empatiantunnetta. Tsemppiä jatkoon.

Vierailija
200/653 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani ap:n puolesta. Mies vaikuttaa paatuneelta tapaukselta. Käytöksessä ei muutoksia, joten toimintamalli on voinut olla hänelle normi. Toisen haukkuminen kiinnijäädessä, joka on anteeksiantamatonta. Kannattaa katsastaa termi gaslighting, on lohdullista huomata ettei ole ainoa joka on tullut tällaisen tyypin höynäyttämäksi.

Ap: Sinussa ei ole mitään vikaa, hänessä on. Vaikutat vahvalta, älykkäältä ja sinnikkäältä naiselta. Sinulla on lapsi, koulutus ja olet nuori. Pärjäät aivan varmasti, vaikka sydänsuru ja pettymys tuntuvat juuri nyt hirveältä. Kävelet tästä jutusta pois voittajana. Tuhat voimaannuttavaa ajatusta minulta sinulle.