"Miehesi maksaa aina kaupassa!" ja muut epämääräiset ja yllättävät valitukset, joita olette kuulleet.
Mieheni täti motkotti minulle isänpäivälounaalla, että hän on huomannut, että mieheni maksaa aina, olimmepa missä tahansa, vaikka mies on työtön ja minä tienaan paljon enemmän. Hyi minua! Todellisuudessa minulla ja miehelläni on yhteinen taloustili, johon kaikki rahamme menevät, ja molemmilla on tälle tilille kortti - on siis aivan yksi ja sama, kuka sen kortin käyttää lukijassa, kun kaikki on yhteistä. En kuitenkaan ollut ikinä ajatellut, että jonkun persettä voisi kutittaa se, että "mies maksaa", yleensä mies tosiaan maksaa käytännön syistä - minä yleensä pakkaan ostoksia tai huolehdin pikkulapsesta tms.
Toinen yllättävä valituksen aihe oli paasaus siitä, kun suvun kesämökillä miehen siskon kaveri näki, että minulla oli Tikin shampoota. Isot pullot shampoota+hoitoainetta maksoi 25 euroa yhteensä (sain äidiltä lahjaksi), joten ei se halvinta ainetta ole, mutta kokonsa vuoksi ei nyt ihan älyttömän kallista verrattuna muihin shampoisiin, joita meillä useimmiten on. Tämä nainen kuitenkin otti asiakseen paasata, miten törkeää on, että jotkut käyttävät pesuaineisiin tuollaisia summia, vaikka monet kitkuttelevat vaikka miten pienillä summilla. Hölmöimmäksi asian teki sen, että tämä nainen poltti askin päivässä, ja minusta taas se jos mikä on rahan tuhlausta typeryyksiin.
Mitä yllättäviä valituksen aiheita te olette joutuneet kuulemaan?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Oltiin ystäväpariskunnan kanssa mökkeilemässä ja pariskunnan mies suuttui avovaimolleen, kun oltiin menossa saunomaan. Syy: Nainen oli ottanut miehelle väärän värisen pyyhkeen mukaan. Miekkonen suuttui tuosta niin paljon, että mökötti koko loppu illan omassa makuupussissaan.
He eivät muuten ole enää yhdessä.
:DDD
Vierailija kirjoitti:
Se, että asutaan miehen kanssa eri asunnoissa. Ollaan oltu yhdessä 15vuotta ja naimisissa 4vuotta. Asunnot on samassa kerrostalossa vierekkäin. Lapsiakin on kaksi. Ymmärrän, että järjestely on joidenkin mielestä omituinen, mutta useimmat kai älyävät, että näköjään kuitenkin toimiva systeemi...
Mutta miehen äiti ja siskot taas.. huh.. ei me olla oikea pariskunta, kun ei edes asuta samassa asunnossa ja lapsetkin tässä jollain logiikalla kärsii hirveästi...
No tämäpä tuntuukin nyt keräävän alapeukkuja ja negatiivisia kommentteja. Mä ymmärrän kirjoittajaa kyllä hyvin. Ja eihän toi tarkoita sitä että se on juuri mies joka voittaa tossa, eihän me tuosta kuviosta tiedetä sen enempää ja voi hyvin olla että nainenkin nauttii tilanteesta ihan yhtä paljon.
Mä itsekin kaipaan paljon omaa rauhaa ja ajatus siitä että saisi edes vähän aikaa silloin tällöin viettää yksin omassa asunnossa kuulostaa unelmalta ja saman soisin miehellekin. Tuo ei mielestäni ole verrannollista oman ajan viettämiseen esim. makuuhuoneessa.
Ystävä valitti, etten panosta tarpeeksi työhöni, koska en täysin avosylin ottanut hänen neuvoistaan vaaria. Kaveri on kova neuvomaan, miten asiat tulisi hoitaa ja "miettiä boxin ulkopuolelle", kuten hän asian ilmaisee. Tyyppi ei ole edes samalla alalla ja silti ohjeistaa kuinka minun tulisi noudattaa hänen neuvojaan. Sain juuri ylennyksen, joten ihan väärin en ole työtäni voinut tehdä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että asutaan miehen kanssa eri asunnoissa. Ollaan oltu yhdessä 15vuotta ja naimisissa 4vuotta. Asunnot on samassa kerrostalossa vierekkäin. Lapsiakin on kaksi. Ymmärrän, että järjestely on joidenkin mielestä omituinen, mutta useimmat kai älyävät, että näköjään kuitenkin toimiva systeemi...
Mutta miehen äiti ja siskot taas.. huh.. ei me olla oikea pariskunta, kun ei edes asuta samassa asunnossa ja lapsetkin tässä jollain logiikalla kärsii hirveästi...Kyllähän tuo on hiton outo järjestely. Ukko käy syömässä ja naimassa, muuten viettää poikamiesboksissaan aikansa?
Paremmat tuet. Asumistuki, korotettu lapsilisä ja mitä nyt "yh" sitten saa?
Tuskin noi muuten noin asuisivat?
Saako naimisissa oleva noita tukia, jos asuu erillään?
Saa jos on eri osoite
Ei muuten saa. Ainakaan asumistukea. Asuttiin miehen kanssa eri osoitteissa, ja asumistukea ei mulle herunut kun miehen tulot laskettiin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miehen äiti ja siskot taas.. huh.. ei me olla oikea pariskunta, kun ei edes asuta samassa asunnossa ja lapsetkin tässä jollain logiikalla kärsii hirveästi...Kyllähän tuo on hiton outo järjestely. Ukko käy syömässä ja naimassa, muuten viettää poikamiesboksissaan aikansa?
Paremmat tuet. Asumistuki, korotettu lapsilisä ja mitä nyt "yh" sitten saa?
Tuskin noi muuten noin asuisivat?
Saako naimisissa oleva noita tukia, jos asuu erillään?
Saa jos on eri osoite
Ei muuten saa. Ainakaan asumistukea. Asuttiin miehen kanssa eri osoitteissa, ja asumistukea ei mulle herunut kun miehen tulot laskettiin mukaan.
Ja muuten ihan varmasti saa.
Kelaan vaan selvitys asiasta, johan toi selviää kelan sivuiltakin.
Rasittavia turhasta motkottajat.
Outoa, että ap haluaa brassailla Tigin shampoilla, eikä tajua edes selitellä miksi käyttää niin kalliita tuotteita, eikä markettikamaa. Mä käytän apteekin Vichyn shampoota aina välillä, koska se auttaa kutiavaan päänahkaani, mutta onhan se törkeän kallista.
N olisi ystävä kellekään, joka polleana selittäisi, että se on hänen tasoisensa shampoo, ilman selityksiä, miksi OIKEASTI käyttää sitä.
Eli ap on takuulla tympeä ihminen, jolle valitetaan siksi, koska hän on tympeä muille, ei siksi, että hän tekee asiaa x tai y. Menepä hymyilykursseille, ap!
Olen saanut kuulla kunniani, koska ajan usein autoa, kun ollaan perheenä liikkeellä. Vien kuulemma mieheni miehisyyden. Ja mitä ihmisetkin ajattelee, kun näkevät... Kuulemma pitävät miestä alkoholistina, kun ei pysty edes perhettä kauppaan ajamaan.
Alkoholilla ei todellakaan ole osuutta asiaan, mutta "kastroitu" mieheni on mielellään ajomatkat lapsen kanssa takapenkillä. Minä kun kotiäitinä saan muutenkin viettää ihan tarpeeksi aikaa lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"kyllä sun kelpaa, kun sulla on vaan yksi lapsi!" Olisin kyllä useamman halunnut, mutten saanut. Ensin tehdään liuta lapsia ja sitten tullaan mulle valittamaan, että ethän sä voi mistään mitään tietää, kun yhden lapsen kanssa on niin helppoa, kun harrastukset maksaa ja niihin pitää kuskata ja elämiseen menee enemmän rahaa kun on legioona ruokittavana... Meidän talous olisi kyllä sen toisenkin lapsen kestänyt ja syliinkin olis mahtunut, mutta hyvä että on edes tuo yksi.
Tämä! Tätä kuullaan usein, eikä kiinnosta niille kitisijöille avautua, että haaveltiin isosta perheestä. Onneksi meillä on edes tämä yksi.
Ne kitisijät kuvittelee, että tarvitsette liennytystä huonolle omalle tunnollenne (jonka he siis teille kuvittelevat) siitä, että teille on haluttu vain yksi lapsi. Eli he tavallaan paljastavatkon paheksuntansa siitä, että olette yksilapsisia. Mikä on siis aivan älytöntä heiltä.
Tässä sen näkee, ettei koskaan pitäisi koittaa kohteliaisuuttaan kehua toisille heidän "valintojaan".
Vierailija kirjoitti:
Epämukava kirjoitti:
Se vasta on rasittavaa, kun pariskunta tulee kauppaan ja pistäävät tavarat puoliksi ja maksavat erikseen. Onko se niin tarkkaa? Maksakaa vuorotellen tai perustakaa yhteinen taloustili.
Me maksetaan aina näin.. Enpä ole tiennytkään, että se on niin kauheeta 😂
Me taas tehtiin viimeksi niin että mies maksoi kaiken (80€) ja minä annoin hänelle 40€ käteen. Yleensä kyllä maksetaan kauppareissu vuorotellen, myös ulkona syömiset maksetaan vuoronperään.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että ap haluaa brassailla Tigin shampoilla, eikä tajua edes selitellä miksi käyttää niin kalliita tuotteita, eikä markettikamaa. Mä käytän apteekin Vichyn shampoota aina välillä, koska se auttaa kutiavaan päänahkaani, mutta onhan se törkeän kallista.
N olisi ystävä kellekään, joka polleana selittäisi, että se on hänen tasoisensa shampoo, ilman selityksiä, miksi OIKEASTI käyttää sitä.
Johan oli purkaus :D
Siis mitä hittoa kallista shampoota? Tokmannilla maksaa tigin 750 ml shampoopullo 13,90 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N olisi ystävä kellekään, joka polleana selittäisi, että se on hänen tasoisensa shampoo, ilman selityksiä, miksi OIKEASTI käyttää sitä.Johan oli purkaus :D
Niinpä! :DDD
Miksi ihmeessä kenenkään tarvitsisi selitellä kellekään miksi käyttää jotain tiettyä shampoota?? Aivan kipeetä.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut kuulla kunniani, koska ajan usein autoa, kun ollaan perheenä liikkeellä. Vien kuulemma mieheni miehisyyden. Ja mitä ihmisetkin ajattelee, kun näkevät... Kuulemma pitävät miestä alkoholistina, kun ei pysty edes perhettä kauppaan ajamaan.
Alkoholilla ei todellakaan ole osuutta asiaan, mutta "kastroitu" mieheni on mielellään ajomatkat lapsen kanssa takapenkillä. Minä kun kotiäitinä saan muutenkin viettää ihan tarpeeksi aikaa lapsen kanssa.
Tämäkin on kyllä aika hulvaton! Siis apua, miten herkässä joidenkin mielestä miehisyys on. Ei ole mies jos vaimo ajaa... :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä maksaa kumpi milloinkin, koska ostokset maksetaan kuitenkin puoliksi kuun lopussa. Kuittiin vain merkitään kumpi maksoi ja jos toinen ostaa pelkästään itselleen jotain, niin jaotellaan ne erikseen kassalla.
Yleensä avovaimo maksaa, koska minä olen nopeampi pakkaamaan ja minun on helpompi nostella painavia pusseja.
Huhhuh..
Mikä tuossa on niin ihmeellistä? Yksinkertaista ja tasapuolista.
No eikö olisi yksinkertaisempaa käyttää yhteistä taloustiliä ja -korttia, kuin puljata kuittirumban kanssa ja miinustella sitten kuiteista kuukautissiteitä ja sukkapareja?
Minun anoppi on järkyttynyt kun olen tehnyt pojastaan piian!! Rasittuu niin kovin kun joutuu puunaamaan kokoajan! Minulla on astma ja imuroin about joka päivä irtopölyt ja muutenkin ravistelen usein tekstiilit yms ulkona, ettei kotiin kerry pölyä. Anoppi aina korostaa että hänelläkin on astma, ja silti vähempi siivoaminen riittää. Heillä on mielestäni aina tosi likaista ja jalkoihin tarttuu pölyä ja karvoja aivan simona, vaikka heillä ei ole edes lemmikkejä. Saan heillä usein hengenahdistusta ja kuulemma se on korvien välissä. Miehellänikin oli lapsena "astma" joka loppui kun muutettiin yhteen ja hän alkoi "siivoamaan minun tahtiin". Hänellekkin sopii tämä siivoustyyli, että kerran päivässä imuroidaan pikaisesti pahimmat ja parikertaa viikossa sitten ihan nurkkia myöten perinpohjaisesti. En rehellisesti sanottuna usko, että anopillani on astmaa. Heillä on vain niin likaista.
Eniten häntä riepoo kun hänen esikoispoikansa joutuu siivoamaan, se on naisten puuhaa. Minä tienaan myös enemmän kuin mieheni, ja sekin on väärin. Emme ole koskaan puhuneet raha-asioistamme hänen kuullen, mutta miehen sisko tiesi kertoa äitinsä käyneen verotoimistossa tarkistamassa asian :) Mukava eukko.
Ostin meille hiljattain auton, kun mieheni on kauempana töissä ja tarvitsee autoa. Olisi mieluummin pitänyt miehen ottaa autolaina ja ostaa auto sillätavoin kuin että minä olisin ostanut käteisellä halvan auton omiin nimiini, mieheni ei ole kuulema enää oikea mies kun ei saa edes autoa ostaa.. :)
Annan kaiken mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä maksaa kumpi milloinkin, koska ostokset maksetaan kuitenkin puoliksi kuun lopussa. Kuittiin vain merkitään kumpi maksoi ja jos toinen ostaa pelkästään itselleen jotain, niin jaotellaan ne erikseen kassalla.
Yleensä avovaimo maksaa, koska minä olen nopeampi pakkaamaan ja minun on helpompi nostella painavia pusseja.
Huhhuh..
Mikä tuossa on niin ihmeellistä? Yksinkertaista ja tasapuolista.
No eikö olisi yksinkertaisempaa käyttää yhteistä taloustiliä ja -korttia, kuin puljata kuittirumban kanssa ja miinustella sitten kuiteista kuukautissiteitä ja sukkapareja?
Ei toimi meillä. Minä maksan kaiken kortilla, mutta mies taas käteisellä. Pidän muutenkin kirjanpitoa kuluista, joten niiden jakaminen on yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Minun anoppi on järkyttynyt kun olen tehnyt pojastaan piian!! Rasittuu niin kovin kun joutuu puunaamaan kokoajan! Minulla on astma ja imuroin about joka päivä irtopölyt ja muutenkin ravistelen usein tekstiilit yms ulkona, ettei kotiin kerry pölyä. Anoppi aina korostaa että hänelläkin on astma, ja silti vähempi siivoaminen riittää. Heillä on mielestäni aina tosi likaista ja jalkoihin tarttuu pölyä ja karvoja aivan simona, vaikka heillä ei ole edes lemmikkejä. Saan heillä usein hengenahdistusta ja kuulemma se on korvien välissä. Miehellänikin oli lapsena "astma" joka loppui kun muutettiin yhteen ja hän alkoi "siivoamaan minun tahtiin". Hänellekkin sopii tämä siivoustyyli, että kerran päivässä imuroidaan pikaisesti pahimmat ja parikertaa viikossa sitten ihan nurkkia myöten perinpohjaisesti. En rehellisesti sanottuna usko, että anopillani on astmaa. Heillä on vain niin likaista.
Eniten häntä riepoo kun hänen esikoispoikansa joutuu siivoamaan, se on naisten puuhaa. Minä tienaan myös enemmän kuin mieheni, ja sekin on väärin. Emme ole koskaan puhuneet raha-asioistamme hänen kuullen, mutta miehen sisko tiesi kertoa äitinsä käyneen verotoimistossa tarkistamassa asian :) Mukava eukko.
Ostin meille hiljattain auton, kun mieheni on kauempana töissä ja tarvitsee autoa. Olisi mieluummin pitänyt miehen ottaa autolaina ja ostaa auto sillätavoin kuin että minä olisin ostanut käteisellä halvan auton omiin nimiini, mieheni ei ole kuulema enää oikea mies kun ei saa edes autoa ostaa.. :)
Annan kaiken mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Sen sijaan että kerran päivässä pölläytät imurilla kaikki pölyt ilmaan 12 tunniksi, voisit nihkeämopata lattiat kerran päivässä. Tuo jokapäivänen imurointi ei ole enää suositus astmaperheissä ilmaan lentävän pölyn takia.
Varasin hotellin 5 yöksi, summaksi tuli minun kuukausipalkkani bruttona.
Tämä aiheutti ilkeitä kommentteja. Maksan hotellin reissuineen kokonaan yksin, olen sitä varten säästänyt vuoden ja kyseinen reissu on yksi unelmistani, johon lasken jo päiviä. Silti se on kuulemma rahan haaskausta ja turhanpäiväistä luksusta, koska "miksi valita 5 tähden hotelli kun 3 tähden hotellit on ihan yhtä hyviä ja puolet halvempia".