Muita "hoikkia" laihduttajia / kiinteyttäjiä? Kun läheiset ei ymmärrä
Olen 165 cm pitkä ja 54 kg painava 25-vuotias nainen ja yritän pudottaa painoa viitisen kiloa tästä. Tiedän, ettei ole ylipainoa, mutta haluan rasvan ja selluliitin pois takapuolesta ja reisistä, näkyy tietyissä asennoissa ja valaistuksessa. Lisäksi haluan linjakkaamman hahmon, ettei reidet ja peppu "pullota" kuten nyt. Päivittäin näen kadulla terveen näköisiä itseäni hoikempia inspiraationaisia joten tiedän, ettei tavoite ole älytön. Kesällä etenkin pääsee tarkkailemaan kanssasiskoja sortseissa ja kyllä on todella paljon itseäni linjakkaampia naisia jotka eivät takuulla ole anorektisia.
Ongelma minulla onkin poikaystävä ja kaverit... he eivät ollenkaan hyväksy tätä projektia ja väittävät että sairastun anoreksiaan... hohhoijakkaa! Olen täysin terve! En jaksa sitä että minulle suututaan suorastaan jos edes mainitsen jotain painoon liittyvää tai en suostu ottamaan kahvilassa kakkua. Kyseessähän on minun kehoni! En itse valittaisi kenekään toisen painosta, oli sitten laiha tai lihava... joten miksi se, että "hoikka" vielä keventää, on jotenkin kauhea asia? Aina on kuittailtava, jos otan ruokaa vähän pienemmän annoksen jne. tai jos otan baarissa sen kossuvissyn enkä siideriä...
Jos täällä on muita "hoikkia" laihduttajia, oletteko kokeneet samanlaisia asenteita? Miten hoidatte ruokailutilanteet seurassa tyylikkäästi ja ilman poruja muilta? En haluaisi alkaa kokonaan vältellä seurassa ruokailua, vaikka asia rassaa tällä hetkellä isosti... Ja jos on jotain hyviä vinkkejä kevennykseen ilman näännytystä, otan mielelläni vastaan! :)
Kommentit (23)
Juu! Olen n. 170 / 54 ja kyllä kesää ennen taas pitää pari kiloa tiputtaa. Olen tosi sirorakenteinen ja jokainen ylimääräinen kilo menee aivan vääriin paikkoihin, kuten jenkkakahvat. Joten toki vaatteet päällä näytä hoikalta, mutta muutoin kyllä huomaa, että kiinteytettävää olisi. Nyt kun säätkin on mitä on, niin mielipuuhani: lenkkeily, on vähän vähäisempää..
Ei viitsi ääneen huudella tällaisia juttuja.
Yksi sana ja se on spinning. Sillä saa nätit ja kiinteät jalat.
Luultavasti ne linjakkaammat kanssasisaret painavat suhteessa enemmän ja liikkuvat enemmän kuin sinä. Ei se paino vaan koostumus... hohoijakkaa.
Ite olen vaan todennut painoa uteleville+mäkättäjille, ettei se kuulu muille mitä omalle kropalleni teen/en tee. Painokaan ei kuulu muille, kun sitä kysytään. :D
Noh, sinun ei olisi kannattanut kertoa projektistasi ollenkaan vaan juurikin ottaa vähemmän ruokaa tyylillä "mulla ei oo niin nälkä nytten" tai "siideri saa mut turvonneeksi". Okei myönnetään että tommonen ns. salailu on vähän syömishäiriömäistä käytöstä, mutta en jaksanut just kuunnella mitään "ei sun tarvitse laihduttaa, oot just hyvä tommosena" -soopaa kun tasan tarkkaan tiesin että kun saan ne viis kiloa pois olen täysin tyytyväinen kroppaani. Nyt kun kilot on poissa tulee vaan positiivisia kommentteja tyyliin "näytätpä jotenkin hehkeältä, ootko hoikistunut" jne. Ärsyttävää kyllä, että normaalipainoiset ei normaalipainon sisällä saisi tehdä mitää lystää. Sano vaikka että oot hurahtanut fitnekseen se ei tänä päivänä ole niin kummallista.
Sama! Ja aina samat kommentit "ei sun tartte! Oot ihan hyvä jo noin! Ota kakkua!" Jeesus. Minä HALUAN. Sitten puhutaan seläntakana. Yks tuttu alkoi kerran levittämään juttua että mulla on anoreksia kun en syönyt kahvitauolla pullaa.. Itse hän toki oli lihava, joten ilmeisesti muidenkin olisi pitänyt olla.
Etkö ole 49 kg painoisena alipainoinen?
Joo, sun ei olisi pitänyt mainita tosta projektista. Muistelen kun painoin 60kg/160cm ja ilmoitin että nyt alan laihikselle, hirveästi kommentteja tuli kommentteja miten oon just sopiva ja älä laihduta, vaikka olin jo pulska ja onneton painossani.
No sanot niille läskeille että lakkaa inisemästä!
Niin kuin joku sanoikin, ei se paino vaan koostumus. Ei kannata olla liian laiha, koska se ei näytä hyvältä eikä ole tervettä, kiinteä voi kuitenkin olla vaikka painaisi vähän enemmän. Ja täällä saman kanssa painitaan, olen normaalipainoinen hoikahko ihminen ja aina saan kuulla miksi treenaan jne. kun en ole läski..
Mä laihduttelen normaalipainon sisällä, mutta mua taas ärsytti, ettei poikaystävä sanonut yhtään poikkipuolista sanaa. Oli ihan ok sen kanssa. Toisaalta olen tyytyväinen, että saan tehdä mitä lystään, mutta toisaalta tuli olo, että olenko hänen mielestään nyt liian pulska. :P
Finderella kirjoitti:
Juu! Olen n. 170 / 54 ja kyllä kesää ennen taas pitää pari kiloa tiputtaa. Olen tosi sirorakenteinen ja jokainen ylimääräinen kilo menee aivan vääriin paikkoihin, kuten jenkkakahvat. Joten toki vaatteet päällä näytä hoikalta, mutta muutoin kyllä huomaa, että kiinteytettävää olisi. Nyt kun säätkin on mitä on, niin mielipuuhani: lenkkeily, on vähän vähäisempää..
Ei viitsi ääneen huudella tällaisia juttuja.
Alipainoinen joka laihduttaa
Vierailija kirjoitti:
Mä laihduttelen normaalipainon sisällä, mutta mua taas ärsytti, ettei poikaystävä sanonut yhtään poikkipuolista sanaa. Oli ihan ok sen kanssa. Toisaalta olen tyytyväinen, että saan tehdä mitä lystään, mutta toisaalta tuli olo, että olenko hänen mielestään nyt liian pulska. :P
Ja olen siis 167 cm ja sanoin, että tavoittelen 45 kiloa. En tiedä pääsenkö sinne koskaan, mutta yrittää voin, kunhan terveenä säilyn.
Omat laihikseni ovat aina epäonnistuneet, mutta yritystä taas päällä... 160/55 ja paljon tyytyväisempi olen n. 50-kiloisena. Kauneimmillani kroppa mielestäni kun painoin 48-49kg ja silloin sain myös eniten kehuja, lihastakin oli jonkin verran koska harrastin raskasta urheilua paljon. Olen päärynänmallinen joten rasva kertyy alakroppaan ja näyttää hemmetin rumalta, ylä- ja alakroppa eriparia. Jos olen laihiksen aloittamisesta kellekään maininnut, niin saan osakseni lähinnä vittuilua, joten pidän nykyään pienempää suuta. Etenkin kun laihikset menee usein mönkään niin vähän noloahan se on :D
Mulla oli tuon ikäisenä jo oikeitakin ongelmia.
Ala harrastamaan enemmän liikuntaa. Salilla isoilla painoilla ja siihen päälle aerobista. Samahan se on itsensä kuihduttaa vaikka 10 kg kevyemmäksi mutta ei sun keho silti näytä yhtään hyvältä jos vain tuijotat numeroita. Ei sillä ole mitään väliä paljon painaa jos kroppa on kunnossa LIIKUNNAN avulla.
Nyt vähän semmoista fuck you asennetta kehiin :)
Vierailija kirjoitti:
Ala harrastamaan enemmän liikuntaa. Salilla isoilla painoilla ja siihen päälle aerobista. Samahan se on itsensä kuihduttaa vaikka 10 kg kevyemmäksi mutta ei sun keho silti näytä yhtään hyvältä jos vain tuijotat numeroita. Ei sillä ole mitään väliä paljon painaa jos kroppa on kunnossa LIIKUNNAN avulla.
Mä näytän nyt sitä fuck you -asennetta ja sanon, että mä en yhtään jaksa näitä salihulluja. Mä en halua lihaksikas tai "vahvannäköinen". Haluan olla siro ja hoikka. Jossain keskustelussa joku linkitti jotain randomkuntoilijanaisia, jotka ei näyttäneet "skrodeilta" ja kyllä ne vaan näytti.
Moi! Anteeksi kun vastailen nyt vasta, olin kokkaamassa uskokaa tai älkää...
Moni kommentoi kehon koostumusta. Mulla on itse asiassa ihan ok:sti lihasta, harrastan liikuntaa 3krt viikossa niin että tulee hiki ja lihaksissa tuntuu. Mutta niiden lihasten lisäksi on sitä rasvaa alavartalossa... eli haluaisin saada ne vielä paremmin esiin poistamalla ison osan rasvasta! Maha ei ole ongelma, lihakset näkyy, mutta takapuoli ja ne reidet... argh.
Siinä tuleekin haaste, olen kyllä huomannut että jos treenipäivänä ei syö tarpeeksi, tulee huono olo treeneissä. Siksi tää tasapainoilu onkin haastavaa. Jos näivettäisin itseäni vaan kotona maaten ei tarvitsis niin paljon huolehtia syönkö tarpeeksi :D
Tuo alipainoisuus sitten... tietenkin jos olisin 49 kiloisena huonovointinen niin antaisin tulla vähän lisää painoa. En siis halua voida huonosti! En vaan itse usko sokeaan painoindeksin tuijotteluun...
Erityiskiitos spinning-vinkistä!
-Ap
Eikö ketään...? :-/ Pitäiskö vaan vaihtaa poikakaveria ja kavereita, jos muilla ei oo kokemuksia tällaisesta huomauttelusta... :P Noo, vitsi...
-Ap