Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin yhteishakuun pitää hakea? Siis lukioon?

Vierailija
15.11.2016 |

Yritän täällä miettiä miten saisin seiskalle menevän ja lukion ekalle menevän samaan kouluun? Seiska pääsykoe on tammikuussa ja muistaakseni huhtikuun alussa pitää vahvistaa se paikka. Milloin lukiovalinnat pitää tehdä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen lukiolaisen pitää mennä samaan kouluun? Kyllähän nyt lukiolainen huolehtii kulkemisen itse. Yhteishaku on joskus maaliskuussa ja tulokset tulevat kesäkuussa.

Vierailija
2/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen lukiolaisen pitää mennä samaan kouluun? Kyllähän nyt lukiolainen huolehtii kulkemisen itse. Yhteishaku on joskus maaliskuussa ja tulokset tulevat kesäkuussa.

No kun eivät ole koskaan olleet samassa koulussa. Ja onhan se turvallisempaa kulkea yhdessä. Ei tuo rautatieaseman seutukaan yksinään maailman mukavin ole. Huumekauppaa ja mamuja. Milloin maaliskuussa se jättöpäivä on? Seiskan tulokset tulee yleensä noin puolivälissä maaliskuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiovalinnat tehdään vasta päättötodistuksen perusteella, eli kesäkuussa. Yhteishaku toki jo keväällä.

Vierailija
4/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiovalinnat tehdään vasta päättötodistuksen perusteella, eli kesäkuussa. Yhteishaku toki jo keväällä.

Kyllä minä sen tiedän. Kysyinkö sitä? Nuoren keskiarvo on 9,5 joten hän pääsee kyllä varsin varmasti mihin haluaa. Kysyin sitä yhteishaun hakuaikataulua.

Vierailija
5/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaisen päivän pituudet vaihtelevat suuresti. Vaikka lapsesi olisivat samassa koulussa, niin he tuskin pystyvät kulkemaan yhdessä useammin kuin 1-2 kertaa viikossa.

Vierailija
6/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiolaisen päivän pituudet vaihtelevat suuresti. Vaikka lapsesi olisivat samassa koulussa, niin he tuskin pystyvät kulkemaan yhdessä useammin kuin 1-2 kertaa viikossa.

En kyl kysynyt tätäkään...

Vierailija
7/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun eivät ole koskaan olleet samassa koulussa. Ja onhan se turvallisempaa kulkea yhdessä. Ei tuo rautatieaseman seutukaan yksinään maailman mukavin ole. Huumekauppaa ja mamuja. Milloin maaliskuussa se jättöpäivä on? Seiskan tulokset tulee yleensä noin puolivälissä maaliskuuta.

Huutonaurua

Vierailija
8/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishaku on keväällä ja pääsykokeet myös. Noissa pääsykokeissa voi olla paljonkin vaihtelua, voi olla jo tammikuuussa tai sitten huhtikuussa. Yhteisvalinnan tulokset tulee vasta kesäkuun puolivälin paikkeilla, mutta jo ennen yhteishakua voi olla paikka jossain lukiossa, joka ei ole yhteishaun piirissä. Omalle nuorelle kävi hassusti, että sai varmistettua itselleen paikan kolmeen eri lukioon ja sai sitten valita, minne menee.

Vierailija
9/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua

Miksi naurat?

Vierailija
10/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishaku 2. asteen opintoihin päättyy 14.3.2017

Vierailija
11/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteishaku on keväällä ja pääsykokeet myös. Noissa pääsykokeissa voi olla paljonkin vaihtelua, voi olla jo tammikuuussa tai sitten huhtikuussa. Yhteisvalinnan tulokset tulee vasta kesäkuun puolivälin paikkeilla, mutta jo ennen yhteishakua voi olla paikka jossain lukiossa, joka ei ole yhteishaun piirissä. Omalle nuorelle kävi hassusti, että sai varmistettua itselleen paikan kolmeen eri lukioon ja sai sitten valita, minne menee.

Kysyin että milloin se yhteishakulomake pitää jättää. En kysynyt mitään tästä muusta...

Vierailija
12/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kysynyt, mutta kyllä minä kovasti ihmettelen sitä, miksi noin hyvä oppilas ei saa valita lukiota itse, vaan painostat häntä samaan kouluun nuoremman sisaruksen kanssa. Varsinkin, kun useimmissa pääkaupunkiseudun parhaista lukioista ei ole yläkoulua samassa.

Äiti, jonka lapsista kaksi on jo käynyt lukion ja kolmas on parhaillaan lukiossa.

Vierailija
13/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kysynyt, mutta kyllä minä kovasti ihmettelen sitä, miksi noin hyvä oppilas ei saa valita lukiota itse, vaan painostat häntä samaan kouluun nuoremman sisaruksen kanssa. Varsinkin, kun useimmissa pääkaupunkiseudun parhaista lukioista ei ole yläkoulua samassa.

Äiti, jonka lapsista kaksi on jo käynyt lukion ja kolmas on parhaillaan lukiossa.

En ole painostanut häntä yhtään mihinkään. Myös se nuorempi on huippuhyvä koulussa joten tarkoitus on saada molemmat huippukouluun. He itse haluaisivat samaan kouluun.

Vierailija
14/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ap tarvitse edes tietää, nuori hoitaa sen homman itse netissä. Eikä ne lapset mene aina sinne kouluun, mihin äiti kuvittelee. Itsekin luulottelin, että oma lapsi jatkaisi hyvässä keskustalukiossa, mutta karkasi sitten maaseudulle erikoislukioon.

Vierailija
15/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole painostanut häntä yhtään mihinkään. Myös se nuorempi on huippuhyvä koulussa joten tarkoitus on saada molemmat huippukouluun. He itse haluaisivat samaan kouluun.

Pääkaupunkiseudun huippulukiot ovat Ressu ja Etelä-Tapiola, eikä niissä ole kummassakaan yläkoulua. SYK on kolmas, mutta sinne ei voi pyrkiä 7. luokalle. Ihmettelen kovasti, mikä on se huippukoulu, johon kuvittelet saavasi molemmat lapsesi.

Oletan sinun olevan pääkaupunkiseudulta, kun kerran olit huolissasi rautatieaseman turvallisuudesta.

Vierailija
16/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää vastata vain siihen mitä kysytään? Miksi ollaan ylimielisiä, jos yrittää keskustella asiasta laajemmin, vaikka se menisikin varsinaisen kysymyksen ulkopuolelle? Miksi pitää syyttää ja tuomita kysymyksen perusteella?

Vierailija
17/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä varalta, että ap:llä on asiasta väärinkäsitys: Ressun lukio ja Ressun peruskoulu ovat kaksi täysin eri koulua, joilla ei ole muuta yhteistä kuin nimen alkuosa.

Vierailija
18/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää vastata vain siihen mitä kysytään? Miksi ollaan ylimielisiä, jos yrittää keskustella asiasta laajemmin, vaikka se menisikin varsinaisen kysymyksen ulkopuolelle? Miksi pitää syyttää ja tuomita kysymyksen perusteella?

No miksi ihmeessä kukaan ei voi kertoa sitä itse vastausta? Kaikki jankkaa jotain ihan epäolennaista. Onko se lomakkeen jättöpäivä ennen kuin seiskan pääsykokeisen tulokset Helsingissä tulee?

Ap

Vierailija
19/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltä varalta, että ap:llä on asiasta väärinkäsitys: Ressun lukio ja Ressun peruskoulu ovat kaksi täysin eri koulua, joilla ei ole muuta yhteistä kuin nimen alkuosa.

Ap vastaa varmasti kohta, ettei kysynyt tätäkään.

Vierailija
20/25 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kvg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi