Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverisynttärit stressaa

Vierailija
14.11.2016 |

Tuntuu että omat hääjuhlatkin järjestyi pienemmällä stressillä. ;) Suoraan sanottua kauhistuttaa tulevat juhlat.

Lauma alle kouluikäisiä lapsia tuntuu aika kaaosmaiselta ajatukselta. Ajattelin että osa peruisi, mutta vielä ei ole perunut kuin yksi ja juhlat olisi ylihuomenna.

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tänä vuonna ajattelin olla stressaamatta lainkaan ja tilata valmiin kakun, mutta sitten totesin, että samalla hinnalla (56€) saan melkein kaikki tarjottavat juhliin

Suomessa pihistellään ruuasta hirveästi lasten juhlissa. :) Ei ole useimmiten edes mitään suolaista tarjoilla.

Eivätkö popcornit ja sipsit ole suolaisia?

Ei lapsiin juuri mikään uppoa paitsi sipsit ja karkit. Miksi turhaan leipoa ja tehdä ties mitä herkkuja, kun ne sitten jäävät syömättä?

Kyllä he syövät jos on hyvää tarjottavaa. Meillä suomalaiset lapset söivät kaiken ja sanoivat, että ei ole ikinä ollut kaverisynttäreissä niin hyvä ruokaa - itse tehdyt hampparit, ranskalaiset, coleslaw, kinkku-juustopiirakka ja heldelmävati. Synttärikakku ja cupcakes myös. Sipsit ja popcornit...oikeasti?

Ai että kaalisalaatti parasta ruokaa, mitä on koskaan tarjottu?

Kinkkupiirakka on meillä ihan arkiruokaa, hedelmiä syödään joka päivä aamu- ja iltapalaksi. Sen sijaan sipsiä ei vedellä joka päivä. Se on erikoisherkkua.

Meillä päin lapset syötetään ennen viemistä toisten nurkkiin. Silloin he jaksavat leikkiä eikä juhla mene pilalle alhaisen verensokerin takia kiukuttelevien kakaroiden takia. Ehkä teillä päin on tapana, että lapsia pidetään nälässä muu päivä, jotta illalla juhlassa ne kaalisalaatit menevät vieraille viimeistä suikaletta myöten eikä tarvitse kotona uhrata ajatusta sen päivän ruokiin. 

Meni näköjään niin tunteisiin, että oli ymmärtämisen vaikeuksia? Se "kaalisalaatti" oli pieni lisuke - itse tehdyt hampparit ja ranskalaiset on aika iso juttu lapsille - eteenkin kun käyttää laadukkaita raaka-aineta ja luomua. Kukaan ei ole väittänyt, että oli paras ruoka ikinä vaan että paras ruoka kaverisynttäreissä. Kyseessä siis SUOMALAISET lapset, joilla sun veresokerisadun mukaan olisi pitänyt olla mahat niin täynnä, että mitään ei olisi mennyt suusta alas. (Vieraita oli 14, 2 lasta ei ollut suomalaisia). Meilläkin syödään hedelmiä joka päivä, mutta tuskin säkin teet joka päivä hienon hedelmävadin. Kinkku-juustopiiras voi olla sun kotona arkiruoka, mutta monella se ei ole. Sipsit ERIKOISHERKKUJA? Älä jaksa - laisan ihmisen ratkaisu. :) Ja tosiaan synttärijuhliin kuuluu hyvät tarjoilut mun nurkissa ja muualla maailmassa. Vain Suomessa jää juhlissa nälkä jos unohtaa syödä kotona.

No todellakaan sipsit, karkit ja limsat eivät ole mitään jokapäiväistä mättöä. Ja kyllä vain, minun lapseni syö sekä aamu- että iltapalaksi lautasellisen erilaisia hedelmiä. Toisinaan vaihtelun vuoksi hän haluaa puuroa iltaisin.

Meillä tehdään ylipäänsä kaikki arkiruoka itse. Ei siinä jotkut itse tehdyt hampurilaiset tai ranskalaiset poikkea mitenkään tavallisesta touhusta. Toki jos teillä on yhdessä valmistettu ateria jotain niin poikkeuksellista, että se tehdään kerran vuodessa ja siitä saadaan kokonainen teema lapsen kaverisynttäreille, niin ehkä teillä sitten sellainen on hienoa. Se on meillä arkea. Erikoista, että joku kutsuu vieraita tekemään itse itselleen sapuskaa.

Kouluissakin on nykyisin ruokalassa useita kertoja vuodessa hampurilaisia ja tortilloja, jotka kootaan itse. 

Sul menee nyt pointti ohi. Monessa perheessä sipsit ja limu ovat jokapäiväinen juttu. Vai että sipsipussi on erikoisherkku. OMG.

Näköjään todellakin. Arkena sipsiä ja karkkia, synttärijuhlissa hedelmiä ja vihanneksia.

Vierailija
142/144 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakin olla hyvät tilat, jos haluaa kaverisynttärit pitää kotona. Ikinä en sellaiseen lähde. Yhden kerran koitin, ja tiesin heti, ettei ikinä enää tätä. Ei täällä tosin pidetä myöskään mitään ihme "sukulaissynttäreitä", jotka ovat vain kahvinjuontihetkiä aikuisille.

Lapselle tärkeintä synttäreillä ovat kuitenkin ne kaverit, jotka kutsutaan johonkin paikallisista ohjelmantarjoajista. Eipä ole ollut muuta stressiä kuin se, että kaikki kutsutut tulevat paikalle. Viimeksi jouduin yhden paikkaamaan häthätää edellispäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on alle kouluikäinen. Huomasin kuitenkin, että lapseni koulussa kotisynttäreitä alettiin boikotoida. Vanhemmat antoivat itsekkäiden lastensa olla menemättä. Oli muka liian tylsää, kun ei ollut ohjelmaa?

Vierailija
144/144 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 10v poika, ja aion pitää mun 11v synttärit tässä kuussa Helsingin keskuskirjastossa Oodissa.

Kutsun 3 parasta kaveria, ja varaan vanhempien kanssa pelitilan ja pienen Ryhmätilan.

Tilat on täysin ilmaisia.

Hommaan ite omalla rahalla sinne herkut, ja ajateltiin mennä Helsinkiin junalla. Noin 2€ /henkilö. Ei pitkä matka.

Viime vuonna eli mun 10 - vuotias synttäreillä vanhemmat järjesti viimeiset "kunnon" ulkoistetut synttärit, Megazonessa.

Ajattelin siks järjesti nyt oikeestaan ite, ja melkein ilmaseks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi