Mikä on yleensä PÄÄSYY, miksi 34 v kaunis, akteeminen, pk-seutulainen nainen "ei löydä sopivaa miestä"??
Tunnustan, että mietin aviomieheni eksää. Hän on todella kaunis, nyt jo 45 v. Kansainvälinen, kielitaitoinen, hyvässä työssä, kohtelias, sivistynyt.
Ennen miestäni hän oli vuosikausia sinkku. Oli jo luopunut miehen etsimisestä. Kävi sen verran baareissa, että tapasi mieheni. Kuuden vuoden jälkeen heitti miehen pihalle. Nyt on taas ollut viimeiset kuusi vuotta sinkkuna.
Eroon oli syynsä, joita en yksilöi tässä. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä viisi vuotta ja voin sanoa, että unelmamies. Helppo, keskustelutaitoinen, ei haasta riitaa. Mies ei koskaan olisi ottanut pirttihirmua eikä draamaqueenia, eli ei se nainen voi sellainenkaan olla. Siksi ihmettelen...
Kommentit (144)
Osaa arvostaa itseään sen verran, että sitoutuu vain, kun todellinen helmi tulee vastaan. Ehkä ei sopinut lopulta yhteen miehesi kanssa, vaan sinä sitten sait sen helmen (toivon niin) :).
Ei kaikkia ole tarkoitettu parisuhteessa eläjiksi, elämät ovat niin erilaisia. Ehkei hänellä ole aikaa tai halua.
No se, että etsii sopivaa eikä vain jotakuta. Vaikea on löytää ihmisiä, joilla on tarpeeksi samanlainen arvomaailma ja samanlainen huumorintaju, että jaksaa jakaa koko arjen.
Löyhempään suhteeseen pääsee helpomminkin, mutta kaikki eivät halua pääosin seksisuhdetta, tai eivät ainakaan kerro ääneen sellaisessa olevansa.
-epärealistiset odotukset parisuhteesta, vrt. romanttiset elokuvat
-masennus ja psyykeongelmat, luullaan että joku toinen ihminen muuttaa koko elämän ja poistaa ongelmat
-oman markkina-arvo ei niin korkea kuin luulee. esim.koulutus ei naisella välttämättä kauheasti lisää haluttavuutta
-laskelmointi, tunnekylmyys
- ei anna mahdollisuutta parisuhteelle, esim.etsii vain erittäin korkean koulutuksen omaavia, kovan tulotason miehiä, koska on joskus 25 vuotta sitten asettanut tietyt kriteerit "joista ei luovu" eikä ymmärrä että onni voisi löytyä " lähempääkin"
-lesbous
Eroon oli syynsä eli pettikö mies? 35 v naisen ja vanhemman on vaikeaa saada oman ikäistään miestä enää. Olet miestä nuorempi? Jos naisella on hyvä työpaikka ja onko jopa lapsi miehesi kanssa, niin mitä hän miehellä tekee? Jos ei ole pakko tyytyä johonkin huonoon, niin moni ei tyydy.
Liian suuria vaatimuksia veikkaan minäkin.
Itsekäs?
Lepakko?
Erakko?
Ei pelkää huonoa seuraa (vihtyy yksikseen)...
Noin se vaan nykyään on usein.
Ei tunne tarvetta pariutua tai lisääntyä.
ex-juoppo ja työtön pummi vastailee.
Naisella pitää olla itseluottamusta siinä että kykenee muuttamaan miehen kuin miehen. Siten hän saa haluamansa. Jos naisella ei ole luottamusta eikä rahaa niin jää mies muuttamatta. Todella moni etsii valmista pakettia.
Minä muutuin lopulta kun löysin naisen joka ei etsikään elättäjää vaan kykenee elättämään minut ja kampaamaan hiukseni ja naamani. Hän vaatetti minut ja auttoi alkuun. Nyt minä olen mies ja olen vakuuttunut että koulutus ja työnteko on kannattavia asioita. Työnteko ei sinällään kyllä Suomessa näyttäisi kannattavan mutta ainakin vaimoni sietää minua paremmin. Enkä minä juopotteluakaan lopettanut täysin. Juon aina kun silmät välttää ja näytän hyvältä.
Tärkeintä on että kulissit pysyy puhtaana. Naiset ovat niin pinnallisia.
T: Tutkija
Vierailija kirjoitti:
Eroon oli syynsä eli pettikö mies? 35 v naisen ja vanhemman on vaikeaa saada oman ikäistään miestä enää. Olet miestä nuorempi? Jos naisella on hyvä työpaikka ja onko jopa lapsi miehesi kanssa, niin mitä hän miehellä tekee? Jos ei ole pakko tyytyä johonkin huonoon, niin moni ei tyydy.
Mies ei pettänyt, eikä nainenkaa.
Minä olen vanhempi kuin eksä. Olen saman ikäinen kuin mies.
Minä olen ihminen, joka ei hyväksy ketä tahansa, parisuhteen pitää olla spesiaali, jotta edes seurustelen. Olen itsekin akateeminen. Ja silti olen toista kertaa naimisissa. Erojen välillä olin 3 vuotta sinkkuna.
Ap
Liian pienet kikkeleet miehillä. Suosittaisin käyntiä hevostilalla, orhiin pakeilla.
Tasokkaita vapaita miehiä on olemattoman vähän tuossa ikäluokassa. Tuon ikäiset vapaat miehet ovat yleensä surkeaa joukkoa.
Tai nainen vaan viihtyy paremmin yksin!
ei kaikki ole parisuhdeihmisiä. Jotkut vaan viihtyvät parhaiten yksin. Varsinkin jos ei haaveile jälkikasvusta...
" Ja mähän en miehille ala aloitteita tekemään tai muutenkaan tyrkytä itseäni" -asenne yhdistettynä nirsouteen ja muutenkin hankalaan tai introverttiin ja epäsosiaaliseen luonteeseen.
Kriteerit täyttävää yksilöä ei ole tullut vastaan.
Siis tuo nainen oli sinkku jo alta 30 v. Tiettävästi hänellä oli vain yksi parin vuoden suhde, kunnes tapasi minun mieheni n 35 v.
Hän on hyvin sukurakas, eli ei nyt erakkokaan. Eikä ole uskovainen - jotka voivat olla sinkkuja pitkääkin.
Ap
Luulee olevansa kauniimpi ja "tasokkaampi" kuin onkaan.
Täytyy olla erikoinen aseksuaali jollei ole kertaakaan ihastunut keheenkään.
Miten otsikkoon päätyi tuo 34 vaikka aloituksessa esimerkkinainen on 45?
Pakko ymmärtää tämä, ennen kuin voin pohtia itse aihetta :D
Vierailija kirjoitti:
Miten otsikkoon päätyi tuo 34 vaikka aloituksessa esimerkkinainen on 45?
Pakko ymmärtää tämä, ennen kuin voin pohtia itse aihetta :D
No, nyt nainen on 45 ja yh. Jos olisin tämän laittanut otsikkoon, niin selitys olisi ollut selkeä. Nainen kuitenkin oli sinkku ikävuosina 28-35.
Nainen kävi tuolloin yöelämässä, kun mies oli tavannut hänet pariinkiin otteeseen jossain vip- paikassa.
Ja niin, ei hän erakko ole. Paljon kuulemma kyläili.
Ap
Nonniin, voisit kirjoittaa minusta, sillä erolla, etten ole vielä eronnut miehestäni.
Tiedoksesi, että se mies, jota vielä nyt luulet töydelliseksi, muuttuu alistavaksi kusipääksi 24 tunnin sisällä vihkiseremonian jälkeen.
Ja vaikea heittäytyä ja luottaa uuteen enää, kun on silmät avautuneet valheille, jotka eivät vaan ole vie paljastuneet sinulle.
Vierailija kirjoitti:
-epärealistiset odotukset parisuhteesta, vrt. romanttiset elokuvat
-masennus ja psyykeongelmat, luullaan että joku toinen ihminen muuttaa koko elämän ja poistaa ongelmat
-oman markkina-arvo ei niin korkea kuin luulee. esim.koulutus ei naisella välttämättä kauheasti lisää haluttavuutta
-laskelmointi, tunnekylmyys
- ei anna mahdollisuutta parisuhteelle, esim.etsii vain erittäin korkean koulutuksen omaavia, kovan tulotason miehiä, koska on joskus 25 vuotta sitten asettanut tietyt kriteerit "joista ei luovu" eikä ymmärrä että onni voisi löytyä " lähempääkin"
-lesbous
Nämä markkina-arvo-huutelijat ovat kyllä niin jänniä. Koulutus naiselle on väärin, sitten toisaalta huudellaan lompakkoloiseudesta ja tuilla loisimisesta - siis millä tavalla teidän mielestänne naisen pitäisi elättää itsensä ja mahdolliset lapsensa? Toisekseen, luuletteko oikeasti että opiskelu- ja ammatinvalintapäätöstä tehdessä kiinnostaa, miten se jonkun lassukan mielestä vaikuttaa johonkin keksittyyn markkina-arvoon?
Naisen kriteerit suhteutettuna ikään.