Olen ilmeisesti käyttänyt ihan väärän kokoisia rintaliivejä koko aikuisikäni.
Eilen minulle selvisi, että se liivien keskikappale ja koko kaarituki kuuluu olla rintakehää vasten. Kun sovitin liivejä joissa näin tapahtui, olikin kuppikokoni muuttunut C:stä F:ään ja ympärys 75/80->70. Ero siihen miltä liivit tuntuvat päällä entisiin verrattuna on ihan huikea. Voi kun olisi tämän tiennyt jo 20 vuotta sitten.
Kommentit (109)
Miksi rintaliiveissä pitää olla se kaarituki? On todella harvassa kauniit kaarituettomat rintaliivit. Ja joo - kävin erikoisliikkeessä. Marketeissa on tarjolla urheiluliivejä ja joitan hyvin ohuita virityksiä, jotka eivät lainkaan tue. Prismasta olen joskus löytänyt ns. T-paitaliivejä, mutta nekin ovat olleet kuppimalliltaan vääränlaisia. Rinnat ovat etäällä toisistaan ja keskelle jää "tyhjää". Tarvitsisin sellaiset half cup balconettet.
Netistä en viitsi ostaa, kun ei se koko kuitenkaan ole oikea, vaikka kuinka mittailisin. Leveä selkä ja B-kupin rinnat. B-kuppi on melkoisen varma, koska omat rinnat on poistettu ja nahan alle on ympätty silikonit tuota kokoa.
Osaako joku neuvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt apua.. imetys on vienyt mun rinnat, kiinteys on tipotiessään. Sain mittaamalla ympärysmitaksi 73 ja rinnan korkein kohta 78. Jos kokeilen A kuppia niinkuin mittataulukossa kehotetaan, rinta ei silti mahdu vaan kainalon puolen kaarituki painaa rintaa keskeltä. Mistä hemmetistä löydän liivit näille löröille!? Ennen oli c-kuppi, nyt vain roikkuvat pussit, surkeus...
Mittasitko rintsikoiden kanssa vai ilman. Paras laskuri on tämä, siinä otetaan viisi mittaa
Kiitos, en vaan ymmärrä hölkäsen pöläystä tuosta tekstistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kummastuttaa valitus, ettei isoja kuppikokoja löydy mistään. Niitähän on erikoisliikkeet täynnä! Mutta yrittäkääpä löytää kokoa 80AA, ei muutes ole olemassakaan. Kuitenkin se rinnan koko on sama kuin esim. 65C:ssä, joten liivejä mielellään pitäisi vaikka ilmankin jotenkuten pärjää. Ja jos joku meinaa vinkata että ostaa teini-osastolta ja jatkaa jatkopalalle, niin ne pupukuvioiset tai nallekarhuliivit ei näin lähemmän 4-kymppiselle kuitenkaan käy... Ja mittasuhteet menee muutenkin pilalle, jos joutuu useamman jatkopalan liiveihin laittamaan (esim. olkaimet jää ihan liian kauas toisistaan jne).
Mitkä on sun mitat?
Kuinka niin? Etkö usko, että isolla ympäryksellä voisi olla pieni kuppi? Kyllä tuo koko on oikea. En ymmärrä miksi tähän ongelmaan AINA joku on tarjoamassa "ota pienempi ympärys" tai "oikeasti sulla pitäisi olla ÖÖ kuppi". Ei pitäisi. Pienempi ei mene kiinni, isompi kuppi jää puolityhjäksi. Mitat on 83/94. Nyt käytän pakon edessä 80A-kokoa, jossa kupissa osa jää tyhjilleen. Mutta kun pienempääkään kuppia ei 80 ympäryksellä saa, ja 75Ata ei saa venytettyä kiinni. Eikä 75B:tä, mutta siinäkin on jo kupissa tyhjää jne.
75C jossakin muussa kuin plunge-mallissa.
75 on ihan liian kireä, en voi hengittää niin pienissä liiveissä. Ja c nyt olisi joka tapauksessa ihan liian iso, 75assa olisi kuppi ok jos alamitta riittäisi. Jatkopalalla taas olkaimet menee lian sivulle eikä pysy päällä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rintaliiveissä pitää olla se kaarituki? On todella harvassa kauniit kaarituettomat rintaliivit. Ja joo - kävin erikoisliikkeessä. Marketeissa on tarjolla urheiluliivejä ja joitan hyvin ohuita virityksiä, jotka eivät lainkaan tue. Prismasta olen joskus löytänyt ns. T-paitaliivejä, mutta nekin ovat olleet kuppimalliltaan vääränlaisia. Rinnat ovat etäällä toisistaan ja keskelle jää "tyhjää". Tarvitsisin sellaiset half cup balconettet.
Netistä en viitsi ostaa, kun ei se koko kuitenkaan ole oikea, vaikka kuinka mittailisin. Leveä selkä ja B-kupin rinnat. B-kuppi on melkoisen varma, koska omat rinnat on poistettu ja nahan alle on ympätty silikonit tuota kokoa.
Osaako joku neuvoa?
B ei ole koko. Ilman ympärysmittaa se kirjain ei kerro koosta paljoakaan. Esim 80B on tilavuudeltaan samankokoinen rinta kuin 70D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kummastuttaa valitus, ettei isoja kuppikokoja löydy mistään. Niitähän on erikoisliikkeet täynnä! Mutta yrittäkääpä löytää kokoa 80AA, ei muutes ole olemassakaan. Kuitenkin se rinnan koko on sama kuin esim. 65C:ssä, joten liivejä mielellään pitäisi vaikka ilmankin jotenkuten pärjää. Ja jos joku meinaa vinkata että ostaa teini-osastolta ja jatkaa jatkopalalle, niin ne pupukuvioiset tai nallekarhuliivit ei näin lähemmän 4-kymppiselle kuitenkaan käy... Ja mittasuhteet menee muutenkin pilalle, jos joutuu useamman jatkopalan liiveihin laittamaan (esim. olkaimet jää ihan liian kauas toisistaan jne).
Mitkä on sun mitat?
Kuinka niin? Etkö usko, että isolla ympäryksellä voisi olla pieni kuppi? Kyllä tuo koko on oikea. En ymmärrä miksi tähän ongelmaan AINA joku on tarjoamassa "ota pienempi ympärys" tai "oikeasti sulla pitäisi olla ÖÖ kuppi". Ei pitäisi. Pienempi ei mene kiinni, isompi kuppi jää puolityhjäksi. Mitat on 83/94. Nyt käytän pakon edessä 80A-kokoa, jossa kupissa osa jää tyhjilleen. Mutta kun pienempääkään kuppia ei 80 ympäryksellä saa, ja 75Ata ei saa venytettyä kiinni. Eikä 75B:tä, mutta siinäkin on jo kupissa tyhjää jne.
Miksi noin vihainen vastaus? Olisin voinut yrittää auttaa, mutta ei sitten :/
Toi hassu reaktio on aika monella. Otetaan jonkinlaisena loukkauksena jos ehdottaa että kuppikoko voisi olla pielessä. Sitten valitetaan kun mistään ei löydy sopivia liivejä ja itsepäisesti väitetään että kyllä minä tiedän kokoni 🙄
Eli sinä et usko, että kokoni voi olla oikeasti 80AA vaan sen on pakko olla väärä? Miksi näin? Entä jos nyt kuitenkin leikitään että tämä fyysinen mahdottomuus on päässyt tapahtumaan, ja se on oikea koko - mistä löydän sopivat liivit? Vai väitätkö että koko on täysin mahdottomuus, eikä kenelläkään voi tuota kokoa olla, joten on ihan ok ettei myöskään sen kokoisia liivejä tehdä?
Miksi itse olet ihan vuorenvarma tuosta koosta?
Koska olen testannut rinnakkaiskoot. Minkään kuppikoon 75 ei mene kiinni. 85AAA saattaisi olla myös sopiva, mutta sellaista(kaan) ei ole olemassa, joten sitä en ole voinut testata. 80A:ssa kuppi jää osin tyhjäksi. 80B:ssä vielä enemmän. Ja tässähän ne siitä ympäriltä tulikin.
Ja hei se kommentoija joka meinasit suositella brittikauppaa: anna toki linkki, osaan minä ne mitat syöttää sinne itsekin ;).
Mitä tarkoitat, ei mene kiinni? Rintaliivin ympärysnauhan ei kuulukaan mennä kiinni ilman että sitä pikkuisen venyttää. Liivin koko tuki tulee melkein kokonaan ympäryksestä eikä se tue jos se ei ole napakka (huom. napakka ei ole puristava) Vai tarkoitatko, että se puristaa kun liivi on päälläsi? 83cm rinnanympäryksellä 75 liivinympärys ei pitäisi olla niin kireä ettei sitä saa edes kiinni.
No, sanotaanko näin että meneehän se toki kiinni jos pakottaa ja venyttää äärimmilleen, mutta sitten en kyllä hengitä tai liiku. Enkä näe mitään järkeä käyttää liivejä, jotka päällä ei pysty hengittämään ja jotka tuntuu todella pahalta. 80 on ihan tarpeeksi napakka, ja joudun niitä käyttämään aina kauimmassa hakasessa jos meinaan että pystyn pitämään ilman liikaa puristusta. Varmaan jos jonkun "koostumus" on pehmeämpi niin pienemmän ympäryksen saa vedettyä päälle, mutta mulla ei ole tuossa juurikaan läskiä vaan ympärys tulee luista ja lihaksesta. Ne eivät jousta samalla lailla tiukan ympäryksen kanssa kuin rasva.
83cm rinnanympärykselle 75 ympäryksinen liivi on yleensä juuri sopiva. Varsinkin jos kyse on ns. markettiliiveistä joiden valmistusmateriaalit ovat halvempia ja joustavampia kuin laatuliivien.
Kun kuppi on liian pieni, tuntuu sopivankin kokoinen ympärysnauha ahtaalta.
Rinnat eivät mahdu kunnolla kapeiden kaaritukien sisään ja työntävät itselleen tilaa ympäryksestä. Ja kyllä, vaikka kupissa olisi tyhjää tilaa, se voi silti olla liian pieni.
Huoh. Uskokaa nyt hyvät ihmiset että olen kyllä kokeillut. Pitäisikö mun oikeasti ostaa liivit, joissa kupissa on 2/3 tyhjää mutta hengitys sattuu? Koska 80AA vaan on jotenkin aivan uskomaton koko eikä sellaista ole mahdollista olla. Jooei, olen mieluummin ihan ilman. Ja jälleen kerran - osaan pukea liivit, mulla on hyvin kiinteät rinnat eikä niitä tarvitse tai edes voi millään jesarilla vetää kainaloista asti kuppiin. Alanauhan alle ei jää löysää/pehmeää vaan vain luuta, nahkaa ja lihasta. Ne ei jousta viulunkieleksi kiristetyn ympärysnauhan alla.
Seuraavan kerran kun sovitan liivejä, niin kai se on pakko ottaa teille kuva niin ei tarvitse samaa jankkausta käydä kerta toisensa jälkeen! :D!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama havainto täällä, oikea koko oli 75i. Aikaisemmin käytin 80 d, dd tai e. Joskus jopa 85 d. Vaatteetkin näyttää paremmalta päällä, kun on oikean kokoiset liivit.
Toi vaatteiden istuminen on niin totta! Linkissä hyviä vinkkejä sopivien liivien ostoon ja sivun lopussa ennen-jälkeen kuvia miten erilailla vaatteet istuu kun on hyvät rintsikat
Apua mun rintsikat näyttää ihan samalta kuin tuossa linkin proper underwire placement-kohdan ekassa kuvaparissa toi "improper" kuva...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on sun mitat?
Miksi noin vihainen vastaus? Olisin voinut yrittää auttaa, mutta ei sitten :/
Toi hassu reaktio on aika monella. Otetaan jonkinlaisena loukkauksena jos ehdottaa että kuppikoko voisi olla pielessä. Sitten valitetaan kun mistään ei löydy sopivia liivejä ja itsepäisesti väitetään että kyllä minä tiedän kokoni 🙄
Eli sinä et usko, että kokoni voi olla oikeasti 80AA vaan sen on pakko olla väärä? Miksi näin? Entä jos nyt kuitenkin leikitään että tämä fyysinen mahdottomuus on päässyt tapahtumaan, ja se on oikea koko - mistä löydän sopivat liivit? Vai väitätkö että koko on täysin mahdottomuus, eikä kenelläkään voi tuota kokoa olla, joten on ihan ok ettei myöskään sen kokoisia liivejä tehdä?
Miksi itse olet ihan vuorenvarma tuosta koosta?
Koska olen testannut rinnakkaiskoot. Minkään kuppikoon 75 ei mene kiinni. 85AAA saattaisi olla myös sopiva, mutta sellaista(kaan) ei ole olemassa, joten sitä en ole voinut testata. 80A:ssa kuppi jää osin tyhjäksi. 80B:ssä vielä enemmän. Ja tässähän ne siitä ympäriltä tulikin.
Ja hei se kommentoija joka meinasit suositella brittikauppaa: anna toki linkki, osaan minä ne mitat syöttää sinne itsekin ;).
Mitä tarkoitat, ei mene kiinni? Rintaliivin ympärysnauhan ei kuulukaan mennä kiinni ilman että sitä pikkuisen venyttää. Liivin koko tuki tulee melkein kokonaan ympäryksestä eikä se tue jos se ei ole napakka (huom. napakka ei ole puristava) Vai tarkoitatko, että se puristaa kun liivi on päälläsi? 83cm rinnanympäryksellä 75 liivinympärys ei pitäisi olla niin kireä ettei sitä saa edes kiinni.
No, sanotaanko näin että meneehän se toki kiinni jos pakottaa ja venyttää äärimmilleen, mutta sitten en kyllä hengitä tai liiku. Enkä näe mitään järkeä käyttää liivejä, jotka päällä ei pysty hengittämään ja jotka tuntuu todella pahalta. 80 on ihan tarpeeksi napakka, ja joudun niitä käyttämään aina kauimmassa hakasessa jos meinaan että pystyn pitämään ilman liikaa puristusta. Varmaan jos jonkun "koostumus" on pehmeämpi niin pienemmän ympäryksen saa vedettyä päälle, mutta mulla ei ole tuossa juurikaan läskiä vaan ympärys tulee luista ja lihaksesta. Ne eivät jousta samalla lailla tiukan ympäryksen kanssa kuin rasva.
83cm rinnanympärykselle 75 ympäryksinen liivi on yleensä juuri sopiva. Varsinkin jos kyse on ns. markettiliiveistä joiden valmistusmateriaalit ovat halvempia ja joustavampia kuin laatuliivien.
Kun kuppi on liian pieni, tuntuu sopivankin kokoinen ympärysnauha ahtaalta.
Rinnat eivät mahdu kunnolla kapeiden kaaritukien sisään ja työntävät itselleen tilaa ympäryksestä. Ja kyllä, vaikka kupissa olisi tyhjää tilaa, se voi silti olla liian pieni.Huoh. Uskokaa nyt hyvät ihmiset että olen kyllä kokeillut. Pitäisikö mun oikeasti ostaa liivit, joissa kupissa on 2/3 tyhjää mutta hengitys sattuu? Koska 80AA vaan on jotenkin aivan uskomaton koko eikä sellaista ole mahdollista olla. Jooei, olen mieluummin ihan ilman. Ja jälleen kerran - osaan pukea liivit, mulla on hyvin kiinteät rinnat eikä niitä tarvitse tai edes voi millään jesarilla vetää kainaloista asti kuppiin. Alanauhan alle ei jää löysää/pehmeää vaan vain luuta, nahkaa ja lihasta. Ne ei jousta viulunkieleksi kiristetyn ympärysnauhan alla.
