Muita "hoikkia" laihduttajia / kiinteyttäjiä? Kun läheiset ei ymmärrä
Olen 165 cm pitkä ja 54 kg painava 25-vuotias nainen ja yritän pudottaa painoa viitisen kiloa tästä. Tiedän, ettei ole ylipainoa, mutta haluan rasvan ja selluliitin pois takapuolesta ja reisistä, näkyy tietyissä asennoissa ja valaistuksessa. Lisäksi haluan linjakkaamman hahmon, ettei reidet ja peppu "pullota" kuten nyt. Päivittäin näen kadulla terveen näköisiä itseäni hoikempia inspiraationaisia joten tiedän, ettei tavoite ole älytön. Kesällä etenkin pääsee tarkkailemaan kanssasiskoja sortseissa ja kyllä on todella paljon itseäni linjakkaampia naisia jotka eivät takuulla ole anorektisia.
Ongelma minulla onkin poikaystävä ja kaverit... he eivät ollenkaan hyväksy tätä projektia ja väittävät että sairastun anoreksiaan... hohhoijakkaa! Olen täysin terve! En jaksa sitä että minulle suututaan suorastaan jos edes mainitsen jotain painoon liittyvää tai en suostu ottamaan kahvilassa kakkua. Kyseessähän on minun kehoni! En itse valittaisi kenekään toisen painosta, oli sitten laiha tai lihava... joten miksi se, että "hoikka" vielä keventää, on jotenkin kauhea asia? Aina on kuittailtava, jos otan ruokaa vähän pienemmän annoksen jne. tai jos otan baarissa sen kossuvissyn enkä siideriä...
Jos täällä on muita "hoikkia" laihduttajia, oletteko kokeneet samanlaisia asenteita? Miten hoidatte ruokailutilanteet seurassa tyylikkäästi ja ilman poruja muilta? En haluaisi alkaa kokonaan vältellä seurassa ruokailua, vaikka asia rassaa tällä hetkellä isosti... Ja jos on jotain hyviä vinkkejä kevennykseen ilman näännytystä, otan mielelläni vastaan! :)
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan ohuet narukädet, kapeat jalat, rintoja ei oo koskaan ollutkaan, kapea lantio MUTTA jenkkakahvat ja paksu vyötärö, johon kaikki massa kerääntyy! Haluaisin laihtua 2-4 kiloa, että mulla olis sopusuhtainen vartalo = joka paikasta hoikka.
Vaikeaa vaan, kun lähipiirissä kaikki muut vetää aina kylpyammeellisen ruokaa. Heti jos kieltäydyn sim ihan vaan suklaapalasta, alkaa kuittaily "onko sulla muka joku anoreksia".
Suututtaa.
Joo.. :/ se on jännä, miten toisen ahmimisesta tai ylensyömisestä ei missään nimessä saa sanoa mitään tai on kusipää, mutta jos hoikka ihminen syö niukasti tai terveellisesti siitä on täysi oikeus kuittailla mielin määrin... ymmärränhän mä sen tavallaan koska ylipainoiset ovat kulttuurisesti altavastaajina. Siksi hoikilla on vähän samanlainen taakka kuin valkoisilla miehillä tavallaan... valkoisen miehen taakka & hoikan naisen taakka? :D Ei ole vara valittaa kun on etuoikeutettu...
Joka tapauksessa olis ihan hirmu kivaa jos kaikki saisivat päättää omista syömisistä ja laihduttamisistaan niin kauan kuin ei ole kyse sairaudesta... jos ajattelenkin, että heittäisin pyöreälle kaverille tämän santsatessa juustokakkua, että "onko sulla muka joku ahmimishäiriö", niin mikä paskamyrsky siitä syntyisikään, aiai... tietenkään en siis koskaan sanoisi noin!
Mulla on ihan ohuet narukädet, kapeat jalat, rintoja ei oo koskaan ollutkaan, kapea lantio MUTTA jenkkakahvat ja paksu vyötärö, johon kaikki massa kerääntyy! Haluaisin laihtua 2-4 kiloa, että mulla olis sopusuhtainen vartalo = joka paikasta hoikka.
Vaikeaa vaan, kun lähipiirissä kaikki muut vetää aina kylpyammeellisen ruokaa. Heti jos kieltäydyn sim ihan vaan suklaapalasta, alkaa kuittaily "onko sulla muka joku anoreksia".
Suututtaa.