Tässä minun kilpirauhasen koetulokset. Terveyskeskuslääkärin mukaan ei aloiteta lääkitystä
S -TPOAb
43 IU/ml
S -TSH
5.84 mU/l
S -T4-V
13 pmol/l
Kommentit (28)
Apua tuota TSH-arvoa! Kyllä noilla arvoilla ilman muuta pitäisi aloittaa lääkitys. Onhan se nyt jo yli viitteidenkin ihan selvästi.
Oletko tosissasi? Kyllä pitäisi aloittaa. Mä vaatisin.
mene kunnon lääkärille, kun itsekin näet jo paremmin.
Minä sain alle viiden tsh-arvoilla lääkityksen yksityiseltä.
Pitäis aloittaa. Ei paha vajaatoiminta, mutta lievä kumminkin. Oireethan voi olla silti ilkeät, vaikka arvot ei niin huonot olisikaan. Mene yksityiselle hakemaan resepti.
Pitäisi tulla lääkitys. Yritä uudestaan ja jos ei tipu, niin tee valitus ja mene paremmalle lääkärille.
Onko sulla mitä oireita? Miten asiaa seurataan jatkossa? Oliko nämä ensimmäiset mittaukset?
Mä luottaisin lääkärin ammattitaitoon.
Koelääkitys pitäisi aloittaa jo siinä vaiheessa kun TSH on 2.5 tai yli, tämä kansainvälisten asiantuntijoiden mukaan.
Hittolainen mikä TSH :( vaadi lääkitys jos on oireita tai vaihda lääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Mä luottaisin lääkärin ammattitaitoon.
Minä en, koska noin huonoilla TSH ja T4v-arvoilla pitäisi saada lääkitys, tämän tietää jokainen vähänkään ammattitaitoinen lääkäri. Terveyskeskuslääkärit vaan harvemmin on ammattitaitoisia ainakaan tämän asian kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Koelääkitys pitäisi aloittaa jo siinä vaiheessa kun TSH on 2.5 tai yli, tämä kansainvälisten asiantuntijoiden mukaan.
Myös WHO on sitä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Miten terveyskeskuksessa lääkärin vaihto onnistuu?
Ap.
Sama täällä. Kuulemma aloitetaan lääkitys vasta kun tsh on yli 10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten terveyskeskuksessa lääkärin vaihto onnistuu?
Ap.
Varaamalla ajan toiselle lääkärille? Muu(a)llakin kuin omalääkärillä saa käydä.
Mulla olo tsh 17 ja tk lääkäri sanoi "noo toi on kyllä vähän kohonnut.. Vähän ehkä voitaisiin nostaa lääkitystä." VÄHÄN KOHONNUT?!?!
Jos on oireita JA tsh on 4-10, pitäisi aloittaa ainakin koelääkitys. Tämä oli virallinen ohjeistus jo takavuosina. Jos ei ollut oireita, niin sitten aloitettiin vasta kun tsh yli 10. Sun lääkäri ei tunne edes vanhoja oppeja...
Vierailija kirjoitti:
Herraisä, mä olisin varmaan jo kuollut tuossa kohtaa. Mulla lääkitys aloitettiin TSH:n ja T4V:n ollessa nätisti viitearvojen sisällä...mutta TPOAb oli 485 (viite
Vierailija kirjoitti:
Vanhentunutta tietoa valitettavasti.
Niin?