Tässä minun kilpirauhasen koetulokset. Terveyskeskuslääkärin mukaan ei aloiteta lääkitystä
S -TPOAb
43 IU/ml
S -TSH
5.84 mU/l
S -T4-V
13 pmol/l
Kommentit (28)
Mulla oli TSH lähes 7 ja TPO yli 600. Lääkärin mukaan ei mitään vikaa ja kuvittelen oireet. Nuo on kuulemma ihan normaaleja arvoja ja TPO arvolle ei voida tehdä yhtään mitään.
Mikä tuo TPO on? Multa ei ole koskaan otettu, vaikka oon ollut tyroksiini-lääkityksellä monta vuotta.
Mäkään en saanut tyroksiinia aluksi arvauskeskuksessa. Mutta onneksi olin silloin töissä ja sain työterveyslääkäriltä tyroksiinin, kun näytin kilpparikokeen arvot ja luettelin oireet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hittolainen mikä TSH :( vaadi lääkitys jos on oireita tai vaihda lääkäriä.
Miten terveyskeskuksessa lääkärin vaihto onnistuu?
Ap.
Riippuu varmaan kunnasta, mutta nykyäänhän potilas saa jopa vaihtaa terveysasemaa kerran vuodessa. Itse olen saanut eri lääkärin aikaa varatessani ja tietyn lääkärin nime kuullessani pyytäessäni toista lääkäriä on tälle toisella varattu aika.
21 ja 22, olen pahoillani, surullinen ja vihainen puolestanne. Minä sain diagnoosini jo vuosia sitten, mutta sylettää se, että hoito on noin huonoissa kantimissa vieläkin.
Suosittelen lämpimästi kaikille kilppariongelmien kanssa painiville endokrinologin vastaanottoa. Se on sen ja joka euron arvoista (itse olisin saanut tk:sta masennuslääkkeet, enkä edes tpoab -koetta. Olin jo erittäin huonossa kunnossa kun epätoivoissani ajauduin endolle. Jos en olisi mennyt...). Jaksakaa vielä yksi kerta, sieltä löytyy asiantuntemus ja kuunteleva korva. Ottakaa omainen mukaan, jos ette jaksa yksin. Elämän voi saada takaisin. Voimia jaksaa vielä vähän ❤
19
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo TPO on? Multa ei ole koskaan otettu, vaikka oon ollut tyroksiini-lääkityksellä monta vuotta.
Mäkään en saanut tyroksiinia aluksi arvauskeskuksessa. Mutta onneksi olin silloin töissä ja sain työterveyslääkäriltä tyroksiinin, kun näytin kilpparikokeen arvot ja luettelin oireet.
Tulehdusarvot. Mulla oli yli 1000. Ja TSH oli muistaakseni 7,8 ja lääkitys aloitettiin heti 0,1mg:lla. Nyt menee jo 1,5-2 tbl/vrk.
Mulla annosta nostettiin vaikkei TSH arvo ollut huomattavasti koholla vaan se oli vain 4.6. Lääkäri kuitenkin ehdotti että nostettaisiin. Suostuin. Toinen lekuri samasta paikasta, jonka luona kävin aikaisemmin raivos, että ehdottomasti ei nosteta.
Kyllähän minä aika kuollut olenkin. Olen vain niin väsynyt, etten jaksa taistella itselleni lääkitystä.