Voiko naisen painosta huomauttaa, tai sanoa, että tykkää kiinteästä vartalosta, ilman että....
Kommentit (135)
Floor jansen on monen unelma. Tosiasiassa on tasapaksu nainen, joka vain karismallaan on haluttava. Moni luikku poikanainen on lihava miesystävien mielestä.
Eihän siitä arpia jää jos läpsäytät toimiston siivoojatyttöä persiille tai kommentoit epäasiallisesti, mutta se on silti väärin ja loukkaa silti hänen fyysistä/seksuaalista/kehollista koskemattomuuttaan. Sama periaate täytyy huomioida tässä. Kaikki riippuu siitä onko sinulla toisen osapuolen lupa koskemiseen tai kommentointiin. Avioliitto, avoliitto tai seurustelusuhde ei anna automaattista lupaa.
Oma keho on oma valinta. Toisen ihmisen määräysvalta ei ulotu toisen kehoon vain siksi että kyseisen kehon seksikkyys vaikuttaa hänen orgasmeihinsa koska oikeus ruumiilliseen koskemattomuuteen sisältää muutakin kuin vain sen että ihmistä ei fyysisesti kosketa ilman lupaa. Oikeus ruumiilliseen koskemattomuuteen menee myös suhteen pelastamisen edelle, joten jos sinulla on mitään epäilyksiä ettei kumppanisi antaisi sinulle lupaa kommentoida kehoaan, älä tee sitä.
Jos sanot kumppanillesi että hän on lihonut vaikka tiedät sen satuttavan tai loukkaavan häntä ja olevan hänen itse määrittelmänsä mukavuusrajan ulkopuolella, on tilanne aivan sama kuin jos työntäisit sormet nukkuvan vaimon vaginaan koska kummassakin mennään rytisten yli henkilön itsensä määrittämien rajojen kuinka paljon saat puuttua hänen kehoonsa ja milloin. Suhde saattaa selvitä hyvällä lykyllä mutta kumppanisi ei varmasti unohda loukkausta tai tunne oloaan enää turvalliseksi lähelläsi koska olet jo kerran puuttunut hänen kehoonsa ilman lupaa. Kummassakin sivuutetaan toisen oma määräysvalta ja päätetään hänen puolestaan missä rajat kulkevat. Vaikka vaatimukset olisivat kohtuullisiakin (saan koskea vaimooni joskus, vaimo pitää huolta ulkonäöstään, saan seksiä joskus) niin niiden saavuttamiseksi EI SAA ylittää mitään toisen ihmisen oman kehonsa suojaksi asettamaa rajaa eikä loukata hänen koskemattomuuttaan fyysisesti tai verbaalisesti. Avioliitto, avoliitto tai seurustelusuhde ei anna noihin tekoihin oikeutta.
Kyllä, kumppanisi paino on hänen oma valintansa, toisin kuin peniksen koko mutta se ei tarkoita että asiat eroavat millään tavalla koska kummassakin kommentoinnissa oleellista on se että kunnioitetaan toisen ihmisen omaa fyysistä tilaa ja kehoa muillakin tasoilla kuin sillä että käsiä ei läntätä vaimon persuuksille silloin kun hän ei sitä halua - hänen eikä sinun määrittelemillä säännöillä.
Kun lukee näitä kommentteja, tulee lähinnä mieleen että mikälli seurustelukumppanilla alkaa paino nousta siitä ei missään nimessä pidä sanoa tai mainita, vaikka suhde olisi kestänyt kuinka kauan välittämättä mistään tunteista, yhteisestä tulevaisuudesta tai mistään muustakaan, pitäisi vain sanoa suhde suoraan irti selittämättä mitään, koska muutenhan toinen voisi loukkaatua jos kuulisi toisen rehellisen mielipiteen hänen viimeaikaisesta elämäntapamuutoksistaan. Painon pudottaminen on ehkä kuukauden kestävä hieman aktiivisempi ja enemmän kehoon huomiota kiinnittävä aika (toki myös tämän ajanjakson jälkeenkin voi kiinnittää hieman enemmän huomiota elämäntapoihin ellei halua tuhota terveyttään), jonka kuka tahansa voi tehdä sekä itsensä, että kumppaninsa puolesta (aina paino-ongelmista kärsivä henkilö ei välttämättä edes itse tajua tilannetta ennen kun se on karannut jo pahasti käsistä), ja mikälli suhteessa ei voi olla sen vertaa rehellisyyttä, että asiasta voisi sanoa ja puhua suoraan on suhde todella aivan samantekevä eikä siihen ainakaan tässä tilanteessa todellakaan kannata panostaa. Mutta tottakai silti ulosantiin kannattaa panostaa ja tuoda asia ilmi ilman että loukkaa toisen osapuolen tunteita, silti rehellisyys suhteessa on mielestäni paljon tärkeämpää kuin välinpitämättömyys.
Ottamatta enempää kantaa aloitukseen, niin näemmä kolahti moniin kun noin negatiivisia kommentteja. Laihdutus ei vie aikaa, tahdonvoimaa se kyllä tarvitsee jonkun verran. Liikuntaa kun ei ole pakko harrastaa laihtuakseen, syömällä se onnistuu. Joten turha vedota kiireeseen. Toki kiire tekee sitä, että ei ehdi syömään tasaisin väliajoin ja nälkäisenä sitä syö helposti mitä vaan. Sekin hoituu tahdonvoimalla. Jos ei kuitenkaan ole halua laihtua niin sitten ei laihduta, ei se ole keneltäkään muulta pois. Tekosyitä on kuitenkin turha keksiä, kuinka on niin vaikeaa ja perheestäkin pitää pitää huolta plaaplaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisystävälle, jonka kans oltu 7vuotta yhdes. En tykkää kun painoa tullut vuoden aikana. Ap.
Jätä se sika
Totta kai saa ja pitääkin sanoa vaimolle / miehelle jos ulkonäkö alkaa rapista. Sehän on välittämistä. Ei se kroppa pysy kuosissa ikuisuuksia ilman treenaamista ja terveellistä ruokavaliota. Itse sitä ei aina huomaa. Kiva jos mies sanoo että " kulta , nyt on tullut sen verran kiloja että sun hieno vartalo on menossa huonoon suuntaa, lähdetäänkö yhdessä lenkille", tms.
Ei kai vartalon itsemääräämisoikeus ole sitä että saa läskistyä ja haista pahalle ilman että toisen rakkaus ei siitä saa "vähentyä". Rakastaa voi tietty kyllä mutta tietynlainen läheisyys voi vähentyä.
On se puolisonkin velvollisuus näyttää toisen silmissä vanhetuessaankin hyvältä.
Olen 48 v vaimo jolle mies huomautti kertyvistä kiloista ja juurikasvusta: RYHDISTÄYDYIN. Ja nuorenin 10 vuotta.
ei repsahdeta liian aikaisin, jos koskaan. kirjoitti:
Totta kai saa ja pitääkin sanoa vaimolle / miehelle jos ulkonäkö alkaa rapista. Sehän on välittämistä. Ei se kroppa pysy kuosissa ikuisuuksia ilman treenaamista ja terveellistä ruokavaliota. Itse sitä ei aina huomaa. Kiva jos mies sanoo että " kulta , nyt on tullut sen verran kiloja että sun hieno vartalo on menossa huonoon suuntaa, lähdetäänkö yhdessä lenkille", tms.
Ei kai vartalon itsemääräämisoikeus ole sitä että saa läskistyä ja haista pahalle ilman että toisen rakkaus ei siitä saa "vähentyä". Rakastaa voi tietty kyllä mutta tietynlainen läheisyys voi vähentyä.
On se puolisonkin velvollisuus näyttää toisen silmissä vanhetuessaankin hyvältä.
Olen 48 v vaimo jolle mies huomautti kertyvistä kiloista ja juurikasvusta: RYHDISTÄYDYIN. Ja nuorenin 10 vuotta.
En sanonutkaan ettei rakkaus saa vähentyä, alleviivasin sitä että rakkauden vähentyminen ei saa johtaa siihen että toisen ihmisen itse oman kehonsa suhteen asettamia rajoja sanallisesti tai fyysisesti väheksytään ja rikotaan. Mikäli miehesi/naisesi tietää että tämä on sinulle ok, ja tietää millä tavalla sallit asian ilmaistavan, itsemääräämisoikeuttasi ja koskemattomuuttasi ei ole rikottu alunperinkään joten et voi verrata sitä tilanteeseen jossa tällaista kontekstia ei ole. On aivan eri asia puuttua toisen kehoon hänen sallimallaan tavalla kuin puuttua siihen vaikka tietää tai epäilee että toinen loukkaantuu eikä halua sinun puuttumistasi. Suhteen pelastaminen ei oikeuta mitä tahansa, fyysinen puuttuminen toisen tahdon vastaisesti on yksi niistä asioista joita se ei oikeuta.
Vierailija kirjoitti:
Naisystävälle, jonka kans oltu 7vuotta yhdes. En tykkää kun painoa tullut vuoden aikana. Ap.
No, paljonko naisystäväsi nyt painaa ja mikä on pituus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko miehelle sanoa, että tykkää isosta peniksestä? Siis selvästi isommasta kuin hänellä on.
Ihan muuten vaan, ajattelin että olis kiva jakaa tällainen mielipide. Sanoa vaikka, että "ihan kivaltahan se tuommoinen pikkuinenkin tuntuu, vaikka olen paljon isompiin tottunut".
Totuus taisi satuttaa vai miksi ihmeessä sulle tuli mieleen verrata ylipainoa/laihaläskiä peniksen kokoon? Kai sä ymmärrät itsekin, että kroppaa voi muokata just sellaiseksi kuin itse haluaa mutta penis on mikä on eikä se siitä muuksi muutu vaikka tahtoisi mitä.
Jotenkin lapsellista.
N40
Sinäpä sen sanoit "kroppaa voi muokata just sellaiseksi kuin itse haluaa". Tässä on nyt vaan se ikävä homma, että ap haluaa muokata toisen kroppaa, ei omaansa.
Käyttäjä3197 kirjoitti:
En sanonutkaan ettei rakkaus saa vähentyä, alleviivasin sitä että rakkauden vähentyminen ei saa johtaa siihen että toisen ihmisen itse oman kehonsa suhteen asettamia rajoja sanallisesti tai fyysisesti väheksytään ja rikotaan. Mikäli miehesi/naisesi tietää että tämä on sinulle ok, ja tietää millä tavalla sallit asian ilmaistavan, itsemääräämisoikeuttasi ja koskemattomuuttasi ei ole rikottu alunperinkään joten et voi verrata sitä tilanteeseen jossa tällaista kontekstia ei ole. On aivan eri asia puuttua toisen kehoon hänen sallimallaan tavalla kuin puuttua siihen vaikka tietää tai epäilee että toinen loukkaantuu eikä halua sinun puuttumistasi. Suhteen pelastaminen ei oikeuta mitä tahansa, fyysinen puuttuminen toisen tahdon vastaisesti on yksi niistä asioista joita se ei oikeuta.
Voi Jee...s mitä hurskastelua.
Nyt ei puhuta raiskauksesta tai väkivallasta. Nyt puhutaan saako vaimolle/miehelle SANOA jos elopainoa on kertynyt niin paljon ettei se enää miellytä puolison silmää. Sehän on jo terveydenhoitoa, välittämistä jos pitää kunnostaan huolta eikä voi siitä loukkaantua.
Sama jos ei saa sanoa "vaikka tietää tai epäilee että toinen loukkaantuu eikä halua sinun puuttumistasi" että hän haisee HIELLE tai ei PESE alapäätään. Joku loukkaantuu siitäkin että sanoo että HENKI HAISEE.
Onko tuokin "toisen ihmisen itse oman kehonsa suhteen asettamia rajoja sanallisesti tai fyysisesti" väheksymistä ja rikkomista.
Hello, kaikki ei aina huomaa että kilot karttuu/henki haisee tms.
On reilua puolison ottaa se puheeksi. Onhan heillä "Liitto", "YYA-sopimus". Jos ei ole niin parisuhde voi todella huonosti.
Työnnä kontekstisi omien läskiesi väliin. Taisi kalikka kalahtaa?
ei repsahdeta vaikka se on helppoa kirjoitti:
Käyttäjä3197 kirjoitti:
Voi Jee...s mitä hurskastelua.
Nyt ei puhuta raiskauksesta tai väkivallasta. Nyt puhutaan saako vaimolle/miehelle SANOA jos elopainoa on kertynyt niin paljon ettei se enää miellytä puolison silmää. Sehän on jo terveydenhoitoa, välittämistä jos pitää kunnostaan huolta eikä voi siitä loukkaantua.
Sama jos ei saa sanoa "vaikka tietää tai epäilee että toinen loukkaantuu eikä halua sinun puuttumistasi" että hän haisee HIELLE tai ei PESE alapäätään. Joku loukkaantuu siitäkin että sanoo että HENKI HAISEE.
Onko tuokin "toisen ihmisen itse oman kehonsa suhteen asettamia rajoja sanallisesti tai fyysisesti" väheksymistä ja rikkomista.
Hello, kaikki ei aina huomaa että kilot karttuu/henki haisee tms.
On reilua puolison ottaa se puheeksi. Onhan heillä "Liitto", "YYA-sopimus". Jos ei ole niin parisuhde voi todella huonosti.
Työnnä kontekstisi omien läskiesi väliin. Taisi kalikka kalahtaa?
Ei kalahtanut, ja kyllä sekin että hengen haisemisesta yms saa huomauttaa perustuu olettamukseen että kohde sallii sen ja sitäkin joutuu mielestäni pyytämään anteeksi jos tulee virhearvio, eikä tieten tahtoen toista loukata. Tuntemattomien kanssa voi perustua myös fyysiseen tilaan, nimittäin siihen missä yhden ihmisen fyysinen vaihtuu toisen fyysiseen tilaan eli missä kohti oikeus haista pahalta muuttuu oikeuteen laittaa muidenkin hengitysilma haisemaan pahalta. Tällöin toisen ihmisen kehoon puuttuminen on samalla tasolla kuin se että läimäyttää ei-toivotun käden omalta takapuoleltaan pois.
Millä perusteella kyse ei ole väkivallasta? Olisi hauska kuulla miten määrittelet seksuaalisen väkivallan jos "kykenemättömyys kunnioittaa toisen ihmisen omaa fyysistä tilaa hänen itsensä asettamilla säännöillä verbaalisesti tai muuten" ei kelpaa? Taidat kuulua niihin joista siivojatytön ahterista huomauttelu ja rivojen huutelu ei ole seksuaalista väkivaltaa, minusta kyllä on. Raiskaus se ei ole mutta tekeekö se siitä mielestäsi harmitonta pikku kiusantekoa johon ukot joskus sortuvat? Kun kerran muiden kehoon saa näköjään mielestäsi puuttua vasten heidän tahtoaan kunhan se vain on sanallista eikä täytä raiskauksen kriteeristöä niin et varmaan joko näe tuossa mitään ongelmaa tai sitten tiedät että se on väärin koska on opetettu muttet ole ajatellut liiemmin miksi. Oliskohan itselläsi kalahtanut se paljon puhuttu kalikka jos olet paljonkin soveltanut käytäntöön tuota "enhän mä sitä lyönyt tai raiskannut" filosofiaasi.
YYA-sopimus voi hyvin olla tuota siellä sinun avioliitossasi mutta ei se tarkoita että kaikki ihmiset haluavat samanlaisen liiton kuin sinä tahdot. Pidä heitä miten onnettomina hyvänsä mutta kellään ei ole velvollisuutta suostua yhtään enempään avoimuuteen tai asioihin joita he eivät halua vain koska naapurinkin avioliitossa tehdään niin. Jos joku ei halua miehen kommentteja läskeihinsä koska se sattuu, tai miehen penistä ahteriinsa koska se sattuu, niin se on heidän asiansa ja vain hullu tulee sanomaan että riko nyt sitä puolisosi tilaa jotta saatte avoimuutta suhteeseen. Ei tarvitse olla itse ylipainoinen että tuon ymmärtää. Jos he jakavat oman tilansa vapaaehtoisesti, toki se on kunnioitettavaa mutta toisen rajojen ylittämisessä tahallaan ja väkisin ei ole kyse mistään aviollisesta jakamisesta joka lisää läheisyyttä.
Sitten ei kannata mennä naimisiin ja jakaa yhteisiä tiloja ja koko elämää jos ei kestä jos puoliso huomauttaa epähygeniasta, haisevasta hengityksestä tai kertyvistä läskeitä. Kandee asua ihan yksin ja käyttää koko tila ihan itse. Nyt ei puhuta naapurin tontille rakentamisesta. =) tai naapurin rouvan ulkonäön arvostelemisesta.
Nyt puhutaan edelleen voiko huomauttaa omalle puolisolle ylipainosta. Ei siitä työntääkö penistä ahteriin lupaa kysymättä. Tai huomautteleeko siivoojatytön ahterista. Tai rivojen huutelusta. Pysy hyvänen aika asiassa vaikka hienoja lauseita osaatkin rakentaa.
Oma mieheni toivoo että me voimme pelailla tennistä ja patikoida, matkustaa ym silloinkin kun ollaan yli 70 (jos muuten terveyttä riittää) Tonnikeijun kanssa se ei reippasti onnistu. Siksi pidän itsestäni huolta jotta mieheni ei tarvi harmitella ettemme pysty yhdessä harrastamaan. Niin myös hänkin.
On se nyt perkele jos ei aviopuolisot pysty keskenään keskustelemaan toiveistaan ja ajatuksistaan ilman että siitä tehdään joku yksilönvapaushaistajalihoaniinpaljonkuin tykkää-lain rikkomishärdelli.
Kyllä minä sanon miehelleni että "sun sukkamehut taitaa haista" JOS NE HAISEE kun katotaan yhdessä telkkaa ilman että mies nostaa siitä jonkin älämölön vapaudesta olla fyysisesti sellainen kuin haluaa.
Miten voi tulla virhearvio jos huomauttaa puolison hengen haisemisesta? JOS se haisee niin haisee. Jos ei niin ei.
Kiitos meitä oman persoonan omaavien puolustajia. Minä en ole suostunut sheivaamaan vanhemmmiten sääriäni koska karvankasvuni on niiin runsasta ja inhoan sitä sänkeä. Sama bikinirajan kanssa. Kainalokarvoja ajan kesäisin. Tiedän että vanhemmiten huulikarvat kasvavat pidemmiksi. mutta opetan ukkoni sietämään niitäkin. Kyllä rakkaus kantaa. Miksi rakkaus siiitä vähenisi että luonnolliset karvat kasvavat. Ei toista saa kahlita.
Voi jeesus. lukekaa aloittaja kirjoitukset. pinggottavat vatteet...