Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ilmeisesti käyttänyt ihan väärän kokoisia rintaliivejä koko aikuisikäni.

Vierailija
17.11.2016 |

Eilen minulle selvisi, että se liivien keskikappale ja koko kaarituki kuuluu olla rintakehää vasten. Kun sovitin liivejä joissa näin tapahtui, olikin kuppikokoni muuttunut C:stä F:ään ja ympärys 75/80->70. Ero siihen miltä liivit tuntuvat päällä entisiin verrattuna on ihan huikea. Voi kun olisi tämän tiennyt jo 20 vuotta sitten.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oikean" kokoiset liivit pusertaa pahasti keuhkot lyttyyn. Käytän aina 5 cm isompaa ympärysmittaa mikä myyjän mielestä olisi hyvä. Koska haluan hengittää.

Vierailija
2/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes käytä rintaliivejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin. Se, mitä luulin kainaloläskiksi, kuuluukin kuppiin. Kulttuurishokki 85E:stä 85 J:hin. Kunpa olisin tiennyt jo aiemmin.

Vierailija
4/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aa-kuppi eli mun ei tarvii käyttää liivejä ollenkaan mutta yhteiskunnan siveyssäännöistä johtuen käytän silloin tällöin jos mulla on päällä liian ohut paita.

Vierailija
5/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus täällä ja se oikea koko osoittautui yllätyksekseni olevan 75 G. Kommentoija 1: jos liivit nousevat selästä ylös, ympärysmitta on liian iso.

Vierailija
6/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju on tarkoitettu naisille.

Vierailija
7/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen enkä käytä rintaliivejä.

Vierailija
8/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu.

En vaan löydä sopivia, edes myyjän opastuksella.

Vierailija
9/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä riippuu vähän merkistä. Esim. CHANGE mitoittaa omansa ihan toisin kuin muut.

Vierailija
10/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen minulle selvisi, että se liivien keskikappale ja koko kaarituki kuuluu olla rintakehää vasten. Kun sovitin liivejä joissa näin tapahtui, olikin kuppikokoni muuttunut C:stä F:ään ja ympärys 75/80->70. Ero siihen miltä liivit tuntuvat päällä entisiin verrattuna on ihan huikea. Voi kun olisi tämän tiennyt jo 20 vuotta sitten.

Miksi näin olet tehnyt? Millä ihmeen perusteilla olet koon valinnut aiemmin?

Vierailija
11/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi myöhään, jos silloinkaan! Kunpa naiset oppivat ostamaan liivinsä alan liikkeestä eikä jostain halpahallin tarjouskorista. Kyllähän alan liikkeissä hinnat ovat tietenkin toiset kuin halpahalleissa, mutta niin on tavaran laatukin sekä myyjän ammattitaito. Monilla naisilla ei tunnu myöskään olevan käsitystä siitä, että mallit vaihtelevat paljon ja sopivat liivit löytyvät vain sovittelemalla.

Vierailija
12/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin opastin kuuskymppistä äitiäni pari vuotta sitten oikeankokoisten liivien löytämises. 85C:stä tuli 75F. Se mua ihmetyttää et jotkut ei ees halua nähdä vaivaa oikeenlaisten liivien löytämises vaikka se helpottais niiden oloa huomattavasti. Eräs kaverini kertoi kuinka hän inhoaa liivien ostamista ja mä tarjouduin auttamaan koska se ostaminen muuttuu paljon kivemmaks (tai no itsellä on tullu ongelmaks et mun 65J:tä on vaan tosi vaikea löytää :D) ku tietää suunnilleen mikä koko on oikea mutta hän sanoi ettei "ole valmis". Onko liivit sit joillekin niin henk.koht. asia et mieluummin kärvistellään yksin kuin pyydetään apua myyjältä tai kaverilta? Tääkin kaveri on ihan normaalipainoinen ja rinnat keskikokoiset joten en ihan ymmärrä mitä hän häpeilee.

Vierailija
13/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä riippuu vähän merkistä. Esim. CHANGE mitoittaa omansa ihan toisin kuin muut.

Aika sama koko mulla on Changella kuin esim. Fantasiella tai Freyalla. Ympärys ainakin. Kuppi nyt vaihtelee muutenkin herkemmin. Oon saanu sellasen käsityksen et Changen ja vaikka jonkun H&M:n liivien välil voikin olla enemmän eroa mut sit ku puhutaan kunnon alusvaatemerkeistä nii mitotus on yhdenmukasempaa.

Vierailija
14/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin olet tehnyt? Millä ihmeen perusteilla olet koon valinnut aiemmin?

En ollut koskaan syventynyt asiaan, riitti että kunhan jotkut oli. Aika usein olen ostanut liivit sovittamatta tai kokeillut vain että ympärys suunnilleen menee kiinni. Ja koko on se mitä olen aina käyttänyt, joskus teininä sokkarin myyjän valitsema. Kyllästyin liivien jatkuvaan kohenteluun (valuvat olkaimet, anyone?) ja päätin että nyt riittää. Ap

Vierailija
15/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen enkä käytä rintaliivejä.

Ketju on naisille, jotka käyttävät rintaliivejä.

Vierailija
16/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malleja on niin monia. Kannattaa oikeasti kokeilla oudonkin mallisia, ne voivat olla päällä kuitenkin hyvät ja ihan eri näköiset kuin tangolla.

Lisäksi kannattaa huomata, että eri maista tulleilla liiveillä voi olla eri kuppikokomerkinnätkin.

t. 75G

Vierailija
17/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malleja on niin monia. Kannattaa oikeasti kokeilla oudonkin mallisia, ne voivat olla päällä kuitenkin hyvät ja ihan eri näköiset kuin tangolla.

Lisäksi kannattaa huomata, että eri maista tulleilla liiveillä voi olla eri kuppikokomerkinnätkin.

t. 75G

Ja jos kokee, että ikinä ei löydä hyvin istuvia liivejä, kannattaa kokeilla ihan muuta kokoa mitä yleensä ostaa. Yleensä naisilla on liian väljä ympärysnauha ja liian pieni kuppi.

Vierailija
18/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä tosiaan ole 20 vuoteen sovittanet mitään eri kokoja?

Vierailija
19/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 75G

Ja jos kokee, että ikinä ei löydä hyvin istuvia liivejä, kannattaa kokeilla ihan muuta kokoa mitä yleensä ostaa. Yleensä naisilla on liian väljä ympärysnauha ja liian pieni kuppi.

Totta, ja syykin on selvä: ei ole mitenkään helppo löytää istuvia, edullisia, nättejä ja mukavalta tuntuvia liivejä koossa 70H. Se on sitten vaan otettava lähinnä sopivaa, siis 75G ( joka myös on aika vaikea) tai 80D (jota löytyy joka marketista, eikä ainakaan purista).

Vierailija
20/109 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä tosiaan ole 20 vuoteen sovittanet mitään eri kokoja?

D on joskus tullut sovitettua. Toppimallisia liivejä olen käyttänyt enemmän, niitä joissa ei edes ole kuppikokoa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä