Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on yleensä PÄÄSYY, miksi 34 v kaunis, akteeminen, pk-seutulainen nainen "ei löydä sopivaa miestä"??

Vierailija
14.11.2016 |

Tunnustan, että mietin aviomieheni eksää. Hän on todella kaunis, nyt jo 45 v. Kansainvälinen, kielitaitoinen, hyvässä työssä, kohtelias, sivistynyt.

Ennen miestäni hän oli vuosikausia sinkku. Oli jo luopunut miehen etsimisestä. Kävi sen verran baareissa, että tapasi mieheni. Kuuden vuoden jälkeen heitti miehen pihalle. Nyt on taas ollut viimeiset kuusi vuotta sinkkuna.

Eroon oli syynsä, joita en yksilöi tässä. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä viisi vuotta ja voin sanoa, että unelmamies. Helppo, keskustelutaitoinen, ei haasta riitaa. Mies ei koskaan olisi ottanut pirttihirmua eikä draamaqueenia, eli ei se nainen voi sellainenkaan olla. Siksi ihmettelen...

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kyllästynyt- kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "akateeminen nainen" ?

Kuinka moni näistä "akateemisista naisista" seuraa ja lukee oman alansa kehityksestä ja tehdystä tutkimuksesta ? Jos nämä asiat eivät kiinnosta korkeakoulun jälkeen tippaakaan, niin miten voi olla "akateeminen". ?!

Onko esim. henkilö joka ei ole autonkorjaajien ammattikoulun jälkeen 10 vuoteen koskenutkaan yhteenkään autoon, edelleen autonkorjauksen asiantuntija ja autonkorjaaja ?

Öö? About kaikki akateemiset (maisterit, lisurit, tohtorit) seuraa oman alansa kehitystä ja uusia tutkimuksia tai artikkeleita. Se on vähän niinkuin sisäänrakennettu siihen hommaan, eräänlainen automaatioa.

Sensijaan autonkorjaajista en tiedä kun en heitä ketään tunne.

Vierailija
102/144 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö? About kaikki akateemiset (maisterit, lisurit, tohtorit) seuraa oman alansa kehitystä ja uusia tutkimuksia tai artikkeleita. Se on vähän niinkuin sisäänrakennettu siihen hommaan, eräänlainen automaatioa.

Sensijaan autonkorjaajista en tiedä kun en heitä ketään tunne.

Höpö, höpö. Ainakaan yksikään tuntemistani humanisteista, niin miehistä kuin naisista, ei todellakaan tee noin.

Suomalainen korkeakoulujärjetelmä on suurelta osin pelkkää pelleilyä, jolla ei ole mitään tekemistä oikean akateemisuuden kanssa. Vaikka nyt valtsikasta kympintytölle peräti maisterin paperit ja sitten valtion virastoon pyörittämään paperia.

Kuitenkin vapaa-ajalla valtavat luulot omasta akateemisuudesta, joka edelleen valuu yli mm. kaikkiin deitti-ilmoituksiin. Vaikka oikeasta tieteestä ja sen tekemisestä ei tiedetä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aika lailla kuvatun kaltainen nainen ennen kuin tapasin nykyiseni. Olin kahdeksan vuotta sinkkuna ennen häntä. Syy sinkkuuteen oli varsin yksinkertainen: olin onnellinen yksin. En halunnut enkä tarvinnut miestä elämääni, mulla oli elämää ilman miestäkin ja kaiken kaikkiaan tykkäsin kovasti tyhjästä kodista, jossa ei ollut muita kuin minä. Harvakseltaan tapahtunut deittailukin tapahtui lähinnä siksi, että ympäristö tavallaan odotti mun nyt ainakin etsivän miestä elämääni. En etsinyt, mutta sen vikan deitin kanssa olikin sitten sen verran hyvä olla, että se jäi pysyväksi. 

Vierailija
104/144 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
105/144 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanokaa minulle missä on tuon ikäinen pk-seudulla asuva vapaa, raitis, rehellinen, kunnollinen mies, joka haluaa vakiintua, osaa kohdella naista hyvin, on lapseton, ei tupakoi, haluaa lapsia eikä ole rasisti tai sovinisti. En ole tavannut vielä :( .

Vierailija
106/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

One in a million.

Tarkoittaa, että sellaiselle miehelle on miljoona ottajaa, eikä pelkästään Suomesta.

Koska samanlaiset linnut lentävät yhdessä, oletko sinä samanlainen one-in-a-million girl? Aloitetaan vaikka sukunimestä, onko se ehkä Rosenlew tai Berner?

Vierailija
107/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kriteerinä oli että  osaa keskustella jostain yhteiskuntaan, talouteen, taiteeseen, tieteeseen tms liittyvästä asiasta

Ja on näistä asioista kanssasi samaa mieltä, eikö vain? Mitä jos mies vastustaa nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa, on sitä mieltä että Trump on parempi presidentiksi kuin Hillary, tai kannattaa eroa EU:sta?

Vierailija
108/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

presu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kriteerinä oli että  osaa keskustella jostain yhteiskuntaan, talouteen, taiteeseen, tieteeseen tms liittyvästä asiasta

Ja on näistä asioista kanssasi samaa mieltä, eikö vain? Mitä jos mies vastustaa nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa, on sitä mieltä että Trump on parempi presidentiksi kuin Hillary, tai kannattaa eroa EU:sta?

Höh, mistäs tuon nyt keksit? Sanoin että pitää osata keskustella jostain noista aiheista. Ei todellakaan pidä olla samaa mieltä. Päinvastoin, on mielenkiintoista jos on välillä eri mieltä kanssani. Sitenhän se paras keskustelu syntyy. Että on eri näkemyksiä, joita perustellaan ja välillä väitelläänkin niistä. Jos on kaikesta samaa mieltä niin aika lyhyt ja tylsä keskustelu tulee. Minulle keskustelu noista asioista on ehkä parasta ajanvietettä ja siksi haluan puolison joka niistä osaa keskustella. Nykyinen puoliso itseasiassa on poliittisissa kysymyksissä monessakin aivan eri mieltä kuin minä ja on ihan mahtavan hauskaa sitten väitellä niistä hänen kanssaan.

Vierailija
109/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sanokaa minulle missä on tuon ikäinen pk-seudulla asuva vapaa, raitis, rehellinen, kunnollinen mies, joka haluaa vakiintua, osaa kohdella naista hyvin, on lapseton, ei tupakoi, haluaa lapsia eikä ole rasisti tai sovinisti. En ole tavannut vielä :( .

Minä olen itse naisversio tästä, joten voin edellyttää että kumppanikin täyttäisi nuo kriteerit. Olen raitis ja savuton ja baariton, haluan vakiintua ja saada lapsia, ei ole ennestään lapsia eikä eksiä roikkumassa, kohtelen miestä huomaavaisesti ja rakastaen, olen kunnollinen ja luotettava ja rehellinen. En ole feministi enkä sovinisti enkä rasisti. Vaikka on itse tätä, ei vapaalla jalalla liiku paljoa tuollaisia miehiä.

Vierailija
110/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei pidä sosialisesta yhdessä olemisesta(ruuanlaitosta keskustelemisesta jne) on "yksilöllisyysjuppi". Ei harrasta asioita muutenkaan ja ei aio lisääntyä on minun veikkaukseni. Koulutus ei merkitse mitään jos on itse vain tylsä henkilökohtaisella tasolla eikä luo itselleen sosiaalisia suhteita muihin ihmisiin. Ei vaadi muuta itseltään kuin koulutuksen ja muuta pinnallista esim kovan palkan ja hienoja vaatteita sekä matkustelua jne. Ehkä hän vaatii muilta samoja pinnallisia arvoja. Hän tekee sääntöjä jotka haittaavat hänen omaa elämäänsa joka ei ole rentoa vaan jäykkää ja kaavamaista. Tyypillistä nykyihmisille eikä koulutuksella ole edelleenkään mitään merkitystä kovin monessa asiassa. Olisiko hän juntti jos ei olisi akateeminen vai? Tai nyt hän ei ole juntti kun on akateeminen vai? Aika mustavalkoista ja valmiissa maailmassa elävien filosofiaa. 

Vierailija
111/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häpyhuulet ovat kuin velhon hihat tms?

Vierailija
112/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsyy miksi hyvin toimeentuleva kaunis nainen "ei löydä sopivaa miestä" on koska hän ei tarvitse parisuhdetta eikä etsi miestä.

Ärsyttää oletus, että sinkkunainen on aina puutteessa ja etsii miestä täydentääkseen olotilaansa. Olin onnellinen sinkku 35-vuotiaaksi asti. Seksiseuraa olisi löytynyt helposti, mutten harrasta yhdenillan juttuja. Kaverit tosin katsoivat aina asiakseen "korjata" siviilisäätyäni ja minut huijattiin sokkotreffeille, pakotettiin yöelämään ja lopulta haukuttiin nirsoksi, ylimieliseksi, kiittämättömäksi, koppavaksi jne. kun yksikään mies en kelvannut. Unohtivat tosin kysyä eivätkä halunneet kuunnella kun yritin kertoa etten HALUA miestä.

Tämä! En voi kuin ihmetellä aina näiden markkina-arvoteoreetikkojen invaasioita näissä tämäntyyppisissä ketjuissa, kun ei vaan tajuta, että joskus ihminen ihan _omasta_halustaan_ ottaa itsensä pois sieltä markkinoilta!! Ei jokainen siviilisäädyltään vapaa nainen (tai mieskään?) ole vapaa tavoittelulle. Jos aloittajan miehen eksä on kerran sanonut, ettei AIKAA OLE, niin siinähän se syy on: aikaa ei ole. Tai siis on, mutta muut asiat kuin parisuhteen tarve menevät edelle. Mitä ihmeen spekulointia siinä on?

Olin itse yhdeksän vuoden avoliitossa 31-vuotiaaksi asti, enkä sen jälkeen ole edes harkinnut ottavani miestä. Nyt olen 39 ja elänyt kaikki nämä vuodet aivan täysin onnellista vapaan ihmisen elämää, matkustellut ja opiskellut ja tehnyt mitä tykkään. Ei tulisi mieleenkään ottaa tähän ketään, mutta ihmiset ympärillä eivät tätä tajua ja hyväksy. Minäkin olen kuulemma vain nirso eikä minulle kukaan kelpaa - ja näistä vain jälkimmäinen on totta. Vaikka tulisi vastaan mikä miljonääri-filmitähti tahansa, en vaihtaisi omaa vapaata elämääni hänen kanssaan olemiseen.

Eli markkina-arvohysteerikot tiedoksi: kaikki vapaat ihmiset eivät ole niillä teidän markkinoillanne. JA LAKATKAA JO PUHUMASTA NAISTEN SUULLA! Te miehet ette tiedä, miten naiset nämä asiat ajattelevat.

Se ettet ole markkinoilla ei tarkoita etteikö sinulla olisi markkina-arvoa. Jos tahtoisit, saattaisit saada vaikka kuinka hyvän miehen, mutta et tahdo. Ei se vaikuta markkina-arvoosi mitenkään.

Jos pidät kultaharkkoa pöytälaatikossa, sen markkina-arvo pysyy melko samana riippumatta aiotko muuttaa sitä rahaksi vai et.

Lassukkaterminologiassa esiintyvä "markkina-arvo" on täysin synonyymi ikiaikoja käytetyille "tasoistaan seuraa" -tyyppisille ilmauksille. 