Seuraavan kerran kun sovitan liivejä, niin kai se on pakko ottaa teille kuva niin ei tarvitse samaa jankkausta käydä kerta toisensa jälkeen! :D!
Kaarituen kuuluu ympäröidä koko rintakudos. Jos se ei sitä tee, on se liian pieni tai väärän mallinen. Rinta kuuluu kyllä asetella kuppiin, mutta myös kaaren pitää olla niin leveä että se koko rinta sinne mukavasti mahtuu, myös kainalosta. Huomaa ennen jälkeen kuvissa miltä kaarituet näyttävät sivusta päin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku neuvoa?
B ei ole koko. Ilman ympärysmittaa se kirjain ei kerro koosta paljoakaan. Esim 80B on tilavuudeltaan samankokoinen rinta kuin 70D.
No jäi mainitsematta että koko 85B. Ihan turha on yrittää viritellä päälleen esimerkiksi 80D:tä, jos vaikka sellainen kohdalle osuisi. Kokoa 90B en ole silmiini saanut kaarituettomissa malleissa.
Ympärysmitta 85 on sopiva ja ensin käytän tietysti ulommaisia hakasia.
Ja nuorempana koko oli 80AA. Tämän kokoisia rintsikoita sitten tilattiin erikseen valmistajalta paikalliseen putiikkiin (muistaakseni Patricia oli liivien tuotenimi). Turha oli silloinkaan rinnakkaiskokoja koetella (asiantuntevan myyjättären avustuksella tätä tehtiin kyllä riittävästi). Oli myös merkkejä, jotka eivät olleet minua varten vaikka koko sinänsä olis sopiva. Triumph on tästä hyvä esimerkki.
Oman "ongelmani" pointti on kuitenkin se, että valtaosa rintsikoista on sellaisia, että niissä on kaarituki. Jos sellaisia rintaliivejä pitää jatkuvasti, riskinä on että ohut iho hankautuu puhki implantin kohdalta. Pari tuntia on maksimi.
Onneksi voin olla myös ilman liivejä, jos paita on riittävän peittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku neuvoa?
No jäi mainitsematta että koko 85B. Ihan turha on yrittää viritellä päälleen esimerkiksi 80D:tä, jos vaikka sellainen kohdalle osuisi. Kokoa 90B en ole silmiini saanut kaarituettomissa malleissa.
Ympärysmitta 85 on sopiva ja ensin käytän tietysti ulommaisia hakasia.
Ja nuorempana koko oli 80AA. Tämän kokoisia rintsikoita sitten tilattiin erikseen valmistajalta paikalliseen putiikkiin (muistaakseni Patricia oli liivien tuotenimi). Turha oli silloinkaan rinnakkaiskokoja koetella (asiantuntevan myyjättären avustuksella tätä tehtiin kyllä riittävästi). Oli myös merkkejä, jotka eivät olleet minua varten vaikka koko sinänsä olis sopiva. Triumph on tästä hyvä esimerkki.
Oman "ongelmani" pointti on kuitenkin se, että valtaosa rintsikoista on sellaisia, että niissä on kaarituki. Jos sellaisia rintaliivejä pitää jatkuvasti, riskinä on että ohut iho hankautuu puhki implantin kohdalta. Pari tuntia on maksimi.
Onneksi voin olla myös ilman liivejä, jos paita on riittävän peittävä.
Kaarituen ei pidäkään mennä implantin päältä tai niin läheltä että se pääsee hankaamaan. Jos näin käy, on kyseessä väärä koko.
Olen käyttänyt aina 75B liivejä. Mitkä ovat tuon koon rinnakkaiskoot tai siis mitä kokoja mun kannattaisi kokeilla ensi kerralla. Ongelma on, että olkaimet putoo vaikka kiristän ne lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt aina 75B liivejä. Mitkä ovat tuon koon rinnakkaiskoot tai siis mitä kokoja mun kannattaisi kokeilla ensi kerralla. Ongelma on, että olkaimet putoo vaikka kiristän ne lyhyeksi.
Laske tällä laskurilla
https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri
Vierailija kirjoitti:
Paljonko mittasi on rintojen alta, entä päältä?
Ei kai kukaan osta liivejä, joissa kaarituki kulkee rinnan päältä? Eivät myöskään ne minunkaan rintsikoitteni kaarituet implantin päällä ole. Mutta silti ovat lähellä implanttien alareunaa ja voivat hangata (ellen sitten seiso liikkumatta paikallani patsastelemassa). Koko on oikea - ei paina kainaloa ja istuvat muuten.
Sitä paitsi epäilen, että moni muukin nainen voisi mielellään käyttää muitakin kuin näitä kaarituellisia virityksiä, jos vain vaihtoehtoja olisi muitakin kuin urheiluliivit ja mustat tai valkoiset T-paitaliivit silloin, kun sattuu kohdalle osumaan. Ankeita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei kyllä osu yläosa tuosta etukappaleesta rintakehään mitenkään, koska tissien välissä ei ole tilaa. Liiveissä vai anatomiassa vika vai ihan ok? Luulisi kyllä tekevän kipeää jos osuisikin. Koko 80j.
Mun kuppikoko on myös 80J. Mikä autuus oli löytää lopultakin todella hyvin istuvia liivejä joissa todella se keskikohta osui kiinni rintakehään. Tissit on tosi napakasti ja nätisti nyt liiveissä, ilman toppauksia. Liian pienissä liiveissä mullakin tissit meni yhteen (ja pullahti ulos jos vähänkään kumarsi...)
Liivini ostan nykyään Lumingeriltä. Edes Change-liikkeessä ei ollut tarpeeksi isoja kuppeja minulle.
Kyllä meidän tyttärentyttäret nauraa näille 2000-luvun alun jutuille, miten tissit piti pudottaa tietyllä tavalla johonkin rautalankahäkkyrään. Ja jos ei häkkyrä istu, vikana on tietty väärä koko, ei oma yksilöllinen ruumiinrakenne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän tyttärentyttäret nauraa näille 2000-luvun alun jutuille, miten tissit piti pudottaa tietyllä tavalla johonkin rautalankahäkkyrään. Ja jos ei häkkyrä istu, vikana on tietty väärä koko, ei oma yksilöllinen ruumiinrakenne.
No tietysti omalle yksilölliselle ruumiinrakenteelle pitää löytää oikea koko. Ja vaikka koko olisikin oikea, ei häkkyrät välttämättä istu koska malli on väärä. Olemmehan me yksilöllisiä. Tämän takia häkkyrämalleja on maailmassa tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske tällä laskurilla
Täh, laskuri antaa kookseni 70F. Ei voi olla totta!
Mun mitat 76cm ja 93cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske tällä laskurilla
Täh, laskuri antaa kookseni 70F. Ei voi olla totta!
Mun mitat 76cm ja 93cm.
Miksei voi olla totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen minulle selvisi, että se liivien keskikappale ja koko kaarituki kuuluu olla rintakehää vasten. Kun sovitin liivejä joissa näin tapahtui, olikin kuppikokoni muuttunut C:stä F:ään ja ympärys 75/80->70. Ero siihen miltä liivit tuntuvat päällä entisiin verrattuna on ihan huikea. Voi kun olisi tämän tiennyt jo 20 vuotta sitten.
Miksi näin olet tehnyt? Millä ihmeen perusteilla olet koon valinnut aiemmin?
Samalla perusteella tietenkin niinkuin valtaosa suomalaisista naisista eli luullut tietävänsä kokonsa. Liian iso ympärys ja liian pieni kuppikoko.
Pitäis varmaan itsekin mennä A-tisseillä Changeen ja palata jollain 60K-tisseillä... hitto mitä "hyvänmielen kusetusta". Ja sitten kikkaillaan jollain rinnakkaiskoolla, jotta ois mahdollisimman ison kuuloiset kupit. AP:n pointti kyllä hyvä, ongelmana tosin ei ilmeisesti ole ollut pelkkä väärä koko, vaan väärä käsitys rintaliivien paikasta ja tehtävästä.