Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei muut joulukortti-intoilijat! Tehdään joulukorttiaiheinen ketju!

Vierailija
16.11.2016 |

Minkälaisia kortteja lähetätte ja haluaisitte itse saada? Onko hyviä ideoita valmiista korteista, joissa olisi jotain erityistä?

Itse olen jonkun verran taiteillut omia kortteja, piirtämällä jouluaiheisia kuvia, varsinaista askartelua ei ole tullut tehtyä, mutta josko saisi vinkkiä siihenkin?

Oma lempparipaikka valmiille korteille on ehdottomasti tämä:

http://www.luonnonperintosaatio.fi/fi/joulukortit

Pyy ja punatulkku erityisen jouluisia, ja menee vielä rahat toiminnan hyväksi. Tykkään itse luontoaiheisista korteista erityisen paljon, vaikka tietysti kaikkien korttien saaminen on ihanaa!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punatulkut on kuin jouluomenia <3

Vierailija
2/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään niistä, joissa on yksinäinen tonttu touhuamassa, en muista kuvittajaa.

Jotenkin rauhallisen tunnelmallisia kortteja. Aina pitää käydä hipelöimässä niitä korttiständillä kun ovat myynnissä.

Marjaliisa Pitkärannan kortit ovat myös nostalgisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei olekaan näkynyt niitä ketjuja, joissa haukutaan joulukortit, joita koristaa lähettäjän lapset tai vaikka koirat :-D

Vierailija
4/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä ap! En ole tajunnut että tuollaisistakin paikoista voi ostaa joulukortteja. Itsekin tykkään rauhallisista ja luontoteemaisista korteista. Värikkäät ja blingiä täynnä olevat kortit ei ole minun makuuni vaikka kaikenlaisia kortteja on toki kiva saada.

Vierailija
5/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, ei nyt tätä ketjua ainakaan sille haukkumiselle! Millonkas ne kortit pitikään viimeistään taas saada postiin ja voiko siihen postiin edes enää luottaa sen päivämäärän kanssa?

Vierailija
6/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kortti jossa tyyppi nuolee rekkamiehen läskiä, karvaista, hikistä ja likaista persettä tonttuhattu päässä! Rekkamies vain virnistää ja näyttää peukkua.

Siihen vaan sitten teksti: "KARVASTA JOULUA!"

Vierailija
7/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanut kaikille ahneille sukulaisille tuolta ap:n paikasta lahjakortin, joilla saa palan metsää. 5 euron summa on yleensä mennyt Pirkanmaalle, kun siinä on kaunein kortti

http://www.luonnonperintosaatio.fi/fi/lahjoita/lahjakortit

Siinähän taas kiukustuvat kun ei "rikas" sukulainen osta heille roskaa....

Vierailija
8/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askartelen joulukortit itse, pitäisikin taas aloittaa urakka. Aiemmin naureskelin korteille joissa omien lasten kuva, mutta kuinkas sitten kävikään... lapsia syntyi, ja koristavat korttejani :) en tosin edelleenkään ymmärrä pelkästään valokuvia joissa vain teksti, askartelen edelleen kortit mutta kuvana käytän jouluaiheista kuvaa lapsista.

Vierailija
9/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sivustoja, josta saisi inspiraatiota itse tehtyihin kortteihin?

Vierailija
10/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Askartelen joulukortit itse, pitäisikin taas aloittaa urakka. Aiemmin naureskelin korteille joissa omien lasten kuva, mutta kuinkas sitten kävikään... lapsia syntyi, ja koristavat korttejani :) en tosin edelleenkään ymmärrä pelkästään valokuvia joissa vain teksti, askartelen edelleen kortit mutta kuvana käytän jouluaiheista kuvaa lapsista.

Voi ei... Luulisi, että juuri tuossa tilanteessa ymmärtäisi, että omat hormonit puhuu eikä kukaan muu ole saanut niistä annosta ja ei siksi ymmärrä, mitä jouluista jossain räkäpetterissä on x(

Vierailija
11/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa liittyä facebookissa Sydämeeni joulun teen-ryhmään. Sieltä saa ihania vinkkejä ja inspiraatiota. Ketään ei lyödä lyttyyn.

Vierailija
12/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole facebookissa :/

Vierailija
13/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei... Luulisi, että juuri tuossa tilanteessa ymmärtäisi, että omat hormonit puhuu eikä kukaan muu ole saanut niistä annosta ja ei siksi ymmärrä, mitä jouluista jossain räkäpetterissä on x(

Aina ihmettelen näitä jotka saa suunnilleen joulunsa pilalle toisten joulukorteista :D

Vierailija
14/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ostin joulukortit museokaupasta: ohut vanerilevy, jossa irrotettava kuusi, jalusta ja eläinhahmo. Saaja voi koota osat asetelmaksi ja myös halutessaan esimerkiksi maalata ne. Nyt vasta huomasin, että samoja kortteja saa myös nettikaupasta:

http://www.gepetto.fi/tuote-osasto/postikortit/vanerikortit/

Vierailija
15/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän n. 5 kpl joulukorttia vuosittain (muut joulutervehdykset menee s-postilla). Ostan kortit jo edellisvuoden joulualesta ulosheittohintaan. En ole ronkeli, kun saa halavalla, otetaan mitä on.

Vierailija
16/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain sivustoja, josta saisi inspiraatiota itse tehtyihin kortteihin?

Itse olen löytänyt pinterestistä paljon kivoja ideoita.

Vierailija
17/32 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään tuli se massapostituskuori postin mukana. mikä sen idea edes on o___O ?

Vierailija
18/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idea on ymmärtääkseni se, että voit kirjoittaa kortit vaikka jo tänään ja posti toimittaa ne vastaanottajille jouluksi; näin ei tarvitse tuskailla korttien kanssa kiireisimpään joulunalusaikaan eikä muistella, milloin olikaan viimeinen lähetyspäivä. Joka vuosi ajattelen, että onpa aika karmeaa jos joku laittaa kortit matkaan marraskuussa ja sitten kuolee ennen joulua...

Vierailija
19/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi olen lähettänyt sukulaisille ja muille kortin. Yhteensä n.25 korttia. Niitä on kiva lähettää ja varsinkin saada. Tänä vuonna taitaa jäädä lähettämättä :( pelkät postimerkit maksaa tänä vuonna 0.90€.

Vierailija
20/32 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idea on myös se, että kun postittaa kortit siinä kuoressa niin voi ostaa joulupostimerkkejä, jotka on 90 snt kappale. Normaali ykkösluokan merkki maksaa 1,10€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi