Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan kaupungin asunnon pääkaupunkiseudulta???

Vierailija
15.11.2016 |

Nyt kaikki kikkakolmoset jakoon. Olen jonottanut kiireellisimmässänluikassa ties kuinka kauan ja uusinut hakemukseni vaadittavin ajoin mutta mitään ei ole tarjottu. Samalla toiset niitä asuntoja saa. Miksen minä.

Olen sinkku, korkeakoulutettu, työelämän ulkopuolella, sairaseläkkeellä, lapseton, pulassa pienten tulojeni kanssa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut nyt?Hae myös viereisistä kaupungeista ja kaikki alueet.

Vierailija
2/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa lapsi niin saat. Ei sinne sinkut pääse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamalla vastaan mistä tahansa päin helsinkiä. Pienimmistä asunnoista on suurin puute. Kodittomuus edistää myös kämpän saamista. 

Vierailija
4/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asut nyt?Hae myös viereisistä kaupungeista ja kaikki alueet.

On haettu naapurikaupungit ja kaikki alueet, ei vaan mitään tulosta.

Vierailija
5/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hakemukset myös Espooseen ja Vantaalle?

Vierailija
6/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hakemukset myös Espooseen ja Vantaalle?

Asun Espoossa nytkin. Espoosta hain ensin, sitten Helsingistä ja Vantaalta.

Vierailija
7/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa lapsi niin saat. Ei sinne sinkut pääse

Pitäisi parantumattomasti sairaan ihmisen ruveta lisääntymään saadakseen kaupungin asunnon?

Selvästi vakavat sairaudet ja köyhyys ei asunnonsaamiseen riitä...

Ap

Vierailija
8/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä vaan paksuksi. Muuten voit olla aika heikoilla.

Vierailija
9/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko kaupungin asunnoissa vain yh-äitejä lapsineen sekä perheitä? Onko koskaan kukaan sinkkumies saanut kämppää? (Itse olen siis nainen, mutta jos paksuksi hankkiutuminen on ainoa keino, on miehillä aika mahdotonta?)

Ap

Vierailija
10/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään.

Vierailija
11/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpapeliä se on.

Vierailija
12/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työtön, niin eihän sillä ole väliä? Saat kuitenkin maksettua korkeamman vuokran asumistuella ja toimeentulotuella.

Vierailija
13/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta nyt hyvä ihminen pääkaupunkiseudulta pois niin saat kohtuuhintaisen asunnon.ihan minne päin Suomea tai sitten vaikka Espanjaan.Halvemmaksi tulee varmasti kuin pääkaupunkiseudulla asuminen.

Vierailija
14/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Kaupungin asunnot on jaettu mamuille ja suomalaiset jotka olisivat muuttaneet työn perässä pk seudulle jäivät ilman.

Vierailija
15/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain sinkkuna 12v sitten. Olin, ja olen edelleen lapseton.

Olin tuolloin yksityisellä vuokralla. Vuokranantaja oli niin vainoharhainen, että teki kanssani aina vain vuodeksi kerrallaan määräaikaisen sopimuksen. Eli kaupungille toimittamissani papereissa näkyi että mulla on häätö tulossa.

Mä sain kantakaupungista asunnon kun pystyin vetoamaan vuorotyöhön ja hankaliin liikenneyhteyksiin.

Vaihdoin vuosi sitten isompaan, edelliseen asuntooni muutti vuosi sitten n. 30v nainen koiran kanssa, ei lapsia.

Eli sinkutkin saa kaupungin asunnon, en tiedä miten ja millä logiikalla nykyään.

Tässä vain mun kokemus. Lottovoiton sain kyllä asunnon muodossa.

Vierailija
16/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuulleeni, että 90-luvulla tätä keinoa käytettiin. Eli raskaaksi ja sitten abortti kun asunto saatiin. Olisi mielenkiintoista tietää moniko tätä todellisuudessa käytti. Vai oliko vain urbaanilegenda.

Vierailija
17/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain sinkkuna 12v sitten. Olin, ja olen edelleen lapseton.

Olin tuolloin yksityisellä vuokralla. Vuokranantaja oli niin vainoharhainen, että teki kanssani aina vain vuodeksi kerrallaan määräaikaisen sopimuksen. Eli kaupungille toimittamissani papereissa näkyi että mulla on häätö tulossa.

Mä sain kantakaupungista asunnon kun pystyin vetoamaan vuorotyöhön ja hankaliin liikenneyhteyksiin.

Vaihdoin vuosi sitten isompaan, edelliseen asuntooni muutti vuosi sitten n. 30v nainen koiran kanssa, ei lapsia.

Eli sinkutkin saa kaupungin asunnon, en tiedä miten ja millä logiikalla nykyään.

Tässä vain mun kokemus. Lottovoiton sain kyllä asunnon muodossa.

Vierailija
18/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asunnon pitää olla pk-seudulla jos et käy töissä siellä? Yhtä hyvin voisit asua ympäryskunnissa, niistä voisi saada paremmin asuntoja.

Vierailija
19/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemällä päiväkotiin töihin. Niillä on työsuhdeasuntoina kaupungin kämppiä.

Vierailija
20/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kikkoja en osaa jaella, mutta itse sain reilu vuosi sitten yksiön Vantaalta. Olen 3-kymppinen sinkkunainen, vakituisessa pienipalkkaisessa kokopäivä työssä. Jonossa olin alle puoli vuotta. Eron takia tarvitsin asuntoa, ei ollut varaa jäädä edelliseen yksinään. Olin hetken asunnottomana ja asuin kaverillani. Luulisin ton asunnottomuuden olleen tärkeä tekijä. Eli ehkä kannattaa koittaa jos mahdollista asua jonkun luona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi