Naapuri tuli hetki sitten töistä kotiin ja laittoi pyykkikoneen päälle hiljaisuuden aikana.
Kiva kuunnella linkouksen rummutusta iltamyöhään taas. Miksi se pyykinpesu ei voi ajoittaa päivälle?
Kommentit (101)
Fiksu kaveri, halvalle yösähkölle
Mitä väliä. Jos tarvitsee pestä pyykkiä niin tarvitsee pestä pyykkiä. Näin kesäaikaan sitä väistämättä tulee enemmän.
22.00 jälkeen EI KÄVELLÄ RAPUSSA, EI PESTÄ PYYKKIÄ, EI TISKATA, EI KÄVELLÄ ASUNNOSSA, EI TEHDÄ RUOKAA, EI KÄYDÄ SUIHKUSSA, EI VEDETÄ VESSAA.
Näin sanoo ihan järjestyssäännöt ja niitä noudatetaan.
Vierailija kirjoitti:
22.00 jälkeen EI KÄVELLÄ RAPUSSA, EI PESTÄ PYYKKIÄ, EI TISKATA, EI KÄVELLÄ ASUNNOSSA, EI TEHDÄ RUOKAA, EI KÄYDÄ SUIHKUSSA, EI VEDETÄ VESSAA.
Ja SUomern jokaisessa kerrostalossa on samat säännöt? Häh?
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, koska hän on töissä. Juurihan itse sanoit. Meillä naapuri sanoi, että hänen pitää pestä usein iltaisin/öisin pyykkiä työnsä vuoksi. Sanoin, että "pistä kone päälle vain". Minua ei todellakaan haittaa mikään pyykkikoneen ääni. Nukun aina sikeästi. Ja vaikka heräisinkin, niin pyykkikonehan se vain on. Voin hyvin jatkaa unia.
Pyykinpesukone kuuluu johonkin kohtaan asuntoa kovimpaa. Kuulet linkouksen korvatulppienkin läpi. Sama kuin naapuri huudattaisi subbaria, et pysty silloinkaan nukkumaan. Uusissa asunnoissa on niin hyvä äänieristys, ettei niissä kuulu häiritsevästi. Jossain vanhoissa yksiöissä on pahin tilanne kun siellä ei ole sängylle montaa eri paikkaa. Se kohta ohjelmasta on pahin kun se tärisee.
Et taida tietää miten tuo toimii, pääsääntöisesti normaaliin elämiseen kuuluvia ääniä pitäisi sietää. Monet luulevat, että hiljaisuus = ei ääniä ollenkaan ja kaikesta voi valittaa. Ei menisi valitus tuosta läpi missään normaalissa talonyhtiössä, poliisit eivät puuttuisi mitenkään.
Oikeuskäytännössä on katsottu, että häirittäväksi katsottavan melun on oltava tuomioistuimien antamien ennakkotapauksien valossa toistuvaa ja pitkäkestoista. Esimerkiksi 56 tuntia päivässä jatkuva pianonsoitto voi jo ollakkin sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tavallista elämää ei voi kieltää. Pyykkäys on tavallista elämää
5-6tuntia, aina unohdan tuon yli 10v vanhan väliviivabugin kun lainaan jotain kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, koska hän on töissä. Juurihan itse sanoit. Meillä naapuri sanoi, että hänen pitää pestä usein iltaisin/öisin pyykkiä työnsä vuoksi. Sanoin, että "pistä kone päälle vain". Minua ei todellakaan haittaa mikään pyykkikoneen ääni. Nukun aina sikeästi. Ja vaikka heräisinkin, niin pyykkikonehan se vain on. Voin hyvin jatkaa unia.
Pyykinpesukone kuuluu johonkin kohtaan asuntoa kovimpaa. Kuulet linkouksen korvatulppienkin läpi. Sama kuin naapuri huudattaisi subbaria, et pysty silloinkaan nukkumaan. Uusissa asunnoissa on niin hyvä äänieristys, ettei niissä kuulu häiritsevästi. Jossain vanhoissa yksiöissä on pahin tilanne kun siellä ei ole sängylle montaa eri paikkaa. Se kohta ohjelmasta on pahin kun se tärisee.
Jos on nykyainenen pesukone, joka on kunnolla tasapainotettu ja kumitassuille asennettu, niin mitään jyskytystä tai meteliä ei pitäisi kuulua, kun se linkoaa.
Metelöidä ei saa 22 jälkeen, mutta kyllä normaali elämä on sallittua.
Itsehän olet asuin paikkasi valinnut
Vierailija kirjoitti:
Ei sano.
Vierailija kirjoitti:
Mikset voimakaaseen bassomusiikkiin herättyäsi ajattele, että bassomusiikkiahan se vain on?
Voi voi älä muuta kerrostaloon. Valintojen maailma.
Jos on niin kevyesti ja halvalla rakennettu talo että pyykin linkoaminen haittaa elämää niin voi voi... no näitä on kyllä paljon. Kun tulen töistä iltavuorosta noin kello 22.30 käyn suihkussa, sanoo järjestyssäännöt mitä tahansa. Jos tosiaan talo on tehty niin paskasti niin ei se minun vika ole. En minäkään valita naapurista joka ramppaa tupakilla puolen tunnin välein aamuyöhön saakka. kerrostalo on kerrostalo. Vika on talossa, ei ihmisissä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelepa kun jotkut on aamusta yöhön töissä 7 päivänä viikossa ja joskus heidänkin pitäisi pestä pyykkiä. Et taida ikinä olla itse töissä?
Järjestyssäännöillä ei voida kieltää ns. normaaliin elämään kuuluvia asioita.
Laita itsekin pyykkikone päälle. Senjälkeen et tiedä naapurin pyykinpesusta mitään, kun oma kone aiheuttaa isomman metelin asunnossasi!
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole vielä yhdessäkään kerrostalossa tuollaisia sääntöjä nähnyt. Asunut itse noin viidessätoista ja kyläillyt kymmenissä. Mutta vitsihän tuo olikin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin kevyesti ja halvalla rakennettu talo että pyykin linkoaminen haittaa elämää niin voi voi... no näitä on kyllä paljon. Kun tulen töistä iltavuorosta noin kello 22.30 käyn suihkussa, sanoo järjestyssäännöt mitä tahansa. Jos tosiaan talo on tehty niin paskasti niin ei se minun vika ole. En minäkään valita naapurista joka ramppaa tupakilla puolen tunnin välein aamuyöhön saakka. kerrostalo on kerrostalo. Vika on talossa, ei ihmisissä.
Minä valitan tupakoijista varsinkin kun tupakointi on kielletty taloyhtiössä. Jos tupakilla käynti on työtä niin voittehan te siinä hengailla ilman tupakkaakin. Pakkoko sitä on tupakkaa polttaa.