Olen ilmeisesti käyttänyt ihan väärän kokoisia rintaliivejä koko aikuisikäni.
Eilen minulle selvisi, että se liivien keskikappale ja koko kaarituki kuuluu olla rintakehää vasten. Kun sovitin liivejä joissa näin tapahtui, olikin kuppikokoni muuttunut C:stä F:ään ja ympärys 75/80->70. Ero siihen miltä liivit tuntuvat päällä entisiin verrattuna on ihan huikea. Voi kun olisi tämän tiennyt jo 20 vuotta sitten.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt aina 75B liivejä. Mitkä ovat tuon koon rinnakkaiskoot tai siis mitä kokoja mun kannattaisi kokeilla ensi kerralla. Ongelma on, että olkaimet putoo vaikka kiristän ne lyhyeksi.
Kokeile 70 c:tä tai 65 d:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt aina 75B liivejä. Mitkä ovat tuon koon rinnakkaiskoot tai siis mitä kokoja mun kannattaisi kokeilla ensi kerralla. Ongelma on, että olkaimet putoo vaikka kiristän ne lyhyeksi.
Laske tällä laskurilla
https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri
Täh, laskuri antaa kookseni 70F. Ei voi olla totta!
Mun mitat 76cm ja 93cm.
No ei noilla mitoilla mitkään 75B rinnakkaiskoot ole todellakaan enää sopivia, toi laskurin antama tulos on hyvä lähtökohta alkaa sovittelemaan.
Cubuksesta löytyy hyviä liivejä laajalla kokovalikoimalla, on sitä 65G kuin 65A, isommissa ympäryksissä löytyy 80A ja menee aina sinne 95G saakka. Monesti on hyvät tarjouksetki käynnissä, nyt taitaa olla kaikki alusvaatteet kolmet kahden hinnalla. Kannattaa kyllä käydä tutustumassa, monet ei oo edes tietoisia että ne myy alusvaatteita. Mun luottokauppa!!
näin oikeana f kuppisena en kllä usko etä sulle olisi iknä c kupin liivit mahtuneet päälle, jos sulla oikeesti olisi f kuppi. Sulla on ehkä c tai d. mut ei F
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei kyllä osu yläosa tuosta etukappaleesta rintakehään mitenkään, koska tissien välissä ei ole tilaa. Liiveissä vai anatomiassa vika vai ihan ok? Luulisi kyllä tekevän kipeää jos osuisikin. Koko 80j.
Liiveissä vika, tietysti. Kokeile ns. plunge-mallisia liivejä, niissä on matalammat välikappaleet. Voi olla myös yksinkertaisesti liian pieni kuppi, eli rinta ei mahdu kuppiin vaan työntää kaaria poispäin rintakehästä.
...mutta haittaako se jotain konkreettisesti (niskavaivoja ajattelen taas)? Katselin kuvia sellaisista liiveistä ja en ymmärrä miten ne voisivat pysyä päällä tai tukea kun on niin epämukavan isot tissit. Nämä ovat muuten niin hiton hyvät liivit ja niiden pitäminen ei satu eikä jätä jälkiä. Kupit ovat juuri sopivat, isommat eivät ainakaan voisi olla. Juoksemaan en tietenkään kykene näilläkään ilman että tuen kädellä samalla ja niskat ovat aina kipeät, mutta niin se varmaan olisi millä tahansa liiveillä.
Kuulostaa kyllä siltä että käytät väärää kokoa. Kaarituen kuuluu tosiaan mennä koko matkaltaan ihoa vasten, seuraten tiukasti rinnan alaosan juurta (ei siis sentti pari sen alapuolella!) eikä sen missään nimessä kuulu leijua ilmassa rintojen välissä. Sulla on liian pieni kuppi ja todennäköisesti sitä liian pientä kuppia kompensoi liian suuri ympärysmitta. Kun liiveistä laskee olkaimet alas, tulisi rintojen tuen säilyä lähes samana ja liivin pysyä tukevasti paikallaan, alas valumatta. Onko näin?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan osta liivejä, joissa kaarituki kulkee rinnan päältä? Eivät myöskään ne minunkaan rintsikoitteni kaarituet implantin päällä ole. Mutta silti ovat lähellä implanttien alareunaa ja voivat hangata (ellen sitten seiso liikkumatta paikallani patsastelemassa). Koko on oikea - ei paina kainaloa ja istuvat muuten.
Sitä paitsi epäilen, että moni muukin nainen voisi mielellään käyttää muitakin kuin näitä kaarituellisia virityksiä, jos vain vaihtoehtoja olisi muitakin kuin urheiluliivit ja mustat tai valkoiset T-paitaliivit silloin, kun sattuu kohdalle osumaan. Ankeita.
Rintaliivit, joiden kaarituki kulkee rinnan päältä on ihan yleinen moka. Tietenkään sillä ei tarkoiteta mitään nännin päältä kulkevaa kaaritukea, vaan sitä, että tissi ei mahdu kokonaan sinne kaaren sisään. Kuvassa hyvä esimerkki miltä näyttää liian pieni ja matala kuppi jonka kaarituki on liian kapea ja lyhyt ja joka painaa kainalosta rintakudosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä tosiaan ole 20 vuoteen sovittanet mitään eri kokoja?
Mulla kesti tosi kauan päästä eroon siitä aataminaikaisesta ajatusmallista, että E ja F -kuppi ovat suuria ja sitä suurempia ei joko ole tai ne ovat joko silikonipommeille tai muuten epäonnisille ja epäsuhtaisille naisille. Ehkä juuri siksi (ja osin kustannussyistä) ei tullut ihan nuorena käytyä erikoisliikkeissä. Joten, kun aina sonnustautui marketista löytyvään, noin suunnilleen päälle menevään kokoon, ei voinut kuvitellakaan, että liivit voivat olla mukavat päällä ja että niitä kainalopalleroita ei tosiaan kuulu jäädä. Oppia ikä kaikki.
Se 85J
Tuo "D=iso koko" juttu istuu ihmeellisen tiukasti ihmisten mielikuvissa. Tosiasiassa D on kirjainkokojen alkupäätä.
Minä en käytä myöskään liivejä. Koko on vaihdellut lihomisen myötä AA-B enkä tarvitse rintaliivejä. Jos laitan nuden värisen tai ohuen valkoisen yläosan, laitan nänniteipit.
Kerran kävin alusvaateliikkeessä etsimässä niitä kunnollisia rintaliivejä. Vaan ei löytynyt. Mulla on pieneit rinnat, mutta olisin silti halunnut kunnolliset t-paitaliivit. kokeilin kaikkia mitä myyjä ehdotti. Tasan yhdet istuivat "ihan hyvin", nekin olivat valko-keltaruudulliset ja maksoivat 80€. Changea täällä ikävä kyllä ole.