Mikä yleinen tai tärkeä kokemus sinulta puuttuu? Mistä olet jäänyt paitsi?
Vastapainona tuolle ketjulle, jossa peukutetaan "harvinaisia" kokemuksia: Onko sinulta jäänyt väliin joku ikäluokallesi, sukupuolellesi tms yleinen tai tärkeä kokemus? Lapsuudessa, nuoruudessa, aikuisuudessa? Mistä olet jäänyt paitsi? Aiheuttaako jonkun kokemuksen puute sinussa ulkopuolisuuden tunteen muiden joukossa?
Kommentit (125)
Työnteko, olen ollut vain pari kertaa kuukauden pätkän kesätöissä. En ole päässyt tienaamaan elantoani ja maksamaan veroja.
Yhdyntä on kokematta, muu asiaan liittyvä on koettu.
En tärkeästä tiedä, mutta yleinen: eka känni.
En ole koskaan saunonut porukalla kavereiden kanssa
Kotibileet ym. ryyppäjäiset teininä. Ei sillä, että olisin näin aikuisiälläkään noihin "päässyt", mutta kuitenkin. Näin juoppo-isää ihan tarpeeksi kotona, en olisi halunnutkaan nimenomaan ryyppäämään, mutta se sosiaalinen puoli... pikkukylässä kaikki sosiaalinen elämä nyt pyöri alkoholin ympärillä, et ollut mitään jos et ollut mukana, jäit koulussakin tämän takia aivan yksin. "Jee".
En ole koskaan ollut sukupuoliyhteydessä enkä lentokoneessa.
Parisuhde miehen kanssa.
Oon 32 v. nainen. En niin kauhean ruma, mutta enemmänkin outo, eli ikuisesti yksin. :)
Sisarukset
En kyllä haluaisi että olisikaan
Kannustava koti, omana itsenään hyväksytyksi tuleminen, rakastetuksi tuleminen.
En ole koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä. Tuskin olen jäänyt mistään ihmeellisestä paitsi.
M43
Lesboseksi.
Kun en vaan millään saa itseäni taipumaan hommiin naisen kanssa, en edes kännissä.
Sellaiset lapsuuden kolttoset, joita jälkeen päin mietitään. En ole ollut omenavarkaissa enkä soitellut pilapuheluita enkä katsellut aikuisten elokuvia enkä karannut kiellettyihin paikkohin.
Aito rakkaus ja perusturvallisuuden tunne.
Rippikoulu ja vanhojen tanssit. Kummankaan kokemuksen puuttuminen ei harmita tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhdyntä on kokematta, muu asiaan liittyvä on koettu.
Minä en ole kokenut mitään asiaan liittyvää. Se ahdistaa.
Kookas mulkku. Sellainen pelottavan iso ja suonikas.
Voi kun sais joskus kokea.
En ole ikinä oikeastaan viettänyt opiskelijaelämää. Olin kyllä yhden lukukauden AMK:ssa mutta eipä siinä hirveästi vielä päässyt makuun, varsinkin kun asuin vielä kotona.
Myöhemmin taas olen suorittanut alemman korkeakoulututkinnon monimuoto-opiskeluna. Olen kyllä elämäni aikana juhlinut ja viettänyt nuoruutta. Mutta tarkoitan sellaista vaikka toiselle paikkakunnalle muuttamista opiskeluiden perässä, haalarielämää ym. Ja sitten lisänä vielä vaihtarivuosi. Mutta ehkä ulkomailla ehdin vielä joskus asumaan.
Hmm
-seurustelu
-seksi
-yliopisto
-kännien vetäminen (No tämän voin toki toteuttaa vaikka yksin kotona jos siltä tuntuu)
-ystävien kanssa oleminen. Muutamia kavereita on, mutta en näe heitä usein enkä oikein osaa jutella mistään tärkeistä asioista heidän kanssaan
-ylipäätään semmoinen "normaali" nuoruus
...
N23
Pitäisikö vaan kuolla pois
Olen kokokeillut kaikkia muita perinteisiä laittomia päihteitä (piri, ekstaasi, paja, bentsot, opiaatit, happo, sienet), mutta kokkelia ei ole voinut kokeilla liian korkean hinnan takia.