Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini on aina, AINA liian aikaisessa missä tahansa sovitussa tapaamisessa, ja nyt paljastui se syykin...

Vierailija
12.11.2016 |

Kaverini on siis aina ja joka paikassa liian aikaisin paikalla siitä mitä on sovittu. Ja ihan reilusti jonkun puolituntia tai vähintään vartin.
Tämä pätee tietysti epävirallisiin tapaamisiin jonnekin kahvilaan/ravintolaan, niin siellähän sillä on jo kahvikuppi loppuunjuotuna kun muut tulee vasta tapaamiseen. Sitten tietysti hakee lisää ja aletaan tosiaan seurustelemaan muutenkin, mutta hän on joka tapauksessa ollut "ajoissa".

Tuli sitten puheeksi että hän menee myös virallisiin tai työtapaamisiin vaikkapa 20 minuuttia "ajoissa" (=hänen sanontansa) ja ihmetteli että se kumma kun menee paikalle niin saattaa tapaamispaikalla (käy kodeissa arviointikäynneillä työtehtävien osalta) olla väki vielä yöpuvussa tai jossain hampaanpesulla. Niin kait kun se on mennyt soitteleen ovikelloa klo 07.40 sovitun klo 08.00 sijaan.
Sanoin sitten hänellle että et sä voi mennä jonnekin tapaamisiin 20 minuuttia liian aikaisin pimuputtelemaan kelloja, että se on kuule huonoa käytöstä.
Kaveri totesi että "miten niin huonoa käytöstä, minähän olen ajoissa enkä varsinkaan myöhässä"
Niinkuin olen aina ollut huomaavinani; hän on se Hyvä Ihminen ja Aina Ajoissa, eikä tajua että on moukkamaista ja epäkohtelista tulla myös ennen sovittua. Ei pelkästään myöhästyminen ole epäkohtelista. On epäkohteliasta tulla paikalle reilusti liian aikaisin.
Yritin selittää sille, että sovittu on sovittu aika, etkä sä voi sitä ylimielisyyksissäsi alkaa aikaistamaan. Vaikka olet miten hieno ja aamuvirkku ihminen , jonka mielestä viikonloppuisikin pitää olla vaatteet päällä ja sänky pedattuna viimeistään klo 09.00
Ei mennyt jakeluun luultavasti. Kaveri vaan tuhahteli ja ihan selvästi se on sitä mieltä että liian aikaisin paikalle tuleminen on Hyve ja Hyvä ja Tavoiteltava asia, eikä hän aio ainakaan käytöstään muuttaa. Harmi, mutta pieleen sillä menee.

Kommentit (184)

Vierailija
181/184 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalle osapuolelle on nolompaa ratkaisee aika paljon ollako ajoissa, ajallaan vai myöhässä. Kysy kaveriltasi seuraavalla kerralla mitä hän olettaa näkevänsä kun tulee "ajoissa" paikalle?

Tilanne:

Minä papiljotit päässä, kylpytakki auki KOTONANI klo 7:40 ehkä miehen kanssa jotain aamupeliä vielä nopeasti, koska aikaa on.

Kuntotarkastaja (tai mikälie putkimies), joka yksipuolisesti on aikaistanut tapaamista ja TUNKEUTUU kotiini (tai soittaa ovikello jolla on sama vaikutus puuhien kannalta) liian aikaisin klo 7:40 vaikka odotimme häntä 8:00.

Onko todellinen syy että hän tirkistelynhalussaan haluaa kohdata ihmiset alastomina, suihkunraikkaina, puuhissa... Häpeäisi! Hän taitaa olla se kuuluisa narsisti, joka viis veisaa muiden ihmisten tunteista ja yksityisyydestä.

Minä olisin hänelle hyvin vihainen tästä "ajoissa" olemisesta. Oikeastaan olisin ollut iloisempi että hän myöhästyy!

Vierailija
182/184 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi olevansa perhepäivähoitaja ja ärsyyntyvänsä siitä, jos ovikello soi paljon aikaisemmin kuin mitä ensimmäisen lapsen pitäisi saapua hoitoon. Ymmärrettävästi. Pph työskentelee omassa kodissaan ja se on hänen valtakuntaansa lasten ilmoitettujen hoitoaikojen ulkopuolella. Heillä on myös hyvin suuri riski joutua tekemään jatkuvasti ylipitkää päivää, jotta palvelisivat sekä aikaisin töihin meneviä että myöhemmin sieltä palaavia perheitä. Siksi on pelkkää itsekkyyttä pimpotella ovikelloa ennen aikojaan, yhtä itsekästä kuin hakea lasta myöhässä ilman perusteltua syytä.

Päiväkodit aukeaa usein 6.30 tai 7.00. Jostain kumman syystä lähes joka päiväkodissa on vähintään yksi perhe, joka rynkyttää kahvaa 5-10 min ennen päiväkodin avautumista, koska "meidän nyt vaan pitää päästä sisälle".  Miksi ihmeessä pitäisi? Ei kauppaankaan pääse sisälle ennen kuin se aukeaa, vaikka kuinka olisi seisonut oven takana puoli tuntia ennen aukeamisaikaa. Toisten työaikoja pitäisi osata kunnioittaa, eikä aina vaan ajatella sitä minä-minää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/184 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on parempi että esim. Vieraat ovat tunnin myöhässä kuin tunnin etuajassa.

Eräs kaveri harrastaa tätä, että tulee pippaloihin montakin tuntia etuajassa. Ai että sapettaa.

Jos tapaaminen on sovittu klo 18:00, niin kohtelias on paikalla 17:50. Ei tippaakaan aiemmin.

Myöhässäolijasta tulee sellainen olo, että häntä ei kiinnosta tippaakaan koko tilaisuus. Pikkaisen ylimielinen ihminen täytyy olla, jos tulee tarkoituksella noin paljon myöhässä. Ei kovin kunnioittavaa käytöstä tilaisuuden päähenkilöitä kohtaan tulla milloin huvittaa.

Vierailija
184/184 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ja muihin virallisempiin tapaamisiin menen aina hieman aikaisemmin. Mutta mulla myös muutama tuttu/ ystävä jotka on aina etuajassa tapaaisessa, siis tyylin jopa 20 min aiemmin. Tollasissa tilanteissa itselle tulee yleensä sitten hirvee hoppu ja alkaa suoraan sanottuna ärsyttään. :D Mutta olen kyllä sanonut myös joskus suoraan että jos joku tulee tapaamiseen 20min aikaisemmin sovittua aikaa, niin se ei tarkoita että itse pystyisin tulemaan aikaisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän