Miten Nenäpäivä näkyy teidän perheessä/taloudessa tänään?
Kommentit (76)
Perheen päivässä ei mitenkään erikoisemmin. Minä olen kuunnellut YleX koko päivän ja lähettänyt kaksi lahjoitusviestiä. Olen työtön mutta kyllä minulta 10e irtoaa hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Perheen päivässä ei mitenkään erikoisemmin. Minä olen kuunnellut YleX koko päivän ja lähettänyt kaksi lahjoitusviestiä. Olen työtön mutta kyllä minulta 10e irtoaa hyväntekeväisyyteen.
Ostin myös puolukkavodkaa ja hehkuviiniä flunssan tappajiksi. Naurettavaa olis näitä ostella ja jättää osallistumatta lasten auttamiseen.
Ei mitenkään tänäkään vuonna. Harvinaisen turha tämäkin keräys ja silti jotkut jaksaa vuodesta toiseen siihen osallistua. No onneksi ei ole multa pois.
Mä voin ihan suoraan kertoa että suomalaisessa tunnetussa perheyrityksessä naurettiin vaalien jälkeen osastonjohtajan johdolla Paavo Arhinmäelle ja juhlittiin porvariston voittoa. t, ex työntekijä
"Viisituntisen lähetyksen aikana varoja kerätään yhdessä maailman lasten hyväksi, jotta jokaisella lapsella maailmassa olisi mahdollisuus riittävään ravintoon, turvaan, koulutukseen ja terveyteen. Musiikkiesitysten ja sketsien lisäksi illan aikana nähdään koskettavia tarinoita Intiasta, Somalimaasta, Swazimaasta ja Nepalista." Lähde: https://www.nenapaiva.fi/
Autamme "maailman lapsia"? Milloin on suomalaisten lasten, siis myös muiden kuin Lastenklinikan potilaiden, vuoro? Lapsen määritelmä on viime aikoina osoittautunut olevan niin laaja, etten taatusti osallistu mihinkään keräyksiin. Emme katso nenäpäivä-ohjelmaa emmekä ole ostaneet mitään siihen liittyviä tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin myös puolukkavodkaa ja hehkuviiniä flunssan tappajiksi. Naurettavaa olis näitä ostella ja jättää osallistumatta lasten auttamiseen.
Kiitos. Tätä se "kännissä olet ääliö" tarkoittaa.
Tietenkin siten että teinit istuu nenä kiinni ruudussa. Ne ei ole kyynisiä wt-yrmyjä vaan on sydäntä.
Yleensä laittavat omalta tililtä jotain keräykseen.
Mä tulin laittaan fb kavereille haasteen. Saa nähdä onko vastaanotto sama kuin täällä.
Kylläpä on katkeria mummoja ketju täynnä, antaa lasten kuolla nälkään ja janoon minä en kyllä anna senttiäkään. Menkää joskus käymään jossain kehitysmaassa oikeesti köyhien parissa niin ehkä teidänkin silmät aukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näy yhtään mitenkään. En edes muistanut/tiennyt, että se on tänään. Luulenpa että siitäkin joku välistävetäjä nettoaa eniten eivätkä ne oikeasti avun tarpeessa olevat.
No ei pidä paikkaansa. Keräyskulut on alle 20%
Buhahaha. Keräyskulut alle 20%, sitten organisaatioiden kulut rahojen käyttämisestä paikan päällä toiset 20%, korruptio 50%. Voi siitä hyvällä tuurilla pari prosenttia mennä johonkin hyödylliseen.
Nenäpäivä - kuka oikeasti on keksinyt noin idioottimaisen nimen? Tuon nimen keksijää pitäisi rangaista vähintään sähkötuolilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän teet ihan myyrän työtä. Ne lompakkoloisijat kasvavat aikuisiksi ja hankkivat uusia kerjäläisiä. Ja siitä tuli hyvä mieli?
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on katkeria mummoja ketju täynnä, antaa lasten kuolla nälkään ja janoon minä en kyllä anna senttiäkään. Menkää joskus käymään jossain kehitysmaassa oikeesti köyhien parissa niin ehkä teidänkin silmät aukee.
Mitä jos on käynyt ja toteaa silti, että antaa olla?
Me emme tiettyä kansanosaa Suomeen tarvita. Pärjätään ihan ilmankin ilman lisäkustannuksia. Sitten joku vielä hymistelee päälle. Hoitakoot omat ongelmansa. Niin mekin tehdään.
Sitten noilla laittomasti tulijoilla on vielä vähemmän mukava taipumus syyttää elinolosuhteiden muutoksesta meitä! Suomalaiset odottavat kiitollisuutta, mutta kun etelässä se ei kuluu tapoihin aina välttämättä. Röyhkeimmät vaativat huntua suomalaisille naisillekin. En usko Allahiin.
Tämä menee taas varmaan sen kuuluisan vihapuheen puolelle, kun kerron vain, miten suomalaisena naisena minun on käsketty hunnuttaa itseni ihan kadullakin. Sitten on niin ihanaa, kun saadaan rikastusta.
Ihme aggressioita. tyypit kattoo joka päivä telkasta tappamista murhaamista ja kidutusta. Ihan kivaa jooSitten kun joku pyytää yhden kaljatuopin hintaa lapsille jotka ei oikeassa elämässä pääse edes kouluun ollaan niin myrtsinä että ei ole siis varaa.
Milloin suomalaisista on tullut näin noloja, milloin on suhteellisuudentaju hävinnyt kokonaan?