Mikä yleinen tai tärkeä kokemus sinulta puuttuu? Mistä olet jäänyt paitsi?
Vastapainona tuolle ketjulle, jossa peukutetaan "harvinaisia" kokemuksia: Onko sinulta jäänyt väliin joku ikäluokallesi, sukupuolellesi tms yleinen tai tärkeä kokemus? Lapsuudessa, nuoruudessa, aikuisuudessa? Mistä olet jäänyt paitsi? Aiheuttaako jonkun kokemuksen puute sinussa ulkopuolisuuden tunteen muiden joukossa?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Hmm
-seurustelu
-seksi
-yliopisto
-kännien vetäminen (No tämän voin toki toteuttaa vaikka yksin kotona jos siltä tuntuu)
-ystävien kanssa oleminen. Muutamia kavereita on, mutta en näe heitä usein enkä oikein osaa jutella mistään tärkeistä asioista heidän kanssaan
-ylipäätään semmoinen "normaali" nuoruus
...
N23
Pitäisikö vaan kuolla pois
Sun täytyy olla aivan helvetin ruma lihava tai joku vammanen, jos naisena jäät noista paitsi... Seksin ja suhteen saaminen on naiselle NIIIIN paljon helpompaa keskimäärin, miehiin verrattuna.
Olen nainen, mutta olen jäänyt paitsi esim. Kuukautisista, koska mulla ei ole kohtua. Tulen jäämään tämän takia paitsi aika paljosta muustakin.
Mun mielestä tää ketju osoittaa, että monilta puuttuu jotain mitä "kaikki" on kokeneet eli melkein jokainen tuntee ulkopuolisuutta jostain syystä. Ei siis kannata stressata ja tuntea huonommuutta, tai hautoa itsetuhoisia ajatuksia näiden asioiden vuoksi. Kaikilla tänne kirjoittaneilla on kuitenkin myös vielä elämää edessä, eikä kaikki ovet ole vielä sulkeutuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm
-seurustelu
-seksi
-yliopisto
-kännien vetäminen (No tämän voin toki toteuttaa vaikka yksin kotona jos siltä tuntuu)
-ystävien kanssa oleminen. Muutamia kavereita on, mutta en näe heitä usein enkä oikein osaa jutella mistään tärkeistä asioista heidän kanssaan
...
N23
Pitäisikö vaan kuolla poisSun täytyy olla aivan helvetin ruma lihava tai joku vammanen, jos naisena jäät noista paitsi... Seksin ja suhteen saaminen on naiselle NIIIIN paljon helpompaa keskimäärin, miehiin verrattuna.
Niin, ajatella, että on olemassa myös niitä "helvetin rumia lihavia tai jotain vammaisiakin". Meinaatko, että heitä tämä asia satuttaisi jotenkin vähemmän?
Vanhojentanssit ja penkkarit jäi lukiossa väliin. Samoin kaikki lukion aikana järjestetyt juhlat. Vanhempani olivat tiukkiksia eivätkä päästäneet juhliin, koska ne järjestettiin kouluajan ulkopuolella. Kieltämättä vähän ulkopuolinen olo.
Myöhemmin jäi välistä kunnon häiden pitäminen. Käytiin vaan maistraatissa todistajien läsnäollessa.
Koskaan en ole saanut kutsua pikkujouluihin, teemabileisiin tai naamiaisiin. Sitä olen vähän harmitellut. Itsekin voisi jotain järjestää, mutta ei ole kaveripiiriä vaan vain yksittäisiä kavereita ympäri Suomea jotka eivät tunne toisiaan. Pelkästään aikataulullisesti ja majoituksen osalta olisi vaikea järkätä itse. Joskus siis haaveilen tiiviistä kaveriporukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm
-seurustelu
-seksi
-yliopisto
...
N23
Pitäisikö vaan kuolla poisSun täytyy olla aivan helvetin ruma lihava tai joku vammanen, jos naisena jäät noista paitsi... Seksin ja suhteen saaminen on naiselle NIIIIN paljon helpompaa keskimäärin, miehiin verrattuna.
En ole kyseinen N23 mutta pakko kommentoida. Olen siis 28-vuotias nainen. Ainoat miehet, joita minulle on ollut tarjolla jonoksi asti, ovat olleet kaikki varattuja. Perheellisiä miehiä. Ja koska en halua varattuun koskea, olen joutunut olemaan ilman. En ole lihava enkä vammainen ja mielestäni ihan normaalin näköinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm
-seurustelu
-seksi
-yliopisto
...
N23
No jos aivan helvetin ujo ja hiljainen on mielestäsi jotenkin vammainen niin siinä tapauksessa olet oikeassa.
Konfirmaatio ja rippikoulu. Omasta tahdostani jäin paitsi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm
-seurustelu
-seksi
-yliopisto
...
N23
No jos aivan helvetin ujo ja hiljainen on mielestäsi jotenkin vammainen niin siinä tapauksessa olet oikeassa.
Ja tähän kun lisää sen että minullekaan ei kuitenkaan kelpaa kuka tahansa mies (ei nyt mitään ihme vaatimuksia ole mutta ainoat jotka ovat yrittäneet iskeä on keski-ikäiset tai vanhemmat humalaiset miehet...) niin juu ei ole niin helppoa kuin luulet
N23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm
-seurustelu
-seksi
-yliopisto
...
N23
Luitko aloitusta, tässähän haettiin juuri sitä, että ihminen kokee jääneensä paitsi siitä mitä muilla "samanlaisilla" on. Turha siis vääntää tästä mitään mies-naisasiaa tai hakea tästä ketjusta yleistyksiä. Toisekseen, miksi ilkeilet ihmiselle jolla on itsetuhoisia ajatuksia?
Omaisuuden kartuttaminen ja omistusasunnon ostaminen. Muutoin milteipä kaikkea "normaalia ja yleistä" on tullut ainakin kerran kokeiltua, jopa kansantansseja.
Penkkarit. Ei tosin haittaa yhtään.
En ole käynyt koskaan baarissa tai yökerhossa, enkä ole uskovainen.
Hyvät, rakastavat ja tukevat vanhemmat.
Työelämä. Sairastuin nuorena (fyysisesti) ja jouduin eläkkeelle. Oman perheen onneksi sain siitä huolimatta. Siitä paitsi jääminen oli pahin pelkoni.
Vierailija kirjoitti:
Työnteko, olen ollut vain pari kertaa kuukauden pätkän kesätöissä. En ole päässyt tienaamaan elantoani ja maksamaan veroja.
Tämä. Ei yhtään kunnollista työsuhdetta, vaikka opiskelin kauan ja tähtäimessä oli ansiokas ura. Ikää nyt 42. Ei vaan ole tärpännyt. Osa-aikaa, silppua, työttömyyttä senkin edestä.
Pilveä en olekokeillut kuin tietokoneella. Sehän ei ole mitenkään kaikkien juttu mutta on aika yleistä kuitenkin.
En vetänyt alaikäisenä kännejä ja seksin harrastaminenkin alkoi vasta vaille 30-vuotiaana. Eli se "villi ja vapaa" nuoruus jäi elämättä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä. Tuskin olen jäänyt mistään ihmeellisestä paitsi.
M43
LUUSERII!
Nyt tulee pitkä lista...
- En ole koskaan ollut rakastunut (paitsi läheisriippuvaisessa mielessä) tai kokenut rakastetuksi tulemista. Ei romanttisessa eikä muussakaan mielessä.
- Isättömyys
- Ei yhtään sisaruksia eikä serkkuja, eikä muitakaan sukulaisia, jotka pitäisivät yhteyttä.
- En kuulunut kirkkoon, joten en käynyt rippileiriäkään.
- Yläasteella ei ollut yhtään ainutta ystävää.
- En ole kokenut kunnon polttareita ja häitä. Maistraatissa mennyt naimisiin, mutta eronnut.
- Perheettömyys. Nyt olen 35-vuotias. En ole koskaan ollut raskaana, enkä ole voinut yrittääkään, kun ei ole ollut miestä, joka haluaisi perustaa perheen kanssani.
- Lapsena en päässyt kunnon ulkomaanmatkoille, kuten Etelään tai edes automatkoille Skandinaviaan. Aikuisena olen onneksi matkustellut senkin edestä.
- En saanut uraa, vaikka minulla on kaksi korkeakoulututkintoakin.
- Olen aina asunut vuokralla kerrostalossa. Myös lapsena.
- Meillä ei ole mökkiä tai mitään "landea", minne mennä viettämään juhannuksia.
- En ole koskaan ajanut autolla tai edes istunut auton ratissa. Ei ole korttia.
- Äitini eikä kukaan muukaan sukulainen ole koskaan kutsunut minua syömään. Muutin pois 18-vuotiaana.
- En ole koskaan kokeillut tupakkaa, mutta pilveä olen ;)
38v. On yritetty iskeä useita kertoja elämän varrella. Alkoholin vaikutuksen alaisenakin mulla on onneksi sen verran hyvä itsekontrolli, etten ole langennut. Mies on liian hyvä heitettäväksi hukkaan ihan vaan kokemusten metsästämisen takia!