Lämpöä ja hengitysvaikeuksia.
Hei!
Olen nuori perusterve nainen, urheilen noin 5-6 kertaa viikossa ja syön terveellisesti.
Muutama päivä takaperin minulle tuli tavallinen flunssa, oireena kurkkukipu ja tukkoinen nenä. Myöhemmin nousi myös 38 asteen kuume. Kun kuume oli puhjennut niin samana yönä heräsin hengitysvaikeuksiin, jotka ilmenivät hengen "pihisynä" varsinki maaten ollessa. Hengitysvaikeudet ovat nyt pahentuneet huomattavasti päivän sisällä, mutta kurkku ei ole kipeä eikä nenä enää tukossa. Kuumekkin on laskenut jo 37 asteeseen. Ainoa oire on siis ahtaan tuntoinen kurkku. Olen kokeillut höyryhengitystä ja muita henkeä avaavia lääkkeitä, mutta ne eivät juurikaan tehoa. En saa siis keuhkojani vedettyä kunnolla täyteen. Tässä nyt vaan mietin, että pitääkö se lähteä yksityiselle vajaa 100e maksamaan jostain minkä ehkä voisi kotona parin päivän levolla hoitaa. Kokemuksia tai neuvoja? Ps. Päivistykseen en mene istumaan moneksi tunniksi kuulemaan epävarmoja vastauksia.
Kommentit (7)
Soita päivystykseen ja kerro sama sinne. Kyllä ne kertovat onko syytä hakeutua heti hoitoon.
Tälläisiä perus apteekista saatavia lääkkeitä ilman reseptiä, yskänlääkettä ja muuta.
Oletko käyttänyt ventolinea? Sitä varmasti tarvisit. Minä lähtisin lääkäriin jos minulla ei olisi sitä kotona tai jos olisikin, mutta jos hoitajan neuvoma maksimiannos ei olisi tehonnut.
Infektioastmalta kuulostaa. Mikä on avaavan lääkkeesi nimi? Viittaatko aavaavaan astmalääkkeeseen vai tukkoisen nenän avaavaan lääkkeeseen? Jälkimmäinen ei auta keuhkoihin kuten avaava astmalääke. Sinuna menisin yksityiselle, jotta saat kunnon lääkkeet heti.
Kiitos vastauksista!
Tarkoitan siis näillä lääkkeillä tälläisia nenäsumutteita ja yskänlääkettä.
Pitänee varmaan siis lääkäriin hakeutua huomenissa.
AP
Mihin sä käytät niitä avaavia lääkkeitä, siis mihin sulle niitä on määrätty?