Onko joku lopettanut masennuslääkkeet itsenäisesti?
Tietysti pitäisi mennä lääkäriin, mutta siitä tulee taas 20€ lasku... Lääke ei tunnu auttavan. Tekee vain todella uniseksi, vaikka tarkoitus olisi piristää.
Kommentit (11)
Lopetin itsenäisesti. Pienensin annosta samalla kaavalla kuin sitä lääkitystä aloittaessa nostettiin. Viimeisen viikon taisin ottaa lääkkeen joka toinen päivä. Vieroitusoireita tuli, mutta olisi niitä varmaan tullut joka päivä.
Onko tämä ensimmäinen lääke? Kannattaisi ehkä kuitenkin mennä lääkärille ja ehdottaa että kokeilette toista lääkettä.
Citalopram on lääke, eikä aiempia kokeiluja ole. Lääke on ollut käytössä kolme kuukautta. Miksi sinä lääkkeen itsenäisesti lopettanut päädyit lopettamiseen? Ap
Seronilin olen lopettanut asteittain. Vieroitusoireita oli hurjat "sähköiskut" kropalla. Halusin eroon lääkkeestä
Olen lopettanut seinään, ei vieroitusoireita ( söin 2 vuotta). Mutta useimmille kai niitä tulee.
Etkö osaa itsenäisesti ajatella vaan olet lääketeollisuuden uhrina ja lääkärin vallan alla?
Lopetin Cipralexin vähentämällä. Tuli niitä "säkäreitä", mutta ei ne tapa eikä satu ja kesti vaan vajaa viikon. Ei tullut mitään muita oireita.
Kyllä mä olen monesti lopettanut. Ja sitten taas aloittanutkin. Nyt tosin kokeilin venlafaxinia, sertralinia javoxraa vuoden sisään. Mikään ei auttanut. Palasin takaisin sitalopraamiin joka näemmä minulle parhaiten sopii.
Lopetin viime kesänä (2016) monivuotisen neuroleptin seinään. Johan aivot virkos, unta ei tarvinnut ollenkaan puoleen vuoteen, oksetti, sössin melkein asiani, monen vuoden kemiallinen selibaatti lensi roskikseen... No, aloitettiin uusi, innovatiivinen lääke. Laihduin ja laihduin, en nukkunut taaskaan, silmä alkoi iskeä itsestään mikä oli hemmetin kiusallista koska muutama vastaantulija iski takaisin... Lopetin, ja pikkuhiljaa aloin tuntea itseni taas itsekseni. Nykyään vain rauhoitetta, unta antava masislääke, omegaa, ja alkaviin vaihdevuosivitutuksiin estriolia.
Joskus söin masennuslääkkeitä, ja kierrokset sen kuin lisääntyi. Eräs kuivatti suuta josta onkin jo jokunen hammas saanut lähteä. Joku lääke (myrkky) pisti kaalin aivan sekaisin. Lopettaessa sähköiskunapsauksia päässä (citalopram, venlafaxin).
Kannattaa ehdottomasti otattaa verikokeet ja mittauttaa hormonitasot (synnytyksen jälkeen) fyysisten sairauksien poissulkemiseksi. Psykiatrisella on oma näkemys asioista, somaattisella ja neurologisella omansa.
Ja juu, toisia citalopram todellakin rauhoittaa. Ihmiset kun lähtökohtaisesti ovat erilaisia.
Koululääketiede voi toisinaan auttaa, mutta toisinaan seuraa ikäviä, kauaskantoisia ongelmia.
Sama. Vähentämällä ensin puoleen tablettiin. Sitten puolikas jka toinen päivä ja siis viikko kerrallaan. Eli 1vk 1/2tbl. Voi vähentää pidemmälläkin aikavälillä jos viekkarit pahoja. Esim. 2vk puolikasta.
Itselleni tuli noi em sähkärit. Ovat epämielyttäviä muttei satu. Kesti n1kk lopettamisen jälkeen. Kannattaa silti mennä lääkäriin ja kokeilla jotain muuta lääkettä. Itselleni ei tuo lääke sopinut. Piristävää vaikutusta jaettiin. Neljäs lääke toimi hyvin ja on nytkin käytössä. Voxra on käytössä ja on auttanut tosi paljon. Vaikutus mekanismiltaan erilainen kuin citalopram. Jos maniaan viittaavaa niin silloin se ei kyllä sovi. Tsemppiä! Älä luovuta! Oikeasta lääkkeestä on suuri apu toipumiselle!
Mikä lääke? Kauanko olet käyttänyt?
Seinään ei kannata mitään lopettaa vaan laskea annostusta pikkuhiljaa muutaman viikon ajan. Varaudu vierotusoireisiin...