Olipa henkilön ominaisuudet mitkä tahansa, et voi väittää etteikö toinen henkilö voi olla toista haluttavampi kumppaniehdokas. Toiveet kumppanin ominaisuuksien suhteen eivät ole niin uniikkeja ja yksilökohtaisia etteikö niistä voisi löytää sellaisia usein toistuvia toiveominaisuuksia joita omaava henkilö on keskimääräistä potentiaalisempi kumppani suuremmalle joukolle ihmisiä kuin henkilö jolla näitä ominaisuuksia ei ole.

Henkilö jonka ominaisuudet vastaavat yleisimpiä toiveita omaa korkeamman markkina-arvon ja on näin ollen todennäköisempi löytämään omia toiveitaan vastaavan tai useampia kumppaneita kuin alemman markkina-arvon henkilö jolla näitä ominaisuuksia on vähemmän.

"Parisuhdemarkkinat" taitaa olla vanhempi ja vakiintuneempi termi kuin markkina-arvo.

Päälle 3- kymppisenä voit unohtaa ne parisuhdemarkkinat, sillä saat olla siellä aikalailla itseksesi. Suurimmalla osalla on perhe ja ne joilla ei ole täyttävät elämänsä muilla asioilla.

Vierailija
113/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudota se akateemisuus pois meriittilistaltasi ja katso mitä jää jäljelle. Miehille kun sillä ei ole juuri merkitystä varsinkin kun suuri osa naisakateemisista on niitä haistapaskagradun tehneitä pätkätyöläisiä.

Vierailija
114/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pudota se akateemisuus pois meriittilistaltasi ja katso mitä jää jäljelle. Miehille kun sillä ei ole juuri merkitystä varsinkin kun suuri osa naisakateemisista on niitä haistapaskagradun tehneitä pätkätyöläisiä.

No ei kai kukaan akateeminen nainen ajattele että akateemisuus on meriittilistalla tai joku oma plussapuoli. Se vaan on yksi ominaisuus muiden joukossa, joku siitä tykkää, joku ei.

Ja tunnen muuten monta miestä, jotka ei kelpuuta ei-akateemista naista. Sänkyyn kyllä, mutta puolisoksi ei.

Vierailija
115/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisuudestaan keskusteliaa, ei haluta sänkyyn akateemisuuden korostaja idioottia ei haluta suhteeseen vaikka koulutus olisi mikä. Kasvakaa jo aikuisiksi.

Voih olen kaunis olen kaikkea muut ei ymmärrä... aikuisten oikeasti kukaan ei jaksa tuollaista. Pitää olla taitoja, itse sanomana kauneus ei kovin suuri taito ole, akateemisuuden voit työntää perseeseesi, jyummärtääkö. Monille tuollaisille loosereille olisi helpoitus jos koulussa valittaisiin heille suhde sen mukaan miten pärjätään koulussa. Ensinnäkin selkeästi, koulu tässäkin tapauksessa on muuten heikkotasoisille junteille tärkeää ei oikeasti oman elämänsä hallitseville koulutuksesta riippumatta osaaville menestyjille joille ei ole ylivoimaisen vaikeaa elää elämäänsä.  

Vierailija
116/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltainen tilanne mulla. Sillä erolla että ei lapsia eikä ex-suhdetta ap:n mieheen. Ei vaan ole kävellyt vastaan sopivaa miestä joka olisi jäänyt siihen vierelle niin pitkäksi aikaa että olisin ensin tutustunut ja sitten ihastunut. Aina ehtivät ennen ihastumista vetäistä kännit. Baareista löytyy liikaa övereiden vetäjiä. Onhan ne tinderit ja vastaavat, mutta kun ei kiinnosta. Pidän elämästäni tällaisena kuin se on. Yhteiskunta, sukulaiset ja kaverit painostaa parisuhteeseen, mutta en näe mitään mikä mun elämässä paranisi parisuhteen muodossa. Paitsi jos sattuisi löytymään automekaanikko, siivoja, kokki tai hieroja. Mutta nämä palvelut voi myös ostaa.

Vierailija
117/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet itse 34+ tai vanhempi eikä eronnut mies, jolla on lapsia, sinulle kelpaa, valinnanvara jää pieneksi. Joudut valitsemaan niiden miesten joukosta, joilla on syystä tai toisesta ollut ongelmia löytää naista tai jotka eivät halua sitoutua.

"Osaa kohdella naista hyvin" karkottaa myös kunnollisia miehiä. Aloin heti miettiä, onko exät pahoinpidelleet sinua vai haluatko vapaaeläjä prinsessaksi. Ei varmaankaan kumpaakaan, mutta fraasi herättää epäilyksen.

Vierailija
118/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai kukaan akateeminen nainen ajattele että akateemisuus on meriittilistalla tai joku oma plussapuoli. Se vaan on yksi ominaisuus muiden joukossa, joku siitä tykkää, joku ei.

Ja tunnen muuten monta miestä, jotka ei kelpuuta ei-akateemista naista. Sänkyyn kyllä, mutta puolisoksi ei.

Nämä miehet taitavat olla niitä, jotka etsivät näytekappaletta, eivätkä vaimoa. Tai sitten he ovat akateemisesta suvusta ja heidän kuvansa duunareista on vääristynyt.

Jos minä saisin valita, niin ottaisin mieluiten naisen, jolla ei ole liian kunnianhimoista uraa. Ei akateemisuus sinäänsä haittaa, mutta joku KTM kilpailemassa isopalkkaisista titteleistä ei ainakaan lähtökohtaisesti herätä kiinnostustani. Mieluummin vaikka se parturi, jolla jää työt työpaikalle ja jonka intohimo on vapaa-ajalla, eikä töissä.

Vierailija
119/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lievät mt-ongelmat? AV:llakin on joskus ketjuja siitä kuinka ei voi kakata poikaystävän luona ja ei pysty käymään anoppilassa. Tuollaisillakin sentään on suhde mutta entä jos on tuon päälle vielä ocd tai syömishäiriöitä.

Vierailija
120/144 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä miehet taitavat olla niitä, jotka etsivät näytekappaletta, eivätkä vaimoa. Tai sitten he ovat akateemisesta suvusta ja heidän kuvansa duunareista on vääristynyt.

Jos minä saisin valita, niin ottaisin mieluiten naisen, jolla ei ole liian kunnianhimoista uraa. Ei akateemisuus sinäänsä haittaa, mutta joku KTM kilpailemassa isopalkkaisista titteleistä ei ainakaan lähtökohtaisesti herätä kiinnostustani. Mieluummin vaikka se parturi, jolla jää työt työpaikalle ja jonka intohimo on vapaa-ajalla, eikä töissä.

Ei ne mitään näyttelykappaletta etsi. Mutta niiden koko ystäväpiiri koostuu vain akateemisista ja sisaruksetkin ja vanhemmat on kaikki akateemisia. Ne etsii samanhenkistä ja samantyyppistä vaimoa kuin oma lähipiiri. Jos ystävätkin on kertynyt vain akateemisen taustan omaavista, niin automaattisesti sitä varmaan ajattelee, että tuleva vaimokin.

Minun kouluaikaisista luokkakavereista muuten käytännössä jokainen on nykyään akateeminen. Kävin kouluni ns huippukoulussa, joten tuo on luonnollinen kehityskulku. Näin minunkin kouluajoilta jääneet kaverit on siis akateemisia, yliopistosta saamani ystävät on tietysti akateemisia, ja töissä nyt sattuu olemaan vaatimuksena maisteritutkinto niin sielläkin kaikki kaverini on akateemisia. Sellaista se helposti Helsingissä on, ja vaikka itselle puolison koulutuksella ei sinänsä ole väliä, niin jos ympärillä pyörii oikeastaan vain akateemisia niin niistä sen valinnan sitten tekee, jos ei ole nettideiteillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi