Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Miehesi maksaa aina kaupassa!" ja muut epämääräiset ja yllättävät valitukset, joita olette kuulleet.

Vierailija
17.11.2016 |

Mieheni täti motkotti minulle isänpäivälounaalla, että hän on huomannut, että mieheni maksaa aina, olimmepa missä tahansa, vaikka mies on työtön ja minä tienaan paljon enemmän. Hyi minua! Todellisuudessa minulla ja miehelläni on yhteinen taloustili, johon kaikki rahamme menevät, ja molemmilla on tälle tilille kortti - on siis aivan yksi ja sama, kuka sen kortin käyttää lukijassa, kun kaikki on yhteistä. En kuitenkaan ollut ikinä ajatellut, että jonkun persettä voisi kutittaa se, että "mies maksaa", yleensä mies tosiaan maksaa käytännön syistä - minä yleensä pakkaan ostoksia tai huolehdin pikkulapsesta tms.

Toinen yllättävä valituksen aihe oli paasaus siitä, kun suvun kesämökillä miehen siskon kaveri näki, että minulla oli Tikin shampoota. Isot pullot shampoota+hoitoainetta maksoi 25 euroa yhteensä (sain äidiltä lahjaksi), joten ei se halvinta ainetta ole, mutta kokonsa vuoksi ei nyt ihan älyttömän kallista verrattuna muihin shampoisiin, joita meillä useimmiten on. Tämä nainen kuitenkin otti asiakseen paasata, miten törkeää on, että jotkut käyttävät pesuaineisiin tuollaisia summia, vaikka monet kitkuttelevat vaikka miten pienillä summilla. Hölmöimmäksi asian teki sen, että tämä nainen poltti askin päivässä, ja minusta taas se jos mikä on rahan tuhlausta typeryyksiin.

Mitä yllättäviä valituksen aiheita te olette joutuneet kuulemaan?

Kommentit (160)

Vierailija
21/160 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epämukava kirjoitti:

Se vasta on rasittavaa, kun pariskunta tulee kauppaan ja pistäävät tavarat puoliksi ja maksavat erikseen. Onko se niin tarkkaa? Maksakaa vuorotellen tai perustakaa yhteinen taloustili.

Että mitä? Käydään poikaystävän kanssa usein yhdessä kaupassa koska hänellä auto ja minulla ei, ja pääsen siten markettiin jossa enemmän valikoimaa. Ostetaan ihan omiin kämppiimme omat ruoat, joista välillä ehkä kokataan yhdessä tai sitten ei, riippuen kyläileekö toinen. Minunko pitäisi alkaa maksaa ruokaa joka menee poikaystävän kämpille tai toisinpäin? Mikä järki siinä on? Hidastaako se olennaisesti kassajonoa kun kaksi ihmistä maksaa omat ostoksensa (jotka eivät yksinelävillä opiskelijoilla muutenkaan erityisen valtavat ole)?

No teitä ei valtaosa pitäisikään pariskuntana. 

Vierailija
22/160 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän, että joku pariskunta haluaa ruokalaskunsa eritellä. Joku 50 kg nainen saattaa syödä 60 euron edestä kuukaudessa ja urheileva 100 kg äijä 600 €/kk sisäfileineen ja kaljoineen. Vaikka söisivät samaa ruokaa ja olisivat absolutisteja, niin hepun kulutus voi olla 4000 kcal ja naisen 1500.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/160 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämukava kirjoitti:

Se vasta on rasittavaa, kun pariskunta tulee kauppaan ja pistäävät tavarat puoliksi ja maksavat erikseen. Onko se niin tarkkaa? Maksakaa vuorotellen tai perustakaa yhteinen taloustili.

Mikä sua siinä rasittaa?

Vierailija
24/160 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole oikeastaan valitus, mutta ehkä sopii aiheeseen.

Mummoni joskus surkutteli kun "teillä ei siellä pääkaupunkiseudulla ole peltoa eikä metsää". Koko lapsuuteni kuitenkin asuin pellon ja metsän välissä ja ihan pääkaupunkiseudulla, ja toki paikka oli hänellekin tuttu. 

Viimeksi pari viikkoa sitten puhelimessa voivotteli kun ei siellä kaupungissa ole kunnon lumisia talviakaan. Ai ei vai? :D

Ihana mummo silti!

25/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kyllä koskaan valiteta mistään joutavasta. Sellaisen havainnon kyllä tein, että aika monessa kertomuksessa valittaja oli joko oma tai puolison sukulainen, ja minä en sukulaissuhteisiin tuhlaa aikaani. Aikuinen saa aika vapaasti valita seuransa, joten jos joku kommentoi toistuvasti asiattomuuksia, miksi roikottaa häntä elämässään?

Vierailija
26/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on valittanut viimeiset 10v. samasta asiasta. Joka kerta minut nähdessään tai soittaessaan hän käskee minun mennä töihin. Jos en paremmin tietäisi niin epäilisin että hän on näitä palstan feministisiä huutelijoita jotka määrittävät ihmisen arvon ansaittujen eurojen mukaan.

Miksi sitten en ole töissä? Olen sairas. Ensimmäiset viisi diagnoosia pokkasin jo ennen täysi-ikäistymistä. Puolet lisää on tullut. Harvassa on työpaikat jotka innoissaan ottaa ihmisen jolla on kuukaudessa parhaimmillaankin muutama päivä jolloin jaksaa tehdä edes jotakin. Kaikki voimat menee kivuista selviytymiseen ja lääkitysten kanssa rumppaamiseen. Äitini ei suostu millään hyväksymään että juuri hänen lapsensa on sairas. Hän kuvittelee että yhtenä aamuna herään iloisena, terveenä ja reippaana ja menen töihin.

Vierailija
27/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämukava kirjoitti:

Meidän ystäväpiirissä on pareja jotka vielä yli 20v yhdessäolon jälkeen tekevät näin, myös ravintoloissa. Tekisivät tuon splittauksen vasta kotona... noloa. He myös luettelevat kotinsa kalusteita tyyliin: mun sohva ja sun tv!

Meillä mies maksaa aina jos  ollaan yhdessä liikenteessä. Siis samalta tililtä kuin minäkin koska siihen on kaksi maksukorttia:D Kaikki on yhteistä.

Vierailija
28/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi simppeli sukulaistäti valitteli miehelleni, kuinka häntä säälittää mieheni, kun minä väittelin tohtoriksi. Että kyllä miehen pitäisi olla koulutetumpi.

Mieheni (ateisti), joka on omalla alallaan erittäin menestynyt, mutta "vain" juristinperskeles, oli onneksi todennut varsin jumaliselle tädilleni, että eikö sanassakin sanota, että viisas vaimo on miehen pelastus.

Ei mitään hajua onko raamatussa mitään tuohon viittaavaa, mutta mieheni laski sen varaan, että ei kyllä ole tädilläkään. Heitto upposi ihan täysin kohteeseen.

Vierailija
29/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi simppeli sukulaistäti valitteli miehelleni, kuinka häntä säälittää mieheni, kun minä väittelin tohtoriksi. Että kyllä miehen pitäisi olla koulutetumpi.

Mieheni (ateisti), joka on omalla alallaan erittäin menestynyt, mutta "vain" juristinperskeles, oli onneksi todennut varsin jumaliselle tädilleni, että eikö sanassakin sanota, että viisas vaimo on miehen pelastus.

Ei mitään hajua onko raamatussa mitään tuohon viittaavaa, mutta mieheni laski sen varaan, että ei kyllä ole tädilläkään. Heitto upposi ihan täysin kohteeseen.

Minun mieheni on tohtori, meidän suvun juoruakkojen mielestä minä en ole tarpeeksi koulutettu olemaan hänen puolisonsa :D

Vierailija
30/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan niin hävitty tämä taistelu, siskoseni :-) t. Se yksi tohtori

Minun mieheni on tohtori, meidän suvun juoruakkojen mielestä minä en ole tarpeeksi koulutettu olemaan hänen puolisonsa :D

Vierailija
31/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kyllä sun kelpaa, kun sulla on vaan yksi lapsi!" Olisin kyllä useamman halunnut, mutten saanut. Ensin tehdään liuta lapsia ja sitten tullaan mulle valittamaan, että ethän sä voi mistään mitään tietää, kun yhden lapsen kanssa on niin helppoa, kun harrastukset maksaa ja niihin pitää kuskata ja elämiseen menee enemmän rahaa kun on legioona ruokittavana... Meidän talous olisi kyllä sen toisenkin lapsen kestänyt ja syliinkin olis mahtunut, mutta hyvä että on edes tuo yksi.

Vierailija
32/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän, että joku pariskunta haluaa ruokalaskunsa eritellä. Joku 50 kg nainen saattaa syödä 60 euron edestä kuukaudessa ja urheileva 100 kg äijä 600 €/kk sisäfileineen ja kaljoineen. Vaikka söisivät samaa ruokaa ja olisivat absolutisteja, niin hepun kulutus voi olla 4000 kcal ja naisen 1500.

Ja naisen euro on vain kahdeksankymmentä senttiä. Silti miehen ruokamenot on kymmenkertaiset. Ei ole maailmassa tasa-arvoa ei.

Vierailija
33/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulen ihan liian usein, että mun mies ansaitsisi parempaa kuin minut.

Teen kaikki kotityöt, en nalkuta tai motkota, käyn kaupassa aina ja teen kaikki ruuat itse, hemmottelen miestä ja haluan et hänellä on mahdollisimman hyvä olla mun kanssani. Jaa, vai niin sitten...

Se, että olet kynnysmatto, ei tee sinusta hyvää puolisoa.

Hyvä puoliso on tasavertainen kumppani, jonka kanssa henkilökemiat ja kommunikaatio toimii, ei sellainen joka vain passaa ja palvelee. Näin ohiksena.

Vierailija
34/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään toisinaan ravintolassa niin, että minä maksan oman ja neljän lapsen syömiset ja mies omansa. Ihan naimisissa ollaan ja lapsetkin on yhteisiä. Siinä on varmaan tarjoilijoilla ihmettelemistä.

Vierailija
35/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehdään toisinaan ravintolassa niin, että minä maksan oman ja neljän lapsen syömiset ja mies omansa. Ihan naimisissa ollaan ja lapsetkin on yhteisiä. Siinä on varmaan tarjoilijoilla ihmettelemistä.

"Puistatuksia..."

Vierailija
36/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
37/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä tavaton, miksi ihmeessä toimit noin? Sen lisäksi, että tarjoilija joutuu erittelemään laskun, hän samalla kuvittelee, että olet jostain syystä ottanut exäsi tai jonkun satunnaisen hoidon mukaasi ravintolaan, kun et viitsi maksaa hänen ruokaansa. Joutaakin ihmetellä moista käytöstä.

Tiedoksi: Jos on tärkeää eritellä sun ja mun rahat noin räikeästi, sen voi tehdä jälkeenpäin, eli mies maksaa sulle oman osuutensa tilille tai käteisenä.

Vierailija
38/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä tavaton, miksi ihmeessä toimit noin? Sen lisäksi, että tarjoilija joutuu erittelemään laskun, hän samalla kuvittelee, että olet jostain syystä ottanut exäsi tai jonkun satunnaisen hoidon mukaasi ravintolaan, kun et viitsi maksaa hänen ruokaansa. Joutaakin ihmetellä moista käytöstä.

Tiedoksi: Jos on tärkeää eritellä sun ja mun rahat noin räikeästi, sen voi tehdä jälkeenpäin, eli mies maksaa sulle oman osuutensa tilille tai käteisenä.

En ole tuo ketä lainasit, mutta miksi helvetissä pitäisi miettiä mitä tarjoilija ajattelee? Tai kukaan muukaan perheen ulkopuolinen ihminen?

Vierailija
39/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä niiiin rasittavaa, kun joillekin on vain niin tärkeää, mikä se koulutustaso on. Ihan kuin joku pikkulasten kilpailu kuka on juristi, kuka tohtori tms. Ihmisen kanssa sitä suhteessa ollaan eikä jonkun tittelin.

Vierailija
40/160 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies erosi kirkosta ja anopin mielestä se oli mun vika. Luulisi että tuntisi poikansa niin hyvin ettei se tuollaista päätöstä tuosta vaan tai kenenkään painostamana tekisi, ihan itse omilla aivoillaan ajatteli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi