Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloussanommien juttu, työttömät ensi vuonna vapaaehtoistyöhön

Vierailija
18.11.2016 |

Muuten ei korvauksia tipu.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä Sipilän huuhaa ehdotuksia, samoin kuin työttömien haastattelutkin. Kaatuvat omaan mahdottomuuteensa. Ukko on täysin irrallaan todellisuudesta siellä norsunluutornissaan. Pitäisi luoda työpaikkoja eikä pelleillä tälläisten lastenleikkien parissa. Kohta ei palkata ihmisiä enää minnekään, kun voidaan käyttää ilmaista työvoimaa. Yritykset alkavat irtisanoa työntekijöitään entistä enemmän ja ottaa tilalle palkattomia orjia määrä-ajaksi. Pian ei ole kuin ilmaisia orjia.

Vierailija
42/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä nyt mahdollista? Kuinkas se pyhä periaate - työttömän velvoite olla jatkuvasti työmarkkinoiden käytössä? Niin ja pakko-vapaaehtoistyöstä olisi sitten juostava eläke kanssa... Miten näiden ihmisten vanhuus turvataan?

Työpaikkoja et ehdi hakemaan, jos olet pakkotyössä. Eli et ole silloin työmarkkinoiden käytettävissä. Täähän on laiton juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terrafamen uraanikaivoksiin vaan kaikki vapaaehtoistoiminnan.

Vierailija
44/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terrafamen uraanikaivoksiin vaan kaikki vapaaehtoistoiminnan.

vihreät työttömät.

Vierailija
45/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen irtisanottu, ja teen vapaaehtoistöitä jo nyt. Ei niistä ole ollut mitään hyötyä. Kotonakin on hommia tekemättä vaikka kuinka.

Vierailija
46/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan maalaa sitte tauluja. Voin alottaa tästä Hiilamon muotokuvasta. Sehän pitää omaa kuvassa kalliina ja jo kerran koitti sen maksattaa yhteiskunnalla. Josko nyt onnistuisi? Voisin opettaa Sasille liikenne käyttäytymistä ja Ilkka Kanervalle kirjottaa sata tapaa salata teksitviestit kirjan. (Ilkka kyllä kunnioitan työssä mitä hän tekee. Yksi parhaimpia poliitikkoja ja hyvä diplomaatti) että tälläsii aattelin ehdottaa tekeväni. Koska tuossahan lukee että työtön EHDOTTAA mitä tekee. Jos noi ei mee läpi ehdotan että pääsen itse päättämään mitä teen. Voin olla Ilmanen työvoimavirkailija vaikka puoli vuotta. Sen jälkeen ne saakin rehkiä olan takaa että saavat asiat edes jotenkin takas samaan järjestykseen. Paitsi että työvoimatoimistot lakkautetaan 2019 alussa.

Vierailija
47/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri yhdessä talouskeskustelussa vertailtiin eri maiden tyttömyysturvaa. Suomessa ja Ranskassa hyvin vanhakantaiset: olet töissä tai työtön jos työtön et tee mitään. Ruotsissa ja Saksassa jo houstavammat: olet töissä vähän ja saat lisätoimeentulon sosiaaliturvan kautta. Aina kannattaa ottaa töitä, "kotona makaaminen" kannattamattominta. Tähän mennään meilläkin, tämä vapaaehtoistyö ensimmäinen aste.  Ihan hyvä niin, vähemmän tulee totaalisyrjäytyviä jotka muutaman vuoden työttömyyden jälkeen eivät enää uskalla töitä edes hakea.

Vierailija
48/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Mä niin lähden "pitämään seuraa vanhuksille". Voitte uskoa että kaikki rahanarvoinen ja varsinkin lääkkeet lähtee mun mukaani. Jos vanhus pyytää tuomaan mehua niin tyhjennän sen pissapussin vaan lasiin ja ole hyvä. Jos pyytää antamaan lääkkeet niin toki panadolin annan :D Muut on heti mun taskussa.

Ulkoiluttaa voin myös mutta poltan pilveä samalla. Minulla on mielenterveysongelmia ja pahoja, ajattelen usein esim. ihmisten kiduttamista ja tappamista, kuitenkin kelan mielestä en pääse sairaseläkkeelle vaan työttömänä on roikuttava.

Oikeastaan voisin mennä myös päiväkotiin, harmi vaan kun vihaan lapsia. Mut koska en ole vastuussa mihinkään niin voin vaikka tiputella niitä pentuja kiikusta enkä ole vastuussa mihinkään!

Hyvä Sipilä!

Vierailija
49/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen ja isoin ongelma on siinä että taas pitää neuvotella te-toimiston henkilön kanssa siitä mikäs olisi sopivaa toimintaa. Jos itse olet aloitteellinen ja päätät tehdä jotain ilman lupaa niin taas on tuet poikki ja sadan sivun selvityspyynnöt.

Yksi isoimmista ongelmista suomen työttömien kanssa on se, että suomalainen virkamieskunta ei päästä irti. Joka hemmetin asialle pitäisi olla lupa ja tajuaahan sen jokainen että jos työttömiä on jotain 500 000 ja virkailijoita ehkä sadasosa tuosta niin ei yksi virkailija voi tehdä oikeita ja täydellisiä päätöksiä sadan työttömän puolesta. Ongelma ratkeaisi optimaalisemmin jos annettaisiin työttömälle tilaa, eli itse voi päättää opiskeleeko tai tekeekö freelancer keikkaa tai miettiikö yrittämistä ehkä jopa kevyesti kokeillen, ja nämä kaikki ilman että heti menee kaikki tuet ja tulee iso kasa selvityspyyntöjä.

Mutta kun ei, työkkärin vanhat asiantuntijat jääräpäisesti haluavat päättää joka vitun asian työttömän puolesta koska näin sitä on ennenkin tehty unohtaen että näillä keinoilla tilanne on ajettu nykyiseen umpijuntturaan. Työttömät neuvovat toisiaan että ei ikinä kannatta kertoa te-toimistolle mitään koska joka asiasta tulee vain hankaluuksia. Osa ei varmuuden vuoksi tee mitään muuta kuin makaa sohvallaan lähettelemässä hakemuksia koska jokainen oma-aloitteisuuden purskahdus palkitaan selvityspyynnöillä ja huonolla tuurilla karenssilla. Esim:

http://www.hs.fi/mielipide/a1479269728710

Amen, sister! Kiteytit ongelman ytimen.

Vierailija
50/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä Sipilän huuhaa ehdotuksia, samoin kuin työttömien haastattelutkin. Kaatuvat omaan mahdottomuuteensa. Ukko on täysin irrallaan todellisuudesta siellä norsunluutornissaan. Pitäisi luoda työpaikkoja eikä pelleillä tälläisten lastenleikkien parissa. Kohta ei palkata ihmisiä enää minnekään, kun voidaan käyttää ilmaista työvoimaa. Yritykset alkavat irtisanoa työntekijöitään entistä enemmän ja ottaa tilalle palkattomia orjia määrä-ajaksi. Pian ei ole kuin ilmaisia orjia.

Näin. Sipilä pitäisi laittaa tonkimaan vaikka multaa maasta. Miten tämä on mahdollista tällä päällä varustetut hallitsee tätä yhteiskuntaa. Sehän on parempi sitten niin että kaikille perustulo ja kaikki tekee orjan työtä. Säilyy yhteiskuntarauha ja tasa-arvo. Haistakoon pitkän paskan koko päätön hallitus.

Vierailija
51/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan järkevältä,ei ole järkeä että maksetaan sohvalla istumisesta nykyään.

Istutko sä kaiken vapaa-ajan sohvalla? Mielenkiintoista.

Kyllä istun koska metsätyössä saa rehkiä ja rämpiä aivan tarpeeksi ja vapaa-ajalla tarvitsen lepoa.

Mikähän lienee logiikka näillä miinustajilla?

Vierailija
52/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako 15-20 tuntia juniorifutiksessa per viikko? Nyt talvella tosin vain 10h, kun ei ole niin paljoa meininkiä, joskin joinakin viikonloppuina mennään turnauksissa 12h.

Saan ihan itse maksaa kaikki kilometrini, vaikka oma junnu ei edes ole mukana kaikilla pelireissuilla. Palkaksi verkkarit tai tuulipuku joka toinen vuosi...

Työkkärin tädin mielestä muuten tämä käy työstä, koska se haittaa hänen mielestään työnhakua. On se hassua ettei haitannut silloin kun oli duunissa ja hoiteli futishommia etänä duunipäivän jälkeen hotellihuoneesta (treenikuviot apukoutseille, pelikokoonpanot etc).

Vierailija
53/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jes! Mä niin lähden "pitämään seuraa vanhuksille". Voitte uskoa että kaikki rahanarvoinen ja varsinkin lääkkeet lähtee mun mukaani. Jos vanhus pyytää tuomaan mehua niin tyhjennän sen pissapussin vaan lasiin ja ole hyvä. Jos pyytää antamaan lääkkeet niin toki panadolin annan :D Muut on heti mun taskussa.

Ulkoiluttaa voin myös mutta poltan pilveä samalla. Minulla on mielenterveysongelmia ja pahoja, ajattelen usein esim. ihmisten kiduttamista ja tappamista, kuitenkin kelan mielestä en pääse sairaseläkkeelle vaan työttömänä on roikuttava.

Oikeastaan voisin mennä myös päiväkotiin, harmi vaan kun vihaan lapsia. Mut koska en ole vastuussa mihinkään niin voin vaikka tiputella niitä pentuja kiikusta enkä ole vastuussa mihinkään!

Hyvä Sipilä!

Olet selvästi taakia kamaa Terrafamen uraanikaivoksiin.

Vierailija
54/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalle sohva-kommentoijalle. Jos ihminen on vapaaehtoistöissä tai muussa vastaavassa toiminnassa, niin herää kysymys, että milloin niitä työpaikkoja haetaan, käydään työhaastatteluissa ja toimitaan oikeasti omaa työllistymistä edistävissä tehtävissä? Kuka maksaa näiden nykyisten sohvaloisten (uusi nimitys työttömille, kiitos lompakkoloisen lanseeraajalle ideasta!) mahdolliset matkakustannukset, lasten päivähoidon, vakuutukset vapaaehtoistoiminnan osalta jne?

Vierailija
55/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa on se, että omien lasten hoitaminen ei ole yhteisölle tärkeä asia, mutta lasten IP-hoito talkootyönä on. Samoin yhteisö ei tarvitse sitä, että hoidat oman vanhan äitisi asioita (kuljetat lääkäriin, apteekkiin jne.) mutta sitä on se, että käyt ulkoiluttamassa vierasta vanhusta.

Eikai nyt omien lasten hoitamisesta mitään tukia pidäkkään saada.

Niin siksi sovinkin naapurin kanssa, että hoidetaan muka toistemme lapsia. Kun hoitaa paperilla naapurin lapsia, on yhteiskunnalle avuksi, mutta kun hoitaa omiaan, ei ole. Todella loogista!

Vierailija
56/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä motivoi viedä aamulla omat lapset ylitäytettyyn päiväkotiin, maksaa siitä ja lähteä itse ilmaisella keräilemään roskia tienvarresta. Sitten illat voin käyttää oikeiden töiden etsimiseen. Kylläpä tulevaisuus näyttää valoisalta ja voin olla hyvä ja stressaamaton äiti lapsilleni! Tai tätä menoa mielenterveystoimiston asiakas.

Jos ei jumalauta työpaikkoja ole , niin ei vaihtoehtona ole orjien käyttäminen.

Sipilä ja kumppanit voivat itse kokeilla 600 e/kk tuloilla elämistä ensin ja tulla sitten niitä ehdotuksiansa jakelemaan. Norsunluutornista on helppo huudella ,kun on todellisuudesta täysin irtaantunut jo ajat sitten.

Ja te, töissä olevat, "laiskat kyykkyyn" huutelijat, sitten kun mahdollisesti joskus jäätte työttömäksi, niin paljonko teitä kiinnostaa olla ilman palkkaa töissä? Tai toisin sanoen ,500-600 e /kk "palkalla"?

hallitus vaihtoon ja äkkiä.

Vierailija
57/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa on se, että omien lasten hoitaminen ei ole yhteisölle tärkeä asia, mutta lasten IP-hoito talkootyönä on. Samoin yhteisö ei tarvitse sitä, että hoidat oman vanhan äitisi asioita (kuljetat lääkäriin, apteekkiin jne.) mutta sitä on se, että käyt ulkoiluttamassa vierasta vanhusta.

Eikai nyt omien lasten hoitamisesta mitään tukia pidäkkään saada.

Niin siksi sovinkin naapurin kanssa, että hoidetaan muka toistemme lapsia. Kun hoitaa paperilla naapurin lapsia, on yhteiskunnalle avuksi, mutta kun hoitaa omiaan, ei ole. Todella loogista!

Tuohan on loistava idea. Pariudut kaverin kanssa jolla myös lapsia. Sä hoidat vapaaehtoisesti kaverin lapsia ja kaveri sun. Jos oikein rehellisesti tekee niin vaihtaa lapset muutamaksi tunniksi :)

Minä tai mies tuskin työttömänä silloin kun tuo toteutuisi mutta jos ollaan, täytyy toivoa että miehen päälle ysikymppinen mummu vielä elossa, voidaan toimia omaishoitajina osapäiväisesti vapaaehtoisesti eli kyläillään useammin. Voisin vaikka verenpaineet mittailla ja insuliinit pistää :)

Vierailija
58/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen sektori voisi perustaa kannattavuuteen tähtääviä yrityksiä ja "pakottaa" työttömiä niihin töihin (tuskin tarvitsisi erityisemmin pakottaa, kun työttömiä on niin paljon ettei keksittäisi hommia kuin motivoituneimmille). Luonnollisesti sellaisia yrityksiä, jotka eivät kilpaile olemassaolevien kotimaisten yritysten kanssa. Valmetit ja Valtrat ja VR ja miljoona muutahan valtio perusti aikoinaan, miksei siis firmaa pystyyn urakalla nykyäänkin. Koska tavoitteena on kannattavuus, ei olisi mikään ongelma maksaa työkkärikorvauksia tuplana työskentelijöille, ja joskus aikanaan kilpailukykyisenä palkkanakin, kunhan hommat lähtevät kunnolla pyörimään.

Työvoimaa voisi yrittää kohdentaa merkittävien import-tuotteiden, kuten öljyn, maakaasun ja hiilen korvaamiseen, joissa on potentiaalia miljardiluokan säästöihin vuosittain. Biodieseliä ja biokaasua saataneen kuitenkin aikaiseksi. Pelit, musiikki, elokuvat ja viihde ylipäätänsä on sellaista, ettei se juurikaan olisi pois muiden vastaavien suomalaisten viritelmien myynnistä. Miksei kaikenlainen softakin.

Vierailija
59/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudun "vapaaehtoistöihin" ,istun ja juon kahvia enkä varmasti tee siellä yhtään mitään.

Miksi tekisin,jos minulle ei makseta siitä TYÖSTÄ oikeaa palkkaa?

Vierailija
60/80 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten ei korvauksia tipu.

Pelottaa ihan vitusti....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan