Mikä on yleensä PÄÄSYY, miksi 34 v kaunis, akteeminen, pk-seutulainen nainen "ei löydä sopivaa miestä"??
Tunnustan, että mietin aviomieheni eksää. Hän on todella kaunis, nyt jo 45 v. Kansainvälinen, kielitaitoinen, hyvässä työssä, kohtelias, sivistynyt.
Ennen miestäni hän oli vuosikausia sinkku. Oli jo luopunut miehen etsimisestä. Kävi sen verran baareissa, että tapasi mieheni. Kuuden vuoden jälkeen heitti miehen pihalle. Nyt on taas ollut viimeiset kuusi vuotta sinkkuna.
Eroon oli syynsä, joita en yksilöi tässä. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä viisi vuotta ja voin sanoa, että unelmamies. Helppo, keskustelutaitoinen, ei haasta riitaa. Mies ei koskaan olisi ottanut pirttihirmua eikä draamaqueenia, eli ei se nainen voi sellainenkaan olla. Siksi ihmettelen...
Kommentit (144)
Keskittyy niin vahvasti uraansa, että muut tulevat prioriteettilistalla kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanokaa minulle missä on tuon ikäinen pk-seudulla asuva vapaa, raitis, rehellinen, kunnollinen mies, joka haluaa vakiintua, osaa kohdella naista hyvin, on lapseton, ei tupakoi, haluaa lapsia eikä ole rasisti tai sovinisti. En ole tavannut vielä :( .
Jos olet itse 34+ tai vanhempi eikä eronnut mies, jolla on lapsia, sinulle kelpaa, valinnanvara jää pieneksi. Joudut valitsemaan niiden miesten joukosta, joilla on syystä tai toisesta ollut ongelmia löytää naista tai jotka eivät halua sitoutua.
"Osaa kohdella naista hyvin" karkottaa myös kunnollisia miehiä. Aloin heti miettiä, onko exät pahoinpidelleet sinua vai haluatko vapaaeläjä prinsessaksi. Ei varmaankaan kumpaakaan, mutta fraasi herättää epäilyksen.
Hmm. En tietystikään mihinkään deitti-ilmoon laittaisi tuota fraasia, mutta tänne laitoin koska ajattelin että kanssasisaret ymmärtävät sen merkityksen. Tarkoitin että on kohtelias, ystävällinen, ottaa naisensa huomioon päätöksissään, pitää kiinni sovitusta jne.
Vierailija kirjoitti:
Keskittyy niin vahvasti uraansa, että muut tulevat prioriteettilistalla kaukana.
Tämä voi olla. Mutta siksi tuollainen haluaakin samanhenkisen miehen.
Yksinkertaista: on vaan sen verran itsekäs, omahyväinen ja naiivi, että sitoutuu vain jos saa toisesta jotain hyötyä itselleen. Ei tuollaisia naisia kukaan oikeasti edes kaipaa parisuhteeseen, rypekööt vaan omassa erinomaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväpiirissäni olen huomannut, että osalla on liian epärealistiset kriteerit varteenotettavalle kumppanille. Enkä tarkoita tällä sitä, että miehen pitäisi olla uskomattoman komea, rikas ja älykäs, vaan sitä, että "samanhenkisyyden" tavoittelussa mennään liian pitkälle. Miehellä pitäisi olla täysin samanlainen arvomaailma, samanlaiset harrastukset, samanlainen elämäntyyli, samanlainen luonne, samanlainen perhetausta jne. Mielellään samalta tai läheltä liippaavalta alalta. Ei riitä, jos miehen kanssa huumorintaju natsaa ja yhdessä on mukavaa, vaan kaikki erilaisuus nähdään uhkana. Osalla tämä johtuu siitä, että omia valintoja pidetään niin paljon parempana kuin muiden ihmisten valintoja. Osalla taas parisuhdetaidot ovat heikot, eikä kykyä kompromisseihin ole, joten tapailut kaatuvat arjen kannalta melko merkityksettömiin näkemyseroihin. Ajatellaan, että parisuhteen muodostaminen on aivan helvetin vaikeaa, ja luovutetaan heti, jos kaikki palaset ei osu yhteen, koska ei haluta pettymyksiä kovan vaivannäön jälkeen. Enkä nyt tarkoita, että kenet tahansa pitäisi kelpuuttaa, tai että suhde toimisi, jos juuri mitään yhteistä ei ole. Monelle ystävälleni suosittelisin kuitenkin avarakatseisuutta - sopivasti erilaisella miehellä voisi olla jopa jotain annettavaa ja tämä voisi laajentaa omaa elinpiiriä. Mikäli he siis haluavat pariutua, ymmärrän kyllä, että kaikki eivät halua. Ainakin parin heistä tiedän kuitenkin kärsivän "kuplassaan", jonne he eivät ole valmiita ottamaan erilaisia ihmisiä, vaan toivovat löytävänsä jonkun saman kuplan sisältä.[/quote
Hyvin kirjoitettu. Mullakin on kaveri joka on ollut sinkkuna pitkään, kukaan ei kelpaa. Milloin ei ole kipinää, liian vanhan näköinen (itse hän on 41v) tms aina löytyy syitä. Mielestäni ihan hyviäkin miehiä on tullut vastaan, mutta ei!! Jos tuijottaa liikaa ulkonäköön, niin saa olla koko lopun elämänsä yksin. Aika monel ongelma voi olla se, että pidetään itseään parempana saaliina kuin edes on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihan oikeesti tiedän useampia akateemisia naisia, joille kelpaa mies vaan tietyltä alalta. Kuka arvaa mikä ala on kyseessä?
Oikeustiede eli juristi on miehen oltava, jos nainenkin on.
Enpä nyt ihan noin sanoisi. Juristinainen arvostaa usein eniten toista juristia ja juristit monesti pariutuvat keskenään. Minulla ollut 3 juristimiesystävää, yksi ktm ja uusin onkin rakennusalalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pudota se akateemisuus pois meriittilistaltasi ja katso mitä jää jäljelle. Miehille kun sillä ei ole juuri merkitystä varsinkin kun suuri osa naisakateemisista on niitä haistapaskagradun tehneitä pätkätyöläisiä.
No ei kai kukaan akateeminen nainen ajattele että akateemisuus on meriittilistalla tai joku oma plussapuoli. Se vaan on yksi ominaisuus muiden joukossa, joku siitä tykkää, joku ei.
Ja tunnen muuten monta miestä, jotka ei kelpuuta ei-akateemista naista. Sänkyyn kyllä, mutta puolisoksi ei.
Nämä miehet taitavat olla niitä, jotka etsivät näytekappaletta, eivätkä vaimoa. Tai sitten he ovat akateemisesta suvusta ja heidän kuvansa duunareista on vääristynyt.
Jos minä saisin valita, niin ottaisin mieluiten naisen, jolla ei ole liian kunnianhimoista uraa. Ei akateemisuus sinäänsä haittaa, mutta joku KTM kilpailemassa isopalkkaisista titteleistä ei ainakaan lähtökohtaisesti herätä kiinnostustani. Mieluummin vaikka se parturi, jolla jää työt työpaikalle ja jonka intohimo on vapaa-ajalla, eikä töissä.
Ei ne mitään näyttelykappaletta etsi. Mutta niiden koko ystäväpiiri koostuu vain akateemisista ja sisaruksetkin ja vanhemmat on kaikki akateemisia. Ne etsii samanhenkistä ja samantyyppistä vaimoa kuin oma lähipiiri. Jos ystävätkin on kertynyt vain akateemisen taustan omaavista, niin automaattisesti sitä varmaan ajattelee, että tuleva vaimokin.
Minun kouluaikaisista luokkakavereista muuten käytännössä jokainen on nykyään akateeminen. Kävin kouluni ns huippukoulussa, joten tuo on luonnollinen kehityskulku. Näin minunkin kouluajoilta jääneet kaverit on siis akateemisia, yliopistosta saamani ystävät on tietysti akateemisia, ja töissä nyt sattuu olemaan vaatimuksena maisteritutkinto niin sielläkin kaikki kaverini on akateemisia. Sellaista se helposti Helsingissä on, ja vaikka itselle puolison koulutuksella ei sinänsä ole väliä, niin jos ympärillä pyörii oikeastaan vain akateemisia niin niistä sen valinnan sitten tekee, jos ei ole nettideiteillä.
Tottakai on todennäköisempää, että kumppani löytyy akateemisista piireistä, mutta se, että asettaa akateemisuuden vaatimukseksi kertoo lähinnä typeryydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihan oikeesti tiedän useampia akateemisia naisia, joille kelpaa mies vaan tietyltä alalta. Kuka arvaa mikä ala on kyseessä?
Enpä nyt ihan noin sanoisi. Juristinainen arvostaa usein eniten toista juristia ja juristit monesti pariutuvat keskenään. Minulla ollut 3 juristimiesystävää, yksi ktm ja uusin onkin rakennusalalta.
Minä en kyllä ymmärrä yhtään tuota, että kumppanilla halutaan olevan sama ammatti. Mielestäni kuolettavan tylsää jos kumppani on samoissa hommissa, koska sitten joutuu kuuntelemaan samoja juttuja kuin itsekin kohtaa töissä silloin kun toinen kertoo työpäivästään. Eli joudun silloin itsekin ajattelemaan töitä.
Toisaalta en ymmärrä myöskään sitä, että niin moni ottaa kumppanin työpiireistä tai kaveripiireistä yms. Mielestäni paras kumppani on se, joka ei ole minulle mitään kautta tuttu, eikä meillä ole yhteisiä kavereita. Parasta myös jos hänen vanhempansa asuvat vaikka toisella puolella maapalloa tai ainakin vähän kauempana Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, että mietin aviomieheni eksää. Hän on todella kaunis, nyt jo 45 v. Kansainvälinen, kielitaitoinen, hyvässä työssä, kohtelias, sivistynyt.
Ennen miestäni hän oli vuosikausia sinkku. Oli jo luopunut miehen etsimisestä. Kävi sen verran baareissa, että tapasi mieheni. Kuuden vuoden jälkeen heitti miehen pihalle. Nyt on taas ollut viimeiset kuusi vuotta sinkkuna.
Eroon oli syynsä, joita en yksilöi tässä. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä viisi vuotta ja voin sanoa, että unelmamies. Helppo, keskustelutaitoinen, ei haasta riitaa. Mies ei koskaan olisi ottanut pirttihirmua eikä draamaqueenia, eli ei se nainen voi sellainenkaan olla. Siksi ihmettelen...
Avainsana = pk-seutu. Väestö siellä on jo lähtökohtaisesti naisvaltaista. Miesväestö taas on useimmiten varattua ja loput yleensä helvetinmoisia luusereita. Asiansa hoitava vapaa heteromies ei siellä kovin kauaa ole vapaa.
Minun kokemukseni mukaan siisti, edes jokseenkin älykkäitä puheleva, kohtuullisesti toimeentuleva ja fiksu mies yritetään syödä elävältä 35-45 -vuotiaiden pk-seudun naisten taholta. Edes sormus ei ole hidaste. Ja tästä on siis omakohtaisia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
No sanokaa minulle missä on tuon ikäinen pk-seudulla asuva vapaa, raitis, rehellinen, kunnollinen mies, joka haluaa vakiintua, osaa kohdella naista hyvin, on lapseton, ei tupakoi, haluaa lapsia eikä ole rasisti tai sovinisti. En ole tavannut vielä :( .
Baarissa limpparilasi kourassa.
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avainsana = pk-seutu. Väestö siellä on jo lähtökohtaisesti naisvaltaista. Miesväestö taas on useimmiten varattua ja loput yleensä helvetinmoisia luusereita. Asiansa hoitava vapaa heteromies ei siellä kovin kauaa ole vapaa.
Minun kokemukseni mukaan siisti, edes jokseenkin älykkäitä puheleva, kohtuullisesti toimeentuleva ja fiksu mies yritetään syödä elävältä 35-45 -vuotiaiden pk-seudun naisten taholta. Edes sormus ei ole hidaste. Ja tästä on siis omakohtaisia kokemuksia.
Minun olisi tarkoitus lähteä opiskelemaan naisvaltaista alaa Helsinkiin ensi keväänä. Saa nähdä miten käy jos pääsen opiskelemaan. Toisaalta en kyllä halua kurssikavereiden kanssa vehdata, mutta heidän kavereidensa kanssa kyllä.
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestö ei edelleenkään ole naisvaltaista pk-seudulla, paitsi yli 55 vuotiaissa.
Vierailija kirjoitti:
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni joskus luin, että Kalliossa on enemmän nuoria naisia kuin miehiä. Olisihan tämä ihan ymmärrettävääkin, koska maalle jää hyvin vähän nuoria naisia verrattuna nuoriin miehiin. Naiset myös lähtevät jatko-opiskelemaan miehiä useammin, joten sijoittuvat isoihin kaupunkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei välttämättä! Ite en mielellään ottais juristimiestä, en ainakaan tyypillistä juristimiestä. En olisi ottanut Helsingissä asuessakaan mutta jotkut selvästi tykkäs. Itelle tulee jo ihan esteellisyyskysymyksetkin mieleen.
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos käyt baareissa tai vastaavissa paikoissa missä naisia tapaa. Itse en kyllä löytänyt. Käyn salilla ja pidän kunnostani huolta. Tienasin hieman yli keskitulon duunariammattissa, mutta lähdin nyt opiskelemaan amk:n pois pk-seudulta. Nettitreffejä ei nyt kantsi edes ehdotella. Perusnätti nainen saanee sielää kymmeniä ellei satoja viestejä päivässä. Turha edes tuhlata aikaa.
M30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni joskus luin, että Kalliossa on enemmän nuoria naisia kuin miehiä. Olisihan tämä ihan ymmärrettävääkin, koska maalle jää hyvin vähän nuoria naisia verrattuna nuoriin miehiin. Naiset myös lähtevät jatko-opiskelemaan miehiä useammin, joten sijoittuvat isoihin kaupunkeihin.
Ja luulit että Kallio on sama kuin PK-seutu? Onhan tämä trollaamista, onhan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että juristiakin joku arvostaa. Edes toinen juristi.
Ainakin mun kaverit, jotka yli 30v. sinkut uranaiset on aika kireepiposia. Kuuntelen niiden tilitystä mieskriteereistä ja aattelen et hohhoijaa. Ei kaikkea voi vain "suunnitella ja toteuttaa". Toiisaalta, tarjolla heille on eronneita elostelijoita tai nynnyjä insinöörejä. Ehkä heidän mieskriteereihin vastais parhaiten joku miehinen raksamies, mut ne ei pidä kravattia, joten uranaiset eivät tunnista heitä varteenottettaviksi.
Itse olen ollu jo 10v. naimisissa ja voin sanoa, että kaikenlaista tapahtuu elämässä. Joskus on vain otettava riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan kokeilla itsekin antaa sydäntä kaikille naisille ja katsoa, että kuinka moni tykkää sadasta.
Voithan kokeilla. Tässä kylläkin on jo saman kirjoittajan tekemä testi miehille: http://www.ptfu.fi/2015/03/suuri-tinder-kokeilu-ja-sen-tulokset.html
Ja näissä testeissähän siis tykättiin kolmestasadasta henkilöstä, ei vain sadasta. Samalla muuten romuttuu taas kerran se av-teoria, että KAIKKI miehet antaisivat KAIKILLE naisille sydäntä - mätsiprosentit kärjessä olivat vain 84, 77 ja 73. ;)
Mutta lassukan defenssit tietysti vesittävät nämä tulokset jotenkin.
Siis noihan on aivan helvetin korkeita prosentteja naiselle, joka ei edes ole minkäänluokan kaunotar.
Höh, onhan tuo nyt kaunis nainen. Ja kaunis vartalo.
Tunnen helposti Helsinkiläisiä akateemisia ja ei akateemisia samoissa piireissä pyöriviä. Onko tämä muka harvinaista? Aikuisten oikeasti?