Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käy sääliksi nämä bikinifitneksen kehonrääkkääjät :(

Vierailija
12.11.2016 |

Instagram suoltaa etusivulle jatkuvasti näitä vatsalihaksiaan ja rasvatonta olemustaan esitteleviä bikinifitnesskisaajia. Muutamien elämää olen seurannut ja sen takia etusivu on näitä täynnä.
Mulle tekee tosi pahaa katsoa näitä riutuneita ja nälkäisen näköisiä naisia, joiden silmien ympärillä on tummat renkaat, kasvoilla juonteita väsymyksestä. Kasvot kertovat ihmisen terveydentilasta paljon, niin laihoilla kun lihavillakin. Kaikilla on kuvia, joissa rutistavat vatsanahkaa sormien väliin ja esittelevät reisilihaksiaan.
Mun tekisi niin kovasti mieli sanoa kaikille itseään rääkkääville naisille, että sulla voi olla tosi hyvä lihaskunto ja rasvaa siinä lihaksen päällä sopivasti, että riität ilman, että rääkkäät itseäsi.
Koko elämä pyörii ruokailun, salin, peilikuvan ja kontrolloinnin ympärillä. Kuri, lepo, rääkki. Miksi nämä itsensä kiduttajat kuvittelevat, että heille ollaan kateellisia, itsekurin takiako? Kun kritisoit tuota, olet kateellinen. Miksi kukaan olisi kateellinen ihmisille, jotka eivät rakasta itseään ja kehoaan tarpeeksi, vaan pitävät yllä jatkuvaa kestävyyskoetta sen kustannuksella.
Kukaan bikinifitnesskisaaja ei näytä terveeltä,vaan kisalavalla feikataan kaikki. Hymy on opeteltu ja väkisin väännetty, iho on maalattu terveen väriseksi, huonokuntoiset ja kuolleet hiukset on tuuhennettu lisäkkeillä ja kiillotettu kemiallisesti, hampaat on valkaistu ja meikillä peitetään väsymyksen merkit.
Kaikki kisaajat ryntäävät syömään ja juomaan kisan päätteeksi, osa konttaa, koska eivät jaksa kävellä.
Vastikään Sofia Ruusila kertoi, että oli ennen kisaa kontannut suihkuun, kun oli niin huonossa kunnossa.
Mulla käy sääliksi ja on paha olo naisten puolesta, me riitetään muutenkin, meidän ei tarvitse olla aina jotain enemmän... <3
Mä käyn itse salilla lihaskuntoa huoltamassa ja lenkkeilen, mutta olen nk.normaalipainoinen ja näköinen. Kasvojen ihosta huomaa heti, jos kaikki ei ole kunnossa. Miksi tämä ei riitä,miksi pitäisi edes haluta olla kireämpi ja aina jotain enemmän etenkin lajissa, jonka tarkoitus on olla mahdollisimman rasvaton?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen. Ne naiset ovat rumia!!

Vierailija
2/14 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylipaino ja siitä mahdollisesti aiheutuvat sairaudet sekä sokerin, rasvan ja hiilihydraattien mässäilykään ole yhtään sen parempi vaihtoehto, ja sitä esiintyy suomalaisten keskuudessa paljon enemmän kuin itsensä rääkkäämistä fitneksellä.

Tämä tuli itselleni mieleen, sillä kaikki fitneksen arvostelijat joihin itse olen törmännyt ovat olleet edellämainitunlaisia.

Oikeassa mahdat olla siinä, että rajansa kaikella, mutta käsittääkseni moni fitneksen "harrastajista" elää kyllä terveellisesti, syö hyvin ja treenaa runsaasti mutta ei heidän tasoonsa nähden liikaa, ja sitten vain ennen kisoja on niitä hirveitä rääkkejä. Kisoja ei käsittääkseni kovin usein ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun käy sääliksi, ihan itse valintansa tekevät. En ole myöskään kateellinen, valtaosalla meistä olisi mahdollisuus näyttää huomattavasti lihaksikkaammalta, timmimmältä jnejne, omia valintoja haluaako omistautua yhdelle asialle elämässä.

En lainkaan vähättele sitä työn määrää mitä kisaajat tekevät, totta on että niihin tuloksiin päästäkseen on kieltäydyttävä paljosta ja tehtävä huikeasti. En silti pidä sitä itse lopputulosta, lavallakeikistelyä, urheiluna.

Vierailija
4/14 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus siinä missä muutkin. Suuren työn tekevät, ja bikinifitness-kisaajat näyttävät mielestäni vielä todella hyvältä. Itse en kuitenkaan jaksaisi sellaista.

Vierailija
5/14 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ylipaino ja siitä mahdollisesti aiheutuvat sairaudet sekä sokerin, rasvan ja hiilihydraattien mässäilykään ole yhtään sen parempi vaihtoehto, ja sitä esiintyy suomalaisten keskuudessa paljon enemmän kuin itsensä rääkkäämistä fitneksellä.

Tämä tuli itselleni mieleen, sillä kaikki fitneksen arvostelijat joihin itse olen törmännyt ovat olleet edellämainitunlaisia.

Oikeassa mahdat olla siinä, että rajansa kaikella, mutta käsittääkseni moni fitneksen "harrastajista" elää kyllä terveellisesti, syö hyvin ja treenaa runsaasti mutta ei heidän tasoonsa nähden liikaa, ja sitten vain ennen kisoja on niitä hirveitä rääkkejä. Kisoja ei käsittääkseni kovin usein ole.

Minä taas tunnen monia perusterveitä, normaalipainoisia ihmisiä, jotka eivät arvosta fitnessvartaloa tai pidä sitä tavoittelemisen arvoisena.  

Vierailija
6/14 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa on kirjoitusvirhe. Lukee "käy sääliksi", kun pitäisi lukea "käy kateeksi".

Vierailija
7/14 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat parikymppiset fitnesstytöt näyttävät kasvoistaan nelikymppiseltä, ei hyvä.

Vierailija
8/14 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on sanomattakin selvää, että ylipaino on myös vaarallista. Tässä aloituksessa ei niinkään ollut kyse asettaa bikinifitnesiä ja ylipainoa vastatusten, ei siinä ole järkeä, kohtuus paras tässäkin. Bikinifitnes elämäntapana toimisi ilman sitä kisadieettiosuutta, off season ovat terveen näköisiä ja kauniita, esimerkkinä Eevi Teittinen, jolla on kaunis ja terve kroppa off season.

Juuri tämä lavakunto on kuitenkin se mitä tavoitellaan ja mitä esitellään somessa eniten ja kaikissa off season kuvateksteissä itketään, kun ei millään pää tunnu hyväksyvän lihonutta kroppaa ja kuinka on ikävä kisakuntoa. Eivät nämä naiset näytä onnellisilta Instagraminsa perusteella, kasvot ovat riutuneet ja jokainen kuvaa itseään aamulenkillä tyhjällä vatsalla kello 5.

Ja lääketieteelliset tutkimukset ovat kudonneet tyhjällä vatsalla tehdyn aamulenkin hyödyt. Ei ole mitään pätevää todistetta siitä, että kyseinen metodi on merkityksellinen laihdutuksen kannalta. Silti meitä kaikkia revitään lenkille tyhjällä vatsalla koska muutkin tekee, vaikka saman hyödyn lenkistä saa pari tuntia aamiaisen jälkeenkin tai iltapäivällä tehtynä.

Mä kyseenalaistan tällaisten bikinimessiaiden oppien kuuntelemisen ja toivoisin avoimempaa keskustelua kyseisestä lajista. Myös kritiikki on ihan pakko ottaa mukaan keskusteluun, ettei lisää nuoria tyttöjä sekoa tuohon lajiin ja kuvittele, että vatsalihasten pitäisi erottua selvästi ja jos ei erotu, olet läski.

Vierailija
9/14 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat parikymppiset fitnesstytöt näyttävät kasvoistaan nelikymppiseltä, ei hyvä.

Vai että oikein "useimmat"? Joopa joo. Lajia erittäin paljon seuraavana en oikein ymmärrä tuollaista heittoa. Onhan siellä nämä Pajulahdet ja muut ääritapaukset, jotka näyttävät ikäistään paljon vanhemmalta, mutta kyllä ne parikymppiset nyt pääsääntöisesti ikäisiltään näyttävät. :D

Vierailija
10/14 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bikini fitness on kyllä nolointa ikinä. Treenaisivat ja söisivät kunnolla ja hankkisivat lihasmassaa. Nyt näyttävät hinteliltä laiheliineilta

Vierailija
11/14 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa on kirjoitusvirhe. Lukee "käy sääliksi", kun pitäisi lukea "käy kateeksi".

Mä käyn salilla 4x viikkoon ja lenkkeilen tunnin lenkkejä koiran kanssa joka päivä arkena ja vknloppuna koirapuistoillaan tai käydään maastossa. Rakastan liikuntaa ja terveellistä ruokaa. Olen nähnyt kisadieetin, ja se ei ole terveellistä. Jos haluaisin voisin tehdä saman. Haluanko huimausta? Haluanko heikotusta? Haluanko sitä, että noudatan kellontarkkaa aikataulua ja haluanko erakoitua kotiini tai kantaa jatkuvasti eväitä mukanani, laskea, punnita, kytätä, mitata?

Kerrotko vielä, missä kohtaa pitäisi tuntea kateuden tunnetta? Jos joku kadehtii toista niin bikinifitnesskisaaja kadehtii naista joka uskaltaa olla oma itsensä ja näyttää terveeltä ja elinvoimaiselta ja jolla on omat vahvat kynnet ja hiukset, sekä ripset ilman pidennyksiä ja kaikki vain siksi, että elää terveellisesti ja ajattelee kehonsa parasta eikä peilin.

Vierailija
12/14 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käyttäisi tässä ketjussa esimerkkinä Minna Pajunlahtea, joka kasvattaa lihasmassaa ja jonka tarkoitus on olla lihaksikas. Nyt on kyse näistä laihoista bikinifitnesskisaajista, jotka tekee pienillä painoilla paljon toistoja ja syö kourallisen riisiä ja neljä cashewpähkinää lounaaksi ja iltapalaksi 12 kananmunaa.

Vierailija
13/14 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteät ja pyöreät pakarat ovat erittäin hyvä. Fitnesskisaajat menevät liiallisuuteen. t. mies

Vierailija
14/14 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bikini fitness on kyllä nolointa ikinä. Treenaisivat ja söisivät kunnolla ja hankkisivat lihasmassaa. Nyt näyttävät hinteliltä laiheliineilta

Jep, niin kuin sinä, eikö niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän