Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni ei saa kaverinsa luona koskaan mitään syötävää. Onko tällainen yleistäkin?

Vierailija
17.11.2016 |

Lapsi menee suoraan koulusta tuon kaverin luo (meiltä heille on yli 4 km) ja haen hänet kotiin kun pääsen töistä neljältä. Yleensä on ollut vähintään 5 h syömättä ja nälkä on tietysti kova. Itse en kehtaisi olla tarjoamatta mitään jos joku on meillä kylässä monta tuntia. Myös kyseiselle kaverille olen aina tarjonnut välipalaa, joskus ihan kunnon ruoankin jos on ollut pidempään meillä.

Kommentit (190)

Vierailija
1/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihejä? Tosin luulisi ettei kenenkään talous kaadu johonkin leipäpalaan.

Vierailija
2/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun velvollisuutesi on tehdä omalle lapsellesi eväät reppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siellä halutaan varmistaa, ettei lapsi jää "asumaan" ja perhe pääsee ajoissa viettämään omaa rauhallista koti-iltaa. Jos he alkaisivat tarjota lapsellesi ruoan, vierailut saattaisivat alkaa venymään ja vanumaan.

Vierailija
4/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinun velvollisuutesi on tehdä omalle lapsellesi eväät reppuun.

Toki tekisinkin mutta ei nämä kyläilyt ole välttämättä etukäteen sovittuja vaan saattavat sopia vasta koulupäivän aikana/jälkeen. Ihan uusi juttu kyllä tällainen ettei kylässä tarjota mitään, isompien lasten kohdalla en ole tallaiseen törmännyt. Ja ymmärtäisin jos olisi kyseessä naapurukset (lähekkäin asuvat) niin aina voisi käydä kotona syömässä.

ap

Vierailija
5/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siellä halutaan varmistaa, ettei lapsi jää "asumaan" ja perhe pääsee ajoissa viettämään omaa rauhallista koti-iltaa. Jos he alkaisivat tarjota lapsellesi ruoan, vierailut saattaisivat alkaa venymään ja vanumaan.

Kotiinhakuaika on heillä aina ollut tiedossa. Lapsi ei tosiaan kulje sieltä yksikseen kotiin.

ap

Vierailija
6/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö sinne joka päivä? Tuleeko kaveri teille yhtäusein? Toivottavasti et käytä kaveria iltapäiväkerhona.

Itse kyllä tarjoan välipalaa, mutta jokapäiväinen yksipuolinen kyläily on eriasia. Yleensä minusta on parempi, että jokainen menee omaan kotiinsa syömään ja tekemään läksyt ja sitten kerkeävät leikkiä. Meillä lapsella on yksi kaveri, jonka luona hän käy paljon useammin kuin kaveri meillä. Syynä on se, että kaveri ei saa kävellä yksin meille, mutta oma lapseni saa mennä kaverille. Kavrin vanhemmat ovat töissä eivätkä yleensä kerkeä tuomaan häntä tänne. Nolottaa kuitenkin, kun välillä lapsi pyörii siellä päivittäin. En todellakaan odota, että tarjoaisivat hänelle kokoajan ruokaa. Lapselle olen käskenyt tulemaan kotiin, jos tulee nälkä (ja tietty soitan ruoka-aikoina).

Vierailija
7/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä päästäisi lasta tuollaiseen paikkaan, ei vaikuta oikein tervetulleelta. 

Vierailija
8/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok.

Annat heidän lapselleen välipalaa sen takia että voisit osoittaa heille että ovat huonoja ihmisiä kun eivät ruoki omaa lastasi.

Vierailija
9/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko siellä edes aikuisia kotona? Monella on päivällinen vasta 18 tms. Ja lapset ottaa itse välipalaa.

Vierailija
10/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei ole aikuista tarjoamassa sitä välipalaa?

Vierailija
11/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kakara on ilmaisessa hoidossa "kaverilla" koulun jälkeen? Laita omat eväät mukaan tai anna taskurahaa, ei kaverin perheen homma ole jatkuvasti ruokkia yhtä ekstrasuuta.

Vierailija
12/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä edes vanhempia tuohon aikaan kotona vai ovatko lapset keskenään? 

Vierailija
13/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö sinne joka päivä? Tuleeko kaveri teille yhtäusein? Toivottavasti et käytä kaveria iltapäiväkerhona.

Itse kyllä tarjoan välipalaa, mutta jokapäiväinen yksipuolinen kyläily on eriasia. Yleensä minusta on parempi, että jokainen menee omaan kotiinsa syömään ja tekemään läksyt ja sitten kerkeävät leikkiä. Meillä lapsella on yksi kaveri, jonka luona hän käy paljon useammin kuin kaveri meillä. Syynä on se, että kaveri ei saa kävellä yksin meille, mutta oma lapseni saa mennä kaverille. Kavrin vanhemmat ovat töissä eivätkä yleensä kerkeä tuomaan häntä tänne. Nolottaa kuitenkin, kun välillä lapsi pyörii siellä päivittäin. En todellakaan odota, että tarjoaisivat hänelle kokoajan ruokaa. Lapselle olen käskenyt tulemaan kotiin, jos tulee nälkä (ja tietty soitan ruoka-aikoina).

Vuorotellen kyläilevät ja tosiaan ongelma on se että välimatkaa on 4,5 km joten ei voi toimia noin että kävisi ensin koulun jälkeen kotona ja kyläilisi vasta sitten. Nyt kun tuo kuvio on selvinnyt niin varmaan jatkossa tehdään niin että kutsutaan ko. kaveria etupäässä meille. Huono olokin siinä tulee kun on pitkään syömättä.

ap

Vierailija
14/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt luin tota päiväkotiketjua, niin voisin kuvitella että moni ei tarjoa välipalaa tai lämmintä ruokaa vieraalle lapselle.

Meillä saa!

Vierailija
15/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hieman outoa, mutta näin se joskus menee.

Meidän lapset käy neljän viiden kaverin tykönä ja muissa paitsi yhdessä tarjotaan milloin nyt mitäkin. Meillä lasten kaverille ja jos useampia niin kaikille tarjotaan ruokaa tai mitä nyt sitten ollaan syömässä, kaikki ei edes halua välttämättä lounasta (viikonloppuisin) tai päivällistä, niin hedelmiä ja voileipää saavat halutessaan.

Vierailija
16/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivatko lapset keskenään kyläilystä ja kysytäänkö myös isäntäperheen vanhemmilta?

Vierailija
17/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kakara on ilmaisessa hoidossa "kaverilla" koulun jälkeen? Laita omat eväät mukaan tai anna taskurahaa, ei kaverin perheen homma ole jatkuvasti ruokkia yhtä ekstrasuuta.

Yhtä usein (vuoroviikoin) vierailevat toistensa luona,  lapseni käy siis siellä ehkä n. kerran kahdessa viikossa. Minä olen kyllä ruokkinut heidän lastaan monet kerrat, enkä ole ajatellut että siihen kauheasti kustannuksia menisi.

ap

Vierailija
18/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti siis lapsesi ystävä ei ole teillä vuoroin vieraissa vaan lapsesi useimmiten heillä? Eli käytät siis ystäväsuhdetta iltapäivä hoitona? Kaipa viet heidänkin lastaan joskus jonnekin ja korvaat sen avun mitä antavat sinulle?

Vierailija
19/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivatko lapset keskenään kyläilystä ja kysytäänkö myös isäntäperheen vanhemmilta?

Aina on vanhemmilta varmistettu että kyläily sopii.

ap

Vierailija
20/190 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siellä ei ole vanhempia kotona tarjoamassa välipalaa ja lapsi ei itse ymmärrä vieraalleen tarjota? Me asumme koulun vieressä ja aika usein on joku kaveri koulun jälkeen kylässä. Omani olen ohjeistanut tarjoamaan välipalaa myös kaverille. Laittaisin sinuna varuilta vaikka banaanin reppuun joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi