"Miehesi maksaa aina kaupassa!" ja muut epämääräiset ja yllättävät valitukset, joita olette kuulleet.
Mieheni täti motkotti minulle isänpäivälounaalla, että hän on huomannut, että mieheni maksaa aina, olimmepa missä tahansa, vaikka mies on työtön ja minä tienaan paljon enemmän. Hyi minua! Todellisuudessa minulla ja miehelläni on yhteinen taloustili, johon kaikki rahamme menevät, ja molemmilla on tälle tilille kortti - on siis aivan yksi ja sama, kuka sen kortin käyttää lukijassa, kun kaikki on yhteistä. En kuitenkaan ollut ikinä ajatellut, että jonkun persettä voisi kutittaa se, että "mies maksaa", yleensä mies tosiaan maksaa käytännön syistä - minä yleensä pakkaan ostoksia tai huolehdin pikkulapsesta tms.
Toinen yllättävä valituksen aihe oli paasaus siitä, kun suvun kesämökillä miehen siskon kaveri näki, että minulla oli Tikin shampoota. Isot pullot shampoota+hoitoainetta maksoi 25 euroa yhteensä (sain äidiltä lahjaksi), joten ei se halvinta ainetta ole, mutta kokonsa vuoksi ei nyt ihan älyttömän kallista verrattuna muihin shampoisiin, joita meillä useimmiten on. Tämä nainen kuitenkin otti asiakseen paasata, miten törkeää on, että jotkut käyttävät pesuaineisiin tuollaisia summia, vaikka monet kitkuttelevat vaikka miten pienillä summilla. Hölmöimmäksi asian teki sen, että tämä nainen poltti askin päivässä, ja minusta taas se jos mikä on rahan tuhlausta typeryyksiin.
Mitä yllättäviä valituksen aiheita te olette joutuneet kuulemaan?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Yksi simppeli sukulaistäti valitteli miehelleni, kuinka häntä säälittää mieheni, kun minä väittelin tohtoriksi. Että kyllä miehen pitäisi olla koulutetumpi.
Mieheni (ateisti), joka on omalla alallaan erittäin menestynyt, mutta "vain" juristinperskeles, oli onneksi todennut varsin jumaliselle tädilleni, että eikö sanassakin sanota, että viisas vaimo on miehen pelastus.
Ei mitään hajua onko raamatussa mitään tuohon viittaavaa, mutta mieheni laski sen varaan, että ei kyllä ole tädilläkään. Heitto upposi ihan täysin kohteeseen.
:DDD
Ihana. Miehes on varmasti huipputyyppi. Ainakin aika sanavalmis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulen ihan liian usein, että mun mies ansaitsisi parempaa kuin minut.
Teen kaikki kotityöt, en nalkuta tai motkota, käyn kaupassa aina ja teen kaikki ruuat itse, hemmottelen miestä ja haluan et hänellä on mahdollisimman hyvä olla mun kanssani. Jaa, vai niin sitten...
Se, että olet kynnysmatto, ei tee sinusta hyvää puolisoa.
Hyvä puoliso on tasavertainen kumppani, jonka kanssa henkilökemiat ja kommunikaatio toimii, ei sellainen joka vain passaa ja palvelee. Näin ohiksena.
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta en nyt ymmärrä että miten hän on muka kynnysmatto?
Eihän tossa kerrottu minkälainen mies on puolisona ja mitä hän tekee?
Heillä voi myös kommunikaatio toimia erittäin hyvin.
Epämukava kirjoitti:
Se vasta on rasittavaa, kun pariskunta tulee kauppaan ja pistäävät tavarat puoliksi ja maksavat erikseen. Onko se niin tarkkaa? Maksakaa vuorotellen tai perustakaa yhteinen taloustili.
Mikä tuossa rasittaa, jos tavarat on valmiiksi eritelty hihnalle ja kapula on välissä? Sehän on sama kuin kaksi eri asiakasta. Ymmärrän ärsytyksen, jos kassalla aletaan jaotella sulle-mulle, eiku sittenkin sulle.
Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen, että kaikkeen turhaan sitä ihmisten mielenkiintoa riittääkin. On todella junttimaista arvostella kenenkään rahankäyttöä ja ostosten kalleutta, jos ko. henkilö ei pyydä arvostelijalta rahaa lainaan.
Äitini, enoni ja serkkuni jaksavat aina valittaa, että kävisit nyt sen koulun loppuun. Pääsin siis aikoinaan heti lukion jälkeen yliopistoon ja opiskelin siellä vuoden vain todetakseni, ettei ole yhtään minun juttuni. Pidin välivuoden, tein töitä ja vuotta myöhemmin pääsin opiskelemaan fysioterapeutiksi. Kävin koulun kunniallisesti ja olen ollut nyt alani töissä vuosia. Tämä on todellakin minun alani, jossa viihdyn, ja olen ollut valmistumisesta saakka täystyöllistetty. Yliopiston käyneiden sukulaisten mielestä en kuitenkaan ole käynyt mitään "oikeaa koulutusta" ja kutsuvat minua "jumppaohjaajaksi"...
Mutta joo, tietysti pitäisi käydä se melkein 10 vuotta sitten keskeytetty yliopistotutkinto loppuun, koska sehän on se ainoa kunniallinen koulutus, mitä on olemassa.
Meillä nainen maksaa kaiken, tosin olen vaan trophy mies ja naiseni on elättäjäni. Kyllä se on ihanaa kun nainen pitää huolta minusta ja ostaa minun proteiinipirtelöni
Tätini totesi mieheni valmistuttua oikeustieteellisestä, että kyllä ( kuollut) äitini olisi ollut minusta ylpeä, kun olen päässyt näin hyviin naimisiin. Minulla on itsellänikin maisterin tutkinto, mutta sitä ei ole koskaan noteerannut.
Vierailija kirjoitti:
"kyllä sun kelpaa, kun sulla on vaan yksi lapsi!" Olisin kyllä useamman halunnut, mutten saanut. Ensin tehdään liuta lapsia ja sitten tullaan mulle valittamaan, että ethän sä voi mistään mitään tietää, kun yhden lapsen kanssa on niin helppoa, kun harrastukset maksaa ja niihin pitää kuskata ja elämiseen menee enemmän rahaa kun on legioona ruokittavana... Meidän talous olisi kyllä sen toisenkin lapsen kestänyt ja syliinkin olis mahtunut, mutta hyvä että on edes tuo yksi.
Tämä! Tätä kuullaan usein, eikä kiinnosta niille kitisijöille avautua, että haaveltiin isosta perheestä. Onneksi meillä on edes tämä yksi.
Mieheni siskoa kovasti kaivelee kun veljensä joutuu imuroimaan meillä (yhteisessä kodissamme) joka päivä. Muistaa mainita tästä kauhistellen joka vierailulla. Sisko-kulta vaan ei tiedä, että veljensä ei ole koskenutkaan mm. pyykeihin tai pölyrättiin koko avioliittomme aikana. Tämä on meidän työnjako, joka sopii meille mainiosti, mutta valitettavasti sisko ei pääse asiasta yli milllää..
Mä en ole ottanut tippaakaan alkoholia elokuun jälkeen.
En oo siitä mitään numeroa tehnyt ja aikomus ei ole ruveta absolutistiksi.
Mutta jos tää asia tulee ilmi, niin kylläpä hiertää eräitä ihmisiä.
Yksikin kaveri suorastaan veetuilee kun mulle ei maistu, ja muistaa kyllä kysyä joka kerta kun nähdään tai soitellaan että, "ootko nyt ottanut ja milloin aiot ottaa"?
Tosi outoa ja suorastaan ärsyttävää!
Isoäitini kauhisteli "kuinkahan sinunkin tyttöparan käy, kun olet niin kiltti! joku ilkeä ja kamala mies ottaa vaimokseen"
Isoäidit :) En minä niin kiltti ole ollut koskaan ja sain paljon kiltimmän miehen kuin itse olen.
Vierailija kirjoitti:
Mies erosi kirkosta ja anopin mielestä se oli mun vika. Luulisi että tuntisi poikansa niin hyvin ettei se tuollaista päätöstä tuosta vaan tai kenenkään painostamana tekisi, ihan itse omilla aivoillaan ajatteli.
Mistä anoppi tietää, että poikansa erosi kirkosta? Ei sitä ole tapana lehdissä ilmoittaa..
Teen vuorotyötä ja opiskelen, mies tekee 8-16 työpäiviä. Oli takana viikko, että aikataulumme eivät kohdanneet lainkaan ja näimme vain nukkumaan mennessä. Puhuin kaverilleni, miten tuo viikko oli raskas ja olin tuntenut itseni sillä viikolla yksinäiseksikin.
Kaverini alkoi samaten ruotimaan parisuhdettamme, että selvästi menee huonosti ja meidän pitäisi nyt vain sovulla erota. Koetin selittää, että kyllä se elämä taas normalisoituu, kun ei ihan ristiin mene aikataulut, niin jää myös yhteistä aikaa ja ollaan taas tyytyväisiä. Eijeijei, kun te ette nyt vaan sovi yhteen ja romantiikka selvästi ihan kuollut ja huono suhde kokonaisuudessaan. Kysyin kaverilta, eikö hän muka ikinä koe huonoja päiviä parisuhteessa, ja vastaus oli: "Tietysti ja aika usein, mutta kun meillä on lapsia, niin sellaista se vain on. Aina ei voi olla kivaa, mutta kun toista rakastaa, niin ei sitä silloin hylkää".
Öööö niin no Einstein, enkös puhunut ihan samasta asiasta? En ilmeisesti, kun meidän suhde ei kuulemma voi mitenkään olla yhtä hyvä kuin heidän :D
Vierailija kirjoitti:
Isoäitini kauhisteli "kuinkahan sinunkin tyttöparan käy, kun olet niin kiltti! joku ilkeä ja kamala mies ottaa vaimokseen"
Isoäidit :) En minä niin kiltti ole ollut koskaan ja sain paljon kiltimmän miehen kuin itse olen.
<3 Aika ihana isoäiti.
Toteamus muuten kertoo aika paljon siitä ajasta, jolloin mummu on ollut nuori.
Kolmisen viikkoa sitten kävelytin pyörää kotiinpäin ajatuksissani ja kauniista päivästä nauttien kun naapurinrouva pyyhälsi pyörällään ohi ja huikkasi ettei pidä taluttaa suojatiellä, autoilijat muuten tottuu siihen eivätkä enää päästä ensin suojatien yli. Tällä tädillä on muutenkin tapana puuttua kaikkien asioihin. Milloin joku käyttää pyykkikonetta hänen mielestään liian usein kämpässään ja joku toinen laittoi jouluvalot liian aikaisin jne.
Kun erosin kirkosta, äitini kiekui kauhusta: "Mihinkäs päivähoitoon sinä tulevat lapsesi pistät?!".
Tai kun tuttavani erosi kirkosta, koska voi säästää rahaa ja se ei ollut hänestä itsestään mitenkään merkillistä. Minä olin eronnut ennen häntä ihan aatteen vuoksi (en usko jumaliin) ja hänestä se oli ollut naurettava syy.
Olin kaverillani kylässä, kun heidän ovelleen tuppasi naapurin rouva ja aloitti kaverini äidille seuraavan saarnan:
"Kuules Maija, kun minä kävin läpi noita roskiskatoksen pönttöjä, ja tunnistin että tämä lamppu on teiltä. Ihanko todella sinä tämän heität pois, niin nättikin vielä!". Kaverini äiti selitti, että lamppu on vanha, eikä ole toiminut enää vuosiin ja säröjä ja kolhujakin siinä on jo niin paljon. Naapuri jankkasi ja jankkasi ja lopulta päätti saarnansa näin: "Minä nyt kuitenkin jätän sen tähän teidän pihallenne, niin voitte rauhassa miettiä, mitä tälle lampulle haluatte tehdä!".
Mun äidillä on tapana huomautella siitä, että jokin sunnittelemani hankinta "ei ole enää muodissa".
Kun kerroin tarvitsevani tilavan laukun opintoja varten kirjoille ja läppärille, hän totesi useaan otteeseen, että eihän sellaiset isot laukut ole enää edes muodissa.
Varpaani paleltuivat eräänä talvena, jonka jälkeen ne ovat säännöllisesti alkaneet oireilla jo alkusyksystä. Mietin eräiden villavuoristen talvikenkien hankintaa, ja vastaukseksi sain kritiikkiä siitä, etteivät kyseiset kengät todellakaan ole enää muodikkaat.
Samoin suunnitellessani hankkivani erään valaisimen sain kuulla, kuinka epämuodikas se nykyään on ja sentyylisen sisustuksen aika on ohi.
Mutta äiti on silti ihana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<3 Aika ihana isoäiti.
Toteamus muuten kertoo aika paljon siitä ajasta, jolloin mummu on ollut nuori.
-Viisaus asuu vanhoissa naisissa. Minun mummoni on lähes satavuotias, pullea, hymyileväinen ja huumorintajuinen mutta edelleen tarvittaessa hyvin pahansisuinen akka. Mummo on tulisieluinen feministi, joka aikanaan tähdensi pikkutytöille (mahdollisimman pitkälle) kouluttautumisen ja työn tekemisen tärkeyttä että pärjää itsenäisesti. Mummon mielestä kenenkään naisen ei pidä jättäytyä miehen (eikä kenenkään muunkaan) varaan.
Sodan kokeneena hän on myös vakaumuksellinen pasifisti ja Lapin sodan evakkona sitä mieltä että sodan jaloista pakenevia ihmisiä pitää auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Epämukava kirjoitti:
Se vasta on rasittavaa, kun pariskunta tulee kauppaan ja pistäävät tavarat puoliksi ja maksavat erikseen. Onko se niin tarkkaa? Maksakaa vuorotellen tai perustakaa yhteinen taloustili.
Että mitä? Käydään poikaystävän kanssa usein yhdessä kaupassa koska hänellä auto ja minulla ei, ja pääsen siten markettiin jossa enemmän valikoimaa. Ostetaan ihan omiin kämppiimme omat ruoat, joista välillä ehkä kokataan yhdessä tai sitten ei, riippuen kyläileekö toinen. Minunko pitäisi alkaa maksaa ruokaa joka menee poikaystävän kämpille tai toisinpäin? Mikä järki siinä on? Hidastaako se olennaisesti kassajonoa kun kaksi ihmistä maksaa omat ostoksensa (jotka eivät yksinelävillä opiskelijoilla muutenkaan erityisen valtavat ole)?
Mistä teitä vatipäitä riittää? Miks jaksatte pahottaa mielenne aiheesta joka ei edes liity teihin? Sama kuin jos joku valittaisi jostain marsujen omistajista ja mä ottaisin nokkiini koska mun naapurin serkulla oli lapsena marsu jota kävin kerran katsomassa, henkilökohtainen loukkaus mua vastaan! Ja köyhänä opiskelijana mulla ei edes olis varaa siihen marsuin vaikka haluaisinkin.
Oltiin ystäväpariskunnan kanssa mökkeilemässä ja pariskunnan mies suuttui avovaimolleen, kun oltiin menossa saunomaan. Syy: Nainen oli ottanut miehelle väärän värisen pyyhkeen mukaan. Miekkonen suuttui tuosta niin paljon, että mökötti koko loppu illan omassa makuupussissaan.
He eivät muuten ole enää yhdessä.